Skocz do zawartości

Jak aku do X1 xdrive 1.8 D 143 kM? Czy ASO nie robi jaj?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Napiszcie mi proszę co o tym sądzicie. X1 jak w temacie automat, niestety w ASO przy zakupie zamontowane webasto (nie fabrycznie bo nie było takiej możliwości).

Z Webasto były od początku same kłopoty - samo w sobie działało, ale wentylatory nie podawały ciepła na samochód, bo podobno takie było polecenie układu oszczędzania energii (webasto za ciężkie pieniądze, "gorąco" pozdrawiam dyletantów w mCars w Krakowie).

Po kilkukrotnych wizytach w ASO, i u serwisantów webasto wreszcie coś ominęli że webasto działało.

Ale tej zimy nie działało, podobnie jak ogrzewanie tylnej szyby, nawet przy włączonym silniku.

 

Pojechałem do ASO (innego) i między innymi dowiedziałem się że akumulator jest uszkodzony (po 3 latach). Rzeczywiście na wydrukach max prąd rozruchu to 450 A przy nominalnej 800.

Próbowałem naładować aku ładowarką impulsową - rzeczywiście nie dało rady naładować do pełna. Może te webasto mi rozwaliło akumulator? Samochód odpala, ale nic po za tym.

 

Za wymianę aku na oryginalny w ASO zawołali ponad 1000 zł. Po tym jak ochłonęłem, to uprzejmy Pan mi powiedział że mogę zmienić na aku nieoryginalny, ale po pierwsze MUSI być to jakiś akumulator AGM, bo drugie jak to nie będzie taki oryginalny aku to samochód nie będzie go rozpoznawał i będzie wydawał błędy o niskim napięciu i też będzie odłączał odbiorniki. Poza tym coś mówił o systemie start-stop, ale przecież ja nie mam tego systemu.

Na pytanie ile mi gwarantują że nie stanie się to co teraz odpowiedzieli że rok, tyle ile gwarancja na aku...Kiepski interes.

 

Czy to nie ściema? Czy muszę zamontować ten aku w ASO?

Jeżeli nie to czy musi być to ten akumulator AGM, jeśli nie to co polecacie?

Czy wobec tego webasto nie lepiej byłoby zamontować coś większego np. 90-100 Ah?

I ostatnie pytanie - czy ja sam to sobie wymienię? Po podłączenie tego aku nie jest normalne, nigdy nie widziałem tyle kabli - co to za czort (zdjęcia) i jak to ugryźć?

 

http://foto.onet.pl//2fc8k,kk4okja4kfj0,yj0ts,u.html#0

Opublikowano

Wszystkie X1 miały auto start stop w standardzie... chyba?

 

AGM musisz mieć jak masz ASS... sterownik musi być programowany po wymianie.

 

Nie oszczędzaj. Ja mam 5 lat x1 prawie tez aku umiera.... BOSCH VARTA EXIDE te 3 sa polecane

 

Jak zamontujesz coś większego jak miejsca nie ma?

Opublikowano

Auto start stop to chyba coś takiego że mi silnik gaśnie na światłach - nie mam nic takiego.

Nie mówię że kupie badziew, ale czy musi być oryginał?

W bagażniku wydaje się jest ciut więcej miejsca niż zajmuje ten aku.

 

Jak to jest że w Skodzie superb którą mam jest podobny akumulator, nie żelowy tylko zwykły bezobsługowy, i mimo 2x rozładowania do zera (wina użytkownika) nadal działa bez zarzutu po 8 latach od nowości?

To jest robienie w jajo.

 

I jeszcze jedno - co to jest ta czerwona skrzynka na akumulatorze?

 

 

MS

Opublikowano

No to mnie nastraszyłeś :)

Na pewno mam granat na akumulatorze?

 

A co to jest inpa?

 

A inaczej - znacie jakiś serwis/tunera w okolicy Kielc co by to zrobił?

Opublikowano
ostatnio zmieniałam aku w 118d 143km, kupiłam vartę agm identyczne parametry co oryginał. sprawdź w norauto, była dobra cena, taniej nie znalazłam w necie.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Bmw stosuje akumulatory AGM. Są to akumulatory przystosowane do większej liczby cykli ładowania /rozładowania. Jeżeli akumulator zostanie raz rozładowani poniżej pewnego min to jest szansa że nie będzie już "trzymał" prądu z powodu nieodwracalnych zmian chemicznych. Bmw ma taki system oszczędzania energii - jeżeli komputer rozpozna słaby akumulator to będzie oszczędzał energię może to powodować odłączanie niektórych urządzeń światła powitalne, radio wyłączał na postoju i inne do tego stopnia że może pokazywać uszkodzenie skrzyni biegów. Ja miałem sytuację że auto stało w polskim serwisie ok 1 m-c i rozładował się akumulator. Auto odpaliło ale już nie dało się naładować akumulatora dobrze. Do tego stopnia że po weekendzie auto nie chciało odpalić wyskakiwała na komp. błąd skrzyni biegów i przełączał w parking. poza tym były inne usterki. Pojechałem do serwisu w Niemczech i podałem te usterki - diagnoza akumulator. Nowy 259 euro. Wymieniłem od razu i nie ma żadnych problemów.

Prawdopodobnie u Ciebie to dołożone webasto tak szybko rozwaliło Ci akumulator. Serwis dołożył webasto a prawdopodobnie wersje z webastem mają mocniejsze akumulatory lub system auta inaczej jest zaprogramowany do zarządzania energią. Serwis tego nie wziął pod uwagę. Dodatkowo jeżeli masz auto dobrze wyposażone w dodatki i navi to navi często się włącza aktualizuje pozycje auta nawet na postoju w zamkniętym aucie.

Co do akumulatora AGM to są na rynku akumulatory AGM innych firm ale nie wiele tańsze. Jak nie chcesz więcej wydawać to pozostaje nie AGM.

Akumulatora AGM nie naładujesz prędzej czy później problem powróci - chciałem swój naładować - AGM ładuje się długo bardzo małym prądem, ale bez efektu.

Wymianę zrób w serwisie ponieważ wiąże się to z programowaniem i testem.

  • 1 rok później...
Opublikowano
Temat stary, ale pozwole sobie tutaj napisać. Po naładowaniu w ASO (podobno do 90%) rozładował się aku w 2 tygodnie, cena(przed rabatami) wymiany na nowy(za aku i robote) 1800zł :duh: Spojrzałem do środka jest tam akumulator Varty (nie pamiętam czy silver dynamic czy blue dynamic) cena w pierwszym znalezionym sklepie silver - 850 blue 450 - w jednym i drugim przypadku sporo sobie liczą za robocizne.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.