Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam kupiłem e 39 z silnikiem 525d miałem problem z temperaturą szłą ponad pion do pierwszej kreski zauważyłem że chłodnica jest zapchana nie było przewiewu dałem do mechanika na czyszczenie .Po odebraniu nie trzymała temperatury postawiłęm ją ponownie do warsztatu na wymiane termostatu gdy odebrałem zauważyłem że temperatura cały czas stoi ponad pion z dwa milimetry ten mechanik zapewniał że tak ma być :shock: więc mam pytanie czy możliwe że ten termostat jest nie odpowiedni i trzyma za wysoką temperature cały czas ??? a może coś innego
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Visco to bym raczej skreślił, zeszłego lata mało kiedy go słyszałem, a o tej porze to prawie niemożliwe żeby się załączyło.

Ukryty test prawdę powie, może być że ktoś grzebał przy zegarach i np wskazówka jest przestawiona, a temperatura okej.

Opublikowano
Powinien być pion. Wejdź w test na zegarach i zobacz ile faktycznie ma. Test nr 19.

Może wisko padło? Może nie odpowietrzona odpowiednio.

 

właśnie padły mi pixele pare tygodni temu byłem u drugiego mechanika który stwierdził że jest ok sprawdzał miernikiem laserowym ale był jakiś trefny ten miernik bo wskazywał 70 pare stopni :shock:

zastanawiałem się tak jak mówisz może jest źle odpowietrzona ale czy wtedy płyn będzie wracał do zbiorniczka ? bo u mnie wraca acz kolwiek odniosłem wrażenie jakby nie równo ten płyn leciał jakby troche pluł tym płynem bo z tego co pamiętam wcześniej szedł ładny strumyk do zbiorniczka a mechanicy u mnie w mieście jak widać nie kompetentni :mad2: a wisko jak sprawdzić ? czy jest ok

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zostaw wisko, i zajmij się resztą.

Nawet zasyfiony i zapuszczony układ chłodzenia w m57 spokojnie daje sobie radę bez wiska, jak teraz się grzeje, to gwarantuje że nie przez niesprawny wentylator.

Diesla się łatwo odpowietrza, w zasadzie robi się to samo, na zgaszonym zalewasz układ, odpowietrzniki masz 2, jeden za EGR i jeden koło zbiorniczka płynu hamulcowego.

Na zgaszonym i prawidłowym stanie płynu ten przy egr odpowietrzysz bez problemu, ten drugi w zasadzie odpowietrza się sam po nagrzaniu auta, ale dla pewności sprawdź czy powietrza nie ma w układzie.

Przelew w zbiorniczku powinien być cały czas, w miarę mocny, ale bez rozchlapywania, po dodaniu gazu ma sikać mocniej, przerwy to zapowietrzenie, lub uwalona pompa wody, lub przytkany układ.

Możesz mieć też po prostu zacięty termostat - w nowych też trafiają się wadliwe, zwłaszcza jak to jakaś taniocha.

A temperaturę płynu sprawdzisz inpą, kts, no prawie wszystkim z dostępnych sprzętów diagnostycznych, zaznaczam że jak zegar wychodzi za pion (a działa poprawnie), silnik ma blisko 120stopni, więc po prostu go przegrzewasz.

Opublikowano
Zostaw wisko, i zajmij się resztą.

Nawet zasyfiony i zapuszczony układ chłodzenia w m57 spokojnie daje sobie radę bez wiska, jak teraz się grzeje, to gwarantuje że nie przez niesprawny wentylator.

Diesla się łatwo odpowietrza, w zasadzie robi się to samo, na zgaszonym zalewasz układ, odpowietrzniki masz 2, jeden za EGR i jeden koło zbiorniczka płynu hamulcowego.

Na zgaszonym i prawidłowym stanie płynu ten przy egr odpowietrzysz bez problemu, ten drugi w zasadzie odpowietrza się sam po nagrzaniu auta, ale dla pewności sprawdź czy powietrza nie ma w układzie.

Przelew w zbiorniczku powinien być cały czas, w miarę mocny, ale bez rozchlapywania, po dodaniu gazu ma sikać mocniej, przerwy to zapowietrzenie, lub uwalona pompa wody, lub przytkany układ.

