Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Szkoda że każde n20 ma inny moment,inną moc, inny wykres.Dla mnie montowanie takich gotowców to śmierć dla silnika i skrzyni,nie wierze że po załozeniu burgera na hamowni pokaże się nam dobry wykres.To że komuś na tym boxie auto jezdźi szybko to nie znaczy że jeździ dobrze.Pamiętajcie silnik używany 11 tysięcy + montaż,nowy 27...Może przejedzie na tym gotowym boxie z 50-80 tys.km. Edytowane przez boleknh

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

  • Odpowiedzi 142
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Dlatego mapa nr 7 i strojenie np. w TC performance to rozsądne wyjście przy aucie na gwarancji
kupię 540i E39 po lifcie, sedan
Opublikowano
Dlatego mapa nr 7 i strojenie np. w TC performance to rozsądne wyjście przy aucie na gwarancji

Zgadza sie masz 100% racji,ale cóż Ci z gwarancji jak komputer notuje wszystkie parametry z każdego czujnika ,a box wali paliwa ile wlezie na wtryski aby tylko uzyskać zamierzoną moc(stąd na boxie mocno okopcone końcówki wydechu),Takie chwyty z boxami na gwarancji przechodziły w seriach E ,ale w F już niestety ASO Ci obetnie gwarancje.

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Dlatego mapa nr 7 i strojenie np. w TC performance to rozsądne wyjście przy aucie na gwarancji

Zgadza sie masz 100% racji,ale cóż Ci z gwarancji jak komputer notuje wszystkie parametry z każdego czujnika ,a box wali paliwa ile wlezie na wtryski aby tylko uzyskać zamierzoną moc(stąd na boxie mocno okopcone końcówki wydechu),Takie chwyty z boxami na gwarancji przechodziły w seriach E ,ale w F już niestety ASO Ci obetnie gwarancje.

Ale widziałeś, słyszałeś o takich przypadkach w ASO czy tylko przypuszczasz?

Silnik mam co prawda inny, nie n20 ale rura była okopcona jeszcze przed boxem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja jestem żywym przykładem iż jak masz boxa to tracisz gwarancję. Nie chcę opisywać co i jak ale ci którzy wierzą że masz boxa i gwarancje to się grubo mylą.

 

Sam polecam boxa ale dobrej sprawdzonej firmy i każdy box dopasowany do indywidualnego silnika. Na takim możesz czuć się "prawie" bezpieczny.

Opublikowano
Ja jestem żywym przykładem iż jak masz boxa to tracisz gwarancję. Nie chcę opisywać co i jak ale ci którzy wierzą że masz boxa i gwarancje to się grubo mylą.

 

Sam polecam boxa ale dobrej sprawdzonej firmy i każdy box dopasowany do indywidualnego silnika. Na takim możesz czuć się "prawie" bezpieczny.

 

To opisz dokładnie jak wykryli boxa ,rozumiem ,że przed wizytą w ASO go zdemontowałeś. Powiem szczerze że sam zastanawiam się nad jego założeniem , ale w takim przypadku jak mam i tak stracić gwarancję mija się to z celem - wolę zrobić program.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wykryli w M3, miałem check engine oczywiście spowodowane przez box. Przyjechalem bez boxa na skasowanie błędów jak facet pokazał ile jest błędów i przez jaki dystans to wprost powiedział że to box. Na papierze wszystko było nawet ciśnienie na turbinach że przez tyle xxx km jest inne niż fabrycznie.

Dobrze mieć zaprzyjaźniony serwis ASO i przy poważnych problemach związanych ze silnikiem odpinasz boxa..... i jeździsz około 2000km a później zgłoszenie usterki... ASO wysyła prawie zawsze dane do Niemców aby uzyskać tzw. zgodę na naprawę.

Opublikowano
O widzisz kolego bardzo cenna informacja, czyli wychodzi na to ,że każdy box jest w tym przypadku do wykrycia nawet po jego usunięciu.Pytanie mam tylko po co sugerujesz przejechać około 2000km i jechać dopiero na serwis skoro wszystkie błędy jak i zmiana parametrów pracy są zapisane od kiedy i jak długo występują no chyba,ze są zapisywane tylko do jakiegoś momentu i później usuwane. A tak na marginesie co miałeś za boxa ,że pluł tyloma błędami ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

jeśli masz znajomego w ASO BMW w serwisie to nie prześle przebieg z danymi przed i po boxie tylko tyle ile się ustali :) .

 

Opisywałem swoje problemy na forum wiele razy - ACS najwięcej problemów w 535xd, następny problem był z Manharteem ale jakość podejścia firmy manhart do problemu był "bardzo wysoki "

Opublikowano
Wypiąć box , skasować błędy i pojezdzić , też słyszalem że wtedy nic nie wyjdzie .

