Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

Szukałem informacji na forum, ale nie znalazłem rozwiązania tego problemu.

Mam problem z wyciekiem oleju spod pokrywy zaworów.

Początkowo wyciekał olej w przedniej części pokrywy, w okolicy visco. Po zmianie uszczelki olej zaczął wyciekać w części niedaleko kolektora wydechowego, tylnego, skapywać na osłonę termiczną, sondę lamda i kolektor po czym cholernie dymił.

Wymieniona została pokrywa, dwa razy uszczelnione, zmienione gumy na śrubach, w końcu powrót do oryginalnej pokrywy i dalej nic...

Leje w dalszym ciągu na kolektor, po otwarciu maski widać i czuć dym spalonego oleju.

Odmę wymieniałem jakieś 5k kilometrów temu.

Mechanik mówił, jak ostatnie uszczelnienie nie przyniesie skutku trzeba będzie szukać usterki gdzieś dalej, może być to wysokie ciśnienie w komorze.

Co może to powodować, gdzie szukać usterki?

Co może powodować wysokie ciśnienie??

Jeszcze dodam, że podczas jazdy auto dymi mocniej niż w porównaniu do innych. Widać dym w lusterku, dym jest biały. Uszczelka pod głowicą jest ok, płynu chłodniczego nie ubywa, nie ma sera na wlewie oleju, płyn chłodniczy w porządku.

 

PS. Nie wiem czy to pomoże, mam błąd czujnika położenia wału dolotowego, bodajże nr 65, czujnik kupiony, czeka na wymianę.

 

Auto to:

BMW e46 323i, automat,

m52TUb25,

10/1998, z LPG.

 

Z góry dzięki za pomoc!

Opublikowano

Witam kolego masz na 99% zatkaną odmę i robi Ci mega podciśnienie !

Wymień odmę i po problemie :cool2:

 

Z tym dymieniem to mogą się uszczelniacze odzywać niestety :wink:

Opublikowano
Dobrze sprawdz może to nie dym tylko para bierze się z różnicy temperatur a w silniku to raczej robi się ciśnienie a nie podciśnienie i tu odma ma spełniać swoją rolę :)
Opublikowano
Zapewne przewody od odmy masz pozatykane. Odpal auto i odkręc wlew oleju, powinna być zmiana pracy silnika i nie powinno być tam żadnego ciśnienia. Pozdrawiam.
Opublikowano

nie wymieniłem tylko przewodu idącego do bagnetu/miski olejowej, bo wyglądał na to, że jest w dobrym stanie.

Sprawdzę dziś czy odkręcenie korka coś zmieni.

Dzięki za odpowiedzi, dam znać co i jak.

Opublikowano

Niestety po odkręceniu korka od wlewu oleju praca silnika nie zmieniła się, pracuje dalej tak samo... Wrzucę filmik i ocenicie co i jak, może coś uda wam się usłyszeć.

Po ostatniej naprawie nie widzę do końca, czy olej cieknie dalej, jest tam słabe dojście. Cały czas śmierdzi, po zatrzymaniu. Przejechałem ok 80-100km.

Po jakim czasie olej powinien się wypalić i przestać śmierdzieć?

Opublikowano
Jak Ci mechanik powiedział że masz wysokie ciśnienie w komorze to czy brał pod uwagę przedmuchy ?

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Tak, mam takie problemy, raz na jakiś czas, mam czujnik położenia walka dolotowego do wymiany... Błąd 65 bodajże.

Chyba, że to nie tylko ten czujnik....?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Auto wylądowało u mechanika. Wg mechanika jest problem z kompresją, różne wartości na garach, możliwe przedmuchy. Uszczelka pod głowicą puszcza spaliny do chłodzenia, są spuchnięte węże od ukł chłodzenia (sprawdzone także za pomocą płynu dodanego do płynu chłodniczego - zmiana koloru od spalin).

 

Sprawdziłem jeszcze jedną rzecz - w komorze zaworów jest podciśnienie, po przyłożeniu ręki do otwartego wlewu oleju zasysa rękę.

Po odpięciu węża odmy, widocznego po otworzeniu maski, uciekają tamtędy chyba spaliny.

 

Jutro dowiem się więcej co i jak.

