Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Proszę się zapoznać.

viewtopic.php?f=68&t=120678

 

 

 

 

Witam,

mam e36 m52b20 od jakiegos czasu borykałem sie z zapowietrzajacym ukladem chlodzenia. Wymienilem wszystkie elementy i na dzien dzisiejszy po odpowietrzeniu wg ksiazki było juz ok (jedynie wyjęty termostat w celach testowych-jezdze chwilowo bez)

 

W kazdym razie Nie raz mam tak ze po jezdzie plynu mam mniej niz np auto ostygnie po nocy. Wtedy woda na ogol sie podnosi troszke/wraca do poziomu wyjsciowego. Tak mialem przez kilka dni rozne stany tej wody ale wszystko bylo wporzadku. Pewnego dnia zaobserwowalem ze po nocy jest plynu ponizej kreski KOLD, wiec pomyslalem ze doleje plynu.

Odkrecilem korek (zaznaczam, auto po nocy, nie odpalane itp) a tu zassalo powietrze do srodka i wode podnioslo...

 

Oczywiscie uklad zapowietrzony jak sie okazalo na drugi dzien po moim odkreceniu korka. Odpowietrzylem ponownie, zalałem po gorna kreske plynu zamknalem i tak np dzisiaj po przyjezdzie z pracy widze ze plynu nie ma w ogole w zbiorniku.

 

SPotkal sie ktos z taka sytuacja zeby po odkreceniu korka na zimno zasysało powietrze do układu? Jakies podnisnienie sie mocne robi czy cos...

Opublikowano

bo się woda nagle podniosła jak tylko odkrecilem i oczywiscie po przejechaniu 2km wode zaczelo wywalac korkiem.

 

Dzis sytuacja podobna-wczoraj odpowietrzony, jak go zostawialem wody bylo cos kolo max, rano tyle samo, przejechalem niecałe 5km, otwieram maske patrze woda ponizej KOLD. Ale ogolnie wszystko jest ok widzę

 

Dodam, iż chwilowo jest wyjęty termostat, ale raczej to nie ma większego znaczenia w tej chwili.

Opublikowano

Ostatnio próbowałem tak jak pisze w instrukcji

czyli.

Zalewam po brzeg plyn

odkrecam odpowietrznik na chlodnicy, dolewam plynu az zacznie sie przelewac bez powietrza..

zakrecam odpowietrznik odpalam maszyne (temp na klimatroniku full, predkosc full)

ugniatam weze miedzy czasie

dolny pozniej gorny

co jakis czas dolewam plynu pod kreske ostatnią max

jak woda sie podnosic zaczyna to odkrecam odpowietznik na chlodnicy az woda zacznie plynac i zakrecam dalej

i tak w kolo macieju dolewajac plynu jak spada

aż do momentu jak strumyk będzie ok (miedzy czasie sprawdzam grzanie i czy sie na gaz przelacza)

Ogólnie miedzy czasie trzymam obr 1500-2000obr

jak juz widze ze wszystko jest i woda stabilnie stoi i strumyk tez jest to tak trzymam go na 2tys obr z pol h albo i dluzej i jak sie nic nie zmienia to zakręcam.

Wczoraj taka operacja zajęła mi ok 3h Po czym zakręciłem korek wlewowy i pojeździłem po mieście. Woda wtedy ciut się podniosła.

Dziś rano przyszedłem do auta, woda stałą w miejscu co wczoraj-czyli blisko górnej ostatniej kreski, odpliłem przejechalem 5km. Zgasilem i widziałem ze plyn jest ponizej KOLD. (ale wszystko poki co grało w aucie ok). Zobacze co bedzie jak wyjde z pracy

Opublikowano
Wygląda na złe odpowietrzenie. Zamontuj termostat bo dobrze go nie odpowietrzysz. Napisz jak to robisz ale najpierw Zamontuj termostat

 

Wydaje mi się, że jak właśnie teraz nie ma termostatu to łatwiej powinien się odpowietrzyć -nic mu nie stoi na przeszkodzie żeby powietrze przewędrowało do dużego obiegu....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.