Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich, otóż ostatnio zauważyłem że jak włącze nawiew np na maxa bądź prawie na maxa to burczy, brzęczy coś jakby ze środkowych kratek nawiewu? Obstawiam, że to nie jeż bo siłe nadmuchu normalnie czuć jak się zmienia, Co to może być i czy to wina zabrudzonego jakiegoś wiatraka czy trzeba będzie kupic nowy..?
Opublikowano
Typowa przypadłość proponuję wyjąć wiatrak i przesmarować bo z czasem może pójść z dymem on albo układ elektroniczny służący do regulacji obrotów. Wyjęcie jest banalnie proste
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja jak mocno przyspieszam to slysze pisk z dmuchawy nawiewów. Pytanie czym to smarować?
Opublikowano
obojętnie czym jeśli wykręcisz wiatrak to przesmaruj łożysko/panewkę wirniki na 100% jest zardzewiała. Może być wd40 ale tylko żeby to spenetrować na koniec proponuje odrobinę oleju np silnikowy jeśli masz na dolewki
Opublikowano
też mnie dopadło popiskiwanie - tam podobno trzeba uważać na jakiś języczek żeby go nie urwać. Możesz napisać czym i gdzie dokładnie smarowałeś ?
Opublikowano

Trzeba podważyć delikatnie ten języczek i przekręcić w prawo albo lewo cała dmuchawe. I wychodzi. Najpierw wyczyściłem dobrze, pózniej pare kropel oleju na łożyska, będziesz widział gdzie.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Opublikowano
wystarczy odkręcić tylko dolny plastyk maskownice nawiewów która jest za schowkiem tę w której montowana jest lampka podświetlająca nogi o ile taka maci. Czyli odkręcamy dwa wkręty wyjmujemy maskownicę następnie podważamy cytowany wcześniej języczek w wiatraku znajdujący się od strony ściany grodziowej i przekręcamy cały wiatrak odwrotnie do wskazówek zegara. Wiatrak wyciągamy w dół i tyle. Wychodzić będzie opornie ale bez problemu sobie poradzicie. Ograniczać ruch będzie jedynie gruba wiązka kabli no i rury od nawiewów. Nie zapomnijcie odłączyć kostki zasilającej wiatrak. To tyle
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Kurczę, wcale nie jest tak łatwo to wyjąć. Albo ja robię coś źle albo to tak mocno siedzi :(. Powiedzcie mi czy zdejmuje się tylko tę dolną część, którą zaznaczyłem na zielono? Ona się trzyma tylko na tym "języku" czy jeszcze a jakiś śrubkach/zatrzaskach? Kręcę tym i nie chce się ruszyć :cry:. Czy zdejmuję część 1 i 2 (drugi obrazek)?

 

http://e-fotek.pl/images/33948553874923807179.jpg

 

http://e-fotek.pl/images/88824113618535735103.jpg

http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
Opublikowano
Cześć nr 2 to obudowa. Jej tak łatwo nie zdejmujemy. Język jest praktycznie po drugiej stronie jak biała nalepki z numerem części wentylatora. Sztuczka jest taka ze musisz jednocześnie podważyć język do góry żeby wyskoczył z blokady i przekroić cześć nr 2 bodajże przeciwnie do wskazówek zegara. Ten język jest tylko po to żeby nie dało się lekko odkręcić. Jakbyś szukał wentylatora to napisz na priv mam do sprzedania oryginalny bo u mnie okazało się że to nie to
Opublikowano

Dobra, udało mi się to wymontować. Dobrze, że mam wyjęte fotele i mogłem się normalnie rozłożyć w samochodzie na plecach bo chyba bym inaczej tego nie wyjął :mrgreen:.

 

Demontuje się tylko tą dolną część (nr 1 na zdjęciach wyżej). Ten język jest centralnie z tyłu czyli od ściany grodziowej jak ktoś wyżej pisał, trzeba go podważyć i kręcić mocno wentylatorem w przeciwną stronę niż wskazówki zegara. U mnie szło ciężko i wygląda tak:

 

http://e-fotek.pl/images/54621991350192996980.jpg

 

Nasmarowałem tę ośkę ale jak kręciłem wiatrakiem to nie czułem, żeby lżej chodziła. Po zamontowaniu włączyłem nawiew to nie piszczało ale jeździł będę dopiero za parę dni to przetestuję.

 

http://e-fotek.pl/images/83194074823950826654.jpg

 

I na koniec to jeszcze powiem, że ze złożeniem męczyłem się tak samo jak z wyjęciem :mad2:. Co się okazuje, jak wkładamy wentylator z powrotem to nie tak, że włożymy "w odwrotnej kolejności" w stosunku do wyjmowania czyli, że kręcimy nim tak jak wskazówki zegara - mi tak nie chciał za nic wskoczyć. Bezproblemowo wskoczył na swoje miejsce dopiero jak ustawiłem go bardziej w prawo i przekręciłem w lewo (mam nadzieję, że da się to zrozumieć :mrgreen: )

http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
Opublikowano
Hm, a nie łatwiej przesmaworać to od strony silnika (zdjąć podszybie i uzyc np "wd" z dluzsza rurka) ?
  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam

Posiadam BMW E90 325I 218KM 2005r.

Chciałbym aby ktoś mi pomógł i napisał jak dojść do tego wentylatora od strony silnika tzn. po otwarciu maski , gdyż też muszę go przesmarować bo zaczyna mi piszczeć i wydaje mi się że szybszą droga będzie pogrzebać pod maską niż demontować schowek. Dajcie znać co mam zdjąć i czym najlepiej go spryskać , wydaje mi się że WD 40 załatwi sprawę ale czy na długo i na pewno ? Dzięki wielkie za wszystkie odpowiedzi :D Jeśli ktoś posiada jakieś fotki jak to wygląda spod maski ( że tak powiem ) , to byłbym wdzięczny za ich wstawienie ;) Muszę to zrobić jak najszybciej bo nie długo jadę trasę i tym piszczącym wentylatorem będzie ciężko wytrzymać heh . Dzięki jeszcze raz i Pozdrowionka ;))

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.