Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich.

Na początku napiszę, że jestem świeżo upieczonym właścicielem auta BMW E46. Silnik jaki posiada moje auto to 1.8i, 143 KM. Rok produkcji auta 2002. Jest to mój pierwszy samochód tej marki, którą od zawsze uwielbiałem za styl i jakość. W końcu dorobiłem się i zakupiłem satysfakcjonujący egzemplarz.

 

Auto jest super i chcę nim pojeździć i dbać jak tylko będę mógł.

 

Nie mniej jednak po 4 dniowej jeździe autem zauważyłem a raczej usłyszałem kilka dźwięków które nie dają mi spokoju. Było by zbyt piękne posiadać auto bez żadnych wad.

 

1. Pierwsza rzecz jaką usłyszałem to dziwny "huk", głuchy dźwięk przy wrzucaniu wstecznego oraz pierwszego biegu. Nie zawsze to słyszę lecz jest to dla mnie bardzo niepokojące. Poza tym na pierwszych dwóch biegach przy dynamicznym puszczeniu sprzęgła nie ma płynności i tak jakby lekko szarpie. Dodam, że wcześniej czytałem podobne tematy, ale chciałem go ponowić ze względu na druga sprawę. Może jest to powiązane.

 

2. Druga sprawa to dziwny dźwięk wydobywający się ze skrzyni biegów zarówno jak jadę ( przyśpieszam bądź hamuje ) oraz gdy stoję. Trzeba się wsłuchać lecz czasem słychać to głośniej. Dźwięk mogę porównać do bulgotania i wydobywa się on ze skrzyni biegów ( przy lewarku zmiany biegów ). Gdy stoję i zgaszę auto, poruszając lewarkiem na biegu jałowym także słychać "bulgot". Jak wspomniałem trzeba się wsłuchać choć czasem jest bardziej słyszalne. Słychać jakby bulgotał olej w skrzyni biegów. Wrażenie jakby była tam woda i do niej dostawało się powietrze. Nigdy wcześniej nie spotkałem się z czymś takim.

 

Na koniec napiszę, że jestem laikiem w sprawach mechaniki samochodowej. Chciałbym jednak aby BMW śmigało tak jak powinno. Chcę jeździć z przyjemnością a nie wsłuchiwać się i zastanawiać się co to może być.

 

Będę bardzo wdzięczny za waszą pomoc, rozeznanie w temacie, wszelkie wskazówki. Na pewno wielu z was to osoby doświadczone, siedzące w temacie już ładnych parę lat.

 

Z góry serdecznie dziękuje.

Opublikowano

Pierwsze co to czuje warna za kolor w poście :)

 

1. Jeśli chodzi o te głuche uderzenia to już można książkę napisać. Podpora wału / sprzęgło elastyczne / dwumas / luz na półosiach / luzy w moście / skrzyni biegów

Osobiście doszedłem z tym problemem u siebie i trafiłem, u mnie padło na luzy w moście więc decyzja padła na wymianę na poliftowy z 3.38

 

2. To pewnie poduszki pod skrzynią wywaliło dosyć częsta usterka + olej do zlewki

Opublikowano

Dzięki Gumiś!

 

Czy możesz mi napisać ile kosztowała Cie naprawa wraz z częścią? Był bym wdzięczny również za napisanie jaki olej do skrzyni jest najlepszy. Czy ma znaczenie jeśli kupię części od mocniejszego auta? Czy będą pasowały? Jestem laikiem więc wybacz głupie pytania.

 

Nie mogę nigdzie znaleźć tych poduszek ( czy to coś takiego: http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/1916221818201-FE04517-poduszka-skrzyni-biegow.html )

 

Dużo mi wyszukuje ale od diesli. Będę wdzięczny za wszelką pomoc oraz polecenie konkretnych produktów. Co do mostu i innych rzeczy z punku 1 to pewnie duże koszta?

 

Jeszcze raz dziękuje!

Opublikowano

Kosztować to kosztowało bo jak z tym problemem bywa to metoda prób i błędów bo ten dzwięk rozchodzi się po całej podłodze. Wszystko zależy od dobrego zdiagnozowania a nie wymianie na ślepo "oo to pewnie to i jep" ogólnie rzecz biorąc można z tym jeździć, ale nasilać się to będzie więc tak czy siak trzeba zrobić.

