Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A jeśli zżera mi oleju litr/1000km - powinienem co dolewkę oleju dolewać archoil 2300? Jestem w pierwszym etapie. Silnik N52. Bardzo duży nagar widoczny na sprężynach valvetronica. Elementy pokrywy widocznie się wyczyściły (płukanka, zmiana oleju i ar2300 1000km).

 

Zidentyfikowałaś czy olej idzie przez uszczelniacze zaworowe czy pierścienie?

  • Odpowiedzi 135
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Oleju nie ubywa - od wymiany do wymiany bez zmian.

Silnik czyszczony wg instrukcji z pierwej strony posta - przy każdej wymianie oleju płukaniu.


Trochę klekocze (300kkm zrobione) tylko zastanawia mnie czy wlanie ceramizera coś zmieni i jak ma się to do utrzymania silnika w czystości czy nie obklei go jakoś w środku itp.

Opublikowano

Właśnie dzisiaj miałem pierwszy objaw zakopcenia po odpaleniu. Auto stało od powrotu z pracy około 2h. Ledwo zauważyłem dym z tyłu. Ale to typowo olejowy był raczej. Teraz mam zagadkę. Twierdziłem, że pierścienie.

Ile potrafi zeżreć przez niesprawne uszczelniacze zaworowe? Litr na 1000 pochłonie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jasne ze pochłonie. Takie ilości może 4 cylindrowec 2.0 pochłonąć przez uszczelniacze. Żadne dodatki do oleju Ci przy tym nie pomogą. Strata kasy.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Uszczelniacze wymienione, jednak dalej kopci po dodaniu gazu. Niebieski dym. Chyba zaszła strata pieniędzy. Z dnia na dzień coraz bardziej tęsknię za m52b28 :)
Opublikowano

Uszczelniacze się sprawdza w następujący sposób:

1. Auto zimne, odpalone i pozostawione na jałowym biegu 15-20 min.

2. Jedna osoba idzie do auta a druga obserwuje wydech.

3. Po tych 20 minutach należy na biegu jałowym dodać żwawo gazu do 6000-7000 obr/min.


Jeżeli zawory puszczają to w tym momencie poleci dym.

Eibach Pro Kit, Rev Motoring Silicone Intake Hose, Kolektory Turbo Works, Performance Intake, Milv's: +1mm Modified Intake Lift Valvetronic Supports, Program BPC.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
U mnie uszczelniacze nie pomogły. Zużycie na poziomie 1l/700km. Odma z wężami nowa, uszczelniacze nowe, wycieki zlikwidowane. Jedyne co pozostaje do pierścienie. Tylko czy to pomoże?
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Czy któryś z Was zwrócił uwagę w jakich okolicznościach ubywa oleju? Czy płynnie, czy skokowo? Przy zużyciu litr/700-1000km samochód powinien praktycznie cały czas dymić, nie mówiąc już o praktycznym braku kompresji.


Nie upatrywałbym zwiększonego zużycia oleju w silniku jako takim, a w odmie tym bardziej, że dokładnie ją przeanalizowałem i doszedłem do wniosku, że jej konstrukcja predestynuje do nadmiernej konsumpcji oleju, zwłaszcza podczas dynamicznej jazdy.

Jakiś czas temu bimmer check na swoim fejsie pisał, że po jeździe próbnej silnik n52 wywalił błąd vanosów i zgasł. Wywalił błąd ponieważ vanosy straiciły ciśnienie oleju.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano (edytowane)
Chciałbym przeprowadzić procedurę . Jeżdżę na oleju millers 10w50 - jak kupiłem taki był zalany. Teraz pytanie wymianiać na 5w40 czy zostawić i robić tą procedurę na tym oleju? Jeźeli wymianiać na 5w40 to jaki? Valvoline Max life 5w40? motul 5w40? Proszę o pomoc Edytowane przez maciek55555
Opublikowano
Chciałbym przeprowadzić procedurę. Jeżdżę na oleju millers 10w50 - jak kupiłem taki był zalany. Teraz pytanie wymianiać na 5w40 czy zostawić i robić tą procedurę na tym oleju? Jeźeli wymianiać na 5w40 to jaki? Valvoline Max life 5w40? motul 5w40? Proszę o pomoc
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
10w50? dramat, przeciez on nie ma chyba nawet normy BMW? generalnie Widzę, że masz n52b25, więc poprzednik pewnie lał ten olej, żeby zmniejszyć konsumpcję przez silnik. 5W40 to najlepsze rozwiązanie.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Mam pytanie do fazy drugiej: jeżeli silnik podczas użytkowania z tym Archoil 2300 będzie przepalał olej to gdy będę dolewał ten litr to mam zalać np 950 ml oleju + 40ml archoil’a czy po prostu dolewać olej i nic więcej ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ja wlałem bezpośrednio po wymianie - 6l oleju i 200ml AR2300, na jakieś 800km przed wymianą wlałem resztę z 0,2l oleju ;)

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Archoil 2300 nie zaszkodzi, on delikatnie myje i impregnuje czyszczone powierzchnie, nie ma tzw. "suchych plam". Polecam po 2-3 tys km jazdy na tym specyfiku wymienić tylko filtr oleju

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam,

Mam pyt odnośnie dodania AR2300 do oleju, który niedawno był zmieniany, ma kolo 2000km. Mianowicie mam E84 23d ile powinienem dodać tego specyfiku?? Później chce podążać zgodnie z opisem Faza2/3.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
wszystko jest w temacie.............

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano

Mało precyzyjnie napisałem, chodzi mi ile litrów oleju wchodzi przy wymianie do E84 23d?i wtedy odpowiednio dodam specyfiku.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano

Ja mam e91 325 xi z 2007 roku i przebieg około 150 000 km. Jak kupowałem auto (ze Szwarcarii) na poczatku 2016 roku to miało 101 600 km, czyli jak widac moje przebiegi nie są za duze, jakies 10 000 km rocznie, w tym kilka dłuższych tras za granice na wkacje zimowe i letnie, takze głównie jezdze tym autem "w okół komina", a w sumie zona cześciej jezdzi odemnie bo jak mam słuzbówkę. Tak czy inaczej to moje oczko w głowie. Uzywam oleju Motul 8100 X-clean SAE 5W40. Najbardziej denerwuje mnie to stukanie w szczególności na zimnym silniku jak teraz spadły temperatury, latem ten objaw nie wystepuje. Od czego zacząć walkę z tematem? Zmieniac olej na inny? robić te płukanki? odświeżając temat ktoś ma jakies inne sprowadzone metody niz te opisane w postach wyzej? Zgóry dziekuje za pomoc.

Dodam, ze jakoś nadmiernie nie bierze mi oleju od wymiany do wymiany jaieś 1,5-2 na 10 000 km

Opublikowano
czyli śmiało zmieniać na 5W40 i robić płukankę a jaki olej polecasz?

 

Motul lub valvoline (ale synpower) + płukanka + ceratec - to mój sposób na silnik (stosuje to już od wielu lat)a i wymiana co 10 tys. nie tak jak zaleca BMW ;)

  • 8 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Archoil 2820 na gorący olej na godzinę wrzuć na dzień dobry. Aczkolwiek obstawiam, że masz już zużycie mechaniczne

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • 5 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.