Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

U mnie te uszczelki wytrzymały około rok. Wymieniłem je przy okazji wymiany odmy. Teraz mam już zapocone obie...

Na wiosnę zabieram się za wymianę wielu uszczelek (miski, pokrywy zaworów, tych od filtru i chłodniczki oleju, pompy vacum) i zastanawiam się właśnie czy nie użyć dodatkowo jakiejś masy....

Opublikowano

Nie może być żadnych wydmuchów czy zasysania.

Jedynie chlapiący olej rozrzucany przez łańcuszek rozrządu.

 

b1nd

Tego typu uszczelnienia nie doszczelnia się żadnymi pastami, silikonami itp. :nienie:

Opublikowano

Jak to ma nie zasysać?

Przecież silnik jest odpowietrzany przez odmę wpiętą do kolektora dolotowego, gdzie jest podciśnienie.

Poszukaj w necie to nawet znajdziesz service manual (albo w ISTA jak masz) gdzie będą podane prawidłowe wartości podciśnienia.

Opublikowano

Przecież silnik jest odpowietrzany przez odmę wpiętą do kolektora dolotowego, gdzie jest podciśnienie.

W n46 nie ma podciśnienia w kolektorze tak jak w klasycznym silniku.

Opublikowano

BartoszE30

W takim układzie te silniki dodatkowo powinny mieć jakąś miskę pod spodem do zbierania oleju :)

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

Bardzo was proszę o info czy przy wymianie tych uszczelek 5 i 6 trzeba spuszczać olej i płyn chłodniczy jeżeli nie odkręcam węży?

Z góry dziękuje za szybka odpowiedź bo muszę to dziś zmienić bo wszystko zalane olejem:(

Opublikowano

Trzeba tylko wyciągnąć filtr oleju, wybrać resztki oleju szmatą, odkręcić chłodniczkę od podstawy filtra a potem samą podstawę od głowicy.

Nie odpinasz węży z płynem do tej operacji, nie spuszczasz żadnych płynów.

Z łączeń poleci troszkę oleju wiec warto poutykać szmaty.

Powierzchnia pod uszczelki musi być idealnie oczyszczona, zmatowiona i odtłuszczona.

Żadnych silikonów.

Skręcasz śruby z odpowiednim momentem - tam są słabe gwinty, podatne na przekręcenie.

Opublikowano

Tak :D

Tu facet wymienia tylko uszczelkę podstawy filtra a widać, że na łączeniu z chłodniczką jest też uwalone olejem.

I temat oczyszczenia powierzchni na tym filmiku został olany ( głownie odcisk po starej uszczelce na odlewie głowicy), co pewnie doprowadzi szybko do ponownego wycieku :duh:

Opublikowano
O dzieki za filmik przyda sie. A tu masz racje ze tamta tez cieknie i on tego nie wyczyścil wcale!!! Bedzie robil 2 razy. A gdzie podziała się ta nimiecka precyzja:)
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Czy wie ktoś z obecnych jaką siłą dokręcać te śruby? Przekręciłem już jedną. Pożyczyłem teraz klucz dynamometryczny, ale nie potrafię znaleźć wartości.
  • 1 rok później...
  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.