Skocz do zawartości

Prawidlowa temperatura silnika N57 530d


jazdza

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jaka powinna być prawidłowa temperatura silnika 530d 258KM jeżdże po mieście i pokazuję mi 97-99 stopni ? czy to normalne. A druga sprawa, że na komputerze pokazuje mi za wysoki poziom oleju, a jest prawidłowy bo sprawdzałem, co możę być tego przyczyną ? Podłączylem pod komputer i nic nie pokazało
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten silnik w samochodzie i jeżeli chodzi o wskazanie poziomu oleju to jak na miarce(bagnecie) mam max. lub 2-3 mm mniej to zawsze komputer informuje że jest za wysoki poziom oleju. Jak jest tak mniej więcej 3/4 zakresu pomiędzy min. i max. to komputer wskazuje właściwy poziom bez dodatkowych komunikatów.

Odnośnie temperatury silnika to sprawdzę przy najbliższej okazji w ukrytym menu w trakcie jazdy, ale wydaje mi się że "trzyma" powyżej 95` i tak ma być

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam jaka powinna być prawidłowa temperatura silnika 530d 258KM jeżdże po mieście i pokazuję mi 97-99 stopni ? czy to normalne. A druga sprawa, że na komputerze pokazuje mi za wysoki poziom oleju, a jest prawidłowy bo sprawdzałem, co możę być tego przyczyną ? Podłączylem pod komputer i nic nie pokazało

 

Generalnie przyjmuje się, że przedział 90-100*C to jest prawidłową temperatura cieczy chłodzącej silnik (bo pewnie o to chodzi). Wszystko powyżej jest za dużo i nie ma znaczenia czy to BMW, Audi, Honda czy Hyundai.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. Generalnie nie powinno się już przekraczać 120*C. Miałem czujniki w sportowym aucie i zawsze było 90*C co prawda od 110*C zaczynało wyć, żeby schłodzić olej, stąd palnąłem to 90*C bo tyle zawsze trzymał przy normalnej cywilnej jezdzie. Ponoć przedział 90-100*C jest normą, choć ja tam uważam, że 100*C przy normalnej jezdzie po mieście to dużo. Oczywiście jak zapindalasz 200km/h to szybko podskoczy ta temperatura i to normalne, że olej się grzeje. W mojej zabawce temp oleju zaczyna podskakiwać od ok 170km/h w górę, ale nigdy nie przekroczyłem 115*C - ale dobijałem do tej wartości tylko na niemieckiej autostradzie przy 250km/h :8)

 

Oleje do motorsportu mają napisane, że max 125*C tak dla ciekawości, więc te cywilne raczej mają mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Specjalnie dzisiaj przejechałem kilka kilometrów z podglądem temperatury w ukrytym menu.

 

Po rozgrzaniu silnika technika utrzymuje temperaturę cieczy chłodzącej na 90 stopni i oleju na 95 stopni.

 

Jazdą z podwyższonym obrotami udało mi się "podgrzać olej" do 102 stopni i cieczy chłodzącej do 94 stopni. Po odpuszczeniu gazu w ciągu kilkunastu sekund układy wracają do temperatur 90 i 95.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. Generalnie nie powinno się już przekraczać 120*C. Miałem czujniki w sportowym aucie i zawsze było 90*C co prawda od 110*C zaczynało wyć, żeby schłodzić olej, stąd palnąłem to 90*C bo tyle zawsze trzymał przy normalnej cywilnej jezdzie. Ponoć przedział 90-100*C jest normą, choć ja tam uważam, że 100*C przy normalnej jezdzie po mieście to dużo. Oczywiście jak zapindalasz 200km/h to szybko podskoczy ta temperatura i to normalne, że olej się grzeje. W mojej zabawce temp oleju zaczyna podskakiwać od ok 170km/h w górę, ale nigdy nie przekroczyłem 115*C - ale dobijałem do tej wartości tylko na niemieckiej autostradzie przy 250km/h :8)

 

Oleje do motorsportu mają napisane, że max 125*C tak dla ciekawości, więc te cywilne raczej mają mniej.

 

Nie wiem skąd takie info o tych 125 C :mrgreen: 'cywilne' oleje pełnosyntetyczne spokojnie wytrzymują 135-140 C. Normalna i prawidłowa temp oleju to 95-105 C i w tych granicach jest wszystko w porządku.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
Panowie czy to normalne ze temperatura rosnie bardzo powoli, po 30min jazdy momentami ostrej nawet nie osiagnelo 120 stopni, mowa o 523i F10, jesli to normalne to ok.

 

raczej normalne, u mnie do 100 stopni grzeje się szybko a potem już znacznie wolniej. ale jeśli osiąga 110 to nie ma problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jceel czy tez dlugo czekasz na rozgrzanie sie silnika? Ja posiadam 523i i dosyc dlugo sie nagrzewa potem tak trzyma 115-120, juz sie martwie czy wszystko ok, równiez co zauwazylem to wrazenie ze jest bardzo cieplo w aucie nawet jak wejde z rana przy 10 stopniach, nie wiem moze jest tak dobrze odizolowana od zewnatrz, ale webasto raczej nie mam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jceel czy tez dlugo czekasz na rozgrzanie sie silnika? Ja posiadam 523i i dosyc dlugo sie nagrzewa potem tak trzyma 115-120, juz sie martwie czy wszystko ok, równiez co zauwazylem to wrazenie ze jest bardzo cieplo w aucie nawet jak wejde z rana przy 10 stopniach, nie wiem moze jest tak dobrze odizolowana od zewnatrz, ale webasto raczej nie mam.

 

tak... latem było krócej ale teraz przy tych temperatutach bardzo długo jak na benzyniaka. zdarza się, że po przejechaniu 7 kilometrów (co prawda z jednostajną prędkością przez tereny niezabudowane) wskazówka od temperatury oleju dopiero się zaczyna ruszać (czyli dopiero osiąga 70 stopni)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Sie podlacze

530d z '12

U mnie temp oleju zazwyczaj trzyma sie ponizej 100stC (~95-98stC), na autostradzie wzrasta leciutko ponad 100stC (max ~105stC).

Mysle ze to normalne.

Jesli komp nie sygnalizuje bledow, to temp jest OK niezaleznie od wskazania... bywa wyzsza i nizsza...

 

Pozdro

K.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sie podlacze

530d z '12

U mnie temp oleju zazwyczaj trzyma sie ponizej 100stC (~95-98stC), na autostradzie wzrasta leciutko ponad 100stC (max ~105stC).

Mysle ze to normalne.

Jesli komp nie sygnalizuje bledow, to temp jest OK niezaleznie od wskazania... bywa wyzsza i nizsza...

 

Pozdro

K.

 

U mnie dokładnie to samo 530D z 2010 r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Panowie mam od dłuższego czasu pewien problem w swoim 530d N57 245PS. Silnik zalany olejem Castrol Edge 5W30 (2/3 na bagnecie, na kompie max) i przy jeździe na autostradzie z prędkościami 160-200km/h temperatura oleju dochodzi do 110-115*C. Dawniej silnik przy takiej samej jeździe trzymał temperaturę 100-105*C. Co może być przyczyną?

 

Można sprawdzić za pomocą jakiegoś programu lub w ukrytym menu czy przednie żaluzje się otwierają?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.