Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, po zakupie auta, zayważyłem pewnien problem.

Powyżej 60km/h przy hamowaniu ostro bije kierownica.

Oraz jadąc (bez hamowania) powyżej 120km/s auto wpada w takie drgania że fotel pasażera cały się trzęsię i się poprostu nie da jechać.

 

Tarcze proste, felgi wyważone proste.

  • Odpowiedzi 61
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego przy takich prędkościach (120km/s) to Ty już prawie startujesz w powietrze ,więc się nie dziwie ,że masz bicie :norty:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zawieszenie sprawdzałeś?

Miałem kiedyś podobnie ,ale u mnie winne były tarcze hamulcowe.

Opublikowano
Podnieś auto i sprawdź przednie wahacze. Kiedyś miałem podobny problem - dość duży luz na przednich, dolnych wahaczach.

avatar_364b18679a89_128.png

Trance & Progressive

Opublikowano

Wahacz dolny przód

czy Wahacz górny przód

który będzie bardziej odpowiadał za bicie kierownicy przy hamowaniu?

Opublikowano
Wahacz dolny przód

czy Wahacz górny przód

który będzie bardziej odpowiadał za bicie kierownicy przy hamowaniu?

 

Za to będzie odpowiadać tarcza hamulcowa

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Oba mogą, z resztą jak jeździsz samochodem z takim telepaniem, to juz raczej tarcze tez proste nie są.

 

Poza tym opony możesz mieć nierówno zużyte, albo stare, tez taki objaw mogą dawać.

 

Jedź do warsztatu, ja za kompletne sprawdzenie ostatnio 20pln zapłaciłem.

Opublikowano
dobra a jazda powyżej 110/120 powoduje że całe auto się trzęsie i nie da się szybciej jechac bo wszystko telepie ? czym może być spowodowana
Opublikowano
Też tak miałem ostatnio, wymieniłem tarcze, górne i dolne wahacze, przy okazji gumy na stabilizatorze plus łączniki, teraz aż nie chce się wysiadać z auta. Mam jescze delikatne drgania powyżej 110km/h ale pewnie opony
Opublikowano
dobra a jazda powyżej 110/120 powoduje że całe auto się trzęsie i nie da się szybciej jechac bo wszystko telepie ? czym może być spowodowana

takie duże drgania raczej nie pochodzą od nie wyważonych kół, lecz raczej na pewno o drgającego wału napędowego. Zawieszenie przednie musisz sprawdzić całe, ale nie na stacji diagnostycznej, lecz w dobrej firmie, która zajmuje się tylko naprawą zawieszeń. Jak będziesz miał już sprawne przednie zawieszenie i bicie przy hamowaniu nie zniknie, to znaczy, że tarcze też są do wymiany. Czyli najpierw zawieszenie, a następnie hamulce. Czy opony i felgi są proste i wyważone, bo od tego przede wszystkim trzeba zacząć i to najmniej kosztuje.

Opublikowano
Zawieszenie przednie musisz sprawdzić całe, ale nie na stacji diagnostycznej, lecz w dobrej firmie, która zajmuje się tylko naprawą zawieszeń.

 

Kolego tam wielkiej filozofii nie ma, brecha w łapę i sprawdzasz tuleje

Opublikowano
dobra a jazda powyżej 110/120 powoduje że całe auto się trzęsie i nie da się szybciej jechac bo wszystko telepie ? czym może być spowodowana

takie duże drgania raczej nie pochodzą od nie wyważonych kół, lecz raczej na pewno o drgającego wału napędowego. Zawieszenie przednie musisz sprawdzić całe, ale nie na stacji diagnostycznej, lecz w dobrej firmie, która zajmuje się tylko naprawą zawieszeń. Jak będziesz miał już sprawne przednie zawieszenie i bicie przy hamowaniu nie zniknie, to znaczy, że tarcze też są do wymiany. Czyli najpierw zawieszenie, a następnie hamulce. Czy opony i felgi są proste i wyważone, bo od tego przede wszystkim trzeba zacząć i to najmniej kosztuje.

 

tak felgi są proste, koła wyważone, troszkę to poprawiło sytuację ale nadal bije ostro

jeśli chodzi o wał napędowy, to zapewne łącznik trzeba sprawdzić, łożysko i podporę wału? czy będzie się dało ręką wyczuć luz ?

Opublikowano
Jedna wielka zgaduj zgadula. Wymień podpore wału oraz łącznik elastyczny wału i będzie po temacie. Oj przepraszam kolega adamsada już ci to napisał nie zauważyłem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

drgania to na 90% wina kół.

To , że wyważone i proste to jeszcze nie znaczy , że będzie OK.

 

Wystarczy , że na piasty wchodza z luzem i po herbacie.

