Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam, dołącze się do tematu, przy jakiej temperaturze silnika normalnie włącza się wentylator w F10 528i ?
http://imageshack.us/photo/my-images/190/95216545.jpg/
  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam

 

A ja w swoim 530xd mam inny problem

 

W trasie temperatura w okolicach 90-92c nawet w mordercze upaly i przy predkosciach kolo 200km/h natomiast w miescie momentalnie lapie 100c i nawet przy niskich temp. Jak teraz jadac w duzym ruchu czyli czeste duzsze przyspieszanie i zatrzymywanie wczoraj temp dochodzily do 104c woda i olej a bylo zimno. Zaznaczam ze jezdze ostatnio jak dziad.

 

Jaka powinna byc prawidlowa temperatura wody w silnikach N57n bo mechanicy twierdza ze do 110 jest ok ale prawda jest taka ze od 104 wiatrak kreci juz jak wsciekly co moim zdaniem oznacza ze jest mu juz ciepło

Opublikowano

Witam

 

A ja w swoim 530xd mam inny problem

 

W trasie temperatura w okolicach 90-92c nawet w mordercze upaly i przy predkosciach kolo 200km/h natomiast w miescie momentalnie lapie 100c i nawet przy niskich temp. Jak teraz jadac w duzym ruchu czyli czeste duzsze przyspieszanie i zatrzymywanie wczoraj temp dochodzily do 104c woda i olej a bylo zimno. Zaznaczam ze jezdze ostatnio jak dziad.

 

Jaka powinna byc prawidlowa temperatura wody w silnikach N57n bo mechanicy twierdza ze do 110 jest ok ale prawda jest taka ze od 104 wiatrak kreci juz jak wsciekly co moim zdaniem oznacza ze jest mu juz ciepło

Opublikowano

panowie, ten problem w moim 535dx silnik N57Z z 2013 znam dosc dobrze. u mnie temperatura po kilku km dobija do 100 st. i nic sie nie zmienia. generalnie przy jezdzie autostrada pedal w podlodze lekko sie wskazowka przesunie do tych 105 st ale tak to rowno trzyma.

 

wczesiej strzalka/temp wariowala, raz w dol nawet do 70 st (sprawdzalem te temperature dokladnie w ukrytym menu). powodem byl zacinajacy sie termostat a w zasadzie za mocno otwarty. niestety termostaty w tych silnikach sie zacinaja w roznych pozycjach.

 

jesli sa jakies anomalie proponuje wymienic termostat i po problemie. koszt czesci chyba jakos 150pln (wymienia sie sama wkladke termostatu i uszczelki). robota tez niezbyt trudna...

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Witam.Mam auto z tym silnikiem troche ponad tydzien,i wlasnie z powodu tej podwyzszonej temp.chce wymienic termostat,dwa poprzenie auta byly z M57.i temperatura oscylowala miedzy 89, a 96.natomiast teraz po ruszeniu silnik b. Szybko lapie 92 potem moment do 95 97 po miescie a utosrtada 100 nawet 102.Po zjechaniu z autostrady momentanie spada do 95 ,pomyslalem ze termostat nieotwiera sie do konca,i kupilem nowy oryginalny,przy okazji dowiedzialem sie ze w tym silniku nie wystepuje EGR.to co czytam teraz nieco mnie pociesza ,ale mialem b.podobnie w poprzednim aucie,termostat sie niezamykal i jezdzilem na zimnym,a po wymianie temperatura rosla do ponad 100'C,mimo tego co mowil mech. Ze ok wymienilem termostat na oryg.i wrocilo do normy. Temperature mierze w menu na 7ce niewiem czy to temp.oleju czy plynu,czy mam byc teraz spokojny z tym stanem podgoraczkowym?
Opublikowano
Witam.Mam auto z tym silnikiem troche ponad tydzien,i wlasnie z powodu tej podwyzszonej temp.chce wymienic termostat,dwa poprzenie auta byly z M57.i temperatura oscylowala miedzy 89, a 96.natomiast teraz po ruszeniu silnik b. Szybko lapie 92 potem moment do 95 97 po miescie a utosrtada 100 nawet 102.Po zjechaniu z autostrady momentanie spada do 95 ,pomyslalem ze termostat nieotwiera sie do konca,i kupilem nowy oryginalny,przy okazji dowiedzialem sie ze w tym silniku nie wystepuje EGR.to co czytam teraz nieco mnie pociesza ,ale mialem b.podobnie w poprzednim aucie,termostat sie niezamykal i jezdzilem na zimnym,a po wymianie temperatura rosla do ponad 100'C,mimo tego co mowil mech. Ze ok wymienilem termostat na oryg.i wrocilo do normy. Temperature mierze w menu na 7ce niewiem czy to temp.oleju czy plynu,czy mam byc teraz spokojny z tym stanem podgoraczkowym?

