Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wiem , było 100 razy , ale doradźcie coś ,BMW E91 , silnik M47 163 konie, automat , rok produkcji 2006 przebieg 231 tys km , z serwisem do końca w BMW , auto zakupione dosłownie 4 dni temu prosto od Niemca . Problem oczywiście brak mocy , na miejscu podłączyliśmy kompa jeszcze w DE wyszło , że czujnik ciśnienia powietrza jest walnięty , kupiłem go 170 zł , wymieniłem , tak jakby trochę lepiej ale ciągle nie jest to , od 3 tys obrotów idzie tak , że wbija fotel normalnie rozpędza się do 220 km/h , ale dołu nie ma ,jak by dobrze przygazował fiata 126p to by mnie objechał . Już w Polsce podjechałem na kompa po wymianie tamtego czujnika i wywala błąd którego nie da się skasować mianowicie ''zawór regulatora turbodoładowania-nieciągły ''' i drugi błąd który się dało skasować '' obwód sterowania ciśnieniem turbodoładowania , odchyłka dodatnia -nieciągły'' . I tu sporo czytałem ,że przyczyną może być zawór przy turbinie , ale ja mam niestety ''chyba'' od mitsubishi i tam jest całkiem inny niż te co regenerują na allegro itp , przykręcany na 4 śrubki krzyżowe i jedna wtyczka , nierozbieralny .Czy przyczyną może być Elektropneumatyczny zawór sterujący ???

 

http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3216351617161-702256270-elektropneumatyczny-zawor-sterujacy.html

Opublikowano
To może chodzi o sterownik turbiny, ktory sie przycina..
..pasja to moje życie..
Opublikowano
A czy po tym błędzie ''zawór regulatora turbodoładowania-nieciągły '' można stwierdzić że winę ponosi Elektropneumatyczny zawór sterujący ?? który już zamówiłem ?
Opublikowano
Panowie nikt nic nie piszę , problem rozwiązany , zapieczone kierownice turbosprężarki , dodatkowo turbo szrot ,powypalane łopatki turbiny , auto nie kopciło jeździło 220km/h , przyczyną zepsucia turbiny - zapchany FAP , także nie żadne czujniki ani zawory , dobra rada dla wszystkich przy braku mocy sprawdzić turbo.Pozdrawiam
Opublikowano
NIemiec dbalo auto olej co 30tys wymienial :cool2:

 

Heh, dobrze powiedziane :D U mnie to w ogóle jakiś absurd, inspekcja co 35tkm... Jeżdżę głównie na trasie i zmieniam co 15...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
NIemiec dbalo auto olej co 30tys wymienial :cool2:

Masz racje ,widze po ksiazce serwisowej.

Opublikowano
Wszyscy macie rację , na zachodzie za rzadko wymieniają olej , przecież wymiana go co 15 tys nie zaszkodzi , może tylko wydłużyć żywot , odnośnie DPF to jest na 99 % do wycięcia , w tygodniu wkładam turbo po regeneracji i się okaże . Ogólnie to nie popsuło się ono tak po prostu , tym bardziej , że wg książki i serwisu ma przejechane raptem 50 tys km , przy przebiegu 180 tys km było wymienione na nowe , teraz ma 230 i jest po nim( wypalone od temperatury łopatki ) temperatura skąd tam się wzięła taka wysoka ??? od częstego wypalania DPF , więc raczej rozwiązanie jest proste DPF jest przypchany i już nic mu nie pomoże
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Umnie w poprzedniej Bmw wina byly termostaty,wymienilem termostaty zrobilem chipa i wycialem dpf.
Opublikowano

Kolego, to nie tak. Dpf się zapchal, bo silnik nie domagał. Prawdopodobnie silnik z jakiegoś powodu generuje zbyt wiele sadzy. Być może wtryski, być może jak koledzy pisali zmienna geometria, być może jakis inny problem np wspomniane termostaty. Nie rozwiążesz go poprzez wycięcie Dpf. Owszem silnik z usterkami często napędza jeszcze koła i bez Dpf nie sygnalizuje problemów, ale to nie jest sposób rozwiązania problemu, ale zwykle druciarstwo.

 

Dpf się nie wycina, tylko naprawia. W skrajnym wypadku można wymienic sam wkład katalityczny jeśli nic innego nie pomoże. Koszt na poziomie wycinania. Niestety w Polsce malo popularna usługa, bo każdy chce wycinać, no ma gdzieś że ktoś dostanie raka płuc, przecież nie on sam bo swoich spalin nie wącha.

