Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam bmw 2003r e60 silnik m54 3.0 benzyna mam problem od pewnego czasu ze skrzynią podczas jazdy wrzuca mi awarię (zębatka i transmision fault)

Co do samej skrzyni dobrze chodzi biegi ładnie wskakują nie szarpie podczas zmiany na postoju nawet nie czuć zmiany biegu na D , co jest grane olej sprawdziłem w skrzyni jest, Bylem u mechanika i na kompie wyszło ze ..... i własnie tego nie mogę zrozumieć . W kompie pokazuje mu ze ręcznie zmienia biegi ( P . N , D , S) a w skrzyni tego nie widzi ??? co jest grane ? ładowanie sprawdzałem ale na akumulatorze max jest 15 czyli ok raczej bo choinki nie robi, czy mial cos ktoś takiego i co robił

Opublikowano
mam tez podobny problem od jakiegos czasu tylko ze zapala sie zebatka zolta po zgaszeniu i odpaleniu znika opisalem to juz na forum ale widac ze malo kto wie co to z tym zrobic wiekszosc tylko umie napisac podepnij pod kompa to bedziesz wiedzial .Od 2 dni ani razu sie nie zapalil ten blad wiec niewiem co o tym sadzic w ciagu tygodnia bede sprawdzal olej w skrzyni to morze sie wyjasni.A propo forum odkad jestem posiadaczem e60 to wydaje mi sie ze malo jest znawcow tego modelu mam jeszcze e39 i nigdy nie bylo problemu zeby ktos rozsadnie podpowiedzial co i jak zrobic . :D Pozdrawiam
Opublikowano

Tutaj na forum dowiedziec sie cos na temat e60 graniczy z cudem.Ogolnie jakoś malo aktywne jest...

Co d zebatki i trybu awaryjnego.Czytajac kiedys watki wiekszosc ludzi musialo wymienic skrzynie,nikt nigdy nei sprezyzowal co bylo powodem.Domnieniam ze koszt robocizny byl wiekszy,wiec cos grubszego w srodku skrzyni(tarczki,kosze)

Opublikowano
mi wyskakuje co tydzień czasami nawet dłużnej jest ok i już normalnie głupi jestem pasuje do kogoś oddać a jak pól rozbiorą i rzeczy wymienią nie potrzebnie ??? znam paru mechaników np kolega w mercedesie wymienił wszystkie łożyska w koalach a okazało sie ze dyfer szumi ale klient myślał ze wszystko było popsute i bać tu mądry . Dam 2 przykład co większość pewnie nie uwierzy albo mi pojedzie jak sie to na forach zdarza . Kumpel kupil e 46 moj silnik m54 3,0 benzyna i wszystko ładnie własnie maluje mu dziś maskę i co potrafiła wziasc mu litr oleju na 100 km .... mechanik mowi targamy silnik pierścienie itp .... poczty talem trochę na necie co z tym zrobić i do dzielą silnik teoretycznie zlon to co zaszkodzi sprubowac odkrecilem swiece spuscilem olej stary i zalalem go nafta (przez swiece ) dolewając co jakis czas zabieg trwal od 5 do 5 24 godziny , pokręciliśmy wydmuchałem zakręciłem swiece wlany nowy olej i palimy .... dym bialy ze hohoho , po pol godz juz coraz mnie zalaliśmy cerami zer , pokasowałem bledy na sondach i możecie wieżyc czy nie zrobił juz 700 km i ubylo tylko ciut oleju .w kieszenie kolo 4 tys pewnie za remont.
Opublikowano

Jeśli skrzynia chodzi idealnie to może tylko coś tam z wtyczką elektryczną się dzieje, więc może wystarczy wymiana hilzy wtyku elektrycznego. Inna sprawa że jak hilza daje ciała to raczej olej tamtędy sobie po trochu może uciekać a jak już skrzynie sprawdzałeś to pewnie każdy wyciek byłby zauważony. Niemniej jednak hilza kosztuje grosze i ewentualnie od niej bym zaczął..

 

Drugie pytanie.. Jaki przebieg? Olej był już wymieniany?

Opublikowano
przebieg 300 tys juz licznikowo hehe ale możliwe ze jest tyle bo to salon polska i jeździło 2 właścicieli tylko , oleju nie wymieniałem jeszcze wygląda ładnie ale i tak będę musial wymienić tylko myślałem ze jak wszystko sie ściągnie to wtedy odrazu , w inpie dziś sprawdzałem i wygląda tak działa lewarek bo pisze ze zmienia ale niżej pisze error na P i na N, skasowałem bledy fajnie dzis jeździło i nie wyskoczyło nic a gdzie ten wtyk dostać mogę prosić o linka ?? ,
Opublikowano

przeważnie ta hilza jest w zestawach z miską.. np.:

http://allegro.pl/olej-miska-tuleja-zf-6hp26-6hp28-6hp32-6hp34-i5113241603.html

 

