Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam.

 

Najprawdopodobniej znowu rozsypały mi się szczęki w tylnym kole. Wcześniej jakieś 2 miesiące temu już to robiłem i mechanik już wtedy mówił, że tarcza kotwiczna już jest zardzewiała i może długo nie pociągnąć.

Czy warto próbować zamocować to na śrubę, podkładkę i nakrętkę? Wymiana tarczy kotwicznej łączy się z wymianą łożyska, co pociąga już za sobą jakieś koszta, które teraz nie za bardzo jestem chętny ponosić.

Może jakieś inne sugestie?

Edytowane przez 100mek
Opublikowano
Czy warto próbować zamocować to na śrubę, podkładkę i nakrętkę?

Dołożył bym do tego jeszcze sprężynkę i będzie trzymać.

Czasem nie ma innego wyjścia, a tarczę kolega wymieni razem z wymianą łożyska.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano

Sprężynkę mam kupioną nową i tak właśnie myślałem, ale czy takie rozwiązanie ma szanse być trwałe?

Z jednej strony to tylko ręczny, ale z drugiej może zablokować koło.

Opublikowano

W e36 drugi rok mam taki patent :wink: na razie nic się nie dzieje.

Nawet jak wypadnie śrubka to koła nie zablokuje koła co najwyżej będzie szurać pa całym bębnie.

A wymieniać tarczę kotwiczną to trzeba od razu łożysko, a jak zdemontujemy cały wahacz to dodatkowo i geometria do ustawienia.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano

Niektóre marki stosują podkładki ustalające, jak poniżej (nie te zaznaczone, tylko te łebki u góry).

Sprawdzają się znakomicie w wyrobionych osłonach.

 

http://megane.com.pl/uploads/imgs/hosting_zdjec_1351586914__b.jpg

Opublikowano
No i proszę jest złoty środek :cool2:



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano
Niektóre marki stosują podkładki ustalające, jak poniżej (nie te zaznaczone, tylko te łebki u góry).

Sprawdzają się znakomicie w wyrobionych osłonach.

 

http://megane.com.pl/uploads/imgs/hosting_zdjec_1351586914__b.jpg

 

:D Może łożysko zostanie na miejscu :D

 

Do jakiego auta ten zestaw? Chętnie coś takiego zamówię.

Opublikowano

Musisz do sklepu motoryzacyjnego śmignąć. Ostatnio brałem chyba od jakiegoś Forda. Groszowa sprawa. Tylko weź swój trzpień, żeby za dużej podkładki nie kupić niepotrzebnie.

Ta na fotce jest od meganki.

Opublikowano

Zobaczę. Najpierw spróbuję z tymi podkładkami. Dopasowałem je z Kadeta i mam coś takiego jak na zdjęciu (trzpień i sprężyna z e46 i podkładka z Kadeta).

Jak będzie za bardzo zgnita to będę myślał co dalej.

 

http://www.iv.pl/images/37904343048165882121.jpg

Opublikowano

Lepszy byłby zestaw z Corsy B. Ma inny kształt tego "trzpienia" - tzn nie ma układu "noga - poszerzenie - kapleusz" (wiem wiem, profesjonalne nazewnictwo ;) ), tylko jest "noga - kapelusz". U mnie się ten patent sprawdzał się około pół roku, potem dziura się wyrobiła i szczęki sobie, tarcza sobie.

 

Ostatecznie kupiłem tarcze i zamontowałem bez demontażu piasty - po prostu przeciąłem nową tarczę w miejscu, gdzie brak jej rantu - tam, gdzie jest wycięcie na zacisk. Generalnie nie lubię takiej fuszerki, ale usprawiedliwiają taką akcję koszta - sprawny ręczny jest ważny, ale nie tak ważny, żeby rozwalić sprawne łożyska, ponadto przecięte tarcze nadal zachowują sztywność i spełniają swoją rolę.

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Opublikowano

Mam to założone w wersji z tym "kapselkiem" od Kadeta. Jedno co, to mechanik założył odwrotnie, czyli ten kapselek poszedł na sprężynę, a głowa trzpienia poszła za tarczę kotwiczną (na podkładce).

