Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry,

 

mam takie pytanie podczas ruszania na jedynce i wstecznym mam takie dziwne zjawisko spadania obrotów, nie pojawia się to właściwie na żadnym innym biegu, tylko przy ruszaniu. Jak wkręcę go na wyższe obroty podczas ruszania to zdarza mu się delikatnie szarpnąć podczas odpuszczania sprzęgła w normalnym tempie. Bez gazu nie szarpie ale widać na obrotomierzu jak wskazówka lata i słychać nierówną pracę silnika.

 

Dodatkowo po zatrzymaniu (nie zgaszeniu) podczas spadania obrotów słyszę takie nietypowe syknięcie - nie wiem czy jest to związane z tym szarpaniem przy ruszaniu. Spalanie jest też większe niż powinno ok 15l/100 przy spokojnej jeździe w mieście. Ekonomizer domyka się na 1,2,3,4 biegu.

 

Filtry i olej wymienione tydzień temu, razem ze sprawdzeniem i czyszczeniem separatora. Podczas tego mechanik zauważył, że guma wału jest delikatnie spękana ale stwierdził, że jeszcze nie kwalifikuje się do wymiany. Może jednak tak, i to ona robi problem? Auto musi zobaczyć mechanika, ale pytam się bo może ktoś miał podobne objawy i da się je łatwo wyeliminować;

 

Tak to wygląda u mnie, ruszam tam na jedynce odpuszczając delikatnie sprzęgło, samochód jedzie do przodu a obroty wyglądają tak jak widać:

Ten dźwięk w ok.6 sekundzie to wrzucenie 1 przy wciśniętym sprzęgle, czy ten dźwięk jest normalny czy to też jakiś problem?

 

https://www.youtube.com/watch?v=poMbbHYzK8w

Opublikowano (edytowane)
INPA nic nie mówi, wszytsko ok. Jedynie przepływomierz pokazuje delikatnie mniej bo około 11 a podobno wzorcowo jest 12. Edytowane przez yasius
Opublikowano

Był błąd mieszkanki ale po zmianie filtra paliwa, więcej się pojawił.

 

Dodatkowo sprawdzałem wczoraj przepływomierz poprzez odłączenie go na działającym silniki, obroty na chwilę spadły ale za chwilę wróciły do normy, przejechałem na odłączonym przepływomierzu kilka km i nie widzę żadnej różnicy z odłączonym lub podłączonym. Więc wnioskuje, że jest do wymiany. Mam rację?

Opublikowano

może tak być ale nie koniecznie. Wymiana przepływomierza jest najdroższa a wcale nie musi przynieść efektu. Kontrolka silnika pojawia się? Przeczytaj sobie link który podałem wcześniej tam znajdziesz odpowiedz na pewno. Przyczyn może być wiele jeśli miałeś błąd mieszanki paliwowej tzn przepływomierz, nieszczelność w dolocie bądź wydechu, sondy, pompa paliwa, cewki, świece ... paliwo, katalizatory itd itp. Ja na twoim miejscu wymienił bym pompę paliwa to najtańszy element prosty w wymianie i w większości przypadków rozwiązywał problem. Po prostu może działać ale nie daje już odpowiedniego ciśnienia ( na pewno obniży ci to spalanie a i silnik werwę odzyska ).

Błąd mieszanki wyskakuje gdy sondy wykryją za dużo powietrza w składzie spalin. Odpięcie przepływomierza może pomóc ale nie koniecznie bo komputer wtedy skład mieszanki oblicza na podstawie innych działających urządzeń i danych więc jeśli coś innego nawala ... rozumiesz. Jeśli chcesz przepływomierz sprawdzić to najlepiej poszukaj kogoś kto pożyczy ci swój i wtedy zobacz czy to tobie pomoże. Ja u siebie właśnie jak szukałem rozwiązania wymieniłem na nową ale starą mam sprawną. Jeśli jesteś z wawy to mogę tobie pożyczyć :)

BUNIA :)
Opublikowano
Nie wiem jak w 320i, ale do 318 kupiłem taniej przepływomierz Boscha niż pompę paliwa Pierburga.
Opublikowano

Mechanik stwierdził, że to może być sprzęgło. Pukanie podczas wrzucania biegu, szarpanie podczas ruszania.

