Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie,

 

Moja F30 podczas hamowania poniżej 20 km/h wydaje nieprzyjemne piski z układu hamulcowego. O zgrozo, zatruwa mi to życie, bo nie tego się spodziewałem po wyczynowych hamulcach brembo. Czy ktoś z forumowiczów spotkał się z podobnym problemem, czy to ja źle eksploatuję takie hamulce? Poniżej moja historia:

Pod koniec zeszłego roku kupiłem używaną F30 328i z wstawionym układem hamulcowym M-performance (Auto z polskiego salonu, posiadające ciągłą gwarancję, odnowioną dwa tygodnie temu) Przy zakupie zgłaszałem sprzedawcy, że układ hamulcowy wydaje dziwne dźwięki ale temat został zbagatelizowany i zostałem odesłany do działu serwis. Okazało się, że za około 1000 - 1500 km będę miał do wymiany klocki z przodu. Stwierdziłem, że to może być przyczyną piszczenia. Klocki zamówiłem, wymieniłem(1100 zł z robocizną) , dotarłem (docieranie trwało 600 km! - sugestia ze strony serwisu) i.. Problem piszczenia w ogóle się nie rozwiązał. Po mojej interwencji w serwisie, uznano że wina leży po stronie jednej z przednich tarcz hamulcowych.. Strony uzgodniły, że tarcze z przodu należy wymienić.. na koszt działu sprzedaży ;). Aktualnie kolejny raz docieram układ hamulcowy w moim aucie (zrobione 200 km) a problem w ogóle nie ustąpił. Nowe klocki, nowe tarcze - piszczenie wyłącznie podczas hamowania poniżej 20 km/h. :mad2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Miałem to samo ale w serii 5. Przyczyny są dwie pierwsza to jazda po mieście często jedziemy z małymi prędkościami i start stop start. Klocki zbierają różne śmieci z miasta i osadza się na hamulca. Problem może rozwiązać jazda autostrada najlepiej a2 lub a4

gdzie często hamujemy bo jakiś tir ci zajdzie drogę. :mrgreen:

 

Nie mogłem w to uwierzyć ale tak było gdy bardzo często używałem auta w mieście pisk powracał a jak miałem kilka wypadów poza miasto pisk znikał. Pisk był często przy małej prędkości i delikatnym hamowaniu .

 

Ostatnio dowiedziałem się z aso ze klocki hamulcowe mają mniej azbestu -sprawa jasna o co chodzi, środowisko dlatego mają prawo piskac :mrgreen:

 

Co zrobić- kup klocki innej firmy niż to co oferują w ASO.

 

Z tym problemem walczyłem 1 rok i opuściłem aso bmw i założyłem innej firmy klocki. Problem zniknął w 97% bo czasami zapiszczy ale to 1 raz na 20 lekkich hamowan ..... w końcu sprzedałem auto i problemu nie ma :cool2: :mad2:

Opublikowano

mam to samo w 428i xdrive ale tylko w lewym przednim kole :mad2:

Wizyta w ASO już umówiona... :lol:

Pozdrawiam,

M.

Opublikowano
mam to samo w 428i xdrive ale tylko w lewym przednim kole :mad2:

Wizyta w ASO już umówiona... :lol:

 

Po dzisiejszych testach stwierdzam, że u mnie również piski dochodzą wyłącznie z lewego, przedniego koła! Przypadek? :duh: Zresztą serwis przed wymianą tarcz uznał, że winna jest lewa przednia tarcza.. Nie odpuszczę im!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W jaki sposób docieracz te klocki skoro trwa to aż 600 km? Zgodnie z instrukcją jak dobrze kojarze przez 200km unikać gwałtownego hamowania ale po założeniu wykonać kilka mocniejszych przyhamowań z 80 do 40 km/h oczywiście w odstępach czasowych aby hamulce mogły się przestudzić.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Właśnie powinieneś na samym początku wykonać kilka mocniejszych hamowań aby klocki się ułożyły. Mocne ale jednak w miarę delikatne z wyczuciem. Osobiście zazwyczaj rozpędzam się do ok. 80km/h i najpierw delikatnie hamuję do 40 km/ h później jadę jakiś czas 80 km/h aby ostudzić hamulce i znów hamuję. Wykonuję kilka takich powtórzeń, za każdym razem coraz mocniej. Ważne aby jednak się nie zatrzymać i pozwolić się spokojnie wystudzić hamulcom przed kolejnym powtórzeniem.

W przypadku sportowych klocków prawdopodobnie docieranie ma jeszcze większe znaczenie.

Na szybko znalazłem coś takiego:

http://www.zeckhausen.com/bedding_in_brakes.htm

http://www.klockihamulcowehawk.pl/faq.php

http://www.orurowanie.eu/uklad-hamulcowy/hamulce-nie-warto-oszczedzac.html

Opublikowano

podpisuje sie pod tym co napisal maja22:

 

mam F30 od nowosci z "normalnymi" hamulcami - przez pierwsze kilkaset kilometrow piski (jak w autobusie mpk) przy malych predkosciach i lekkim hamowaniu pochodzace glownie z przedniej osi. Po pierwszej trasie zniknely, potem pojawily sie znowu w mniejszym zakresie jak auto jezdzilo tylko "dookola" komina. Po kolejnej dluzszej trasie znikly kompletnie, ale mam wrazenie, ze po dluzszej jezdzie miejskiej problem powrocilby.

Pytalem w serwisie, mowia, ze to normalne. W internecie tez mozna znalezc duzo na ten temat.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.