Skocz do zawartości

zepsuta odma e46 318i n42b20


adriano16661

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

właśnie tydzień temu wymieniłem uszkodzony zawór odmy i profilaktycznie węże (ok 140 pln zawór + 80 pln węże + 80 pln robota) ponieważ pojawiał mi się błąd 141 złego składu mieszanki (za uboga). Jest to jeden z powodów błędu (oprócz sonda, odma, ciśnienie zasilania, przepływomierz ...), w moim przypadku podjąłem to działanie profilaktycznie przed wymianą ostatecznie 1 sondy (dodatkowo czyszczenie przepływka, przepustnica, krokowiec) wymiana uszkodzonej odmy nie rozwiązała problemu. Najlepszą metodą jest zdjęcie zaworu odmy i sprawdzenie go fizycznie- po zatkaniu od spodu otworu regulacyjnego przy podciśnieniu z dolotu zawór powinien być szczelny. Węże należy również sprawdzić wizualnie na pęknięcia, zmurszenie, czy nie są miękkie i na podciśnienie, czy są szczelne.

- UWAGA NA WĄŻ z płynem przy odłączaniu węży należy zaślepić)

 

Ostateczne usunięcie błędu 141 ubogiego składu mieszanki w moim przypadku spowodowała wymiana przepływomierza (TYLKO NOWY ORYGINAŁ BOSCH!!). Zanim to jednak zrobiłem wyeliminowałem wszystkie mechaniczne powody możliwości powstania błędu, tzn. szczelności i prawidłowości dolotu powietrza, bo zasilanie paliwem było ok (takie normalne eksploatacyjne sprawy):

 

1. Wymiana zaworu odmy i węży (był uszkodzony zawór, rozsypywał się w rękach mimo całej przepony- kupiłem nowy to nie majątek 140 pln , a węże zmurszałe w każdej chwili mogły paść- profilaktycznie kupiłem nowe 80 pln)

2. Wymiany DISY (nowa to majątek >1000 pln, używana ok. 150 pln tylko trzeba dobrze sprawdzić czy działa, najlepiej osobiście, info jest gdzieś na forum, lub https://drive.google.com/folderview?id=0B3qJw9kPXJurbFVDc1NyN3lUckE&usp=sharing

3. Sprawdzenie szczelności uszczelnień dolotu (spryskanie całości sprayem "starterem" przy pracy silnika czy nie łapie lewego powietrza)

4. W moim przypadku wymieniłem silnik krokowy wolnych obrotów bo przycinał się i miał straszne luzy osiowe, denerwował mnie że czasami obroty spadały do 500 i się podnosiły (sprawdzenie samemu info jest gdzieśna forum,polecam lepiej niech diagnosta sprawdzi go podłączając pod zasilacz napięcia i częstotliwości- nowy majątek> 1000 pln, używany 100-200 pln, ale trudne poszukiwania dobrego).

5. Czyszczenie przepustnicy- banalna sprawa, a pomaga (nie polecam czyszczenie układu pomiarowego przepływomierza, niewiele wnosi, plastiki ok).

 

Piszę, bo czuję się zobowiązany i wdzięczny korzystając z wiedzy innych forumowiczów. Może komuś przyda się moje doświadczenie.

PS. Nigdy nie dajcie się nabrać przy błędzie ubogiego składu mieszanki i diagnozie mechanika, który ma kompa i brak wiedzy- cyt."Panie sonda do wymiany, a jak nie to może katalizator zapchany". Trochę wstyd mi że kupiłem nową sondę, na początku napraw nie wytrzymując ciśnienia, pomimo iż na wykresach i odczytach chodziła prawidłowo o czym informował mnie normalny mechanik- posłuchałem kilku innych i podjąłem złą decyzję (usprawiedliwiam się tym że sonda żyje ok 160 tyś/km- wymieniłem przy 117 tyś/km).

 

Odpowiedź na ten post nie jest pewnie pomocna dla forumowiczów, którzy oczekują odpowiedzi typu "czemu moja beemka nie ma buta", "co szybko wymienić", tylko dla tych którzy chcą cieszyć się z jazdy i eksploatacji samochodu.

 

Mnie cieszy to, że po tych zabiegach na wolnych obrotach i wyłączonym klima troniku nie słyszę czy silnik pracuje :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.