Weź od kogoś koła na podmianę < tylko te kołą muszą być dobre>

 

A szarpanie przy hamowaniu to najczęściej tuleje wahaczy górnych ale nawet luz na maglownicy , drążkach , końcówkach może to powodować.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

A ja Wam powiem tak...przerabiam to od...roku!!!

Zwiedzone kilka warsztatów,wymienionych trochę części(łączniki,wahacze,tuleje pływające z tyłu,chyba z 5 razy wyważane i zamieniane koła,felgi z przodu na tył i odwrotnie)Wydane kilka setek,nawet kilkanaście

i [BAD] z tego!Warsztaty mają mnie dosyć bo się zaklinają,że wszystko ok...zer luzów koła powyważane itd.

Jest tylko jedna ciekawostka...miałem felgi 16 biło powyżej 110 więc sprzedałem bo myślałem,że od felg.

Kupiłem od znajomego 17 i też [BAD]...to samo ale...na 15 zimowych zjawisko nie występuje,heee...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bo tylko te 15 masz dobre.
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Wyważanie kół trzeba robić w różnych warsztatach: najlepiej zrobić w jednym i pojechać do sprawdzenia do drugiego (wystarczy z jednym kołem) a potem do trzeciego jak różne wyniki. Jak dwóch potwierdzi wyważenie, to znaczy, że wreszcie koła są wyważone. Problem bierze się stąd, że mało kto kalibruje regularnie wyważarki - to jakaś plaga!

Drgania podczas jazdy to zwykle zużyte tuleje. Przy hamowaniu - wahacze dolne.

Zresztą było już nie raz, wystarczy poszukać. Tarcze to moim zdaniem najrzadszy problem - naprawdę trudno je pokrzywić, poza tym lekkiego bicia się nie wyczuje, bo zacisk jest pływający i to kompensuje drobne odchylenia. Chyba, że się zapiekł na amen.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli felga ma uszkodzony < nawet minimalnie> otwór centrujący to można takie koło wyważać ile się chce a i tak będą drgania.

A wynika to z tego , że wyważarka centruje felgę na stożkach.

A ten stożek nie ma żadnego znaczenia przy zakładaniu na piastę.

 

Jeśli felga na piastę wchodzi lekko < albo nawet z minimalnym luzem> to po zamontowaniu nie będzie wyważona.

JA komplet takich idealnie prostych felg niedawno wywaliłem na złom.

 

Felga musi wchodzić ścisło na piastę.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Koła u mnie wyważane w 3-4w różnych zakłądach.Wszedzie dawało się wyważyć bez problemu.Pożyczałem koła,zakłądałem i to samo tym bardziej ,że u znajomego wszystko oki.

Dziwne,żeby 3 komplety kół buły do du...Tylko czemu na 15 jest ok???Coś się dzieje ewidentnie z samochodem tylko każdy twierdzi,że jest dobrze a nie jest.

Zraziłem się do BMW a bardzo ten samochód chciałem.Włożyłem kuuupe kasy,żeby mi służył na pare lat ale już wiem,że to moje pierwsze i ostatnie BMW.Miałem dużo samochodów w życiu:Golfy,Mondeo,Borę,Toledo,żona jeździ Astrą3 i takich jaj w życiu nie mniałem żeby z kołami walczyć od roku,porażka!

Opublikowano
Masz w okolicy tempych mechaników i tyle. Objawy o których piszesz to ewidentnie podpora wału lub czasami lecz rzadko półoś.
Opublikowano
samochód na podnośnik i obserwować od spodu kręcący się wał napędowy przy różnych prędkościach.
Opublikowano

Zraziłem się do BMW a bardzo ten samochód chciałem.Włożyłem kuuupe kasy,żeby mi służył na pare lat ale już wiem,że to moje pierwsze i ostatnie BMW.Miałem dużo samochodów w życiu:Golfy,Mondeo,Borę,Toledo,żona jeździ Astrą3 i takich jaj w życiu nie mniałem żeby z kołami walczyć od roku,porażka!

 

NIestety faktycznie w BMW problem z drganiami jest dość poważny i bardzo trudny do wyeliminowania jak już się zacznie. Rzeczywiście też w wielu innych autach nawet przy szrotowym stanie zawiasu czy innych elementów rzadko takie zjawiska występują. BMW to trudna miłość i oprócz problemów, które wymieniasz, ma wiele innych rozwiązań, które są kompletnie nietrafione, np. cały układ chłodzenia, na który trzeba dmuchać i chuchać, sparciałe uszczelki po raptem 10 latach, idiotyczne alternatory chłodzone wodą (nie w każdym)... pewnie można całą listę stworzyć. Ale mają jednak w sobie coś kuszącego, czego inne auta nie mają. Inna sprawa, że jak pojazd ma służyć do jazdy z A do B, to BMW kompletnie nie trafia, lecz jako zabawka, takie kapryśne zwierzątko do opieki, to już się nadaje ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.