Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam dopiero co się pochwaliłem że auto jeździ jak nowe atu bach i kupa... nie mam już sił do tego grata

 

ale od początku

 

auto to e90 2005 320i 150 km silnik n46

 

wymieniłem już

- pompę vacum

- uszczelkę pod klawiaturą

- uszczelki podstawy filtra oleju

- oringi na elektrozaworach

- uszczelkę czujnika wałka

- korek wlewu oleju

- amortyzatory

- klocki, tarcze

- odmę i jej węże

- uszczelniacze zaworowe (bez ściągania głowicy)

- wszystkie cewki i świece

- płyn hamulcowy

- filtry, oleje

- pasek klinowy, rolki i napinacz

 

i myślałem że to koniec mojej gehenny ale nie.....k.....a

 

auto po rozgrzaniu i jeździe np po autostradzie 120-140 km/h w pewnym momencie zaczyna przerywać szarpać i tak jakby się dławić, ponadto wyskakuje mi już któryś raz z koleji check engine po dłuższej jeździe po podpięciu kompa okazuje się że to błąd katalizatora , a na biegu jałowym na ciepłym silniku falują obroty tak między 600 a 900 i lubi sobie czasem zgasnąć sam z siebie bo obroty spadną do 500. Żadnych innych błędów niema pomóżcie bo niechce znowu wymieniać czegoś bez skutku.. :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2:

Edytowane przez jjaaccoobb
Opublikowano
Wychodzi na katalizator :?: w sumie ja też tyle rzeczy co Ty wymieniłem :cool2: ale nic się nie martw katalizator w ASO to tylko ok 4tyś zł :mrgreen: , a może to sonda hmmm ale by w tedy wywaliło inny błąd.
Opublikowano

Nie chce mi się wierzyć ze to kat, pewnie będzie coś z sonda...

Znajdź jakiegoś ogarniętego mechanika od bmw i zrobi ci to w mig...

Gdzieś musi dostawać z jakiegoś czujnika błędny sygnał i temu coś jej odwala...

Opublikowano

w zasadzie, to ja stawiałem na

1 któraś sonda

2 katalizator

3 czujnik położenia wału

4 przepływomierz (o ile wogòle jest w tym silniku)

5 jakaś wiązka kabli może kable zapłonowe??

6. regulator biegu jałowego

 

dodam jeszcze iż gdy wciskam gaz czuje spadek mocy obroty spadają na ok sekundę i dopiero rosną tak jak by najpierw szły w dół żeby potem iść do góry ciężko to opisać , dodam jeszcze ze przy wciśnięciu gazu gdy obroty spadną słychać jakieś przełamanie w silniku i czuć je również w kabinie naprawde ciężko opisać :( :( :(

 

nie wiem nie chce już zgadywać, napisałem bo może ktoś już miał taki problem??

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

tam nie ma przepływomierza tylko czujnik temperatury!!

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/13_1146-tlumik-szmerow-ssaniawklad-filtrahfm/vKS95465

Przepływka tylko chiny, korea, wersje na benzynę ołowiową?!

 

A jeśli chodzi o listę:

rzeczy które zrobiłeś, to jedynie uszczelniacze zaworowe to ponad norma (chociaż, wiem po forum że coraz częściej się zdarza), nie licz zawieszenia i klocków bo to każde auto czy PB czy diesel czy elektryczny. Szczególnie uszczelnienia jakie zrobiłeś to standard, jakiego n42/n46 byś nie kupił to trzeba by to zrobić!!

Opublikowano
wiem iż takich rzeczy wliczać nie mogę ale szlag już mnie trafia, a już spazmy dostaję jak zaczyna mi szarpać przerywać i się dławić, myślicie że to ten czujnik temperatury????
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

hmmm skoro wyrzuca Ci błąd katalizatora to może w nim tkwi problem, ja bym się skupił na odczycie z sond lambda (są dwie przed katem i dwie za tzw monitory - ale w sumie nie wiem czym się różnią).

Sprawdź w jakich zakresach pracują.

Rozumiem, że auto zaczyna Ci szarpać dopiero jak dobrze się wygrzeje i pojawi się błąd?

Jeśli tak to tym bardziej bym stawiał na katalizator. A tak jak piszę sprawdź jak działają sondy, może któraś za katalizatorem zaczyna łapać za niskie lub za wysokie wartości i dlatego zaczynają się problemy.

Opublikowano
otóż auto szarpie bez błędów, tzn czy błąd jest czy go niema to i tak szarpie jak się dobrze nagrzeje spróbuje odłączyć ten czujnik i pojeździć i musze znaleźć jakiego dobrego fachmana z dobrym kompem do bmw wtedy sprawdzimy sondy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jak masz przebieg powyżej 150 tysięcy to na 100% katalizator bo tyle średnio wytrzymują w N46
Krzysztof
Opublikowano
Tak przebieg 170 tys mam teraz, ale co katalizator powoduje telepanie obrotów i szarpanina autem przy prędkości 140 km/h??? Będę musiał go wypalić w takim razie
Opublikowano
i co odpiołem przepływke tzn czujik i nic się nie zmieniło nawet jak odpinałem na zapalonym silniku to żadnej reakcji nie było żadnych skoków obrotowy itp :( itd
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
sprawdz valvetronic to on jest odpowiedzialny za obroty biegu jalowego ale bez inpy czy isty nic tak naprawde nie sprawdzisz, uniwersalny shit nie daje rady... nie sluchaj bzdur o wycieciu kata bo sie nie da. Silnik nie bedzie dzialac prawidlowo przez bzdurne odczyty z sond.
Krzysztof
Opublikowano
sprawdz valvetronic to on jest odpowiedzialny za obroty biegu jalowego ale bez inpy czy isty nic tak naprawde nie sprawdzisz, uniwersalny shit nie daje rady... nie sluchaj bzdur o wycieciu kata bo sie nie da. Silnik nie bedzie dzialac prawidlowo przez bzdurne odczyty z sond.

:cool2:

Opublikowano
dzięki chłopaki w poniedziałek oddaje auto jakiemuś specowi ma jakiś tam komputer serwisowy ponoć, niby valvetonic nie wywala błędów no ale cały czas chodzi mi po głowie ten zasrany czujnik wałka i servomotor :mad2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A to bardzo ważna informacja, wyłacz kontrole trakcji i ESP i wtedy zobacz czy szarpie. I szukaj na forum był juz taki przypadek, ale nie pamiętam co bylo rozwiazaniem...
Opublikowano
zapomniałem dodać jedną ważną rzec, podczas tych szarpnięć miga kontrolka od kontroli trakcji :shock: :shock:

Proszę bardzo :mrgreen:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.