 

Zastanawiam się nad tym, bo gdy na ciepłym silniku to szarpanie jest mniej odczuwalne.

 

Na zimnym jest tez to syknięcie podczas spadania obrotów a na ciepłym już nie.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Wg mechanika to najprawdopodobniej sprzęgło i problem z sondą lambdą ponieważ wrócił mi błąd składu mieszanki. Zastanawiam się nad tym sprzęgłem bo oprócz tego przyduszenia - (może to być spowodowane sondą?) słychać takie stuknięcie z tyłu podczas wrzucania jedynki, a szkoda mi wydać 1000 na nowe jeśli to niczego nie zmieni.

Jest delikatnie pocenie na skrzyni, może powodem jest ubytek oleju w skrzyni. Chociaż nic nie kapie, stoi w garażu i bym widział wyciek. Poprzednik zostawił po sobie ładna plamę (Golf III 1,9 TDI 110km).

 

Spalanie wydaję się w normie ok.12l po 300km w mieście i 100 w trasie.

 

Dziś podczas dojeżdżania do świateł, redukcji biegu samochód zgasł. Zdarzyło się to może ze 3-4 razy do 2 miesięcy. Zauważyłem też, że zaraz po uruchomieniu auta jak jest jeszcze na "ssaniu" (wyższe obroty) przyduszenie nie występuje.

Opublikowano
witaj masz tu podobny temat viewtopic.php?f=69&t=206010

 

ja bym obstawił lewe powietrze albo pompę paliwa ( do wymiany z filtrem paliwa ). Komp nie dawał żadnych błędów ?

 

 

jeszcze raz jak mas błędy składu mieszanki nr 227 i 228 ... przeczytaj temat który już tu umieściłem a znajdziesz rozwiązanie

BUNIA :)
Opublikowano
Dzięki, sprawdzę pompę paliwa, u mnie jest filtr z regulatorem więc nie wiem czy to to. W układzie dolotowym nie ma nieszczelności, odma była czyszczona - wszelkie rurki gumowe były wymienione. Przepływomierz odłączyłem nie ma różnicy w jeździe auta. Ale długo nie jeździłem bez, więc nie wiem czy to wyeliminuje błąd. Auto nie ma gazu i nigdy nie miało.
Opublikowano
Jeśli chodzi o błędy składu mieszanki, podejrzenie padło na zawór disa. Będę go sprawdzał w tym tygodniu z mechanikiem. Co o tym sądzicie?
Opublikowano

Oczywiście czytałem, ale u mnie nie ma identycznych nieprawidłowości jak u Ciebie. U mnie filtr był wymieniony miesiąc temu, a pompa daje dobre ciśnienie. Dlatego podejrzenie padło ma Dise.

 

Dziś tankowałem i wlałem 98 na Lukoil - po odpaleniu kontrolka od zgasła, była widoczna od soboty... Teraz już nie wiem co myśleć.

Opublikowano

Chętnie bym się podpial do tematu. Niedawno kupiłem e46 320i 170km

Mam bardzo podobne objawy, tzn:

Delikatna jazda po mieście na biegach 1-3 przy niskich obrotach do 2 tys. Jest prawie nie możliwa. Strasznie szarpie po wrzuceniu biegu. Musze bardzo uważac puszczając sprzęgło, co jest męczące i denerwujące.

 

Kupiłem kabel, ale co i jak sprawdzić to prosiłbym o pomoc i wskazówki krok po kroku.

  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Wymieniłem pompę paliwa wczoraj i widzę zmianę w pracy silnika, jeszcze za wcześnie żeby ogłaszać sukces ale mam nadzieję, że będzie dobrze. Samochód jest bardziej dynamiczny i mniej pali, nie ma efektów przyduszanaia. Pompa to używka z 330i.

 

@Roberto23wawa: dzięki za podpowiedź!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.