Halo.czy ktos mi podpowie ,uspokoi?czy wymienic termostat wdzieczny bede :mad2:

Opublikowano
moim zd masz wszystko w porządku...:) temp skacze w normie. termostat to urzadzenie mechaniczne i kazda wkladka moze nieco inaczej sie zachowywac ale jak na moje doswiadczenie to jest ok i temp nie skacza jakos dziwnie. skad wiesz ze silnik nie ma EGR?
Opublikowano
Jak mowa tu o temperaturze oleju to też się dołączę posiadam 530d jak trzymam nogę na gazie przez minutę to temperatura wskakuje powyżej 100 stopni nawet bym powiedział że ze 120 czyma to jest normalne Jak puszczam nogę z gazu powoli wraca na 100 stopni oczywiście na rozgrzanym silniku w trasie autostrada :?:
Opublikowano
moim zd masz wszystko w porządku...:) temp skacze w normie. termostat to urzadzenie mechaniczne i kazda wkladka moze nieco inaczej sie zachowywac ale jak na moje doswiadczenie to jest ok i temp nie skacza jakos dziwnie. skad wiesz ze silnik nie ma EGR?

Jak pisalem to pierwsze auto z tym silnikiem.Mialem wczesniej m57.tez 3litry.itam jak wymienialem to obydwa,a tu zamowilem dwa, bo w opisie bylo od 2008 w gore ,ale dla pewnosci napisalem do sprzedawcy,a on powiedzial ze zamowilem nieodpowiedni glowny,a egr w tym silniku niewystepuje facet sprzedaje oryg.zreszta po mimo tego ze tez mysle ze ok ,to wymienie,i upewnie sie ze z tym egr.to prawda.pozdrawiam

Opublikowano

MZ chodzi o to, że nie występuje termostat EGR. Sam EGR jest, tylko jest sterowany elektrycznie i nie potrzebuje termostatu.

 

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
MZ chodzi o to, że nie występuje termostat EGR. Sam EGR jest, tylko jest sterowany elektrycznie i nie potrzebuje termostatu.

 

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

No tak , wiedzialem ze musi byc cos ,chodzilo mi ze to nie standartowy ktory kupowalem razem z glownym

Opublikowano
Jak mowa tu o temperaturze oleju to też się dołączę posiadam BMW.F10.245KONI.530d jak trzymam nogę na gazie przez minutę to temperatura wskakuje powyżej 100 stopni nawet bym powiedział że ze 120 czyma to jest normalne Jak puszczam nogę z gazu powoli wraca na 100 stopni oczywiście na rozgrzanym silniku w trasie autostrada aha i też bardzo często mi się wiatrak włącza kiedy z trasy zjeżdżam na przykład słychać jak chodzi po paru sekundach się wyłącza to jest normalne :?:
Opublikowano

Jak mowa tu o temperaturze oleju to też się dołączę posiadam BMW.F10.245KONI.530d jak trzymam nogę na gazie przez minutę to temperatura wskakuje powyżej 100 stopni nawet bym powiedział że ze 120 czyma to jest normalne Jak puszczam nogę z gazu powoli wraca na 100 stopni oczywiście na rozgrzanym silniku w trasie autostrada aha i też bardzo często mi się wiatrak włącza kiedy z trasy zjeżdżam na przykład słychać jak chodzi po paru sekundach się wyłącza to jest normalne :?:
  • 1 rok później...
Opublikowano
Jak mowa tu o temperaturze oleju to też się dołączę posiadam BMW.F10.245KONI.530d jak trzymam nogę na gazie przez minutę to temperatura wskakuje powyżej 100 stopni nawet bym powiedział że ze 120 czyma to jest normalne Jak puszczam nogę z gazu powoli wraca na 100 stopni oczywiście na rozgrzanym silniku w trasie autostrada aha i też bardzo często mi się wiatrak włącza kiedy z trasy zjeżdżam na przykład słychać jak chodzi po paru sekundach się wyłącza to jest normalne :?:

 


mam podobnie masz takie zachowanie wskazówki?

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam!


