Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Siema .

Mój problem polegał na tym ze auto zaczęło szarpać przy czym migala kontrola trakcji. Pojechałem do mechanika który stwierdził że pierścień ABS na pół osi jest wytarty i trzeba wymienić pół oś oraz czujnik w tylnym prawym kole. A że mieszkam w Anglii całość naprawy 465 funtów. Ok wymieniłem ale podczas wymiany mechanik powiedział ze druga strona zaczyna się wyrabiać bo wyskoczył na komputerze błąd lewego czujnika. Myślałem że chce mnie naciągnąć wiec nie kazał mu tego ruszać. Auto było ok przez 1 dzień potem przy skręcie w lewo to samo zaczynało szarpać ale na prostej było ok. Wkurzony na tą sytuację postanowiłem wymienić ale sam pierścień. Pojechałem na złom wyjalem półoś z bmw 3 (niestety półoś była dłuższa ). Wybilem pierścień (delikatnie) i wcisnalem na swoją półoś. Zrobiłem parę kilometrów i wygląda ok. Całość naprawy grosze tylko trochę roboty. Moje pytanie : czy ktoś z Was wymieniał pierścień i czy była naprawa skuteczna czy tylko tymczasowa? I czy przy takiej wymianie należy wymienić czujnik ABS?

Dzięki

Pozdro

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

wspolczuje wydatkow na takie cos ponad 400 funtow tragedia....

 

Tez to mialem naprawielm za 25 funtow wczesniej czytajac angielskie fora...

 

pozdr

Opublikowano
wspolczuje wydatkow na takie cos ponad 400 funtow tragedia....

 

Tez to mialem naprawielm za 25 funtow wczesniej czytajac angielskie fora...

 

pozdr

 

Witaj

 

Możesz napisać w jaki sposób udało Ci się naprawić ten problem tak tanim kosztem ??

 

Zastanawia mnie również jedna rzecz . Jeśli ten pierścień jest wytarty to w jaki sposób się wytarł jeśli czujnik go nie dotyka?? Kolejnie jeśli czujni ma złe odczyty z owego pierścienia dlaczego nie szaleje również ABS jeśli ABS i DTC działają na jednym i tym samym czujniku jeśli chodzi i pomiary prędkości obrotowej kół ??

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Czujnik go nie dotyka ale do czasu..

 

Niestety pierscien ten po dluzszym czasie koroduje i jak wszystko kolo niego. Efektem tego jest puchniecie materialu w niektorych miejscach i powoduje to ze pierscein traci swoja idealna okraglosc i w niektorych miejscach przybliza sie bardziej do czujnika abs kiedy sie on kreci.

 

U mnie bylo to az 1.5 mm roznicy i tyle mialem wytarty czujnik i i obtarty pierscien w jednym miejscu

 

Wymieniajac na nowy czujnik wczesniej wyczyscilem w miare opcji pierscien pelno wd40 i zamontowalem czyjnik z podkladka ok 1.5 aby do konca go nie wkrecic. Udalo sie wszystko ok, kontrolki zniknely , czujnik zczytuje obroty.

 

Oczywiscie zdaje sobie sprawe ze kwietia czasu i ten pierscien peknie i wtedy bedzie go trzeba na nowy wymienic - ale sam pierscien tylko - koszt 20 f

 

Jak narazie mnie to kosztowalo 25 f za nowy czujnik.

 

czyli caklowity koszt naprawy jednej strony to ok 45 funtow a nie jak kolege skasowali na ponad :shock: :shock: 460£ :shock: :shock: :shock: bezsensu....

 

Uprzedze pytanie - tak, sam pierscien mozna wymienic bez poloski ....

Opublikowano

Krytek wielkie dzięki za odpowiedź , teraz wszystko jasne . W czwartek jestem umówiony na wymianę pierścieni w serwisie z licencją BMW . Całość za dwie strony 150 funtów , jedynie to co mnie dziwi to fakt że kiedy zapytałem czy muszę również wymieniać czujniki powiedzieli że nie ..

 

 

Pozdrawiam

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.