Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Oilsyn ;-) ze stajni Archoil, ulepszona znacznie receptura

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • 1 miesiąc temu...
  • Odpowiedzi 135
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam wszystkich forumowiczów,

Mam E90tkę z N52B25 i myślę o zrobieniu płukaniu silnika. Auto od 2019 w Polsce. W Niemczech miał duże inwerwały między zmianami oleju (wyciąg z ASO) i auto ma dość duży apetyt na olej (ok. 850-900ml na 1000 km), stąd też właśnie mój pomysł żeby zrobić taki lepszy serwis olejowy zanim podejmę się jakichś większych napraw (których nie wykluczam, chcę mieć sprawne auto i nie wozić bańki oleju w bagażniku). Aktualnie auto jeździ na Ravenolu 5W40, a mój plan jest następujący:

1. Dojechać do mechanika

2. Wlać płukankę LM 2662

3. Odczekać zgodnie z instrukcją 15 min na jałowym bez przegazówek ani ruszania auta

4. Przez 40 min pozwolić, żeby wszystko spłynęło

5. Zalać Motul 0W40 (podobno na tym oleju auto będzie miało mniejszy pobór oleju, chyba że polecacie coś innego to chętnie usłyszę)

6. Dolać Archoil AR9100 (oczywiście olej + archoil = 6.5l, żadnego przelewania)

7. Po około 8 tys. km powtórzyć procedurę (i tak naprawdę, to już robić tak na stałe myślę)

Oczywiście jeszcze co zapomniałem do listy wrzucić to wiadomo zmieniam filtr na OE wraz z nowymi oringami. Pytanie do was, czy taka procedura jest ok? Czy przez te 8 tys. km nie dostanie się za dużo syfu do filtra oleju? Auto ma 223 tys. km (ASO i historia serwisowa w DE to potwierdza) tak więc podejrzewam, że w silniku trochę tego syfu będzie.

Opublikowano

Płukanka Liqui Moly może być. Zamiast AR9100 zalej Oilsyn Power Cleaner LL na cały interwał, lepsze działanie czyszczące i ożywi stare gumy na uszczelniaczach zaworowych.

Po 8-10 tysiącach kilometrów zabieg szybkiego płukania powtórz i dopiero na świeży olej zastosuj AR9100.

Opublikowano
Dzięki za szybką odpowiedź, słyszałem też o tym środku. A jeszcze dopytam, nie będzie problemu z syfem w filtrze oleju? To jest moje jedyne zmartwienie czy się nie zapcha (będę zakładał OE BMW)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przy takim apetycie na olej jest mała szansa że te zabiegi coś pomogą. Moim zdaniem jeśli nie ma wycieków to do wymiany są pierścienie i uszczelniacze zaworowe, czyli de facto remont.
Opublikowano
Tego też się niestety obawiam, ale jeszcze na razie chcę spróbować tych metod, jeśli nie pomoże mi to zmniejszyć poboru oleju to gdzieś w lato zrobię remont silnika, a samo płukanie powinno i tak wyjść na plus bo silnik będzie zawsze czystszy, a jestem przekonany że aktualnie jest dość bardzo zasyfiony
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Tak Long Life ale sprawdź dokładnie co wlewasz bo opakowania są prawie identyczne. Musi być napisane konkretnie Power Cleaner i konsystencja oleju 0W20.
Opublikowano

O to chodzi. Miałem na myśli substancję w puszcze, że ma niską lepkość podobną do oleju 0W20. Mi raz przysłali tą szybką 15 minutową i od razu po ruszeniu puszką zorientowałem się, że coś nie halo.

Ja kilkukrotnie robiłem zakupy u tego gościa, tutaj bez problemów i pomyłek co bym nie zamawiał: https://allegro.pl/oferta/oilsyn-releasetech-power-cleaner-longlife-250ml-11407793232

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.