Skocz do zawartości

Jaki olej do 316i 92r i kable????


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam was,mam pytanie jaki olej lac do 316i 92r i ile wchodzi.i jeszcze jakie kable napiecia i jezeli mozna to ile kosztuja z gory dziekuje za odpowiedz.
Opublikowano
najlepiej to poszukaj na forum a nie pytaj odrazu odsylam do regulaminu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Opublikowano

jesli nic mądrego nie znajdziesz to wlej Castrol 10W40 magnatec(chyba ze był mineralny to polecam 15W40 castrol GTX3,

kup kable w sklepie do twojego modelu i ciesz sie z jazdy :D

BMW 318i E30
Opublikowano
wlej taki jaki lałes, ogólnie w zależnosci od przebiegu stosuje sie półsytetyk najczęściej niektórzy stosuja syntetyk, ja mam mobil1 10w40 polsyntetyk a odnosnie kabli nie wiem :(
Opublikowano

Olej najlepiej wlać taki jaki byl lany, jak nie wiesz to poszukaj informacji pod maską (jakaś karteczka lub naklejka), ewentualnie w bagażniku, może zostało jakieś opakowanie po oleju.

Możesz jeszcze sprawdzić do ksiażki serwisowej, tam powinno pisać. Chociaż w tych rocznikach to rzadkość aby taka książka się ostała. Sprawdz również przebieg, ale dla twojego rocznika pominien być ok 200tyś.

Jak już naprawde nie wiadomo z tych informacji jaki był zalany olej, to polecam zalanie olejem półsyntetycznym 10W-40 dobrej marki i oczywiście wymiane filtra !!!

 

Pozdrawiam

http://ziomal.resmoto.com - Strefa BMW serii 3.
Opublikowano
najlepiej to poszukaj na forum a nie pytaj odrazu odsylam do regulaminu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Szukalem na forum i nic madrego nie znalazlem wszystkim z gory dziekuje .pozdrawiam
Opublikowano
witam. kupiłem BMW od kobiety i ona nie wie jaki był olej, nie wie jaki mechanik jej wlał. 12 letni jest i ma 175 tys (chyba), boje sie wlac syntetyk lub pół syntetyk bo moze jest na mineralnym, no i nie wiem czy wlac mineralny ??? co zrobic???
Opublikowano
piszac posty dotyczace oleju (tez mam e36 m40) mam olej mobila 10w40 powiedziano mi ze to syf,takze moj mechanik to potwierdzil.wiec czemu raz piszecie ze to dobrze a raz ze nie?!!zdecydujcie sie zamiast wprowadzac ludzi w blad!!!!!!
Opublikowano
Ja ostatnio zaryzykowałem i do mojego M40 zalałem syntetyka Catsrol 5W40. Zobaczymy co się będzie działo. Już przejechane ponad 1000km i narazie nic go nie ubyło.
http://www.dami.pl/~wiktorc/BMW/tuning.jpg
Opublikowano
zgdonie z tym co mi mechanik powiedzial najbezpieczniej bedzie nalac mobila lub castrola 5w40 wiec mysle wicia ze spokojnie mozesz spac.u mnie problemem jest dojscie jaki olej byl lany wczesniej gdyzosoba od ktorej auto kupilem nie jest wiarygodna.zaufalem mechanikowi dodam ze robi tylko bmw wiec wierze mu i sie zdalem na niego!!!!!!
Opublikowano

tylko i wyłącznie oleje rzadkie czyli syntetyczne ,M40 ma cienkie kanaliki olejowe i łatwo je zapchać itp

ja jeździłem na 5W40

a teraz zalałem 0W40

i jest dobrze choć przy następnej wymianie wymienie na 5W40 a co do marki to polecam Valvoline lub Texaco jako nieliczne nie są rozlewane w Polsce.

 

co do kabli WN to ja kupowałem zwykłe za jakieś 150-200 zł i jest tam odkręcana fajka żeby założyć czujnik połozenia wału,jeżdzę i jak na razie nie narzekam.

