Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich,

 

Dzięki forum prawie znalazłem odpowiedź na mój problem ale ostatecznie chce to z wami skonsultować :) chodzi o zapach spalin, jest mocno drażniący jakby spalony olej z frytkownicy taki żrący :) MASAKRA !!! ogólnie samochód nie kopci no poza poranną niebieską chmurką ale to właśnie tej chmurce chce się przyjrzeć bo może być tego wszystkiego powodem. Wyczytałem na forum, że objawem wspomnianej chmurki są uszkodzone uszczelniacze, które powodują przedostawanie się oleju co skutkuje właśnie dymkiem z rana lub po dłuższym postoju. Pojechałem wczoraj na autostradę trochę przegonić silnik i w sumie udało się jazda z prędkością 200 Km/h wypchała cały syf z układu wydechowego :duh: jakaż była moja radość gdy po powrocie poczułem klasyczny zapach spalin dizlowskich :) możecie mnie uznać za świra który delektuje się zapachem spalin ale gdybyście poczuli spaliny z rana to na pewno zrozumielibyście moją radość :) więc zapach wrócił do normy i w sumie nie było obaw do niepokoju aż do dnia dzisiejszego znowu zapalam - niebieska chmura - i żrące spaliny :( Więc teraz tak czy wymieniając te uszczelniacze pozbędę się problemu ?? bo obstawiałem jeszcze kolektor wydechowy ale z tego co wyczytałem jest ciężki dostęp. I mniej więcej ile może kosztować wymiana z robocizną takich uszczelniaczy ??

Opublikowano

hmm przegonienie lekarstwo na całe zło ;) ciekawa teoria

 

sprawna odma w dieslu wazna rzecz, zmieniana ? 2002 rok to moze jeszcze uchował sie filtr sznurkowy(teoretycznie nie powinien), jesli tak warto włozyc plastikowy sepatator

 

inna kwestia czy kat jest, czy jest sprawny ?

lekki niebieski dymek (w ponad 10letnim dieslu z dobrym przelotem)z rana nic złego ale musi byc naprawde minimalny i tylko po nocy

moze nagraj ten swoj dymek po nocy

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano
Odma wymieniana tak w moim przypadku jest jeszcze materiałowy wkład nawet myślałem nad zmianą na ten plastykowy ale ostatecznie wymieniłem wkład. Katalizator jest na swoim miejscu co do dymku to raczej nie jest to mały dymek :) jak zapale to przez chwilę za autem jest CHMURA niebieskiego dymu ale przechodzi po ok 3 sekundach i jest spokój dodam, że problem się zaczął od momentu jak pół roku temu miałem stłuczkę ( uderzyłem prawym bokiem w barierki najbardziej dostał przedni prawy róg ) Czyli uszczelniacze wykluczyć ?? może ten kolektor wydechowy ?? gdzieś na forum czytałem, że nie wygląda zbyt dobrze przy większych przebiegach i również był powodem drażniących spalin :mad2: przychodzi mi jeszcze do głowy jedna kwestia chociaż kompletnie nie mam pojęcia czy to może być powodem ale brakuje mocy w dolnym zakresie obrotów czyli od 500 - 1800 jest faktycznie muł najgorzej rano wtedy, żeby wogólę ruszyć trzeba mocno przygazować. Przepływomierz nie zależnie przy podłączony czy nie silnik pracuje tak samo, wszystkie elektrozawory wyczyszczone łącznie z egr już sam nie wiem gdzie szukać
Opublikowano

spokojnie ja nic nie wykluczam

 

nagraj ten dymek po nocy, ocenimy

jesli podejrzewasz kolektor wydechowy to pozdejmuj oslony, silnika, filtra powietrza itp i odpal po nocy auto i obserwuj czy z kolektora nie wydostają sie spaliny itp

innej opcji nie ma, nikt na odleglosc nie napisze - kolektor ;) chyba ze lubisz wróżenie z fusów

 

jaki masz przebieg ? czy nieodpowiedni zapach jest tylko na zimnym/rozgrzewajacym sie silniku ? czy moze nawet jak dobrze rozgrzejesz auto/układ wydechowy tez wali zbyt mocno ?

