Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

Na wstępie chciałbym się przywitać z Wami.

Jednak do rzeczy: kupiłem sobie oto taką E46 328i 1999r. z gazem Diego G3. Człowiek pojechał, gość pokazał silnik rozgrzany (czerwona lampka się w głowie świeci) ale no chodzi to dobrze to ok bierzemy. Na drugi dzień odpalam Ci ja sobie i słyszę strzały w dolot. Myślę sobie WTF? Auto na które tyle zbierałem już mi fochy stroi? No ale dobra łapie temperature i przechodzi. Jadę na gazie, gaszę auto i idę do sklepu. Wracam auto muszę kręcić aby odpaliło. Sprawdzam czy po jeździe na benzynie jest tak samo. No nie jest. Więc wymieniam reduktor na KME GOLD do 325 km. Odeszło ale brak mocy i strzelanie zostało. Co najlepsze brak mocy jest tylko i wyłącznie gdy zaświeci się kontrolka oleju chwilę po zapaleniu samochodu i zaraz kontrolka zgaśnie. Wtedy dokładnie brak mocy(gaz/benzyna - bez różnicy) jakby się dławił. Przede wszystkim pierwsze co chcę wyeliminować to strzały na zimnym, bo silnikiem telepie jakby miał wypaść, a nie chce by się coś dodatkowo uszkodziło.

 

Poniżej co zostało wymienione/zrobione:

-sprawdzony dolot

-zmieniona przepływka

-zmieniony reduktor

- wymienione czujniki wałka oba

- wymienione fajki

-wymienione świece BKR6EQUP (przerywały te świece na gazie, myślałem że to wina regulacji i ustawiałem na nowo ale dopiero po wymianie fajek jest okej)

-sprawdzone cewki (miernikiem) w nocy nie widać piorunów jednak jest biały osad (zdjęcie nr 2).

-wyczyszczony krokowiec

-zamienione sondy

- i sprawdzona przepustnica co widać poniżej :shock:

http://zapodaj.net/images/f0a31ee92ac41.jpg

???? Nie mogłem uwierzyć w to co widziałem. Ale żyje złudną nadzieją, że może to nie jest ten problem przez który na zimnym silniku trzęsie się buda jakby bała się jechać.

Cewki wyglądają tak:

http://zapodaj.net/images/22c80d6414885.jpg

 

 

Błędy jakie wychodzą z INPY to główne takie dotyczące mieszanki, kasowałem już adaptacje jednak nic to nie dało.

 

 

Poniżej wrzucam z inpy, oraz z gazu(może ktoś ma, może ktoś widział, może ktoś wie i pomoże :D ) wszystko na rozgrzanym silniku. Przy gazowaniu injection i air consumption poza wykresem z wykrzyknikiem

 

http://naforum.zapodaj.net/images/1f5cc2e946be.png

 

ROUGH NA GAZIE

http://naforum.zapodaj.net/images/6e37c501b235.png

ROUGH BENZYNA JAK TELEPIE BUDĄ

http://naforum.zapodaj.net/images/2bddaab5eb72.png

 

ROUGH BENZYNA PO PEWNYM CZASIE

http://naforum.zapodaj.net/images/e29c2dbb6f26.png

 

http://naforum.zapodaj.net/images/27fefbcabefc.png

 

http://naforum.zapodaj.net/images/610b7f906f25.png

http://naforum.zapodaj.net/images/cffbe6273d84.png

 

ORAZ DIEGO G3

 

http://naforum.zapodaj.net/images/26f8b1ae6767.png

http://naforum.zapodaj.net/images/6ad99931b907.png

http://naforum.zapodaj.net/images/e49dda96bc1b.png

http://naforum.zapodaj.net/images/b37ad309d120.png

http://naforum.zapodaj.net/images/4d0f073239c1.png

 

Wiem że mapa trochę rozjechana, ale poszedł pełen reset i gaz jeszcze nie dopracowany, ale tu chodzi o benzynę bo to sekwencja. (Wcześniej mapy były miód malina i było identycznie).

 

 

http://naforum.zapodaj.net/images/1f3a8f4e8dbb.png

http://naforum.zapodaj.net/images/8a39c9ae5028.png

http://naforum.zapodaj.net/images/c3e64bac4da4.png

http://naforum.zapodaj.net/images/7599a966f16a.png

 

 

 

Pomóż ktoś bo ja już od września walczę.

Edytowane przez pepes
Opublikowano
Niestety mam dla Ciebie złą wiadomość. Jak po odpaleniu zapala Ci się kontrolka i zaraz gaśnie to znaczy, że czujnik poziomu oleju nadaje się do kosza. Nie kupuj zamiennika, tylko oryginalny lub znajdź kogoś kto jest w stanie go naprawić.
Opublikowano
Najmniejszy z problemów. Czujnik ten nie powoduje moich problemów z porannym lub po pracy odpaleniem na mroźnych mrozach.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

 

Znalazłem na yt filmik, który jest bardzo zbliżony do mojego porannego odpalania. Dzisiaj zauważyłem, że jak go odpale i ciężko chodzi. Po chwili zgaszę i odpalę ponownie to mruczy bez zająknięcia. Obroty stabilne, budą ani silnikiem nie trzepie. Czasem gdy to nie pomaga odpinam i podpinam przepływkę i restart silnika i jest ok. Przy tym jak buja i dodam gazu to go zalewa? Tzn nie rosną w ogóle obroty i potrafi zgasnąć. Przepustnicy jeszcze nie wymieniłem, jednak po 10 się za nią zabieram. Mogą być jeszcze jakieś inne powody takiego zachowania? Czujniki temp wykluczam bo pod inpą wskazuje poprawne wartości.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Jako iż prowadzę monolog to napiszę co następuje :) :

Na montaż czeka teraz odma, przepustnica która nie ma wywierconej dziury i oleje z filtrem na wymianę.

 

Jednak mam pytanie i może ktoś w końcu odpowie,mianowicie: gdzie dostanę uszczelkę do przepustnicy

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AM51&mospid=47641&btnr=13_0641&hg=13&fg=15

 

nr 2 na rysunku. Za cholerę nie mogę tego nigdzie znaleźć

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Aso? Parząc na $ nie powinna kosztować majątku.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Szkoda że wcześniej tego nie ogarnąłem bo odmę stamtąd brałem : ) póki co spróbuje na starej uszczelce zamontować. Zobaczymy jak będzie chodził. Póki co mam nadzieję, że to co teraz bede wymieniał przyniesie chociaż trochę poprawę w odpalaniu bo wczoraj do tak kląłem, że aż sąsiedzi się chyba pobudzili ; /
Opublikowano

Dzisiaj wymieniona odma i przepustnica jednak nie wiele to dało, fakt faktem był uszkodzony wąż ten co idzie od pokrywy zaworów do odmy. Przy odmie był po prostu chamsko oklejony taśmą izolacyjną. Przed odpaleniem skasowane adaptacje (inpa->error->adaptation). Po odpaleniu znów strzały, bardzo wysoki czas wtrysku przez chwilę i korekty prawie na wszystkich cylindrach. Po 3 minutach spokój i auto normalnie chodzi. Brak mi już sił. Co jeszcze może być bo jak narazie to wyrzucam tylko kasę w błoto a poprawy nie widać.

EDIT:

Szkoda że prowadziłem monolog, ale dla całej reszty, strzelanie zostało wyeliminowane wymianą pompy paliwa,

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.