Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czesc,

 

Przymierzam sie do zakupu przyczepy kampingowej. Szukam informacji nt. maksymalnych wartosci (waga, naciski na hak) wg. ktorych moge zawezic kryteria wyszukiwania.

 

W US nie ma opcji haka fabrycznego w E70/F15. Wszystkie haki sa zakladne u dilera lub w innym warsztacie. Niestety wymaga to ciecia zderzaka, dlatego ja przywiozlem hak (Oris OE) z Europy. Amerykanskie haki maja homologacje do max. 6000 funtow (ok. 2700 kg). Wydaje mi sie, ze Europejskie haki (oraz X5) maja uciag do 3500 kg. Czy ktos moze to potwierdzic? Czy wszystkie E70 maja taki uciag czy tylko te z opcja S233A (increased towing capacity).

 

Poza tym jaki jest maksymalny nacisk na hak (nie wiem czy jest jakas fachowa nazwa na to - w US jest to tongue weight)? Spotkalem sie z wartoscia 600 funtow (270 kg), ale to na forumu amerykanskim, wiec pewnie nie jest to wartosc maksymalna.

 

Dzieki!

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam

 

@Bono : napisz dokladnie X5 E70 - jaki rocznik , jaki silnik / manual ; automat / ile KM ( Konie Mechaniczne )

 

... podaj mi prosze Twoj adres mailowy na PW ( Prywatna Wiadomosc ) oraz napisz dokladnie jaki hak Formy ORIS kupiles ( oznaczenia ) -

hak staly czy hak zdejmowany ( z zamkiem i kluczykiem ) ? - podesle Pdf-a jak zamontowac oraz Homologacje - jak znajde :D

Pozdrawiam Andrzej
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzieki Zafi!

 

Hak jest juz zamontowany i wiazka zakodowana (zoom kamery dziala). Hak jest z kluczykiem / zdejmowany. Jesli chodzi o oznaczenia to czy szukac je na zdejmowanej czesci haka czy na czesci przymocowanej do samochodu?

 

Moj X5 jest z 2011 r., diesel 35d (US nie przeszlo na 40d po lifcie).

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam

 

@Bono : tu jest Link do aukcji - ale zobacz na zdjecia ! Czy masz takie mocowanie ? .... na jednym zdjeciu jest pokazana "naklejka" - oznakowanie ,typ, itp

.... zobacz u Ciebie czy tez masz takie oznakowanie , czy moze inne ?

 

http://www.ebay.de/itm/Original-BMW-E70-X5-Oris-Anhaengerkupplung-Kupplung-Abnehmbar-Traeger-AHK-/400550320411

Pozdrawiam Andrzej
Opublikowano

Bono

Ja kupilem europejski hak do mojej x5 tki

Z New Jersey. Dane uciagu to 2700/750. Chyba wynikalo to z tabliczki znamionowej haka.

Oczywiscie wszystko org BMW.

Potwierdzam tylko to, ze wersje US nie przewiduja tego akcesorium. Tzn nie ma instalacji wyprowadzonej. Do podpiecia wiazki.

W poprzedniej E53 jak dokupilem hak i zakodowaniu to po podpieciu przyczepy mialem info na kompie.

No i oczywiscie na wtecznym automatycznie dezaktywuje sie parktronik.

Dodam jeszcze , ze montowalem w e70 w miejsce wzmocnienia zderzaka, ktore musi byc usuniete.

(Zostaly zaslepki plastikowe na sruby, ktore koliduja z zmknieciem dolnej klapy bagaznika)

Pozdro

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zafi-

 

tak to ten sam hak. Zdjecie mojej naklejki ponizej.

 

http://i.imgur.com/Q0hEYlo.jpg?1

 

ignacd-

 

sam nie zakladalem haka, ale z tego co wiem co wiazke podlacza sie bez najmniejszego problemu.

 

Po kodowaniu dezaktywuje tylny PDC i majac kamere moge robic zoom przy cofaniu na hak.

 

2700 uciagu to troche malo. Licze, ze na moim moge ciagnac 3500 kg... ale to wlasnie probuje ustalic.

 

Nie do konca rozumiem o co chodzi z kolidowaniem z tylna klapa bagaznika...

 

Ty uzywasz X5 w US czy w PL?

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
Ori ma 3500, z opcja "zwiekszony uciag przyczepy"
http://i607.photobucket.com/albums/tt156/henake/auta-1_zps844b52e9.jpg
Opublikowano

Uzywam w PL. HAK jest ORG BMW.

uciag wynika z konstrukcji samego haka, z homologacji auta rowniez.

