Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Witam. Na dniach będę juz szczęśliwym posiadaczem kolejnego BMW i mam do was pytanie, nie mogę znieść tego ze do f07 nie ma (przynajmniej nie widziałem) żadnego brake kitu od f07. Szukam czegoś w stylu zacisków z serii 3 lub 4 tych niebieskich lub jakichkolwiek innych które ładniej wyglądają niż seria. Istnieje coś takiego? Widziałem jakieś brembo itp ale kosztują miliardy Edytowane przez kubaj123
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Cześć.

Niebawem czeka mnie wymiana hamulców więc odświeżam wątek.

Czy ktoś znalazł jakiś zestaw hamulców (tarcze+klocki), który poprawi trochę hamowanie 5GT?

Opublikowano

Ja juz wszystko mam obcykane. Sa dwie opcje, montowanie tarcz 374 albo M5.

Ja ide w tarcze m5 gdzie wyjdzie mnie to ok 4-5tys za sam przod a mam dzięki temu zacisk 6tloczkowy i tarcze 400mm. Druga opcja to kupienie nowego jarzma od 50i, zostawienie starego zacisku i wsadzenie nowej tarczy 374mm. W moim przypadku tarcze 374 odpadaja ponieważ wyszło mi jakieś 1.5tys taniej niż m5. Jutro dzwonię sie dopytać o cenę zacisków od M5, niestety na tył nie da rady wsadzić ponieważ o ile dobrze sprawdziłem to M5 nie ma tarczobebna

Opublikowano

Cześć,

 

Koszt jednego zacisku od M5 F10 to kwota rzędu 2500zł, chyba, że masz dostęp do używanego, więc na nowych częściach nie zmieścisz się w 5 tys. zł

Jest jeszcze opcja zakupienia tarcz w oryginalnych rozmiarach firmy TAROX. Koszt samych tarcz nawiercanych i nacinanych do 535d czyli rozmiar 348x36 to 2300zł, więc nie tak źle. Nie znam tylko opinii na temat produktów tej firmy i muszę trochę pogooglować. No i pytanie jak to wpłynie na poprawę hamowania, bo na pewno zamontowanie hamulców od M5 mocno wpłynie. Miałem M5 e60 i e61 530d i różnica w hamowaniu była ogromna.

Opublikowano
pare chwil wczoraj i dzisiaj jeszcze spędziłem szukając jakiegoś brake kit'a do GT i znalazłem dośc popularne i dośc tanie rozwiązanie. Czyli hamulce od Porsche ZR18. Są bardzo tanie (jak na hamulce) za same zaciski zapłacimy cos pomiędzy 2-3tyś na przód i tył (zacisk: przod 6- tłoczków, tył 2 tłoczki) do tego kupujemy tarcze 374mm i mamy hamulce na poziomie M5 za pół ceny. Można również zostawić te zaciski na tarczy 350 ale wtedy troche słabiej będą nam hamować. Przewaga ZR18 nad M5 jest taka, że tył ma 1 tłocczek więcej i jest jakies 60% taniej niż w przypadku M5. Mod z tymi zaciskami jest dobrze znany w VAG'u i E36/46
Opublikowano

Ok. dzięki za info.

Chyba jednak nie będę kombinował tylko po prostu zamontuję seryjne tarcze i klocki, ewentualnie może się zdecyduję na nawiercane Zimmermann Sport z jakimiś dobrymi klockami. Zostało mi jakieś 3000km do wymiany (wskazania komputera).

Opublikowano
U mnie pokazuje ze do wymiany zostalo 5000 km, ale ten komunikat mam od 20 000 .... wiec ciezko ufac wskazaniom komputera pokladowego.
Opublikowano
Tragedia. Kto normalny montuje tarcze 348 do auta ktore wazy 2.1-2.2 tony?
Opublikowano
Mały update. W ostatniej chwili dostałem genialna ofertę na hamulce M6 Carbon-ceramic wiec je wziąłem. Teraz szukam tarcz carbonowych pasujących pod piastę.
  • 1 rok później...
Opublikowano
Ja szukam rozwiazania chce wymienic w F10 520d z przodu na 348 tarcze. Wszystko juz mam tylko klocek mi nie pasi. Na zacisku mam wybite 348/30/60 czyli pod dobra tarcze ale mam problem z klockami na dziale f10 nikt mi nie moze pomoc. Otoz mam dwa dostepne klocki jeden w wymiarze 192 a drugi 150 cos i oba nie pasuja ten pierwszy nie miesci sie w zacisk a drugi lezy strasznie luzno w nowym jarzmie i nie obejmuje calej wysokosci tarczy
Opublikowano

A kupiłeś na 100% zaciski od serii F? Ja zakładając do E90 zaciski od 335i porównalem je z 535i i były prawie identyczne. Albo zacisk masz nie ten albo klocek.

