Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witajcie :D

 

Jako że jestem szczęśliwym posiadaczem w/w pojazdu od 3 m-cy postanowiłem się troszkę pochwalić.

Priorytety w poszukiwaniu samochodu były w następującej kolejności pomijając stan i historie pojazdu bo to wiadomo to: automat, diesel, >200 KM, 4x4, najlepsze możliwe wyposażenie z szyberdachem włącznie.

Trafiłem sztukę z września 2004 pierwszy właściciel w PL sprowadzał osobiście w październiku 2012r z ogłoszenia od chłopa spod domu w Belgii.

Z pakietu individual to lakier "rubinowa czerwień II metalik", a wewnątrz cała tapicerka alcantara, czarna podsufitka i dekory rubinowa topola.

Z wyposażenia łatwiej napisać czego nie ma niż ma. nie ma M-pakiet, webasto spalinowe tylko podgrzewacz elektryczny, czujnika ciśnienia w oponach i bixenonów tylko ksenony dynamiczne. Jeżeli coś przeoczyłem bardzo prosze o dopisanie.

W dniu zakupu wyglądała tak:

http://images66.fotosik.pl/627/f050239ce700717am.jpg

http://images70.fotosik.pl/627/61c8c041333f2945m.jpg

http://images66.fotosik.pl/627/77d1b292a323e07bm.jpg

http://images70.fotosik.pl/627/76d86f7f6910e068m.jpg

 

Na spokojnie w domu po oględzinach u swojego mechanika wyszło że pęknięty jest kolektor wydechowy, poliftowe mialy felerny stalowy, a nie zeliwny,bo było czuc spalinami do środka przy dłuższym postoju, sprzedawca sprytnie to ukrył bo napsikał do środka jakiego Brise tyle, że myslałem że łeb mi urwie. Po rozgrzaniu tarcze miały lekkie bicie, ale były prawie nowe z nowymi klockami TRW. Poszły do przetoczenia i jest dobrze. Jeszcze w trasie wywaliło błąd EGR, okazało się nieszczelny przewód podciśnienia.

http://images70.fotosik.pl/627/01137f75677216bem.jpg

http://images66.fotosik.pl/627/5848a0aad2ef93d6m.jpg

http://images69.fotosik.pl/627/3ef084a992b76c7em.jpg

http://images68.fotosik.pl/628/66f06094ddb43d8cm.jpg

Przy okazji wymiany kolektora wymieniono wszystkie uszczelki na kolektorze ssącym, klapki juz mial usuniete i zaslepione, wydechowym, pod turbo, pokrywy zaworów i wtryskiwaczy.

Został również wymieniony separator oleju i wszystkie wężyki podciśnienia.

http://images67.fotosik.pl/629/5acab441f9c24c08m.jpg

sorry za jakość, mechanik robił zdjecie mikrofalówka

http://images69.fotosik.pl/627/06db92c1ab437538m.jpg

sterownik świec żarowych Roger_Nysa

http://images66.fotosik.pl/627/39782bb3278b0d4am.jpg

Ponadto przed zima wymieniono wszystkie filtry Knecht włącznie z paliwowym po przepłukaniu i czyszczeniu wtryskiwaczy Liquy Molly Spulung. Wymieniłem olej na Castrol 0w40 i do zimy gotowa.

Aha siadły jeszcze dystanse po 2 cm na strone bo to ET to jakieś kosmiczne było na ori felgach, ale i tak szału nie ma, do wiosny przeżyje :D

http://images69.fotosik.pl/627/5683a1d94495cc00m.jpg

http://images66.fotosik.pl/627/43c7ce8b21ead0b4m.jpg

http://images70.fotosik.pl/627/0f634f5f32320f66m.jpg

 

Potem przyszła kolej na aktualizacje softu i polskie menu wraz z ustawieniem perspektywy, bo po szwabsku sie nie dogadywałem

http://images69.fotosik.pl/630/12544b9b879f3995med.jpg

 