Możesz mieć też po prostu zacięty termostat - w nowych też trafiają się wadliwe, zwłaszcza jak to jakaś taniocha.

A temperaturę płynu sprawdzisz inpą, kts, no prawie wszystkim z dostępnych sprzętów diagnostycznych, zaznaczam że jak zegar wychodzi za pion (a działa poprawnie), silnik ma blisko 120stopni, więc po prostu go przegrzewasz.

 

Dlatego nie wieże w zapewnienia tych mechaników żę jest ok i szukam pomocy tutaj jutro poszukam kogoś żeby mi sprawdził tą temperature i dam znać co z tego wyszło jak będzie za wysoka bede odpowietrzał dodam że jeden mechanik powiedział coś o zrobieniu dziurki w termostacie i że niby wtedy się dobrze odpowietrzy i termostat będzie wcześniej puszczał :?:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Może w dieslach trochę inaczej, ale u mnie jak przegoniłem, to nawet w okolicach zera na zewnąrz po zaparkowaniu w garażu wisko jeszcze śmigało ;)

 

Jak nie masz kompa, to za 30 z allegro możesz kupić moduł na BT do OBD, łączysz z programem w telefonie i większość rzeczy pokazuje, w tym temperaturę płynu.

Opublikowano

Jak mnie da się po garach nawet w 10st to wystarczy sama chłodnica by schłodzić układ. Na wiosnę w korkach w okolicy 15-20st wisko czasami dmuchnie i to tyle. Jak jest cieplej to już coraz częściej. Zimowa pora nigdy. Sama chłodnica jest w stanie oddać to ciepło, ale mam nową chłodnice wody która jest czysta i pryskaną chłodnice klimy jakimś środkiem co rozpuszcza syf i przy zdjętym całym przodem myta była ta chłodnica do czysta a to ona jako pierwsza przyjmuje cały syf i blokuje przepływ powietrza.

 

Kolego zrób zdjęcie wskazówki jak masz wychylona. Z perspektywy oczu kierowcy

Opublikowano
Jak mnie da się po garach nawet w 10st to wystarczy sama chłodnica by schłodzić układ. Na wiosnę w korkach w okolicy 15-20st wisko czasami dmuchnie i to tyle. Jak jest cieplej to już coraz częściej. Zimowa pora nigdy. Sama chłodnica jest w stanie oddać to ciepło, ale mam nową chłodnice wody która jest czysta i pryskaną chłodnice klimy jakimś środkiem co rozpuszcza syf i przy zdjętym całym przodem myta była ta chłodnica do czysta a to ona jako pierwsza przyjmuje cały syf i blokuje przepływ powietrza.

 

Kolego zrób zdjęcie wskazówki jak masz wychylona. Z perspektywy oczu kierowcy

 

byłem u mechanika wskazało temperature 96 a tu link do zdjęć wskazówki i pytanie czy ktoś słyszał o robieniu dziurki w termostacie ??

http://zapodaj.net/8c658af2cb6f8.jpg.html

 

http://zapodaj.net/0f50e55264b57.jpg.html

Opublikowano

No jest troche ponad pion, pomimo ze i tak nie ustawiles obiektywu na wprost wskaznika (błąd paralaksy).

Zrób najpierw porządek z termometrem zewnętrznym - jak domniemuje, włącza ci się webasto nawet jak jest ciepło na zewnątrz?

 

Zmierz temperaturę testem nr 7 w OBC, albo INPĄ, jesli faktycznie nie bedzie sie dalo odczytać.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Patrząc na to zdjęcie - wygląda jakbyś miał spalanie chwilowe też odstawało Ci od normy - pokazuje 2L, bo rozumiem, że nie powruszałeś się podczas robienia zdjęć.

 

Jeśli potwierdzasz moje obserwację to masz licznik kopnięty - albo ktoś próbował pixele już nieudaolnie naprawiać, albo już mu coś nie styka. Tym bardziej jeśli mechanik potwierdza, że było 96' i wskazówka była wychylona podczas tego sprawdzenia ( jeszcze pytanko, kompem, czy na czuja ręką sprawdzał?)