Jak jeszcze nie wymieniałeś oleju a zamierzasz to powyższy komplet + adapter mechatronica (może również dobrze on puszczać ciśnienie i bardzo możliwe że przez niego masz problemy ze skrzynią jako że bardzo często jest on wadliwy) + tłoczki mechatronica + płyta separacyjna powinno być jak amen w pacierzu :)

Amerykanie jeszcze wymieniają 4 uszczelki gumowe, ktore podobno też potrafią puszczać ciśnienie, ale nie widziałem u naszych dostawców tego wynalazku w żadnym zestawie (ma na myśli nr 5,6,7 z poniższego diagramu):

http://www.bmwlogicseven.com/wp-content/uploads/2014/08/6hp26Z_selas.png

Opublikowano
40 tys km temu byl wymieniany olej z miska,teraz widze ze zaczelo mi cieknac z hilzy czy musze znow nowa miske zakladacy,czy tylko olej i ewentualne czesci mechatronika i hilza???
Opublikowano
tak myślałem własnie to zamawiam olej i tłoczki mnie bardzo kusza jak widzę po zdjęciach niektórych to masakra heh, a konieczna jest wymiana płyty separacyjnej ??? . Mam pomysł nagram filmik w inpie jak błąd się objawia wy skladamy i zobaczymy może się uda poradnik zrobić dla innych
Opublikowano
Panowie nie chce nikogo straszyć ale w listopadzie przerabiałem temat. Wszystko wydawało sie byc wporzadku aż tu nagle 1 listopada zapalił sie komunikat skrzyni (koło zębate). Po odczekaniu (zgaszeniu auta) było wszystko ok ale pozniej znowu. Odstawilem auto, umówilem sie na diagnostykę. Jechałem 60km i wszystko grało, błędu brak. Wyniki diagnostyki: do wymiany konwerter. Przyznamy szczerze ze nie czułem zeby skrzynia szarpala ale to mój pierwszy automat. W każdym razie po wymianie wszystko gra;) stało sie to przy przebiegu nieco ponad 300tys. Niestety portfel troszkę oberwał ale da sie przeżyć.
Opublikowano
Witam ponownie chce się podzielić tą informacja bo może komuś pomoże, wyskakiwał mi co jakiś czas błąd skrzyni jak pisałem w watku który założyłem , 2 tyg temu podniosłem auto i wypiąłem wiązkę od skrzyni (fachowo nie znam nazwy) i wpiolem błąd skasowałem wcześniej i mija 2 tydz i jeszcze ani razu nic nie wyskoczyło pytanie mogło coś nie łączyć czy jak ??
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
witam wlasnie dzis wypielem wtyczke ze skrzyni przeciscilem wpiolem i tu zaczol sie problem czrwona zebatka i tryb awaryjny wypielismy poraz drugi skasowalem blad i bylo dobrze ale tylko na chwile i znowu tryb awaryjny. ale w trakcie jazdy pare razy pokazywal sie blad i znikal az zostal na stale na R niezalacza czujnkow parkowania po podlaczeniu kompa nie widzi skrzyni moim skomnym zdaniem cos nie laczy na gniedzie Jakies pomysly zamowilem w serwisie kabel z wtykiem maly koszt 58zl.i teraz jak to wymienic :mad2: :mad2: :mad2:
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Witam u mnie jest podobny problem ze skrzynią. Błąd wyskoczył po raz drugi. Sprawa się ma na zimnym silniku podczas przyśpieszania jest zima i w momencie kiedy koła są w poślizguu i zjadą ze śliskiej nawierzchni na suchą jest szarpnięcie zapala się dts i wyskakuje błąd. Dzieje się to podczas zmiany z 1 na 2 bieg. Po wyskoczeniu błędu skrzynia nie zmienia biegów i zostaje na jedynce. Po wyłączniu silnika i odczekaniu minuty temat znika. Aż strach dynamicznie jezdzić. Proszę o pomoc i poradę co dalej z tym robić. E60 mam z 2004 roku silnik M54 2.5 benzyna.
  • 3 lata później...
Opublikowano
Witam u mnie jest podobny problem ze skrzynią. Błąd wyskoczył po raz drugi. Sprawa się ma na zimnym silniku podczas przyśpieszania jest zima i w momencie kiedy koła są w poślizguu i zjadą ze śliskiej nawierzchni na suchą jest szarpnięcie zapala się dts i wyskakuje błąd. Dzieje się to podczas zmiany z 1 na 2 bieg. Po wyskoczeniu błędu skrzynia nie zmienia biegów i zostaje na jedynce. Po wyłączniu silnika i odczekaniu minuty temat znika. Aż strach dynamicznie jezdzić. Proszę o pomoc i poradę co dalej z tym robić. E60 mam z 2004 roku silnik M54 2.5 benzyna.

Odkopie temat. Czy rozwiązałes problem? Mam chyba to samo.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.