 

Na skrzyni masz naklejkę i trzeba według niej działać jeśli chcesz oem :wink:

Jeżeli nie masz oznaczenia bo np. naklejka odpadła albo nie można odczytać to najprawdopodbniej MTF LT2

Jeśli wymieniać olej w skrzyni to tylko na ten z serwisu oryginał, bo ogólnie przyjęte jest że ten olej to i 10 lat powinien służyć bez wymiany

 

zielona

specjalny olej przekładniowy 81-22-9-407-305

 

żółta

specjalny olej przekładniowy MTF LT1

 

pomarańczowa

ATF Dexron IID

 

brak naklejki

olej przekładniowy API GL-4

 

Co do poduszek to daruj sobie kupowanie kota w worku na allegro i pojedź do ogarniętego warsztatu, jeżeli jak to piszesz twoja wiedza jest słaba w tym temacie.

Ja u siebie wymieniałem komplet i koszty były na prawdę niewielkie.

 

Jeśli chodzi o most to wcale nie duże koszta bo używany most w jako takim stanie możesz kupić już od 300-500pln bądź nawet taniej :wink:

Opublikowano

Dzięki Gumiś!

 

Jeszcze jedno pytanie. Oczywiście pojadę do specjalisty lecz pisanie o takich tematach uzmysławia mi problem i będę widział jak mam rozmawiać z mechanikiem.

 

Mam jeszcze jeden problem.

 

Dziś usłyszałem dziwni dźwięk jak dodaje i ujmuje gazu to na niskich obrotach jest taki dziwny świst takie jakby tarcie ( taki popuszczający czyli bardziej świst z domieszką tarcia) trudno to określić. Nie jest głośny. dodam, że sprzęgło łapię dobrze. Zastanawiam się czy od od pedału gazu czy od pedału sprzęgła bo słychać tak jakby w obydwu miejscach i ciężko mi określić. Częściej przy dodawaniu i ujmowaniu gazu. Nie wiem czy to związek z powyższymi problemami. Masz jakiś pomysł.

Bardzo ci dziękuje za szybką reakcję.

 

P.S

Zdjęcie to Twoje auto?

Opublikowano

Problemu z tym świstem (jeśli to pedał sprzęgła) szukałbym w wysprzęgliku lub w samym mechanizmie pedała

Jeśli chodzi o pedał gazu to być może słyszysz luźne paski (np. od alternatora) lub wyrobione rolki, sprawdź czy nie są luźne.

Świstać może też jakiś luźny, dziurawy wężyk : )

 

Tak na zdj to moje auto :wink:

Opublikowano

Dzięki za pomoc!

 

Jak tylko zgromadzę trochę środków pojadę do fachowca na diagnozę i jak tylko coś będzie od razu naprawiam. Dam znać co to było. Swoją drogą niezła felga :D

  • 4 lata później...
Opublikowano
posiadam bmw e39 m54b30 przy wrzucaniu d i wsteczny r slychac metaliczny dzwiek przypominajacy hamulce jednak przy hamowaniu nic nie slychac podczas jazdy rowniez mam wrazenie ze jak jest sucho bardziej i w lato latam tak autem z ta przypadloscia okolo 2 lata podnosilem auto do gory ale nie potrafie tego zdiagnozowac skrzynia pracuje ladnie nie szarpie skrzynia zf 5hp19 most suchy czasami wyskakuje blad skrzyni 49 co jakis czas kasuje inpa.prosze o opinie
Opublikowano
Ja miałem podobny objaw przy uszkodzonej półosi i do tego podpora wału. Trochę nie ten temat.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdź stan gum mocujących dyferencjał, w e46 zużyta "9" może dawać taki objaw.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
panowie wymiana gumy z przodu walu i podpora to nie problem ja bardziej bym obstawial krzyzak walu albo ten przegub lozysko z drugiej strony przy dyfrze to by bardziej takie dzwieki dawalo moje pytanie jest jaki ten krzyzak numer ewentualnie firma moj wal 26107523787 no i co z tym przegubem kulowym walu niemoge znalezc po numerach to samo krzyzak bo podobno dwa rodzaje bo jak bede mial na stole to lepiej odeslac graty z powrotem niz czekac pare dni wiecie o co chodzi
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wygląda to tak jakby wał był ukręcony co widać na początku filmu gdy nim kręcisz. Elementy wału uderzają i śruby mocujące i słychać ten stuk

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.