 

Co znaczy "zrobić dziurkę w termostacie"??? Żeby płyn chłodniczy miał gdzie spierdzielać? :duh:

Opublikowano
Patrząc na to zdjęcie - wygląda jakbyś miał spalanie chwilowe też odstawało Ci od normy - pokazuje 2L, bo rozumiem, że nie powruszałeś się podczas robienia zdjęć.

 

Jeśli potwierdzasz moje obserwację to masz licznik kopnięty - albo ktoś próbował pixele już nieudaolnie naprawiać, albo już mu coś nie styka. Tym bardziej jeśli mechanik potwierdza, że było 96' i wskazówka była wychylona podczas tego sprawdzenia ( jeszcze pytanko, kompem, czy na czuja ręką sprawdzał?)

 

Co znaczy "zrobić dziurkę w termostacie"??? Żeby płyn chłodniczy miał gdzie spierdzielać? :duh:

temperatura kompem mierzona a co do licznika mogło by się zgadzać że ktoś przy tym dłubał bo nie wiem czy to normalne ale przez jakiś czas pixele wruciłyy i sobie poszły po tygodniu :( wczoraj zabrałem się do odpowietrzania i zauważyłem że kołnierz odpowietrznika był pęknięty co mi tłumaczy ubytek płynu no i przy okazji dowiedziałem się że mam pękniętą rure w intercolerze. A co do tej dziurki to słyszałem od dwóch osób generalnie od góry gdzieś mówili że można nawiercić termostat małym wiertełkiek że niby wtedy szybciej termostat otwiera i się odpowietrza układ :shock: pierwszy raz o tym słyszałem dlatego pytanie skierowałem tutaj

Opublikowano
Patrząc na to zdjęcie - wygląda jakbyś miał spalanie chwilowe też odstawało Ci od normy - pokazuje 2L, bo rozumiem, że nie powruszałeś się podczas robienia zdjęć.

 

Jeśli potwierdzasz moje obserwację to masz licznik kopnięty - albo ktoś próbował pixele już nieudaolnie naprawiać, albo już mu coś nie styka. Tym bardziej jeśli mechanik potwierdza, że było 96' i wskazówka była wychylona podczas tego sprawdzenia ( jeszcze pytanko, kompem, czy na czuja ręką sprawdzał?)

 

Co znaczy "zrobić dziurkę w termostacie"??? Żeby płyn chłodniczy miał gdzie spierdzielać? :duh:

temperatura kompem mierzona a co do licznika mogło by się zgadzać że ktoś przy tym dłubał bo nie wiem czy to normalne ale przez jakiś czas pixele wruciłyy i sobie poszły po tygodniu :( wczoraj zabrałem się do odpowietrzania i zauważyłem że kołnierz odpowietrznika był pęknięty co mi tłumaczy ubytek płynu no i przy okazji dowiedziałem się że mam pękniętą rure w intercolerze. A co do tej dziurki to słyszałem od dwóch osób generalnie od góry gdzieś mówili że można nawiercić termostat małym wiertełkiek że niby wtedy szybciej termostat otwiera i się odpowietrza układ :shock: pierwszy raz o tym słyszałem dlatego pytanie skierowałem tutaj

 

No jest troche ponad pion, pomimo ze i tak nie ustawiles obiektywu na wprost wskaznika (błąd paralaksy).

Zrób najpierw porządek z termometrem zewnętrznym - jak domniemuje, włącza ci się webasto nawet jak jest ciepło na zewnątrz?

 

Zmierz temperaturę testem nr 7 w OBC, albo INPĄ, jesli faktycznie nie bedzie sie dalo odczytać.

 

posłuchałem rady i czujnik już idze :) a co tego czy webasto się włancza to przepraszam ale nie mam zielonego pojęcia jak to nawet zauważyć czy jest włączone :(

Opublikowano
To jest układ, który się sam odpowietrza. Nie trzeba z niczym zdziwiać, a już szczególnie zostawić w spokoju odpowietrzniki, które po takim czasie eksploatacji - jeśli nei masz nowych w zapasie - to lepiej nie ruszać

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.