Skocz do zawartości

Krzywy tył BMW E46 Touring


mario-exp

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Podobne tematy były poruszane, ale w żadnym nie ma rozwiązania, więc spróbujmy ponownie.

 

Posiadam BMW E46 kombi z silnikiem benzynowym. Auto mam od roku i pół roku temu zauważyłem, że lewy tył siedzi niżej niż prawy. Wymieniłem sprężyny i amortyzatory z tyłu - nic się nie zmieniło. Różnica między lewą i prawą stroną wynosi 1,5 cm, czyli bardzo dużo (widoczne gołym okiem). W aucie jedyne co było robione przy zawieszeniu (poza wymianą sprężyn i amorów z tyłu) były wymienione tuleje wahaczy z przodu i jeden sworzeń wewnętrzny z przodu po lewej stronie (właśnie ten sworzeń i lewa tuleja były bardzo mocno wyeksploatowane). Przód stoi równo. Gdy kupowałem auto stało ono prosto, dopiero po czasie zauważyłem, że coś jest nie tak. Mechanik oglądał auto od dołu i nie znalazł żadnych możliwych przyczyn. Dodam, że elementy gumowe z tyłu i z przodu są dość wyeksploatowane, ale z obu stron tak samo i raczej nie wpływa to na powyższy problem. Wiadomo, że mogę pojechać do "fachowców" którzy wymienią mi całe zawieszenie na mój koszt i nie dadzą mi żadnej gwarancji, że to rozwiąże mój problem. Auto ma poprawnie ustawioną zbieżność i geometrię. Na przeglądzie po wymianie amortyzatorów i sprężyn wyszło 69% z prawej strony i 65% z lewej (z przodu po 68%). Mam równe felgi, opony. Mierzę wysokość na równym podłożu.

Obecnie włożyłem stare sprężyny (krótsze i twardsze niż nowe zamienniki). Przy wymianie zauważyłem, że lewa strona od razu po wymianie ma właściwą wysokość, a prawa siedzi bardzo wysoko i dopiero po przejechaniu większej liczby kilometrów siada nieco.

 

Jeszcze jedna ciekawostka: jak podnoszę prawy tył na lewarku to przednie prawe koło jest oparte na ziemi, a jak podnoszę lewy tył, to przednie lewe koło odrywa się również od ziemi...

 

Proszę o rady osoby, które miały do czynienia z podobnym przypadkiem. Powyższy opis proszę czytać całościowo, a nie odnosić się do wąskich fragmentów wyrwanych z kontekstu.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak podnoszę prawy tył na lewarku to przednie prawe koło jest oparte na ziemi, a jak podnoszę lewy tył, to przednie lewe koło odrywa się również od ziemi...

 

To nie jest normalne, skoro tył masz zrobiony to teraz sprawdź przód, zwłaszcza, że wydaje mi sie iż amorki z przodu i tak za bogate już nie są.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.