Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

hej,

 

dzisiaj podczas jazdy moje F30 pokazało mi na iDrive komunikat, że poziom oleju jest na minimum i należy dolać litr oleju przy najbliższej możliwej okazji. było to podczas podjeżdżania pod górkę (i na zakręcie) z prędkością ok. 90km/h. Jakieś 2 godziny później zajechałem do M-Carsu, pracownik serwisu ustawił samochód w hali i zrobił pomiar poziomu oleju w iDrive. Pomiar wykazał, że oleju jest dokładnie równo w połowie między min a max :shock: Konkluzja pracownika serwisu była taka, że ten komunikat na iDrive to był fałszywy alarm, bo jechałem pod górkę, dość szybko i chwilowo olej przelał się w misce w taki sposób, że to wyświetliło komunikat.

 

Mieliście też takie sytuacje? Robicie czasem pomiar poziomu oleju w iDrive? Nie widzę innej opcji niż taka, że te czujniki po prostu są o kant dupy potłuc...

 

PS Byłem już nieźle wkurzony, bo samochód ma przebieg 12500km i to chyba trochę za wcześnie na dolewanie oleju

Opublikowano

Ten komunikat się będzie coraz czesciej pojawial jak nie dolejesz. Ja dolewalem litr miedzy wymianami Longlife, a odkad zaczalem zmieniac co 10-15kkm na 5w40 zima i 5w50 lato nie dolewam nic.

U mnie w Aso leja 5w30, a nawet starzy indianie wiedza, ze to kiepski olej do uturbionych silnikow.

Opublikowano

no tak też właśnie planowałem przy 15k wymienić olej pierwszy raz. ale wracając do czujnika - jak on pokazuje? w miarę dokładnie? czy to jest tak, że ma tylko dwa stany - "ok" i "minimum"? M-CARS w każdym bądź razie odmówił dolania mi oleju ("może pan sobie kupić olej sam i dolać, ale my nie mieszamy się do tego") bo według nich wszystko jest OK. A ja też nie chciałbym przelać (a jeśli jest rzeczywiście w połowie między min a max i doleję litr to przeleję), bo za dużo oleju to jeszcze gorzej niż za mało.

 

pytanie pomocnicze - jaki olej mam fabrycznie zalany? :roll:

 

PS a co im szkodziło dać ten bagnet do N55 :duh:

Opublikowano

Idzie wiosna/lato, zamiast dolewki zrób sobie wymiane na cos bardziej gestego i zapomnisz o temacie. Polecam Valvoline vr1 5/50. I radze juz zawsze zmieniac czesciej a nie wg wskazan.

Mi komp miedzy wymianami pokazal 37kkm :mad2:

Opublikowano
Idzie wiosna/lato, zamiast dolewki zrób sobie wymiane na cos bardziej gestego i zapomnisz o temacie. Polecam Valvoline vr1 5/50. I radze juz zawsze zmieniac czesciej a nie wg wskazan.

Mi komp miedzy wymianami pokazal 37kkm :mad2:

 

No właśnie to nie do końca jest opcja, bo samochód ma pakiet serwisowy na 5 lat i jednak chciałbym co drugą wymianę robić w ASO w ramach tego pakietu. A zmienianie co wymianę oleju z castrola na coś innego i z powrotem to chyba nie jest dobry pomysł. Stąd mój plan jest taki: na razie dolać (tylko skąd mam wiedzieć ile nie mając bagnetu? :cry2: i skąd mam wiedzieć jaki jest fabrycznie zalany?) a przy 15k wymienić na to samo co było zalane fabrycznie i co będą lać mi w ASO.

 

co do wskazań komputera, mnie pokazuje teraz 18000 do wymiany (przebieg 12450)

Opublikowano

No i proste, na zime niech leja to co tam maja, czyli 5/30 a na lato kupuj sobie 5/50.

Pamietaj, ze tylko normy emisji powoduja ze do uturbionych silnikow leje sie oleje lekkobiezne jak 5/30. Taki olej latem, przy mocniejszym traktowaniu to zabojstwo dla silnika.

A jak nie chcesz do Aso z wlasnym olejem jechac, to kup sobie filtr OEM i wymieniaj co druga wymiane poza ASO - to jest nie do wykrycia.

A jak sie boisz i ufasz BMW, to zmieniaj w ASO wg wskazan i niech leja co tam maja, Twoj wybor :D

Opublikowano
No i proste, na zime niech leja to co tam maja, czyli 5/30 a na lato kupuj sobie 5/50.

