Skocz do zawartości

316i problem z podłączeniem obc brak 10 pinu w niebieskiej k


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam koledzy,ostatnim czasie zakładałem pełnego obc i mam problem nie pokazuje mi prędkości i spalania, i w mojej buni brak 10 pinu w niebieskiej kostce w zegarach :mad2:
Opublikowano
a możne ktoś dać jakiś dobry schemat podłączenia pełnego obc bo ten który mam jest nie zbyt jasny, dodam ze miałem fabrycznie zegarek analogiczny
Opublikowano

Zrób według tego opisu, robiłem u siebie tylko miałem wczesniej 11

Opis wtyczek:

X1070 – czarna kostka OBC

X1071 – biała kostka OBC

X16 – biała kostka zegarów

X17 – niebieska kostka zegarów

X181 – wtyczka czujnika hamulca

X503 – przełącznik świateł

X518 – wtyczka gong

X1659 – czarna kostka lewa z tyłu za schowkiem

X6000 – kość komputera DME w schowku za akumulatorem

 

Wtyki których nie będzie w danej kostce OBC trzeba dołożyć najlepiej z jakiejs innej kostki na zbyciu, przewody prowadzone do kości zegarów należy podłączyć pod już istniejący. Wszystkie połączenia lutować i dokładnie izolować. Wszystko robić przy odłączonym aku.

 

Opis podłączeń:

X1070

Pin:

1- W wersji z CCM X181 (sygnał światła hamowania)(brązowo/czerwony)

2- X181 (sygnał światła hamowania)(niebiesko/czerwony)

3- W wersji z CCM

4- W wersji z CCM

5- W wersji z CCM

6- X17 pin 26

7- Brak

8- 1240.0 starter lub X10182/12 (czarno/zielony)

9- Prąd na 2 pozycji stacyjki, najlepiej prosto do stacyjki do zielonego przewodu

10- X518/3 Gong (biało/niebieski)

11- X518/2 Gong (biało/czerwony)

12- Do czujnika temperatury (brązowo/biały)

13- X17 pin 2 (czarno/biały)

14- +12V 1 i 2 pozycja stacyjki bezpiecznik 7,5A (F45)

15- X17 pin 24 (niebiesko/fioletowo/biały)

16- X503 pin 1 podświetlanie (szaro/czarny)

17- Brak

18- Brak

 

X1071

Pin:

1- X1659/15 code (czarno/fioletowy)

2- Brak

3- Brak

4- Manetka (brązowo czerwony)

5- X6000 pin 88 (biało/fioletowy)

6- X16 pin 21 (biało/czarny) zużycie paliwa

7- X6000 pin 87 (biało/żółty)

8- +12V przez bezpiecznik 5A (F31) (czerwono/żółty)

9- X17 pin 10 (czerwono żółty)

10- Brak

11- Brak

12- Brak

13- Masa (po lewej stronie grodzi nad nogami kierowcy)

14- Brak

15- Brak

16- Brak

17- Brak

18- Brak

Powodzenia :)

Opublikowano
podłączyłem i działa wszystko ale chyba spalanie zawyża bo na zegarach np pokazuje 10l a na obc 15l dodam ze obc jest z 320 95r na podwójnym vanosie można jakoś to przeprogramować żeby dobrze pokazywało
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Można.Dla obc e34 jest to test numer 20 a dla e36 niestety nie wiem.Ale da się to zrobić.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Masz obc z 6cyl. żeby to działało prawidłowo trzeba to przeprogramować za pomocą programu DIS,INPA NCS i tylko tak dopiero będzie ci prawidłowo wyświetlać spalanie
Opublikowano

Kolego na licznikach masz spalanie chwilowe w litrach na 100 km a obc po przycisnieciu consum pokazuje ŚREDNIE spalanie na 100 km. Nie ma obc od 6 i 4 cylindrów i nie trzeba żadnej inpy. Po pierwsze musisz odblokować obc link poniżej

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=78457

Jeżeli już to zrobisz wciskasz przyciski 1000 i 10 po pojawieniu się test wybierasz 20( zatwierdzasz przyciskiem set) czyli korekcje zbiornika, jest to przedział od 750(najniższe spalanie silniki 1.6) do1250(najwyższe spalanie silnik 2.5 i 2.8) ustawiasz jakie ci pasuje i zatwierdzasz set. Po odblokowaniu i wybraniu odpowiedniego testu możesz zmienić np. język obc, sprawdzić napięcie czy prędkość samochodu. Wszystkie opisy testów są w linku. Pozdrawiam:-)

A tak na marginesie pierwsze slysze o e36 320 z podwójnym vanosem, chyba że był SWAP

Opublikowano

To nic nie da, te korekcje przesuwają tylko i wyłącznie do 1.8 litra do przodu albo do tyłu, bo w OBC nawet jest informacja o impulsach licznika, jaki cylindrowy to silnik i jakiej pojemności i to wszystko trzeba koniecznie przeprogramować jeśli OBC jest z innej wersji silnikowej

Opublikowano
Być może masz racje, nigdy nie spotkałem się z tym programowaniem. Ale skoro różnica spalnia według instrukcji BMW pomiędzy 1,6 (7,9/100) a 2,8 (9,2/100) wynosi 1,5 litra a korekcja jest na 3,6 l to wydaje mi się ze da się to ustawić. Można zrobić test. Wystarczy ustawić test nr 2 czyli chwilowe zużycie paliwa na 100 km i porównać wyświetlane wartości z tymi z ekonomizera na liczniku

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.