Opublikowano
zgdonie z tym co mi mechanik powiedzial najbezpieczniej bedzie nalac mobila lub castrola 5w40 wiec mysle wicia ze spokojnie mozesz spac.u mnie problemem jest dojscie jaki olej byl lany wczesniej gdyzosoba od ktorej auto kupilem nie jest wiarygodna.zaufalem mechanikowi dodam ze robi tylko bmw wiec wierze mu i sie zdalem na niego!!!!!!

 

Bałem się zalać syntetyka, bo wcześniej cały czas jeździł na półsyntetyku. Auto ma ponad 250.000km i miałem obawy, że będzie brał olej lub zacznie się pocić ale narazie jest OK. Zobaczymy na jak długo.

http://www.dami.pl/~wiktorc/BMW/tuning.jpg
Opublikowano
Jak nie trzeba to po co lac syntetyka skro jezdzil napolsyntetyku najpewniej. Ja jezdze na pol i wlasnie mobila i nic sieniedzieej nie bierze ani grama inie klekocze no chyba ze zima :( a przy takich przebiegach powyzej 250tys to ja bym sie bal zalac syntetyk, chociaz roznie bywa, czasami jest okej, ale na kilka przypadkow jakie znalem tylko dwa przezyly taka zmiane w innych przypadkach c byly spore wycieki
Opublikowano

Ja tez sie dolacze do pytania bo nie chce zaczynac nowego tematu.

Mam E36 z przebiegiem 160 tys. Kupilem go pol roku temu i teraz musze zrobic przglad. Zalany jest Castrolem Magnatec 10w40 czyli polsyntetyk. Zastanawialem sie nad zmiana na jakis syntetyk np tez castrol tylko 5w40. Przeczytalem chyba wszystko na forum o olejach i mam tylko metlik w glowie. Silnik jest w idealnym stanie i zawsze byl na czas serwisowany. Oglnie nie sprawia najmniejszych problemow. Jedyny problem to to ze zauwazylem ze poci cie na dole uszczelki pokrywy rozrzadu. Ale naprawde delikatnie, nic nie kapie. Oleju nie bierze ani troche. Wiec czytajac te wszystkie posty wywnioskowalem ze jesli silnik w dobrym stanie to raczej syntetyk. Tylko czy syntetyk nie sprawi ze zamiast sie delikatnie pocic zacznie kapac i wyjda wszystkie nieszczelnosci a na dodatek zacznie brac olej ? Czy tak zmian ma sens czy poprostu wlac dalej to 10w40 ?

Opublikowano

Mi stukają szklanki i zalałem syntetyka. Zobaczę czy będzie wszystko ok. Jak tak to spuszczę olej z syfem wymienię szklanki i znów zaleję syntetykiem i będzie cacy.

Jak zacznie brać olej lub się zacznie pocić to się rozejżę za całym silniczkiem :mrgreen:

http://www.dami.pl/~wiktorc/BMW/tuning.jpg
Opublikowano
Jak nie trzeba to po co lac syntetyka skro jezdzil napolsyntetyku najpewniej. Ja jezdze na pol i wlasnie mobila i nic sieniedzieej nie bierze ani grama inie klekocze no chyba ze zima :( a przy takich przebiegach powyzej 250tys to ja bym sie bal zalac syntetyk, chociaz roznie bywa, czasami jest okej, ale na kilka przypadkow jakie znalem tylko dwa przezyly taka zmiane w innych przypadkach c byly spore wycieki

 

autka powinny być w dobrym stanie i nie jest to winą oleju że zacznie nam wyciekać tylko zurzytymi uszczelkami itp. co należało by wymienić a nie dolewać coraz to gęstsze oleje aby pozbywać się wycieków

jest to dobry test co jest do wymiany :D

 

dodam że jak jeździłem na 5w40 to rano lubił sobie "pograć zaworami"parę sekund po odpaleniu,zmieniłem na 0w40 (miałem obawy ,ale mogłem go kupić po dobrej cenie więc zaryzykowałem i nie żałuję! ) przestało klekotać motorek jakby przepłukało za starych nagarów i inaczej zaczą pracować.