Pamietaj, ze tylko normy emisji powoduja ze do uturbionych silnikow leje sie oleje lekkobiezne jak 5/30. Taki olej latem, przy mocniejszym traktowaniu to zabojstwo dla silnika.

A jak nie chcesz do Aso z wlasnym olejem jechac, to kup sobie filtr OEM i wymieniaj co druga wymiane poza ASO - to jest nie do wykrycia.

A jak sie boisz i ufasz BMW, to zmieniaj w ASO wg wskazan i niech leja co tam maja, Twoj wybor :D

 

hmm, czy nie będą robić problemu jak przyjade z własnym olejem na wymiane w ramach pakietu serwisowego? wtedy przynajmniej nie zapłacę za filtry i robociznę ;)

Opublikowano
hej,

 

dzisiaj podczas jazdy moje F30 pokazało mi na iDrive komunikat, że poziom oleju jest na minimum i należy dolać litr oleju przy najbliższej możliwej okazji. było to podczas podjeżdżania pod górkę (i na zakręcie) z prędkością ok. 90km/h. Jakieś 2 godziny później zajechałem do M-Carsu, pracownik serwisu ustawił samochód w hali i zrobił pomiar poziomu oleju w iDrive. Pomiar wykazał, że oleju jest dokładnie równo w połowie między min a max :shock: Konkluzja pracownika serwisu była taka, że ten komunikat na iDrive to był fałszywy alarm, bo jechałem pod górkę, dość szybko i chwilowo olej przelał się w misce w taki sposób, że to wyświetliło komunikat.

 

Mieliście też takie sytuacje? Robicie czasem pomiar poziomu oleju w iDrive? Nie widzę innej opcji niż taka, że te czujniki po prostu są o kant dupy potłuc...

 

PS Byłem już nieźle wkurzony, bo samochód ma przebieg 12500km i to chyba trochę za wcześnie na dolewanie oleju

Hej ja mam taką samą sytuacje przebieg 8000 tyś komunikat dolej litr oleju.

Pojechałem do serwisu i mi powiedzieli że tego nie widzą na kluczyku ze mam jezdzic dalej po tygodniu pojawiło sie jeszcze raz.

To ja znowu do serwisu ale tym razem ubyło więcej oleju i kluczyk zapamiętał bez szemrania dali litr oleju za friko i powiedzieli że to normalne ..

wniosek jest taki robić wymiane co 15 tyś i liczyć sie z tym że litr sie doleje miedzy wymianami

Opublikowano

Hej ja mam taką samą sytuacje przebieg 8000 tyś komunikat dolej litr oleju.

Pojechałem do serwisu i mi powiedzieli że tego nie widzą na kluczyku ze mam jezdzic dalej po tygodniu pojawiło sie jeszcze raz.

To ja znowu do serwisu ale tym razem ubyło więcej oleju i kluczyk zapamiętał bez szemrania dali litr oleju za friko i powiedzieli że to normalne ..

wniosek jest taki robić wymiane co 15 tyś i liczyć sie z tym że litr sie doleje miedzy wymianami

 

a jaki dostałeś olej?

Opublikowano

miałęm podobny dylemat. Finalnie zdecydowałem się lać LL04 jak w ASO + ori filtr, koszt oleju u naszego forumowego kolegi to ok. 35pln/l, filtr ori 60pln. Filtr Manna taki sam bez naklejki BMW to koszt ok. 30pln.

Koszt wymiany w ASO oleju i filtra oleju to 120pln więc tragedii nie ma ! Sam wymieniłem w ten sposób po 15tyś bez kasowania kompa, który mi jeszcze pokazuje do przejechania 22tyś km !!! Czyli na jednej wymianie 37tyś km... żanada. Serwisant mi powiedział, że jak ta liczba nie spadnie to mam się zgłosić po ok. 15tyś to prawdopodobnie mi wymienią w ramach serwisu 5lat ... Fakt, że auto nie dostaje ostro w palnik ale 37tyś to chyba żaden olej już nie trzyma parametrów.

Do komentarzy typu "5W30 na lato się nie nadaje" też trzeba złapać dystans :) Chyba, że rzeczywiście jeździsz "binarnie" :)

Opublikowano
zrobiłem dzisiaj pomiar w garażu podziemnym (na wylewce samopoziomującej :P) i rzeczywiście, stan oleju równo na tej kresce "minimum". dam mu z 2 godziny żeby zapisał w kluczyku i lecę znowu do aso :roll:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.