Jakich rzeczy do robienia się spodziewać?

Opublikowano
Jak masz Spaliny w układzie to głowica do zdjęcia, planowanie sprawdzanie szczelności wymiana uszczelnień i tam gdzie głowica pójdzie do roboty stwierdza jak zawory itd. Dół tez do sprawdzenia w jakim jest stanie
Opublikowano

Dlaczego się nie opłaci? jak dół dobry to przecież nie majątek.

 

Jakie ryzyko? Jak kupisz silnik wymontowany to duże że będzie coś nie tak albo szybko coś sypnie, ani go nie sprawdzisz ani nie wiesz ile stał ten motor bez odpalania.

 

Jak kupować to tylko z auta które jeszcze można odpalić.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

silnik wymieniony na taki sam, to znaczy czyli 2,5l z innej 323i. Ma, podobno, 170 tys. mam 30 dni gwarancji na niego.

Jeździ się nim bardzo dobrze, jest większa moc niż poprzednio, na benzynie jest elegancko, zero drgań, przy okazji wymieniłem czujnik położenia wału(dolot) - nie wyrzuca żadnych błędów przy podpięciu pod kompa.

 

Mam kilka pytań/problemów:

1.Przy nagrzewaniu się, do pierwszych 30km na gazie jak stoję na światłach pojawiają się drgania na silniku(widoczne gołym okiem). Po przełączeniu się na benzyne i przegazowaniu problemu drgań znika, pojawia się znowu jak przełączę się na gaz- czyżby gaz do regulacji???

2. znika woda ze zbiorniczka - nie jest to duża ilość, ale jest widoczne - układ przy starym silniku miałem zrobiony - szczelny. ok 2 cm na miarce na około 500 km.

3. czasem też mocno dymi(na biało)...

4. pojawia się dziwny dźwięk, a w sumie dźwięki:

a) podczas jazdy występuje dźwięk, zbliżony do syczenia, tarcia metalu o metal, grzechotania, nasila się od 30-60km/h, powyżej albo niesłyszalny, albo brak. jest słyszalny jak auto stoi w miejscu, jest o wiele cichszy. nie jest ten dźwięk powiązany bezpośrednio z jazdą/prędkością/prędkością obrotową silnika. Co to może być? ten dźwięk nie występował przy starym motorze. Dźwięk przypomina "Świerszcza"- to chyba najlepsze określenie!

b) około 100-120km/h występuje dźwięk podobny do świstu, z okolicy przodu, możliwe, że prawy przód, występuje tylko przy dodawaniu gazu.

c) Syczy powietrze tak jakby z okolicy kolektora dolotowego, jak odkurzacz, zaraz wrzucę filmiki z dzwiękiem

Jak potrzeba mogę spróbować nagrać te dźwięki.

5. przy jeździe na dziurach występuje skrzypienie, tak jakby z tyłu pojazdu, ale nie wiem czy to jest dobry temat na ten problem...

6. po zmianie magla występują stuki z ukł kier na dziurach, nie mogę teraz zlokalizować skąd są stuki...-to rozwiążę już później.

 

Dzięki z góry za odpowiedź!

Opublikowano
Jak koło kolektora to zapewne przewody gumowe przy przepustnicy są spekane twarde i dziurawe. Rozbierz i zobacz sam nic trudnego 15min roboty.
Opublikowano
Jeżeli chodzi o te piski to zdejmij paski i zobacz w jakim stanie są rolki od napinaczy oraz w jakim stania są paski. Ja mam podobne piski ale tylko na niskich obrotach, wymieniłem paski, wszystkie rolki i nadal piszczy, alternator sprawdzony w bardzo dobrym stanie, dziś wymieniam tłumik drgań na pasku od alternatora bo wydaję mi w ze rolka lekko drga na boki.
Opublikowano

jeżeli chodzi o gumy, to wszystkie są w porządku, jak silnik był na wierzchu wszystkie "dziurawe" zostały wymienione. generalnie wszystkie elementy, z osprzętu, które mogły być uszkodzone zostały wymienione. Albo powinny zostać:P

Paski i rolki też mam nowe, bo nie tak dawno robiłem pompę wody+ paski i wyjechane rolki zostały wymienione.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.