 

Druga sprawa. W swoim F07 miałem w serii tarcze 348 czyli zacisk 35i i hamuje to masakrycznie a auto jest nowe. Jak juz zmieniać to na 50i 374mm lub na M5 400mm

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Podbijam temat :D Temat hamulców można powiedzieć, że udało mi się rozwiązać mianowicie do tarczy o wymiarze 348/30/60 powinien być klocek o wymiarze 154,1x68 czyli ten mały. Zaś w przypadku kolegi Kubaj w twym aucie jest Tarcza 348/36/60 i w przyadku tej tarczy grubszej jest inny zacisk i klocek równierz sporo większy o wymiarze 192mm. I jak sie okazuje 520d i 530d ma takie same klocki a 530d i 535d z tarcza o 36mm grubości ma już inny zacisk, tarcze i klocek. Jeżeli kolega Kubaj uda ci się oagrnąć temat hamulców od M to na twoje jestem zaintersowany
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

temat hamulców się już troche ruszył. Więc wygląda to tak:

 

Hamulce przód będą to zaciski 6-cio tłoczkowe od bmw M6 competition (złoty zacisk) oraz do tego tarcza 400mm.

Hamulce tył będą to zaciski od silników poliftowych 50i jeden tłoczek na tarcze 370mm + do tego sportowe klocki EBC

Dodatkowo będą robione przewody w oplocie ale tutaj nie jest wszystko w 100% pewne.

 

Po montażu/przymiarce wszystko pasuje idealnie. Problemów żadnych nie napotkałem. Otwór centrujący tarcze w M5 jest taki sam jak w F07 mimo tego, że wiele wskazywało na to, że są różne. Tarcze oraz zaciski tył pasują pnp. Po docelowym montażu i dotarciu klocków jeżeli zajdzie taka potrzeba będzie wsadzona pompa hamulcowa albo od M5 albo od Competition zależy jaki efekt uzyskam, może się okazać, że nie trzeba będzie nic kłaść.

 

Kwestia kół. Jak wiadomo, każda felga nie M 19" nie wejdzie na zaciski M5. Dla tego Zakupiłem stylinng m345 9+10j, do tego opony Pirelli PZero 265przód i 305tył. Opony przód są już na aucie natomiast w przyszłym tygodniu powinienem dostać tylne opony. Wiem, że to dużo ale w aucie jest już zamontowany Wagner + niedługo będzie robiony wydech a na sam koniec chip + może hybryda od TC jeżeli w końcu wstawią jakieś wykresy jak to działa.

 

Aktualnie czekam na pierwszy serwis i wymiane klocków przód i tył (standardowych) w ramach service inclusive.

 

Częśc osób się pewno zastanawia jak zmiana opon wpłynie na x-drive. BMW w swoim napędzie 4x4 dopuszcza różnice w średnichach kół na poziomie +/-1%. W tym wypadku różnica jest zachowana jak najbardziej w normie i wynosi ona -0.21%.

 

http://i68.tinypic.com/f02fmf.jpg

Opublikowano

Fajnie i już zazdroszczę Ci nowej drogi hamowania :)

Możesz napisać jaki jest koszt całej zabawy. Ciekawe jak te felgi będą wyglądały na GT, bo widzę różnicę w ET względem na przykład WZ-303.

Do tych tarcz pewnie 20" WZ-303 od GT będą pasowały?

Opublikowano

Fakt faktem, że droga hamowania na seryjnym układzie hamulcowym przy masie 2150 to jest jakaś porażka. Moje E90 320d z hamulcami 35i hamuje niebo lepiej. Będę nagrywać filmiki 100-0 na seryjnych hamulcach oraz na nowych M5 takżę będzie wiadome co i jak. Postaram także pomierzyć w jakiś sposób drogę hamowania ale jeszcze nie wiem jak.

 

Felgi jeżeli się chce 19" to tylko M5. Każda inna 20" nie ważne od jakiego modelu będzie już pasować. W środe opony już powinny być na aucie więc wyślę zdjęcia jak to wygląda ale z tego co widze wygląda genialnie :twisted:

 

 

Koszty małę nie są ale wszystko było kompletowane już od pierwszego dnia odbioru auta także rozłożyło się to bardzo mocno w czasie i po prostu czekałem na okazje a więc tak:

 

Zaciski przód Competition nowe 5500zł za 2 sztuki

Tarcze przód M5 nowe 2740 za 2 sztuki

Tarcze tył 50i nowe nawiercane nacinane 1100 za 2 sztuki

Klocki przód M5 Textar 500zł kpl.