Jestem nowym uzytkownikiem na forum BMW jednakze mam pewien problem z moim autem BMW430xd 2014r. Opisze moj problem. Bylem ostatnio z moim autem na akcji serwisowej prowadzonej przez BMW celem wymiany wadliwej chlodnicy EGR. Po wymianie chlodnicy zaobserwowalem ze auto przy bardziej agresywnej (przy predkosciach przekraczajacych 100km/h) jezdzie notuje podwyzszone odczyty temperatur oleju i plynu chodniczego (temp oleju dochodzi do 106 stopni C, temp plynu do 103 stopni C). Zaznacze tutaj ze przed wymiana chlodnicy EGR auto trzymalo wartosc nominalna temperatury (100 stopni C dla oleju - temp plynu nie odczytywalem gdyz wartosc temp oleju nie wskazywala na to by sie temu przygladac). Auto posiadam od 3 lat wiec znam je dosc dobrze , moja kultura jazdy nie zmienila sie rowniez wiec tym bardziej zastanawiajace jest to co zaobserwowalem. W serwisie ASO mowia oczywiscie ze wszystko jest w tolerancji i nie ma czym sie martwic , ale ja jednak zadaje sobie pytanie dlaczego po wymianie chlodnicy EGR wskazniki temperatur oleju pokazuja wyzsza temp pracy i czy jest to powod do zmartwien?

Bylbym wdzieczny za wszelkie sugestie i rady.


[email protected]

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli wymienili tylko chłodniczke EGR to musieli uzupełnić niewielką ilość płyu chłodniczego ( jednak jeśli robili to zgodnie z instrukcja serwisową BMW, to spuszczali cały płyn chłodniczy), tak więc musieli odpowietrzyć układ. Może tutaj jest problem......?

Kolejnym miejscem może być zabrudzona chłodnica płynu chłodzącego .....?

Wiatrak elektryczny...?

Żaluzja chłodnicy.....?


Takie temperatury cieczy jakie są u ciebie, jeśli masz wszystko sprawne to pokazują się zazwyczaj gdy na zewnątrz jest powyżej 30°C a jazda jest pod górkę ( mówię tu o normalnych prędkościach, do 140 km/h)


Czy masz jakieś błędy...?

Opublikowano
Witam z ta falowaną temperaturą to każdy inaczej mówi ja nadal szukam rozwiązania i dotarłem że jeśli temperatura oleju jest wysoka to włącza sie chłodzenie oleju płynem chłodniczym która też automatycznie wzrasta i włącza wentylator może ktoś o tym coś więcej wie?
Opublikowano
Jeśli wymienili tylko chłodniczke EGR to musieli uzupełnić niewielką ilość płyu chłodniczego ( jednak jeśli robili to zgodnie z instrukcja serwisową BMW, to spuszczali cały płyn chłodniczy), tak więc musieli odpowietrzyć układ. Może tutaj jest problem......?

Kolejnym miejscem może być zabrudzona chłodnica płynu chłodzącego .....?

Wiatrak elektryczny...?

Żaluzja chłodnicy.....?


Takie temperatury cieczy jakie są u ciebie, jeśli masz wszystko sprawne to pokazują się zazwyczaj gdy na zewnątrz jest powyżej 30°C a jazda jest pod górkę ( mówię tu o normalnych prędkościach, do 140 km/h)


Czy masz jakieś błędy...?

 



Witam!

Bylo dokladnie jak piszesz, spuscili plyn chlodniczy i uzupelnili , po przejechaniu okolo 600 km zglosilem problem do BMW , uzupelnili poziom plynu , poprosilem o sprawdzenie wiatrakow powiedzieli ze ok , zaluzja chlodnicy ta sama co przed wymiana chlodnicy EGR , bledow nie mam zadnych. Jezeli mowisz ze uklad moze byc zapowietrzony czy jest mozliwosc odpowietrzyc samemu ? Wymienilem tez olej podczas tego serwisu , moze byc ze trafil sie gorszej jakosci olej ?

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Koledzy, co prawda mam n47, ale ciekawostka. Zrobiłem update programu na 2020r i temperatura zaczęła na autostradzie podchodzić oleju do 106, czynnika chłodzenia do 102 st C. Zapytałem o to w ASO i otrzymałem informację że nowe programy podnoszą temperaturę w celu zmniejszenia spalania oraz emisji spalin. Ale coś może jest na rzeczy ponieważ z trasy średnia spalania wyszła mi 6L. Do tej pory miałem około 7L.
Paweł.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.