Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Panowie chyba się coś wam pomyliło

to temat o winkfpt, a tam tylko programowanie

kodowanie to NCSEXPER

i do e46 silnika jest zbędny ten program nie ma silnika na liście do kodowania w ncs

pewnie trzeba zrobić jakąś adaptacje

sprawdź w dis lub ista

Opublikowano
Panowie chyba się coś wam pomyliło

to temat o winkfpt, a tam tylko programowanie

kodowanie to NCSEXPER

i do e46 silnika jest zbędny ten program nie ma silnika na liście do kodowania w ncs

pewnie trzeba zrobić jakąś adaptacje

sprawdź w dis lub ista

 

Czyli za bardzo nic się z tym błędem nie da zrobić? Znalazłem temat z takim samem kodem błędu i podobno wystarczyło zakodować sterownik w NCS, ale nie objaśnił jak.. Który program będzie łatwiejszy Dis czy Ista?

Opublikowano
Witam jeszcze raz, z racji tego, że Ista-P bardzo dużo waży to nie widzi mi się jej pobierać, mam tylko Ista-D ale tam sie nie da zakodować sterownika.. Co do programu Dis to słyszałem, że jest trudno go zainstalować i nie chodzi na Win 7? Prosze o jakąś poradę
Opublikowano

Jeśli kodowanie to NSC-Expert działa na każdym window.

Jeśli chodzi o DIS to chyba najwygodniej uruchomić na wirtualnej maszynie np darmowy VirtualBox + obraz dysku z DIS

Opublikowano
Jeśli kodowanie to NSC-Expert działa na każdym window.

Jeśli chodzi o DIS to chyba najwygodniej uruchomić na wirtualnej maszynie np darmowy VirtualBox + obraz dysku z DIS

 

NCS-Expert posiadam ale nim nie da rady zakodować DME. Spróbuje z Disem bo najmniej pobierania, jak nie pojdzie to zostaje Ista..

Opublikowano
Cały pakiet 157 GB

 

U mnie 152 GB :mrgreen:



DIS dostępny w necie to zazwyczaj (jak nie zawsze) obraz na vmware.... czyli połączenia wirtualne oparte na karcie sieciowej i takie tam bzdety. Powodzenia.

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano

Trochę masakra z tym, ale zajmuje coś nieco ponad 2GB więc spróbuję, jak nie pójdzie to zostaje tydzień pobierania :mrgreen: Dzięki


Mam pytanie, bo chyba się uporałem z Disem, tylko jak zakodować w nim DME żeby czegoś nie zepsuć? Ktoś wie?

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
witam mam problem zasałem sp daten e89 5.40 inpa i dis chodzą u mnie nienagannie przy wpisywaniu w winkfp enter zusb (nr sterownika biorę silnika biorę z inpy tatak jak w instrukcji wszystko) wyskakuje blad 704 i 300 tak jak na screenie w linku https://zapodaj.net/707e746f92cf0.jpg.html czy ktoś może mi pomóc w rozwiązaniu problemu, 7557809 rodzina ecu mev9 me9.2 to jak daje choose zusb to nie ma takowej ecu famili
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Już pisałem wielokrotnie wpisanie do okienka ENTER ZUSB old numeru ZUSB nie dostępnego w tej wersji Sp-daten co masz wgrane do winkfpt powoduje błąd

wybierz ECU do aktualizacji i sam winkfpt odnajdzie odpowiedni soft (ZBnr, ZUSB) dla tego sterownika (F3 update ZUSB ) nie eneter ZUSB

i jak zawsze zaznaczam pobór prądu w 3-ciej fazie programowania może sięgać ok 50A przez ok 3 do 10 minut bez dobrego zasilania nie zaczynaj programowania

Opublikowano

Witam wszystkich, chcę wykonać aktualizację sterownika ABS w E46 wraz ze zmianą VIN (pompa została wymieniona). Robię wszystko zgodnie z instrukcją z 1 strony Comfort Mode, dalej Enter ZUSB i wyrzuca mi błąd 704 code 3000 i 9950. Inpa i NCS oczywiście działa po ICOM A2. Z ncs a wyciągnąłem vin, a z inpy nr sterownika ABS z ASC: 1164896. Oczywiście bazy zaktualizowane przez BMW Coding Tool v2.5.0.

Czy ktoś pomoże w temacie jaką rodzinę ECU mam wybrać i co dalej po kolei?

