Skocz do zawartości

[E91] 320dA 184KM 2010r Turbo+Wtryski+IC+strojenie co i jak?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

w związku ze sporym przebiegiem 191k km zbliża się nieuchronnie czas wymiany takich elementów jak turbo i wtryski, więc pomyślałem, że może zamiast wymiany na OEM i wyłożenia grubej $$ warto by było się zastanowić nad zmianą na coś mocniejszego + IC od 535d (gdzieś czytałem, że podchodzi) i lajtowe wystrojenie tego, żeby mieć delikatnie więcej zapasu pod prawą nogą. Czy możecie polecić mi jakie turbo i jakie wtryski mógłbym użyć do takich modyfikacji? No i jaki moment zniesie mój automat od ZF, czy w ogóle jest się nad czym zastanawiać...

Opublikowano
troche dziwne, że przy tym przebiegu koncza ci sie wtryski i turbo. automat ma maly zapas wytrzymalosci podobno 400nm i lepiej nie zwiekszac momentu obrotowego. sprzedaj i kup 3.0D, albo kup mniej zdezelowany egzemplarz w 2.0D, bedziesz zadowolony.
Opublikowano

Jak będziesz regularnie i nie za rzadko zmieniał spełniający normy bmw olej, oraz tankował na sprawdzonych stacjach, to przejeździsz drugie tyle. Co do skrzyni i momentu, to pytaj najlepiej bezpośrednio tunerów, doradzą czy przy automacie warto ruszać intercooler.

Ogólnie jak doliczył byś wtryskiwacze, turbinę, intercooler, lepsze hamulce, program - to sprzedaj i kup 3.0, choć 2.0 po programie też pewnie fajnie jedzie.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
troche dziwne, że przy tym przebiegu koncza ci sie wtryski i turbo. automat ma maly zapas wytrzymalosci podobno 400nm i lepiej nie zwiekszac momentu obrotowego. sprzedaj i kup 3.0D, albo kup mniej zdezelowany egzemplarz w 2.0D, bedziesz zadowolony.

 

Nie mówię, że się kończą, bardziej bazuję na przebiegu samochodu a wiem, że w dzisiejszych czasach osprzęt wytrzymuje właśnie okolice 200k km. Tylko 400Nm, wydaje się bardzo mało? Czyli właściwie ori setup BMW na 380Nm jest już blisko max...

 

Jak będziesz regularnie i nie za rzadko zmieniał spełniający normy bmw olej, oraz tankował na sprawdzonych stacjach, to przejeździsz drugie tyle. Co do skrzyni i momentu, to pytaj najlepiej bezpośrednio tunerów, doradzą czy przy automacie warto ruszać intercooler.

Ogólnie jak doliczył byś wtryskiwacze, turbinę, intercooler, lepsze hamulce, program - to sprzedaj i kup 3.0, choć 2.0 po programie też pewnie fajnie jedzie.

 

Liczę właśnie, że z fajnym osprzętem i dobrym wystrojeniem 2.0d fajnie pojedzie, nie chcę koniecznie zmieniać auta, jak i nie cisną mnie żadne awarie. Egzemplarz mam zadbany, bezwypadkowy i dobrze wyposażony, więc zmiana na 3.0d nie wchodzi w grę, jak się nie da nic pomodzić to zostanie fabryczne 184KM :)

Opublikowano

Tu jest jedyny problem: Ile NM wytrzyma skrzynia, bo program można zrobić niezły.

184KM to moi zdaniem już wystarczająca moc.

Napisz do kolegi G-CS, na pewno coś podpowie.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Opublikowano
W 184km jest z koncowka Z 6 boegowa. Raczej 400nm. Co do przebiegu to wez pod uwage ze auta 2-3letnie sprowadzane do polski maja przebiegi powyzej 200tys km, pozniej z wiekiem przebieg maleje I zatrzymuje sie na magicznych 179tys km. Stad ta opinia ze wszystko pada przy 200 tys km.
Opublikowano

Nie mówię, że się kończą, bardziej bazuję na przebiegu samochodu a wiem, że w dzisiejszych czasach osprzęt wytrzymuje właśnie okolice 200k km.

 

Jak zwyke polskie mity :mad2:

 

Powinieneś ogólnie wymienić auto już na nowe, ponieważ wg "polskich norm" Twoje auto już nadaje się na złom, a dokładnie mówiąc w chwili gdy z przodu przebiegu pojawi się magiczne 2.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano

Nie mówię, że się kończą, bardziej bazuję na przebiegu samochodu a wiem, że w dzisiejszych czasach osprzęt wytrzymuje właśnie okolice 200k km.

 

Jak zwyke polskie mity :mad2:

 

Powinieneś ogólnie wymienić auto już na nowe, ponieważ wg "polskich norm" Twoje auto już nadaje się na złom, a dokładnie mówiąc w chwili gdy z przodu przebiegu pojawi się magiczne 2.

