Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Posiadam E61 z 2008 roku z kluczykami Smart Key, wersja bez komfortu (nierozbieralny). Auto kupiłem świadomie z problemem niedziałających pilotów otwierania/zamykania, w tej chwili muszę otwierać grotem. Obecnie próbuje ustalić przyczynę. Czy w e61 lci każdy rodzaj kluczyka ładowany jest w stacyjce? Posiadam kluczyk nierozbieralny mimo to widziałem poradnik jak wymienić w nim baterie, dlatego zastanawiam się czy moja e61 ma opcje ładowania w stacyjce. Poprzedni właściciel przekazał mi, że na początku padł jeden kluczyk i zaczął używać drugiego, który wytrzymał dobre pół roku. Instalacja w dachu oraz tylnej klapy została wymieniona na nowe dwa lata temu. Wiem, że przyczyną może być również wzmacniacz antenowy znajdujący się pod tylną blendą, ale wtedy wg mnie obydwa kluczyki powinny przestać działać jednocześnie. Proszę o informację, czy istnieje możliwość, że uszkodził się jakiś moduł w stacyjce odpowiedzialny za ładowanie czy po prostu baterie mogły się uszkodzić i nie mogą się naładować? Dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam
Opublikowano (edytowane)

Jedynie w comfort access jest mozliwosc "normalnej/fabrycznej" wymiany baterii. W twoim przypadku akumulatorek w kluczyku jest ladowany w stacyjce. Mysle ze wlasnie modul odpowiedzialny za ladowanie jest u ciebie uszkodzony.

Jest mozliwosc wymiany akumulatora w twoim kluczyku, ale wiaze sie to z rozcieciem, i pamietaj zeby wlozyc akumulatorek, a nie zwykla baterie. Jesli sie na to zdecydujesz i pilot zacznie dzialac to juz wiesz, ze winowajca jest modul ladowania

Edytowane przez lordy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Najlepiej by było jak byś sprawdził kluczyki i antenę na komputerze zanim zaczniesz rozcimać kluczyki lub wymieniać części. Do sprawdzenia też wiązka w przejściu do klapy i bezpiecznik F70 5A

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano

Ok dzięki za porady. Niestety sprawdzę dopiero we wtorek. Dziś rozciąłem jeden kluczyk i na szczęście przed wylutowaniem akumulatorka sprawdziłem miernikiem napięcie i ma około 3,15 volta czyli powinien działać prawidłowo. Co raz bardziej skłaniam się co do uszkodzenia tego modułu/wzmacniacza Antenna Diversity znajdującego się w tylnej blendzie. Czy istnieją jeszcze jakieś inne objawy uszkodzenia tego wzmacniacza antenowego, by móc to zdiagnozować samemu? Czytałem coś o gubieniu fal w radiu oraz utracie pamięci stacji. Ogólnie możliwe, że mam ten objaw bo np. gdy słucham RMf FM lub muzyki z CD wyłączę auto to przy kolejnym uruchomieniu zawsze mam na starcie PolskieRadio :? . (nie mam problemów z odbieraniem stacji radiowych). Czy to normalne, że przy każdym włączeniu auta wywala mi komunikat, że chcę płytę od navi? (mam wersje z mają navi)

Wiązka łącząca pokrywę bagażnika była wymieniana 2 lata temu w serwisie więc myślę, że jest ok, nie wygląda podejrzanie, ewentualnie proszę o info, w którym miejscu szukać, jeżeli jest uszkodzona. Jeszcze jedna sprawa, którą chcę wyeliminować to jeśli rozkodowałby się kluczyk to pewnie bym również nie odpalił nim auta?

Dzięki za wszelkie podpowiedzi :mrgreen:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Radio może działać nawet jak antena diversity jest uszkodzona. Zdejmij spojler i zobacz czy nie jest zalana a następnie sprawdź kable.

