Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Są to piezoelektryczne wtryskiwacze, z tego co wiem to nie regeneruje się ich. BMW zaobserwowało duże zapotrzebowanie na wtryski i zrobiło "prezent" podnosząc cenę z ~ 460 zł na ~ 920 zł za sztukę ...
Opublikowano
BMW zaobserwowało duże zapotrzebowanie na wtryski i zrobiło "prezent" podnosząc cenę z ~ 460 zł na ~ 920 zł za sztukę ...

 

No to pięknie :mrgreen:

Musimy teraz się czuć wyjątkowo docenieni, że dostaliśmy tak wspaniały"prezent" :norty:

Opublikowano
w przypadku N43

 

- cewki i świece,

świece to chyba standard po kupnie, cewki jak padną, a tak to nie ma co ich ruszać

- wtryskiwacze,

jak samochód zadbany to nie ma co wymieniać, lubią sobie cykać, ale to normalne w tym silniku

- napinacz, łańcuch i prowadnica,

napinacz oczywiście, co ok 80-100 tys km.

łańcuch i prowadnice tylko jeżeli są przesłanki ku temu

- sonda NOX,

jak padnie to tak, a w przypadku N43 prawie zawsze do wymiany

- sonda lambda,

jak to w silnikach benzynowych, jak padnie to wymiana, a tak to nie ma co ruszać

- zawór odpowietrzenia zbiornika,

nie trzeba ruszać

- zasiarczony katalizator,

wynik uszkodzonego noxa

- czujnik wałka i wału,

lubią paść, bardziej wałka

- elektrozawór vanos,

czasem padają,

- pompa paliwa,

nie ma co ruszać

- pompa wysokiego ciśnienia

nie ma co ruszać

 

Czy ktoś może podać poszczególne ceny tych części oraz robocizna?

Czy warto kupować regenerowane?

Gdzieś widziałem NOX'a za 200pln...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ja bym jednak brał n46, mam teraz 3 taki i jedyna "większa" niespodzianka w obecnym to wymiana silnika valvetronica (sam silniczek można dorwać już za 490pln, więc nie ma tragedii). Poza tym jeśli chodzi o wyciekli oleju to dokładnie to samo w n46 i n43 (oglądałem forumowe n43 i było dokładnie tak samo zalane olejem...), więc tu i tu trzeba zrobić na start.

Jeśli myślisz o n43 to równie dobrze możesz pomyśleć o n47, myślę że koszt i awaryjność będzie na tym samym poziomie.

A n47 dynamika dużo lepsza.

N46 będzie najtańszy w eksploatacji, bez dwóch zdań.

Z resztą porównaj sobie ceny używanych silników:

n46 2600-4700pln (są jakieś dwa na allegro po 6500 ale to z pełnym osprzętem)

n43 4800-6300 pln

 

Poza tym N43 jest nowszym silnikiem, więc z automatu będzie droższy w eksploatacji oraz pewnie mniej trwały.

Niestety takie czasy, że koncernom nie opłaca się robić niezawodnych aut.

Opublikowano

Czy N46 jest dostępny dla wersji Coupe z 2007+?

Mi się tylko podoba E92 więc w tym problem...

 

Mam budzet w wysokości 50 tys PLN, i niechciałym wydać więcej niż 10 tyś w narapwy przez nastepne 3 lata... Czy to realne?

Te auta które przeglądam maja ok 80-120tys km. i zamierzam wyjeździć jakies 30 tys km...

Opublikowano
Dla E92 z 2007+ najsłabszy dostępny silnik to N43. Nie wiem czy 50 tys to nie będzie za mało na coupe. Z wydatkami na naprawy to może być loteria, bo 3 lata można przejeździć bezawaryjnie, a można i sporo dołożyć. Tego nikt Ci nie przewidzi. By zmniejszyć ryzyko trzeba poszukać zadbanej sztuki, a taka może więcej kosztować.
Opublikowano
Dla E92 z 2007+ najsłabszy dostępny silnik to N43. Nie wiem czy 50 tys to nie będzie za mało na coupe. Z wydatkami na naprawy to może być loteria, bo 3 lata można przejeździć bezawaryjnie, a można i sporo dołożyć. Tego nikt Ci nie przewidzi. By zmniejszyć ryzyko trzeba poszukać zadbanej sztuki, a taka może więcej kosztować.