 

ja pamietam u siebie zimą przy wiekszych mrozach tez mialem gryzacy zapach po nocy przy wystawianiu auta z podwórka ale tylko i wylacznie wtedy, na cieplym czy po przejechaniu jakiegos tam dystansu nic nie śmierdzi

 

co do braku mocy (jesli to nie jest usterka) to na zimnym zwieksza sie obciązenie dla układu ładowania, jest inne sterowanie dawka paliwa, ogolnie auto robi sie troche mulaste przez pierwszy umownie kilometr (do umownie 30-40 stopni wody), ale czy ktos normalny dusi diesla zaraz po nocy ? wskazana jest jazda jak najdelikatniej....

daj 16 stopni na klimatroniku po nocy, zobacz czy nie będzie troche mniej mulic ;) (wyl. tym samym el. podgrzewacz wody czyli ustrojstwo ktore daje potężne obciązenie dla układu ładowania)

 

ogolnie wypadałoby podpiąc auto pod kompa(czy są jakies błedy), zobaczyc na zimnym korekcje, parametry pracy przeplywki, egr itp, to samo w miare nagrzewania sie auta oraz po dobrym nagrzaniu live data, wtryski itp jednym słowem podstawową diagnostykę

zobacz tez czy auto osiaga 88stopni w tescie 7.0, jazda na niedogrzanym na dłuzsza mete tez moze zaszkodzic, dawka paliwa jest większa itp

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano
Przebieg 254,300 Właśnie rano jak zapalę po raz pierwszy to przez pół minuty zapach jest normalny po tym czasie niestety zaczyna się smród :( i już nie ma znaczenia czy zimny czy ciepły wali równo :duh: Co do mocy to ok rozumiem zimny silnik itp ale po zapaleniu i odczekaniu ok 2 minut bo mniej więcej tyle czekam po nocy zanim ruszę jest TRAGEDIA !! w momencie gdy muszę podjechać pod wzniesienie to nie ma szans wrzucić dwójki puki na pierwszym biegu nie wskoczy jakieś 2200 obr inaczej auto po prostu staje... Nawet jak się silnik zagrzeje to ciężko jest jeździć delikatnie bo zawsze trzeba ciutkę więcej gazu dać aby ruszy. W przyszłym tygodniu mechanik będzie mi zmieniał podporę wału oraz elastyczny łącznik wału więc poproszę go aby sprawdził katalizator
Opublikowano

to w takim razie diagnostyka pod kompem nieunikniona

 

takiego muła nie ma prawa byc

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano
Hmmm co do kwestii mocy to znalazłem jeszcze informację o Czujniku położenia wałka rozrządu jeżeli takie coś u mnie występuje to być może przez to są problemy
Opublikowano
Test 7.0 pokazuje maksymalnie 075 dzisiaj sprawdzałem po przejechaniu ok 30 Km więc silnik musiał być rozgrzany wskaźnik pokazywał jednak jakby miał 90 stopni.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No to dochodzi problem z termostatem (termostatami). Wskaźnik faktycznie stoi w pionie już od 75 st. ale w teście temp prawidłowa powinna być 90-95st.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

1. Czy wymieniałeś tylko wkład odmy, czy też obudowę? W obudowie jest membrana, która też się niszczy i sam wkład nie wystarczy.

2. Kanaliki przy odmie, potrafią się zapchać syfem, najlepiej wziąć długi cienki drucik i dobrze przepchać kanaliki.

Puszczenie porannego niebieskiego bąka najczęściej jest prze odmę, ale oczywiście nie koniecznie.

3. Kolektor wylotowy jeśli jest uszkodzony, to pod maską śmierdzi spalinami i słychać świst, to bym raczej zostawił..

4. Należałoby zdjąć kolektor dolotowy z EGR'em, gwarantuję, że masz tam kilka kilogramów syfu, mazi itp..

5. Należałoby też zdjąć intercooler i go wyczyścić. Brzmi dużym nakładem pracy,ale nie jest jej aż tak dużo.

6. Na koniec turbo. Przewidziane jest na około 200000km, sprawdź na kompie jak dmucha i czy na końcówce wydechu nie zbiera się olej. Jak się zbiera, to turbo ma już dość.

7. Uszczelniacze zostaw na koniec, bo tu już trzeba ściągać głowicę i oddać ją fachowcom do roboty, koszt około 1000zł plus mechanik, który ją wyjmie i włoży, czyli kolejne 500zł.