Z racji że masz E61 obie opcje są bardzo prawdopodobne.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Rozwiazłem swoj problem otwierania z pilota. Przyczyna okazala sie bardzo błacha, bezpiecznik nr 59 byl przepalony w takim miejscu, ze nie bylo tego widac dopiero fizyczne sprawdzenie miernikiem rozwialo watpliwosci :) wróciła rowniez pamiec stacji radiowych w ksiazeczce od auta bezpiecznik jest opisany symbolem radia. Pozdrawiam
  • 1 rok później...
Opublikowano
Najlepiej by było jak byś sprawdził kluczyki i antenę na komputerze zanim zaczniesz rozcimać kluczyki lub wymieniać części. Do sprawdzenia też wiązka w przejściu do klapy i bezpiecznik F70 5A

 

Odgrzewam kotleta bo wyskoczył mi ten same problem ;/ najpierw centralny działał OK potem zaczął działać tylko na drzwi kierowcy a teraz nie działa w ogóle ;/ mogę klikać i klikać i zero reakcji. Chciałbym sprawdzić czy to pilot czy diversity tylko jak to zrobić na kompie najlepiej INPA choć i dokładny opis w Rheingold też da radę :) Bezpieczniki będę dzisiaj sprawdzał natomiast na wiązkę muszę zorganizować trochę czasu ;/

Obecnie BMW E36 Compact 96r M43B16 -> M50B25 <- w dążeniu do ideału
Opublikowano
No jeżeli kluczyk to tylko bateria przerabialem to. Weź drugi i sprawdź, jeżeli będzie to samo to wina diversity. I to nie jest wina wiązki tylko procesora w module, no chyba że nie działa więcej rzeczy jak otwieranie klapy, szyby radio itd to wtedy wiązka. Jest tylko dwóch gości w Polsce (podobno) co mają narzędzie do regeneracji tych modułów jeden w Warszawie, drugi na Śląsku. Wygląd to tak że bierze moduł podpina pod stół na kilka godzin po czym kluczyk działa. Ja byłem tam osobiście, ale mozna wysyłać. No i taka impreza to koszt od 350zl do 450zl
Opublikowano
No jeżeli kluczyk to tylko bateria przerabialem to. Weź drugi i sprawdź, jeżeli będzie to samo to wina diversity. I to nie jest wina wiązki tylko procesora w module, no chyba że nie działa więcej rzeczy jak otwieranie klapy, szyby radio itd to wtedy wiązka. Jest tylko dwóch gości w Polsce (podobno) co mają narzędzie do regeneracji tych modułów jeden w Warszawie, drugi na Śląsku. Wygląd to tak że bierze moduł podpina pod stół na kilka godzin po czym kluczyk działa. Ja byłem tam osobiście, ale mozna wysyłać. No i taka impreza to koszt od 350zl do 450zl

 

Wszystko działa normalnie oprócz centralnego ;/ Drugiego nie wezmę niestety bo nie mam ;( kupowałem świadom jednego kluczyka.

Obecnie BMW E36 Compact 96r M43B16 -> M50B25 <- w dążeniu do ideału
Opublikowano

Mi ten sam. Jestem zadowolony wszystko smiga jak powinno wkoncu.

Aczkolwiek jak wykrecilem swoj modul i go rozebralem to sladow wody ani spalonych rzeczy nigdzie nie widzialem.

Aczkolwiek najwazniejsze ze dziala.

Opublikowano
Jeszcze dodam że radio po naprawie też dostało drugie życie tzn przed naprawa miałem max 8 stacji teraz mam 30 :shock:
Opublikowano
Najlepiej to przełożyć z drugiego auta sprawne diversity i sprawdzić. Nie wiem czy przypadkiem w ista d nie idzie sprawdzić czy moduł dostaje sygnał z kluczyka musiałbyś pogrzebać.
  • 2 lata później...
Opublikowano

witam,


u mnie tez od wczoraj zaczęły piloty szwankować. Otworzyć mogę tylko z bardzo malej odległości od auta.


Odłączyłem aku na poł godziny ale nic to nie dało. Bezpieczników jeszcze nie sprawdzałem.



Odpaliłem dziś auto z drugim kluczem, którego mniej używam i wtedy pojawił się komunikat: Erhöhte Akkuentladung czyli podwyższone wylądowanie akumulatora.


Błąd ten nie pojawia się na kluczu pierwszym a na tym drugim pokazał się tylko raz. Dodam ze auto miało 4 lata jak je kupiłem a teraz już ma 10 lat i aku nie był wymieniany jeszcze. Czy to może być przyczyna problemu z otwieraniem drzwi pilotem z dalszych odległości? :?: :(



pozdrawiam

Opublikowano
moduł diversity obstawiam.

 

Tez tak myślę. Posprawdzam jutro napięcia na pinach w kostce dochodzącej do modułu.


Bezpieczniki wszystkie są dobre :D


Chyba go wysle do naprawy jak z kabelkami w klapie wszystko ok to napewno ten modul.

Masz może jakieś namiary na kogoś kto się na tym zna dobrze?


Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.