Skocz do zawartości

320.Zapowietrzanie po nocy (zamknięty obieg samego silnika)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Proszę się zapoznać.

viewtopic.php?f=68&t=120678

 

 

 

Witam, od jakiegoś czasu męczy mnie dziwna sytuacja.

 

MOje e36 touring 320iA M52 zapowietrza się układ.

W obecnej sytuacji żeby wykluczyć wszystkie możliwości, puściłem węża od bloku do powrotu na "ostro" żeby ominąc nagrzewnice i parownik z gazem (mialem podejrzenia co do nich)

 

Sytuacja wyglada nastepujaco. Odpowietrzam, jest ok, moge nim jezdzic caly dzien i jest wporzadku. Dzis postał całą noc rano odpalam, przejade 4-5km i zaczyna wywalac wode przez korek- odkrecam odpowietrznik i znowu powietrze. Zawsze jak po stoi przez no lapie gdzies powietrze. Jak odpowietrze to na cieplym moge caly dzien jezdzic nic sie nie dzieje. Dziwnie zajebista sprawa

tym bardziej ze wymieniałem juz:

Chłodnice nową drogiej firmy (teraz juz nie pamietam jak sie zwala)

Korek

weza dolnego-byl niepewny

termostat

obudowe termostatu

pompe wody SKF

chwilowo visco spiete na 100%

 

Nie ma nigdzie wyciekow-bynajmniej nigdzie w obecnej chwili nie widac nic. A mimo to rano potrafi byc zapowietrzony. NIe ma zadnej mazi ani w oleju ani w wodzie ani nie zauwazylem zeby wciagal wode w wydech.

 

Mial ktos taki przypadek? a moze ktos cos podpowie co jeszcze sprawdzic? wk...ca sytuacja...

Opublikowano
Może głowica pęknięta i na zimnym trochę kompresji idzie w układ, a jak się rozgrzeje to pęknięcie jest na tyle małe że się zamyka jak pod wpływem temperatury aluminium się rozszerzy. Nie puchną węże zaraz po odpaleniu na zimnym?
Kiedy znajdziemy się na zakręcie ... Redukcja but i odcięcie ^^
Opublikowano

Teoretycznie nie,

dzis robilem test na zawartosc spalin w ukladzie chlodzenia i nic takiego nie wystapuje. O co kaman...już sam nie wiem gdzie co szukac...

Opublikowano
Hmm.. Bardzo nie typowa sprawa, chociaż z drugiej strony spaliny nie muszą iść do wody bo przecież w trakcie opróżniania komory spalania nie ma kompresji, jeżeli jest taka opcja to zmierz ciśnienie na garach na zimnym silniku, to jeżeli to jest przyczyną to taki test to pokaże
Kiedy znajdziemy się na zakręcie ... Redukcja but i odcięcie ^^
Opublikowano
ja bym szukał niewielkich wycieków. Jak auto stygnie i robi się podciśnienie to zasysa do układu powietrze. Wcale nie musi być to duży wyciek. Może być widoczny dopiero po rozgrzaniu silnika i złapaniu ciśnienia. Ubywa płyn? Jak tak to ile?
Opublikowano
dzis rano bylo ok i nic nie ubyło, ale po południu już gdzieś zassał powietrze i nie wiem czy ubyło czy nie bo jak mi zaczelo wyrzucac to siłą rzeczy brakowalo plynu...
Opublikowano

Powiedzcie mi jeszcze jedno-

 

na zimnym silniku załóżmy po nocy-ma byc na kresce cold-czyli w polowie zbiorniczka plyn. A jak jest zagrzany to o ile Wam idzie do gory płyn? Ile kresek?

Opublikowano

Już chyba doszedłem ładu, spiąłem do kupy obieg cały, ogrzewanie jest, gaz działa, wody nie wywala.

 

Moje obserwacje to: na zimnym jest w okolicy kreski KOLD, ale jak już np minie niebieskie pole to woda jest sporo poniżej kreski kold...

 

Tak się dzieje od 2 dni ale wszystko wydaje sie byc ok. Co o tym sądzić? tak ma być? czy dalej coś nie tak ze woda opada w czasie pracy silnika, -nie pamiętam jak miałem w poprzednich beemkach :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.