 

Zacznij od wyczyszczenia wszystkiego dokładnie, bo po takim przebiegu zbiera się strasznie dużo syfu w kolektorze dolotowym, egr, intercoolerze i odmie.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Mi w teście nr.7 maks pokazuje 79-80st czyli wychodzi że też nie dojrzały.Wychodzi na to że któryś z termostatów główny albo egr.Jak rozpoznać który się nie otwiera do końca?
Opublikowano

przy takiej temp bedzie to egr

 

polecam zmienic bo szkoda motoru, 80stopni to sporo ale ma byc 88-92

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Raczej otwiera się za wcześnie albo nie zamyka wcale. Nie rób offtopa koledze tylko :search:

Ja mam nawet chwilami 95st jak mocniej przycisnę.

Opublikowano
Czyli wychodzi na uszkodzony EGR ?? cały czas jest problem z temeperaturą... Ale czy to wpływa na zapach spalin ?? na co to może wpływać ?
Opublikowano
Odma wymieniona ale sam wkład ( papierowy ) Co do spalin w silniku to i owszem pojawiają się minimalne spaliny ale nie potrafię zdiagnozować miejsca skąd pochodzą, kolektor nie dawno demontowałem i czyściłem razem z egr ale dzisiaj zajrzałem do środka EGR i jest tam znowu syf ale nie nagar tylko jakaś maź czarna :( intercooler nie czyszczony nigdy !!! na końcówce wydechu brak śladów oleju
Opublikowano

to normalne ze masz sladowe ilosci oleju w IC i całym dolocie, tak bedzie nawet w nowym dieslu

 

jesli z IC olej nie wylewa sie, tzn turbo nie puszcza oleju to nie widze podstaw do czyszczenia, oczywiscie mozna i napewno to nie zaszkodzi ale nie rozwiaze to Twojego problemu

 

jesli czujesz spaliny pod maską to gdzies puszcza, na odleglosc nikt tego nie ustali

co do temp to jak nie masz 88 stopni ale przekracza 70 to zazwyzaj termostat egr ( o ile posiadasz), nie widze sensu jazdy niedogrzanym dieslem

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano

Dodam od siebie, że wymianiałem termostat EGR bo niedogrzewał się (wskazówka nie dochodziła do pionu...) i przy toczeniu się samochodu spadała. Po wymianie było ok. Teraz po roku nagrzewa się dłużej, ale trzyma pion i temperatura na wysokich mrozach ok 78stopni, na gorącu 86 - więc stawiam na termostat główny ;)

 

Wystarczy, że zaciśniesz węża idącego do termostatu EGR i zobaczysz czy temperatura pójdzie do góry w okolice 80-90stopni :)

Opublikowano
Termostat EGR ?? wiem gdzie jest umiejscowiony EGR ale nie widzę tam dodatków poza wężykiem idącym od elektrozaworu :mad2: Hmm no włąsnie kolektor będę ściągał jeszcze raz bo za pierwszym razem nie kupiłem uszczelek tylko zostawiłem te co były uszczelniając je dodatkowo silikonem do 360 stopni ! po prostu czyszczenie robiłem w niedzielę i nie wiedziałem o uszczelkach. hmm czyściłem środkiem do mycia gaźników jak dobrze pamiętam tym samym myłem EGR tylko zastanawiam się czy tłoczka w EGR nie miałem czymś nasmarować bo chodzi masakrycznie ciężko i aż mi się wierzyć nie chce, że elektro zawór jest w stanie go otwierać zasysając powietrze ? W moim przypadku wskazówka temp jest w pionie jak się nagrzeje
Opublikowano
Czy ktoś może mi powiedzieć co i jak czyścić w tej odmie ?? ja wymieniłem sam wkład ale teraz czytam forum o jakichś wężykach nie drożnych... Czyli mam wykręcić cały ten plastik w którym jest wkład ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Cały ten plastik, to pokrywa zaworów, nie chcesz tego odkręcać, trochę jest z tym zabawy.

Jak zdejmiesz górną obudowę i wyjmiesz wkład, to w kącikach masz otwory i to je właśnie masz przeczyścić. Wymień też obudowę odmy, w niej siedzi membrana, która też się zużywa.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
To zabieram się do roboty bo wkład odmy nie był w sumie nigdy wcześniej wymieniany :) a ostatni serwis ograniczyłem to wyciągnięcia i włożenia nowego wkładu :)
Opublikowano
Zastanawia mnie tylko ten termostat EGR bo test 7.0 pokazuje temp 75 stopni ale wskaźnik na liczniku jest w pionie :duh: to nie jest zależne od siebie ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.