 

 

Widzę, że wszystkich bardziej zainteresował przebieg i moje podejście niż sam fakt podniesienia mocy. Moje postrzeganie aut z przebiegiem jest takie, gdyż posiadałem kiedyś samochód z przebiegiem 280k (jak sprzedałem) i pamiętam co musiałem w nim wymieniać, a był to "nieśmiertelny" Golf MKIV :lol:

Nie uważam, że 2 z przodu to koniec świata, ale jestem przygotowany na większe wydatki i skoro mam coś wymieniać to pomyślałem, że z dodatkowym pożytkiem dla odczuć z jazdy :D

 

450Nm to i tak nie wiele, bo nawet po samym programie można tyle a nawet więcej osiągnąć. http://best-performance.pl/chiptuning.php?marka_edit_wersja=4&marka_edit_nadwozie=9&marka_edit_nadwozie2=75

Opublikowano

Skrzynia na 99 procent zniesie wg ZF do 450 Nm. Masz juz wersje poprawiona. Zweryfikujesz to na sto procent poprzez vin

U mnie w 2,0 i takiej samej skrzyni jak u ciebie było 460Nm i blisko 270KM bez żadnych problemów. Można poprosić tunera o to żeby nie zwiększał za bardzo maks momentu. Jesli faktycznie masz ochotę na zmiany sprzętowe to bez dużych nakładów powinieneś okolice 240-250 KM osiągnąć.

Ja bym jednak sobie to odpuścił. Przeczyść wtryskiwacze specyfikiem BMW, zrób porządny serwis i zrób porządnego chipa na ok 220KM i odpuść dalsze inwestycje. Zadbaj raczej o zawieszenie.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Skrzynia spokojnie połknie 450Nm , masz już nowszą taką jak 6hp21 , bez dużych ingerencji w osprzęt zrobisz spoko 215-220KM i 450-460Nm . Ja też mam taką skrzynie i znosi 520Nm tylko trzeba jezdzić mądrze :D a 240 czy 250 KM przy pojedynczym turbo to już naprawdę trzeba trochę pozmieniać , akurat o tym coś wiem :D

Czyszczenie zaworów w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa , modyfikacje mechaniczne

Montaż pompy dwutłokowej z N57 do N47 to już robimy

Pompy wtryskowe do n47 sprzedaż montaż ,...

Pompy Walbro 450 bezkoszowe do N54 N55 sprawdzone na naszych projektach obsługują 500+ KM

Opublikowano
a 240 czy 250 KM przy pojedynczym turbo to już naprawdę trzeba trochę pozmieniać , akurat o tym coś wiem :D

 

A coś konkretniej? :)

Opublikowano
Myślę że 215-220KM będzie rozsądnym posunięciem bez ingerencji w osprzęt.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
a 240 czy 250 KM przy pojedynczym turbo to już naprawdę trzeba trochę pozmieniać , akurat o tym coś wiem :D

 

A coś konkretniej? :)

 

Ori turbo na pewno nie ogarnie 250KM , jam mam hybrydę z większym kołem kompresji , wtryski od 123d , Ic , DP + pełny przelot ( 1tłumik) , K&N, robię teraz nową turbinę i jak dobrze pójdzie powinno pojawić się 260KM :D

Czyszczenie zaworów w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa , modyfikacje mechaniczne

Montaż pompy dwutłokowej z N57 do N47 to już robimy

Pompy wtryskowe do n47 sprzedaż montaż ,...

Pompy Walbro 450 bezkoszowe do N54 N55 sprawdzone na naszych projektach obsługują 500+ KM

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam,

Jako, że jestem przed regeneracją turba w e90 320d (184km) rozważam zakup większej turbiny i IC. Pytanie jak wyglądają konkrety. Jaką moc i moment można uzyskać i jakie są przybliżone koszta takiego zabiegu? Jakiego turba szukać? Aktualnie auto wystrojone jest na 194 i 420nm samym programem.

 

Szukałem i czytałem podobne tematy ale brak było konkretów.

 

Pozdrawiam,

Kamil

 

http://camkraft.pl/zdjecia//bmw/turbo.jpg http://camkraft.pl/zdjecia//bmw/wykres%20-%20m.jpg

Opublikowano
Nie szukaj innej turbiny , zrób swoją hybrydę i pełną regenerację np. w PerunTurbo u Michała , ja mam taką dmuchawkę w igła stanie ale też idzie do Michała na przeróbkę będzie montowana w 118d szykowanej na 250KM ( jeden taki projekt na N47 już robiłem i śmiga bez zarzutów :D )

Czyszczenie zaworów w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa , modyfikacje mechaniczne

Montaż pompy dwutłokowej z N57 do N47 to już robimy

Pompy wtryskowe do n47 sprzedaż montaż ,...

Pompy Walbro 450 bezkoszowe do N54 N55 sprawdzone na naszych projektach obsługują 500+ KM

Opublikowano
Jaką przeróbkę masz na myśli? Aktualnie na mojej wystąpił luz osiowy na wirniku i rozważałem oddać ją do Mielca na regenerację i powrót do stanu seryjnej turbiny lub właśnie podnieść jeszcze moc i moment przez zmianę
Opublikowano
Jak celujesz w okolice 220-230KM to większe koło kompresji , jeśli więcej to koło kompresji + wirnik wydechowy , oczywiście mocniejsze łożyska , jeśli ma być seria to rób tylko łożyska i uszczelnienie :D , wszystko zależy co chcesz osiągnąć :?:

Czyszczenie zaworów w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa , modyfikacje mechaniczne

Montaż pompy dwutłokowej z N57 do N47 to już robimy

Pompy wtryskowe do n47 sprzedaż montaż ,...

Pompy Walbro 450 bezkoszowe do N54 N55 sprawdzone na naszych projektach obsługują 500+ KM

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.