Klocki tył EBC około 450zł (jeszcze nie kupiłem)

 

Do tego trzeba doliczyć wykonanie jarzm hamulcowch około 600zł za dwie sztuki. Koszt i tak jest niski gdyż wszystko sam projektowałem w ACAD. Samo projektowanie zajęło około 3 miesięcy. Po drodze były 3 wersje testowe aż w końcu wersja finalna zoptymalizowana pod siły działające na zacisk. Jeżeli zostanie troche czasu to wyśle jarzma także na badania oraz zrobienie certyfikatu.

Opublikowano
Hamulce to podstawa. W E90 ruszam z nowym większym turbo lada dzień a w GT jeszcze pomyślimy bo jest plan aby Aso sie nie połapało w żaden sposób, że jest cos robione w silniku :D
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Aktualnie we wtorek powinienem dostać już ostatnią oponę 305/35.

 

Wagner już siedzi.

 

Aktuanie szukam wydechu 35d. Oraz myślę nad klonowaniem komputera z nową mapą wtrysku. Przy ewentualnym serwisie podmianka DDE na fabryczny ale nie wiem jak to z przebiegami które się tam zapisują.

 

Co do hamulców to teraz będę wysyłać tylne jarzma i zaciski do piaskowania a w późniejszym czasie czeka mnie podróż, do lakierni aby dorobili farbe pod zaciski CarbonCeramic i lakierowanie tyłu w kolor. W międzyczasie oddam chyba też przewody hamulcowe aby dorobili 4 sztuki w oplocie. Praktycznie koło domu mam firmę która się tym zajmuje. Nadal nurtuje mnie temat pompy hamulcowej czy da rade przy sześciu tłoczkach na przodzie no ale zobaczymy. Jak się trafi jakaś tania to myślę, że tak dla świętego spokoju wezmę i zamontuje. :D

 

 

A tak poza tematem to ostatnio przy zakupie cla45 amg Pan z Mercedesa powiedział, że coraz bardziej popularne zaczynają się robić auta typu 5GT i sprzedaż 5GT podobno rośnie. Coś w tym jest bo odkąd kupiliśmy GT to w mojej okolicy zaczyna się robić ich coraz więcej plus coraz więcej ich widuje w Łodzi. Może świat się przyzwyczaił i zrozumiał, że mamy coś większego niż bmw serii 7tej samej klasy za dużo mniej.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Kubaj123, mam pytanie. W jednym z postów pisałeś, że czekasz na wymianę klocków w ramach service inclusive. Czy serwis wymienił je bez problemu? W Bawaria Motors Katowice odmówiono mi wymiany tłumacząc, że service inclusive nie obejmuje części i materiałów eksploatacyjnych. Będę wdzięczny za informację.

Pozdrawiam, Robert

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano
Niestety po tym jak doczytałem to rzeczywiście się okazało, że mój pakiet tego nie obejmuje. Z tym, że tez nie pamietam jaki pakiet mam wykupiony, zdziwiłem się ale już nie dochodziłem o co tam chodzi.
Opublikowano

Serwisy różnie(o dziwo) do tego podchodzą. W Bawaria Motors Janki wymienili mi akumulator, a w Katowicach stwierdzili, że pakiet tego nie obejmuje. Co najmniej dziwne jest podejście serwisów do tego samego problemu. Koszty może nie są jakieś horendalne, ale ważne są zasady. Pozdrawiam

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • 1 rok później...
Opublikowano

Wszystko złożone pare dni temu. Ocynkowane. Polakierowane. Hamulce aktualnie czekają na dotarcie i będzie można coś więcej powiedzieć. Narazie wyglada i jeździ super :cool2:


Setup przód:

Zacisk CC plus klocek textar

Tarcza zimmerman M5 400mm


Setup tył:

Zacisk 50i plus klocek EBC Yellow

Tarcza BMW 50i 370mm



http://i67.tinypic.com/2q1bgix.jpg

http://i66.tinypic.com/20722o4.jpg

http://i65.tinypic.com/2vdmdjk.jpg

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Wszystko złożone pare dni temu. Ocynkowane. Polakierowane. Hamulce aktualnie czekają na dotarcie i będzie można coś więcej powiedzieć. Narazie wyglada i jeździ super :cool2:


Setup przód:

Zacisk CC plus klocek textar

Tarcza zimmerman M5 400mm


Setup tył:

Zacisk 50i plus klocek EBC Yellow

Tarcza BMW 50i 370mm

 

Widzę że zastosowałeś z tyłu tarcze 370mm. Musiałeś zmieniać z tyłu jarzmo? Da się to zastosować w F10?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.