 

Szczególnie jak auto Ci stanie i odmówi posłuszeństwa :nienie:

  • Członkowie klubu
Opublikowano

No dobra, ale w boxie do 28i masz przyrost 30hp a do M3 130. Biorąc pod uwagę, ze zdarza sie ze seria 28i ma ponad 260hp to te różnice miedzy mocna seria a zwykła seria z boksem nie sa takie duże na czujnikach. Nie wiem czy 0,1 bara wyjdzie. A w M3? Pewnie sporo wiecej.

Druga sprawa czy emka nie ma wiecej tych rożnych czujników? Jak 118i przez kilka dni wskakiwała co chwile w tryb awaryjny i pojechałem do ASO to panowie stwierdzili ze nie wiedza co bo żaden błąd sie nie zapisał. A powinno co najmniej kilkanaście.

Trzecia sprawa, ze nie trzeba być Sherlockiem zeby wpaść na pomysł, ze to M3 moze nie być stockowe :D

A co do znajomosci w ASO to pewnie zawsze sie przydadzą.

Opublikowano

Wracając do tematu... dziś rozmawiałem z właścicielem VTG, bardzo fajny gość i oczywiście miejsce warte polecenia - nie ma chyba bardziej doświadczonych w Polsce.

 

Odradzili mi robienie programu w silniku 428xi, podobno są to słabe silniki, które powodują dużo problemów, a dostanie się do komputera to masakra - jest przyklejony do silnika. Trzeba rozcinać itd. Jadę w przyszłym tygodniu do nich na hamownię, sprawdzę mój box, może uda się go wyregulować i osiągnąć podobne efekty jak na programie. Dam Wam znać...

 

Trzeba było kupić 435xi i się nie p@#$%^&*( teraz :))) :roll:

Pozdrawiam,

M.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Trzeba było kupić 435xi i się nie p@#$%^&*( teraz :))) :roll:

 

:norty: :cool2: Też po jakimś czasie byłbyś niezadowolony z osiągów. Niestety jeździłem i 28i oraz 35i - poza dźwiękiem silnika jest dość podobnie ( oczywiście z przewagą 35i). Jak chce się mieć moc w tych budach to niestety M3/M4 - nie ma co się oszukiwać :D - szału nie będzie - zupełnie inna "bajka" wiem co piszę bo jeżdzę "niedzielnie" wzmocnionym M3 460 HP z z DTM comp package.

Napisz oczywiście jak z Ci wyszło po ustawieniu boxa. Ja u siebie nie zmieniam gdyż nie potrzebuję ale z ciekawości się bardzo chętnie dowiem jak wyszło :cool2:

Pozdrawiam,



Trzastek

BMW Klub Polska

  • Moderatorzy
Opublikowano
Gadka pana z VTG przypomina mi artykuły z Auto Świata. Słabe silnik, co to znaczy ? Że wybuchają, że topią się tłoki, dziurawią bloki ? Ktoś słyszał takie przypadki ? To że były problemy z napędem pompy olejowej nie ma z tym nic wspólnego, a obecnie jest już dużo bardziej wyżyłowanych silników 2.0.
Opublikowano
Gadka pana z VTG przypomina mi artykuły z Auto Świata. Słabe silnik, co to znaczy ? Że wybuchają, że topią się tłoki, dziurawią bloki ? Ktoś słyszał takie przypadki ? To że były problemy z napędem pompy olejowej nie ma z tym nic wspólnego, a obecnie jest już dużo bardziej wyżyłowanych silników 2.0.

Wg mnie awaryjność n20 to już typowe urban legend...

  • Moderatorzy
Opublikowano
"panie on taki wyżyłowany, musi się zepsuć" :lol: to nic że AMG ma 2.0 360 km w serii..
Opublikowano
Randall -> ktoś tu na forum napisał, że nie ma co porównywać tych 360km z mercedesa bo tam jest silnik zakuty, nie wiem czy prawda, ale trzeba według mnie wziąć po uwagę, że pewnie mercedes użył części, które to wytrzymają, bmw użył takich żeby trzymało się to kupy przy 250km a że da się z 2.0 400km wycisnąć to inna sprawa.
Opublikowano

AMG ma zakute silniki to prawda jest.

 

Mi wystarczy w 428xi jak będę miał 300KM i jakieś 420NM.

Chcę zrobić intercooler Wagnera w lecie.

 

Niestety ale to auto moim zdaniem nie jeździ. W trybie SPORT jak się ciśnie to okej, jest frajda ale na niskich obrotach i małej prędkości, gaz w dechę, a on stoi i się zbiera...

turbodziura jest potworna i doprowadza mnie to do szału.