Z góry dzięki.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

E46 da się programować ale tylko silnik i skrzynie

ale ASC/DSC jest nie programowalne w E46 więc winkfpt do DSC/ABS do niczego sie nie przyda

zmiana vin i przebiegu pa-soft kalibracja czujnika kąta skrętu tool32 lub dis/ista

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam fanów marki. Pozwolę sobie dołączyć do tematu ze swoim problemem. Jestem po przekładce automatu na manuala. Pozostało mi przeprogramować sterownik ale niestety przy próbie programowania wywala mi błąd komunikacji ze sterownikiem DDE. Używam kabla K+DCan z połączonymi nóżkami 7 i 8. Może powinienem je rozdzielić i dodać przełącznik? Proszę podpowiedzcie mi jak powinna być skonfigurowana zakładka Configuration w WinKFP lub jakie pliki powinienem poprawić w INPA. Jak poprawnie powinien być skonfigurowany kabelek, ustawiłem go na porcie COM1, prędkość 1024 oraz opóźnienie 1, Inpa działa poprawnie, łączy się z silnikiem i pozostałymi sterownikami wyposażenia. Pliki SP-Daten dla e46. Wszystko działa do momentu wciśnięcia przycisku Programowanie. Mój VIN PK14540 próbuję podmienić soft z oryginał automat 7793926 na manual 7793922. Pomocy :mad2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dla twojego modelu

VIN: WBAEX91030PK14540

Type code: EX91

Model: 330D (EUR)

E-F-R series: E46 3FL

Series: 3

Type: TOUR

Steering: LL

Doors: 5

Engine: M57/TU

Displacement: 3.00

Power: 150 (204 hp)

Drive: HECK

Transmission: AUT

Paint code: 475 - BLACK SAPPHIRE METALLI

Upholstery code: J1AT - STOFF TEX 2000/A

Prod.date: 2005-06-11

obowiązkowo połączone piny 7 i 8 nie ma znaczenia przełącznik

ty masz dwie linie K

na pinie 7 silnik i skrzynie

pin 8 reszta modułów

do programowania to jest icom , ale można próbować programować k-dcan , a w zasadzie lepszy

sam k-k-line taki do 2007 roku dla bmw

ustawienia prawidłowe opóźnienie na 1s jak interfejs viaken to com2 , ale ja bym podniósł

odbiór i przesył 4096

jak na moim filmie

sprawdz obdsetup

import plików można zrobić coding tool jak ktoś nie wie jak prawidłowo importować przez winkfpt

żadnych ustawień nie zmieniaj tylko prawidłowy import plików

jak na moim filmie o coding tool tylko jak robiłem to dla NCS należy po imporcie dla e46 nie wyłączając codingtool

kliknąć UPDATE WINKFPT (oczywiście sp-daten dla e46 należny mieć pełne i prawidłową ścieżkę SP-daten e46/ E46/ i tu foldery daten , ecu, work itp


usuń wszystko odinstalowując, restart komputera i ponowna instalacja Standard tools i import do winkfpt tylko jednej bazy dla e46

nie zapomnij o prawidłowym zasilaniu do e46 silnik minimum 50A prostownik inaczej padnie sterownik

ZBnr (ZUSB) 7793922 jest prawidłowy dla E46 manual , nie zapomnij kodować zegary i EWS, DSC na manual usuwając kod 205

Opublikowano
Dzięki Din76. Ale jest dziwna sytuacja. Pojechałem do gościa, który powiedział, że bez najmniejszego problemu wgra nowy soft do dde. Przystąpił do działania za pomocą DIS'a no i lipa. Diagnostyka w DIS'ie przechodzi bezproblemowo a jak przechodzi do programowania po wykonaniu wszystkich kroków wyskakuje, że nie ma zapłonu włączonego. Dodam tylko, że jak była automatyczna skrzynia to została wgrana witamina i tu jest pytanie czy jest możliwość żeby tuner zablokował sterownik przed skopiowaniem mapy? i teraz nie można wgrać softu. Dwa nie mam jeszcze podpiętego pedału sprzęgła od strony sterownika więc silnik nie wie czy sprzęgło jest wciśnięte czy nie, czy to ma jakieś znaczenie. Znacie może jakiegoś magika z Krakowa lub okolic co ogarnie temat??? :cry2:
Opublikowano
663 303 368 - Grzesiek Kocmyrzow. Może bedzie umiał pomóc. Ma interfejsy i rame wiec jak soft sie znajdzie to wgra pewnie na stole.

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

E46 M47N

Próba aktualizacji, po wpisaniu numeru 7793443 komunikat, że nie ma takiego numeru w bazie.

Czy powinienem szukać po innym numerze czy jeszcze inaczej?


EDIT: Już wiem, żeby użyć funkcji UPDATE ZUSB, tylko skąd dowiedzieć się czy DDE502, 503 - 508?


c11849d8a2fc2.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

vin z ncs ma ostatnią liczbe 18 to suma kontrolna

podaj stary zbnr inpa DDE5 > F3 jest za dużo numerów aby dokładnie po vin określić

e9d2b7ce73c7.jpg

https://www.etkbmw.com/bmw/PL/search/selectCar/E46/Tou/BMW+320d+M47N/ECE/13_1223

Opublikowano

Czy z moją INPĄ jest coś nie tak, nie mam w ogóle zakładki pod F3, zrobiłem jeszcze zrzut z ISTY/D, może to ten numer?

Ewentualnie poszukam innych plików do Inpy.


8432e1fe3a177.jpg


a142c0736912d.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.