 

W tych silnikach często pada turbo i to nie z winy Dpf, choć 50 tysięcy to faktycznie maly przebieg. Zdania co do regeneracji są mocno podzielone. Ja bym kupil jednak nowe.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Nie wiem o co chodzi z tymi termostatami ?? wytłumaczcie mi , jeżeli chodzi o DPF to nie jest on stworzony do ochrony środowiska ,tylko do wyciągania kasy od zmotoryzowanych , podczas wypalania które co jakiś czas następuje wydalane jest do atmosfery tyle szkodliwych substancji co nie wydala żaden stary diesel ,pisali już o tym w gazetach , necie , także sam sens jego jest dobry - rzeczywistość powala na kolana ,nie jest to nic dobrego . Silnik wydziela zbyt wiele sadzy ?? jaka przyczyna może tego być ??dodam , że auto nie puszcza żadnego dymka
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wlasnie ze w tych silnikach turbo pada przez DPF rowniez wiadomo ze turbo Mitshbusi w polaczeniu z dpf to problem.
Opublikowano
Nie wiem o co chodzi z tymi termostatami ?? wytłumaczcie mi , jeżeli chodzi o DPF to nie jest on stworzony do ochrony środowiska ,tylko do wyciągania kasy od zmotoryzowanych , podczas wypalania które co jakiś czas następuje wydalane jest do atmosfery tyle szkodliwych substancji co nie wydala żaden stary diesel ,pisali już o tym w gazetach , necie , także sam sens jego jest dobry - rzeczywistość powala na kolana ,nie jest to nic dobrego . Silnik wydziela zbyt wiele sadzy ?? jaka przyczyna może tego być ??dodam , że auto nie puszcza żadnego dymka

To co piszą w gazetach to niestety kosmiczne bzdury. Niestety je powtarzasz. Dpf nie jest stworzony do ochrony środowiska lecz naszych płuc. Silniki diesla emitują sądzę. Sądzą jest rakotwórcze. Dpf służy do jej wypalania w niższej temperaturze. Robi to skutecznie - możesz sprawdzić, że rura jest w autach z Dpf czysta, nie zabrudzisz sobie palca gdy nim przejdziesz od wewnątrz.

Auto nie puszcza dymka dzięki Dpf. Jeśli go wykonujesz będzie puszczalo dymek. Możliwe przyczyny zostały opisane. Niestety nikt nie zgadnie tego przez internet. Jestem natomiast prawie pewny że termostaty nie trzymają temperatury i ciebie bo to powszechny problem.

Dpf to dobre urządzenie, niestety silnik musi być w pełni sprawny aby wszystko prawidłowo funkcjonowało. Jeśli silnik się nie dojrzewa to nie następuje wypalanie Dpf i może się on zapchac.

 

W praktyce wiec jeśli ktoś dba o auto, ma sprawny silnik, to żaden Dpf mu nie straszny i nie naraża innych ludzi na raka. O puszczaniu smrodliwych bąków przez auta bez Dpf nie wspomnę.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Dobra rada dla wszystkich - diesla nie eksploatuje się na krótkich dystansach :cool2:

ja smigam od 3 LAT NA KROTKICH ODCINKACH I NIC MI SIE JESZCZE NIE POPSULO gadanie...

Opublikowano
Umnie w poprzedniej Bmw wina byly termostaty,wymienilem termostaty zrobilem chipa i wycialem dpf.

no ciekawe jak sie wezma w koncu za przeglady, i wkoncu stwierdza ze ze dpf-a u ciebie nie ma a byl :shock: zaczna sypac sie kary oby byly wysokie ...

Opublikowano
Kolego K8v8M nie masz do końca racji , DPF od czasu do czasu musi się wypalić , to że rura jest czysta oznacza ,że gdzieś ta sadza musi być , nie znika ona tak po prostu ,, ta sadza właśnie osadza się w min DPF i musi ją komp od czasu do czasu wypalić , wtedy temperatura jest ogromna i wydzielają się takie cholerstwa , co mogą zrobić naprawdę dużą krzywdę . Jak wypalić sadzę w niższej temperaturze ?? podstawowa rzecz spalanie sadzy odbywa się w wysokiej temperaturze a nie w niskiej
Opublikowano

Nie mam racji? Właśnie sam udowodniles że nie masz pojęcia o czym piszesz. Wiesz co to jest sadza ? Najwidoczniej nie. Sadza to czysty węgiel. Niestety w takim rozdrobnieniu gdy trafi do płuc jest szkodliwy gdy czlowiek jest przez wiele lat narażony na wdychanie. Wypalanie sadzy polega na spaleniu tego węgla. Jedyne co jest efektem tej reakcji to dwutlenek węgla, a nie żadne cholerstwa. Gaz w takim stężeniu jak jest emitowany przez samochody na wolnym powietrzu całkowicie nieszkodliwy.

Sądzę można spalić i bez Dpf, ale konieczna jest do tego bardzo wysoka temperatura. Zadaniem Dpf jest umożliwienie spalenia sadzy w niższej temperaturze. Działa to doskonale gdy auto jedzie w trasie. Żadne dopalanie wtedy nie jest potrzebne. Temperatura Dpf jest dostatecznie wysoka by z jego udziałem sadza była dopalana na bieżąco. Niestety w jeździe miejskiej już tak dobrze nie jest. Dlatego filtr się zapełnia i musi dojść do jego wypalenia.

Proces ten wymaga podniesienia temperatury co jest osiągane przez dodatkowy dotrysk paliwa (w filtrach suchych jak w bmw). Zachodzi wiec w filtrze spalanie ON i jednoczesne dopalanie sadzy. I znowu żadne cholerstwa z tego procesu nie powstają poza tym co standardowo jest wynikiem spalania ON.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Nie może być tak , że coś spala się raz w 100 stopniach raz w 200 , każdy pierwiastek ma swoją temperaturę spalania , np 300 stopni i w takiej temp się spala , a nie raz w 300 a raz w 500 stopniach.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.