 

 

dokładnie

jedź oglądać z kimś kto się ZNA na tych samochodach, bo ja często widzę, że ludzie jadą z wujkiem/szwagrem mechanikiem i trochę to śmiesznie wygląda

lub weź samochód do dobre serwisu na przegląd, zapłać za to 200 zł i będziesz miał spokojną głowę

możesz kupić takie BMW za 40 tys i będziesz przez 3 lata zadowolony, a możesz kupić za 59 tys i będziesz narzekać, nie ma reguły

i należy mieć przygotowane pieniążki na ewentualny pakiet startowy

nox - 200-1500 zł

świece 100-200 zł

cewki ok 400 zł

napinacz rozrządu 90 zł

czujniki elektrozawory, zależnie co padnie 200-1000 zł

olej + filtry ok 300-400 zł

Opublikowano
napinacz rozrządu 90 zł

 

Z tego co czytałem na innym serwisie "niekończąca się kampania techniczna na napinacze łańcucha rozrządu (silnik słynący z przestawiania się faz rozrządu wskutek zbyt słabego napięcia łańcucha".

 

Czy można jakieś inne rozwiązanie (nie BMW) zastosować by się pozbyć tego problemu raz na zawsze?

 

A w przypadku robocizny? Jakie to będą różnice cenowe w przypadku"lokalnego eksperta" (1-2 osobowa działalność - szopka taka) a "autoryzowanym ekspertem"?

Opublikowano

wszystkie różnice cenowe zależą od mechanika, za wymianę napinacz powinien wziąć 30-40 zł a można zrobić to samemu w pół godziny

napinacz niestety jest elementem, który się zużywa, i trzeba go wymienić, raz na 80.000km

Opublikowano

W przypadku przeglądu to masz na myśli autoryzowany serwis? 200pln wydaje mi się mało - myślałem że to kwota bliższa 1000pln w przypadku marki premium.

 

Co taki serwis/przegląd jest w stanie wykryć? Czy jest szansa że manewry/zabiegi sprytnego handlarza mogą zostać nie wykryte?

 

W przypadku eksperta - ile zapłacić takiej osobie za tego rodzaju zlecenie/ekspertyzę?

Opublikowano

mechanik znający się na BMW powinien podobną kwotę wziąć za sprawdzenie pojazdu

w aso nie mam pojęcia ile to kosztuje, ale zakładam, że 500-600 zł

 

serwis wykryje to co można wykryć,m czyli to co jest zepsute lub co było lub nie było lakierowane

jak przebieg ktoś dobrze cofnął to nie wykryją

a handlarze są tak sprytni, że czasem się to wykryje po latach

Opublikowano

Napinacz ze sławnym rozrządem dotyczył silnika N40/ N45 i tylko tam sie łańcuch przestawial. :mrgreen:

A dokładnie N45B16A

Opublikowano
Dziś na giełdzie w Słomczynie widziałem ładną E92 beżowa 2008 rok, chyba 2,0 diesel za 53 tys. Na kartce napis: Pierwszy właściciel, kupiona w salonie. Auto się nie sprzedało bo widziałem jak babka nim wyjeżdżała. Niestety kontaktu do nich nie mam.

 

Będę wdzięczny za więcej szczegółów - nr do tej Pani :)

  • 4 lata później...
Opublikowano
Ja miałem problem z NOXem i EGRem ale mój meches wyłączył mi to w kompie i teraz jest wszystko cacy. Cena w krakowie 600 zl od operacji czyli razem i tak mniej niż nowy Nox. Gdzie indziej może taniej ale wolałem żeby zrobił to ktoś kto wie jak to ogarnąć z marszu a niebedzie robił mi eksperymentów w jednostce sterującej. Wydaje mi się że pali trochę więcej ale max 1l/100km
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie wiem czy chwalenie się tym w obecnym "trendzie" to dobry pomysł. Koszt usługi i dwa lata jeżdżenia nawet 1000 km miesięcznie (mając jedno auto jeździ się raczej więcej) to kwota za nowy czujnik nox. Wiem, że to nie jest najdoskonalszy silnik i ma swoje bolączki ale jak jest sprawny to rekompensuje to niezbyt wysokim spalaniem oraz niezłą dynamiką w wersji 170 KM a tak to atut zanika, zostaje jeszcze pytanie co z katalizatorem na dłuższą metę, jego cena jest kilkukrotnie wyższa od samego czujnika.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.