Jak zakladasz hak musisz go zalozyc w miejsce belki zderzaka. Sruby zabezpieczajace belke maja plastikowe nakladki,

widac je przy otwieraniu dolnej klapy bagaznika. Hak jest grubszy od belki i jak zalozysz te zabezpieczenia na sruby to

bedzie kolizja z zamykaniem klapy. ot to wszystko. Poprostu jak bedziesz zamykal klape to bedziesz widzial gole sruby.

Co do PDC to masz tak podlaczone, ze przy podpieciu przyczepy sam sie dezaktywuje czy wylaczyles go na zawsze?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam

 

@Bono

 

... to jest w homologacji : 3.500 kg oraz 150 kg nacisk na hak :D

 

http://fs1.directupload.net/images/150301/temp/hi8pepm4.jpg

kiknij na zdjecie ! zeby powiekszyc

 

... podaj mi prosze Twoj adres mailowy na PW ( Prywatna Wiadomosc ) - podesle Pdf-a - Homologacja wraz z instrukcja montazu ( w Niemczech i chyby w calej Europie mozna hak montowac samodzielnie i nie trzeba juz wpisywac w dokumenty ( dowod rejestracyjny ) . Warunkiem jest jednak posiadanie wyzej wymienionej homologacji wraz z instukcja montazu w samochodzie ( zawsze nalezy pokazac podczas kontroli pojazdu ) ! ! !

Wydrukuj sobie wiec calosc - 17 stron i miej zawsze przy sobie - jak nie masz, musisz zaplacic kare i zdemontowac hak

( poniewaz dokonales zmian .... )

oraz wygasa prawo do prowadzenia samochodu ..... jezeli jestes w drodze i masz jeszcze przyczepe to w tedy zaczyna sie cyrk )

Jak wywlada sprawa w innych krajach ? ... nie wiem. A jak jest z tym w USA ? Tez nie mam na ten temat informacji .

Pozdrawiam Andrzej
Opublikowano
Zalozenie haka jest zmiana konstrukcyjna. Musi zostac odnotowane w dokumenyach i poprzedzone badaniem diagnostycznym.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam

 

Zalozenie haka jest zmiana konstrukcyjna. Musi zostac odnotowane w dokumenyach i poprzedzone badaniem diagnostycznym.

 

O.K. .... tak jest w Polsce ?

 

... w niemczech wyglada to nieco inaczej ..... montaz haka mozna dokonac samodzielnie !

Nalezy jednak dokonac montazu zgodnie z zaleceniami producenta !

Montaz moze ale nie musi byc naniesiony w dokumentach - w tym przypadku nalezy zawsze ( obowiazkowo ) miec przy sobie homologacje haka

oraz instrukcje montazu . Badanie diagnostyczne nie jest konieczne .

Pozdrawiam Andrzej
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzieki Panowie.

 

Wydaje mi sie, ze henake ma racje - 3.5t mozna cignac przy opcji 233. Z tego co pobieznie przeczytalem, opcja ta zawiera samopoziomujace sie zawieszenie z tylu (czego nie mam) i chlodnice skrzyni (ktora mam).

 

Zastanawia mnie tylko maksymalny nacisk na hak - 150 kg to dosc malo, tak mi sie przynajmniej wydaje po analizie danych dotyczacych roznych przyzep. Producencji przyczep zakladaja najczesciej nacisk na hak w wartosci 10% wagi przyczepy. Zgadza sie to z tym co podaja w US nt. uciagu X5, tj. 6000 funtow uciagu i 600 funtow nacisku na hak...

 

Bede musial jeszcze poszperac. Tak czy siak, z pewnoscia musze ograniczyc wage przyczepy do 2.7 t.

 

Odnosnie homologacji i jakis wpisow do dowodu - w US zadnego wpisu nie wymagaja. Ja mialem duzy znak zapytania czy w ogole hak bedzie pasowal, czy ktos mi go zalozy w US. W BMW nikt nie chcial potwierdzic czy hak pasuje czy nie. Zaryzykowalem i przywiozlem go. Kiedy zobaczyli hak u dilera to generlanie szczeny im opadly, bo nigdy nie widzieli czegosc takiego. Amerykanski standard to 20 lat do tylu.

 

Hak pewnie ma homologacje CE. Oczywiscie tego tu nie uznaja, bo wszystko co nieamerykanskie, to badziewie. Z tego co czytalem, generalnie jesli przestrzega sie ograniczen producenta, to nie powinno byc wiekszych nieprzyjemnosci w razie jakiegos wypadku (sprawa oczywiscie nie jest czarno-biala).

 

Mam jeszcze inny problem - europejski standard kuli to 50mm, amerykanski 50,8mm, ale wiem jak to zalatwic...

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.