Kupiłem również sprężyny obniżające 40/25

http://images66.fotosik.pl/630/6286ba965fe39dc8med.jpg

http://images69.fotosik.pl/630/432e9b3b51272759med.jpg

http://images69.fotosik.pl/630/07086fc0bfdd26e3m.jpg

Tak wyszło po obniżeniu

http://images70.fotosik.pl/630/87688f8f228186acm.jpg

Szału nie ma ale czytałem na forum że x-a ciężko obniżyc, głównie przód :cry: poszło około 25 mm z deklarowanych 40 przez producenta. :(

Edytowane przez bosniak
Opublikowano

Zakodowałem DRL, składane lusterka z pilota i informowanie kierunkami otwarcia i zamkniecia z pilota.

http://images70.fotosik.pl/630/70482322c6fe49a9m.jpg

Po dłuższej przejażdzce okazało się że jest problem z termostatem wymieniłem główny na Gates i ten od EGR na Male

http://images68.fotosik.pl/630/4cf7eadce3140081m.jpg

W miedzyczasie wpadły ramki na zegary i czerwone wskazówki

http://images70.fotosik.pl/630/9172db02edd839cdm.jpg

Mała zmiana design'u

http://images67.fotosik.pl/632/d06063100444aa28med.jpg

http://images68.fotosik.pl/630/10dc5d60a2d8f18dmed.png

Później doszły jeszcze felgi

http://images68.fotosik.pl/630/9ac055c9cfd52e15med.jpg

http://images70.fotosik.pl/630/9ff5dccb360f4c4fmed.jpg

I nastała zima

http://images68.fotosik.pl/630/45e84b5e42803509med.jpg

 

prezent na gwiazdke :D RH 8.5x18 et35 wzór AcSchnitzer

http://images70.fotosik.pl/630/2604e53d1d2585a4med.jpg

Opublikowano

fajna sztuka :) jak pisali wyzej kolor na + w polaczeniu z czarnym kolem i nerka niezle to wyglada

jak jezdzi sie na tych jamexach nie za miekko ?

 

myslales o czarnej lampie z przodu moze to fajnie wygladac ja u siebie robilem przyciemnienie plus ori oslony soczewki xenonu w mat i wyszlo jak dla mnie swietnie u ciebie z reszta czerni mysle ze powinno byc ekstra :D

Opublikowano

Na Jamex-ach jeździ sie lepiej niż na ori niżej troszke twardziej ale bez przesady, na razie jestem zadowolony. Myslałem nad Eibach, miałem w 2 Alfach i mercedesie i było ekstra, ale zaryzykowałem Jamex i jestem puki co zadowolony. Jeśli chodzi o lampy to tła maja oryginalnie czarne, więc dla malowania samej obudowy soczewki nie bede ich specjalnie rozbierał, może na wiosne o tym pomysle.

W poniedziałek przyszły.

http://images68.fotosik.pl/631/bebf4f9b41e6a4aemed.jpg

http://images68.fotosik.pl/631/d67bcc129b5e4bb9med.jpg

Opublikowano

Świetne autko :cool2: :cool2: ,ładnie że dbasza o każdy szczegół ,ciekawy jestem jak te fegi siądą :)

Szkoda że dałeś jamex-a na eibach jest trochę niżej a komfort zostaje :cool2:

Opublikowano

Jamex oferował - 45 mm a eibach tylko 30 mm realnie siadło 25 mm. W X-ach nie wiem o co chodzi ale ciężko przód dać w dół, szkoda że wymienilem juz talerzyki z łożyskami górnymi Lemfordera o czym nie wspomniałem wcześniej na ori e46, podobno od e36 pasuja, a sa 1 cmm niższe :|

Wyczysciłem dzisiaj i pomalowałem zaciski

http://images66.fotosik.pl/632/e78d0117cbca10d8med.jpg

 

