Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czesc,

 

od kilku dni walcze z tematem.

 

Próby połączenia się za pomocą NCSa i interfejsu PASOFT , kończa sie tym co w temacie czyli

 

Vin is faulty

 

coapi-2020 ......

 

itd.

 

z e46 czy e60 działa elegancko

 

czy w pasofcie też trzeba zwierac pin 7 i 8 żeby zadziałało?

 

Bo gdzies ktos wrzucał podobny temat ale używał K+DCANa

 

 

Uprzedzając pytania profil itd dobrze ustawione, nie działa z e38 i e39 poki co.

 

Dziękuje, pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

E39 i E38 maja linie diagnostyczną L ja do E46 mam pasofta i lutowałem piny 7 i 8 oryginalnie w pasofcie jest tylko pin 8 nie ma pinu 7 dla silnika i skrzyni automatycznej

ale jak tobie pa soft czyta silnik to masz te piny połączone, E46 ma tylko linie K diagnostyczną na pinie 7 i8 (w obd 1 okrągła wtyczka jest tylko jedna linia diagnostyczna nie pamiętam czy pin 17 czy 20) a 38 i e39 maja jeszcze linie L na 15pinie jak masz interfejs do INPA i NCS K-D-can to może być problem z połączenie ze starszymi E39 i E38

zwłaszcza jak mają obd 1 w okrągłym gnieździe 20pin może przejściówkę masz uszkodzoną, albo nie ma zapłonu, lub napięcia z akumulatora nie czyta dlatego nie łączy się z pasoftem tak samo z inpa i NCS

Opublikowano

kurcze din fajnie że odpowiedziałeś, ale nie za bardzo rozumiem co chcesz przekazac :D troche chaotycznie :P napiszę tak :

 

e46 / e60 pasoft + NCS łączy się , koduje blablabla

 

e38/e39 pasoft + NCS wyskakuje błąd Vin is faulty coapi blablabla

 

Chcę żeby działał pasoft + NCS w wyżej wymienionych modelach. (e38/e39)

 

Używam złącz obd 2.

 

Z przejściówką z OBD1 (okrągłe) na OBD2 próbowałem - ten sam błąd.

 

W obydwu autach sprawne aku itd, wszystko działa gra i buczy.

 

Do reszty zabiegów używam ADSa + INPA/DIS etc. :)

 

Nie mam K+DCAN.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To jeszcze raz powiem e38 i e39 mają dodatkową linie diagnostyczną L-line na 15 pinie mają też K (teraz tylko o ADS INPA i NCS)

każde e46 e53 e60 do 2007 roku e87 i e90 też do 2007/03 maja tylko linie diagnostyczną tylko K-line na pinach 7 i 8 (a w okrągłej też jest jedna linia K-line )

powyżej 2007/03 jest już D-can na pinach 6 i 14 dlatego ADS się nie łączy nie ma D-can

Ale masz ADS przecież on bez problemów łączy się inpa i dis nawet z e30 tam jest linia diagnostyczna K i L

a inpa dziala ci z e38 i e39 ???

jak dział inpa to masz błąd w NCSEXPER

Ja do E39 używam KKL zwykły na USB Ediabas STD:OBD i dobrze chodzi(od 96 do 2007 roku) a od e46 mogę używać już K-DCAN ponieważ E46 nie ma starszej lini L

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

bsbs - ale z pasoftem nie mam problemu , na innych autach działa

 

a poza tym :

 

Din76 - poszło ADSem przez OBD 1 :)

 

Już wiem o co chodziło Ci , teraz zrozumiałem dosadnie :D

 

Tylko jest kolejny kłopot :)

 

Nie chce sie zakodowac moduł. Dokładniej ani DRL ani KIER US.

 

Niby po kliknięciu Execute JOB na NCSie , światełka migną , ogólnie zachowanie jakby sie azkodował , a tu du.pa nie działa.

 

Ani DRL ani kierunki US.

 

Moduł jest LCM III

 

Wszystko robie jak należy , bo kodowałem już trochę tych modulików a te njest jakiś oporny.

 

po zakodowaniu w tym aucie , co jednak się nie koduje, zczytuje ponownie plik FSW i pomimo że koduje zmiany, po zczytaniu znów jest tak jakby seryjny...i zgłupiałem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.