 

Może trochę jaśniej:

Patrząc od zewnętrznej strony auta jest taka kolejność: "kapselek" (do którego wchodzi trzpień), sprężyna, elementy szczęk, tarcza kotwiczna, podkładka, głowa trzpienia.

 

Zobaczymy ile wytrzyma.

Opublikowano

gdybym tylko wiedział o takiej możliwości wcześniej... ja żeby nie ściągać łożyska i piasty przeciąłem nową tarcze kotwiczną z ASO na pół i zamontowałem na 4 śrubach :mad2:

 

człowiek uczy się całe życie :)

Opublikowano

Wiem, że moje "fachowe" określenia mogą być niezrozumiałe dla ludzi robiących to na co dzień dlatego pokaże jak to mam zrobione na grafice :)

 

http://www.iv.pl/images/60398877219920479884.jpg

 

A- tak powinno być

B- tak mam na przyrdzewiałej tarczy kotwicznej

 

Zobaczymy ile wytrzyma

  • 1 rok później...
Opublikowano
Ja użyłem zestawu do...tico/matiza. :oops: cena 9zl. delikatne poszerzenie podkładki i wszystko pasuje idealnie. jak narazie się sprawdza. Trzpień wyskoczył mi z tarczy tydzień po wymienie tylnego łożyska... Jakbym obadał dobrze tarcze to bym ją wtedy od razu wymienił.
Opublikowano
Czy ja dobrze czytam? Nie ma możliwości wymiany samych tarcz kotwicxnych bez demontażu łożyska kola i piast ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bez cięcia niestety tak.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witajcie, przepraszam, że odgrzewam ale nie chcę zakładać nowego tematu.

Tak samo jak w temacie muszę wymienić tarcze kotwiczne. Nie chciałbym kombinować jednak z ich przecinaniem. Pytanie czy mogę zdjąć piastę, wymienić samo łożysko i założyć wszystko z nową tarczą? Czy lepiej kupić łożysko i piastę razem i zamontować wszystko nowe?

Dzięki za pomoc!

Opublikowano
Witajcie, przepraszam, że odgrzewam ale nie chcę zakładać nowego tematu.

Tak samo jak w temacie muszę wymienić tarcze kotwiczne. Nie chciałbym kombinować jednak z ich przecinaniem. Pytanie czy mogę zdjąć piastę, wymienić samo łożysko i założyć wszystko z nową tarczą? Czy lepiej kupić łożysko i piastę razem i zamontować wszystko nowe?

Dzięki za pomoc!

 

U mnie w compakcie tarcza była wymieniana bez wymiany łożyska.

Kupię komplet felg styling 270
Opublikowano
Nie wiem czy ma to jakieś znaczenie, ale mam sedana. Łożysko to koszt niecałej stówy, a łożysko wraz z piastą razem to już dwa, a nawet trzy razy tyle..
Opublikowano
Nie wiem czy ma to jakieś znaczenie, ale mam sedana. Łożysko to koszt niecałej stówy, a łożysko wraz z piastą razem to już dwa, a nawet trzy razy tyle..

 

Wg realoem są takie same w coupe/sedanie/compakcie i wszystkich innych e46

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=AT71-EUR-09-2003-E46-BMW-320td&diagId=34_1014

 

U siebie robiłem w maju całe hamulce tylne: tarcze, klocki, szczęki ręcznego etc. i jedną tarczę kotwiczną bo się rozerwała. Naprawę wykonywał warsztat, więc zakładam, że gdyby było konieczne mocne kombinowanie z tą tarczą to wymienili by też łożysko/piastę bo to dodatkowy zarobek.

Kupię komplet felg styling 270
Opublikowano
U siebie też wyciąłem kawałek tej osłony(tarczy kotwicznej). W miejscu najwęższym ok 5cm. Tuż za śrubami montażowymi M6. Jest tak samo sztywno jak oryginał. Wcześniej miałem to zrobione, jak pisaliście - na śrubkę z nakrętką, ale nie trzymało to długo. Dlatego też, polecam rozwiązanie z wycięciem kawałka tarczy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.