 

O awaryjności silników N20 wypowiadają się sami mechanicy w ASO. Nie słyszałem jeszcze dobrej czy pozytywnej opinii ale u mnie ODPUKAĆ, nic się nie dzieje, chociaż mam ledwie 29k przebiegu.

 

Na M4 mnie nie stać ;) Jak mnie będzie stać, kupię Carrerę 4S albo Turbo S, jeszcze się waham ;) No ewentualnie C63AMG. Ale chyba nie M4. Will see...

Pozdrawiam,

M.

Opublikowano
Wracając do tematu... dziś rozmawiałem z właścicielem VTG, bardzo fajny gość i oczywiście miejsce warte polecenia - nie ma chyba bardziej doświadczonych w Polsce.

 

Odradzili mi robienie programu w silniku 428xi, podobno są to słabe silniki, które powodują dużo problemów, a dostanie się do komputera to masakra - jest przyklejony do silnika. Trzeba rozcinać itd. Jadę w przyszłym tygodniu do nich na hamownię, sprawdzę mój box, może uda się go wyregulować i osiągnąć podobne efekty jak na programie. Dam Wam znać...

 

Trzeba było kupić 435xi i się nie p@#$%^&*( teraz :))) :roll:

 

Kolego zmień tunera,chłopaki chyba mają złe wspomnienia z pierwszych N20 gdzie leciał napęd pompy i rozrząd,od 2012 wszystko poprawione,a kumputer moj tuner z f36 kolegi wyciągał 5 min ,oczywiscie rozklejania jest i roboty na stole też na godzine.Proponuje zadzwonić np do GCS lub TG i zobaczysz co ci powiedza w temacie.

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Opublikowano

Jako ciekawostka...

Byłem na drugiej hamowni, tym razem w VTG. Box został sprawdzony i kilkukrotnie mierzony na hamowni.

Moje ustawienia to obecnie 0-7-9 i na razie nie pojawia się kontrolka check engine.

Jakk się wyświetli, zejdę np. na 0-6-9 lub 0-7-8 itd... do skutku..

 

rekomendowane przez producenta ustawienia to 0-0-5 i tak też auto zmierzyliśmy. Możecie zobaczyć wyniki na wykresie:

Seria

0-7-9

0-0-5

https://www.dropbox.com/s/l9uc77zeyubg9p7/VTG.jpg?dl=0

 

 

Ustaliliśmy, że programu nie robimy - box daje bardzo dobre wyniki, takie same jakby dawał program więc zostaje box i gwarancja :)

 

Kolejny krok:

http://www.wagner-tuningshop.de/#product/bmw/bmw-3er/evo-2-performance-ladeluftkuehler-kit-bmw-f20-f30-200001066.html

 

Pozdrawiam :)

Pozdrawiam,

M.

Opublikowano

Czesto wybija Ci checka ?

Duża poprawka była na hamowni fabrycznego boxa ?

Co do awaryjności 428i to ja słyszałem jedynie w starych do 2012 np. 528i że coś się działo , że nawet silniki na gwrancji wymieniali . Po 2013 roku cisza ... nic nie słyszałem aby komuś coś się stało.

Sam mam przejechane 60 tys auto 95% jeżdzi na sporcie i nie oszczędzam wogóle tego auta i nic nie wybuchło . Bardziej mogę narzekać na jakość wnętrza które skrzypi jak w polonezie ( choć mój polonez kosztował na te czasy jakieś 250k ) . Boczek drzwi doprowadza mnie do szału .

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Jako ciekawostka...

Byłem na drugiej hamowni, tym razem w VTG. Box został sprawdzony i kilkukrotnie mierzony na hamowni.

Moje ustawienia to obecnie 0-7-9 i na razie nie pojawia się kontrolka check engine.

Jakk się wyświetli, zejdę np. na 0-6-9 lub 0-7-8 itd... do skutku..

 

rekomendowane przez producenta ustawienia to 0-0-5 i tak też auto zmierzyliśmy. Możecie zobaczyć wyniki na wykresie:

Seria

0-7-9

0-0-5

https://www.dropbox.com/s/l9uc77zeyubg9p7/VTG.jpg?dl=0

 

 

Ustaliliśmy, że programu nie robimy - box daje bardzo dobre wyniki, takie same jakby dawał program więc zostaje box i gwarancja :)

 

Kolejny krok:

http://www.wagner-tuningshop.de/#product/bmw/bmw-3er/evo-2-performance-ladeluftkuehler-kit-bmw-f20-f30-200001066.html

 

Pozdrawiam :)

Bardzo ładnie wychodzi. Mierzyłeś jak to się przekłada na osiągi samochodu?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.