Proszę pełny setup letni:

http://images70.fotosik.pl/632/87a7dc9f818e5a4dmed.jpg

http://images70.fotosik.pl/632/fb4196dde116a154med.jpg

http://images67.fotosik.pl/634/1f8ab3faa4306af8med.jpg

http://images69.fotosik.pl/633/360d35778f6c9eaemed.jpg

http://images68.fotosik.pl/633/aac964bc72a7c7c2med.jpg

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Świetny patent, napisz czy dokładałeś tylko sprężynki czy wymieniałeś też teleskopy. Najlepiej krok po kroku co, gdzie i za ile, myślę że to mod który wielu z nas będzie chciało zrobić u siebie. Bardzo fajny turas.
Opublikowano

Co was skłoniło do wkładów pipercrossa/kn ?

Pytam poważnie, bo ja po montażu fmic będąc przed programem robiłem referendum i prawie jednogłośnie wszyscy doradzili ori.

Opublikowano
kolega z forum (yoshimura) robił test filtrów k&n i ori i maja taką samą filtracje przy czym k&n wiecej przepuszcza powietrza a co za tym idzie lepsze oddychanie ,no i nie trzeba go wymieniac zbyt często a wymiana nie jest prosta
Opublikowano

Więcej jak jest czysty ...

Wymiana w 320d wcale nie jest trudna - nie jestem mechanikiem a sobie radziłem.

Opublikowano
Cena cena cena, za manna czy knechta trzeba dac z 120 zł a pipercross 70 i wystarczy go potem wyplukac popsikac olejkiem i jazda, dobrze tez wyczyścić przepływie bo lubi się częściej zabrudzic. Jeżeli chodzi o sprezynki plus wysylka z firmy http://www.impex-ready.pl/ zaplacilem cos kolo 22 zł za wszystko. Najpierw zamowilem trochę za krótkie i myśląc ze siłowniki nie wyrabiają zamowilem zupełnie niepotrzebnie nowe. Potem zamowilem dłuższe sprezynki i lata jak na filmie. Krótsze sprezynki wykorzystałem w AR małżonki i tez jest szczęśliwa.
Opublikowano

W związku z licznymi pytaniami nt sprezynek wklejam instrukcje doboru sprezynek zapozyczona z zaprzyjaznionego forum od kolegi Broder, mam nadzieje ze się nie obrazu :wink: "Jesli chodzi o sprezynki to kazdy moze zrobic to u siebie ;) Zeby wiedziec jakie potrzebne sa sprezynki trzeba zmierzyc ile miejsca jest na sprezyne przy zamknietej klapie. W touringu mozna otworzyc szybe w klapie i juz widac siowniki w scisku, suwmiarka i mierzymy. W sedanie mozna posmarowac silownik smarem, po zamknieciu i otworzeniu klapy bedzie widac na jakim odcinku smar nie zostal starty.

Nastepnie z katalogu http://www.impex-ready.idsl.pl/specyfikacje/125.pdf dobieramy sprezyny.

Jesli masz np 25mm luzu na silowniku po zmaknieciu klapy to odpowiednia sprezyna bedzie 2S19038 , czyli 38mm wysoka, a w przed ostatniej tabeli masz o ile mm jest ugieta w max scisku, odczytujemy ze 16mm. czyli sprezyna w max scisku ma 38mm-16mm = 22mm do tego dodajemy 2mm na podkladki = 24mm, prawie ze idealnie"

Opublikowano

Kolego,

 

Ja też mam turasa i patent ze sprężynkami pierwsza liga. Możesz napisać, jaki masz u siebie rozmiar tych sprężynek i ile się za to ceni :mrgreen: ??

 

PZDR

chiptuning, diagnostyka

506 072 789

Opublikowano
fajny patent ze sprezynkami chyba tez sobie cos takiego ogarne zwlaszcza ze jak pisales kasa nie duza swoja droga orientujesz sie moze jak wymienic zarowki w tylnej lampca nad kanapa? bo szukam poradnika juz z 2 miesiace i nic a nie chce czegos rozwalic

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.