Opublikowano
Boggy nie wiem, żden mechanik nie poleca czegos takiego, jasne ze ludzie eksperymentuja i leja czasami, ale raczej sie leje to co bylo wczesniej i przy takim przebiegu jak 250tys najbezpieczniej jst zalac polsyntetyk a odnosnie syntetyka wiadomo ze silniczek bedzie lepiej pracowal jakos zwlaszcza zima! Jednal syntetyk na swe większe "wlasciwosci" myjące moze szybciej wyplukac nagar i tego powodem sa wlasnie wycieki czesto ze zostal wyplukany nagar. DObry polsyntetyk tez idealnie nadaje sie do m40, podobno niezły olej i chyba nie rozlewany w polsce (tutaj duzy plus) jest Pedro Canada, wiele osób zarówno z forum i nie tylko polecało ten olej, idealnie nadaje sie do m40 bo nie slychac takiego klekotu ponoć itd...chyba przy następnej zmianie wleje Pedro ewentulanie castrol magnatce - opdnosnie tego castrola ktos moglby sier wypwiedziec o nim ponic ma jakies drobiny ktore przylegaja do powloki metalowej???
Opublikowano
czy to znaczy zebybym lepiej oleju nie zmienial na synetyk bo ta mala wypocina moze sie przerodzic w wyciek ? Z tego co czytam to najlepiej zebym zostal przy polsyntetyku taki jak byl.
Opublikowano
U mnie w M40 poprzedni wlasciciel jezdzil na mineralnym,wiec ja tez lalem mineral :( .Przy okazji wymiany walka i popychaczy wlalem polsyntetyk.Przejechalem juz 3500km i nic sie nie dzieje,tzn. wszystko jest OK.Przy nastepnej wymianie wleje syntetyka.Nie wierze w to zeby silnik zle zareagowal na lepszy olej,dlatego te wszystkie ostrzezenia traktuje z przymrozeniem oka :D
Opublikowano
Ja tez nie mam watpliwosci ze silnik przezyje zmiane z polsyntetyka na syntetyk tylko boje sie o ta wypocine z pod pokrywy rozrzadu ze jak zaleje syntetyka to wypocina zmini sie w wyciek.
Opublikowano
Ja tez nie mam watpliwosci ze silnik przezyje zmiane z polsyntetyka na syntetyk tylko boje sie o ta wypocine z pod pokrywy rozrzadu ze jak zaleje syntetyka to wypocina zmini sie w wyciek.

 

Wymień uszczelkę. Kosztuje kilkadziesiąt złotych i będziesz miał spokój.

http://www.dami.pl/~wiktorc/BMW/tuning.jpg
Opublikowano
Boggywlej syntetyczny i polsyntetyczny nie różni sie gęstoscią jakoś, chodzi raczej o duzo lepsze wlasciwosci myjace oleju syntetycznego i ze to moze spowodowac wyplukanie nagaru czy innych syfow z pewnych czesci silnika i stad wycieki
Opublikowano

http://www.zss.pl/~moto/www_prace_dyplomowe/praca_6_oleje.htm#2

 

Olej półsyntetyczny może mieć maksymalnie 30% zawartosci komponentów syntetycznych,czyli 70 % to mineralny :(

http://www.autotydzien.pl/cms/index.php/at/artykuly/porady/oleje_silnikowe

 

A co do nagarów to zgadzam się że jak auto długo jest eksploatowane na mineralu to nalanie syntetyka może rozpuścić nagary i w najgorszym razie straci kompresję,ale jak ktoś chce to może najpierw zalać półsyntetyk a jak będzie wszystko ok to przy następnej wymianie syntetyk (zalecane przejście z mineralnego na syntetyk).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.