Skocz do zawartości

Tajemniczy brak mocy. Proszo o pomoc panowie.


Misiakkk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jestem tu nowy wiec prosze o wyrozumiałość i nie usuwanie mojego postu.

Do rzeczy posiadam BMW 3 E46 320d 136km wsiadam do auta rano odpalam,ruszam a tu?? Brak mocy,ledwo z miejsca ruszyła jade w trase i o dziwo gdy przytrzymam obroty na powiedzmy 2000obr/min nagle moc wraca,po zgaszeniu auta i ponownym uruchomieniu znów brak mocy i znów trzymam przez 10-20 sekund na równych obrotach i znów moc wraca aż na 2 biegu pali kapcia. Turbo sprawdzone,przepływka nowa+adaptacja,zaworki itd sprawne.

Podłaczyłem pod kompa inpa,dis i tylko jeden błąd Wtrysku sterującego nic poza tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie że nie ma podobnego problemu jak mój. Każdy pisze o braku mocy na rozgrzanym silniku albo że auto łapie tryb awaryjny,że szarpie albo kopci ale przekopałem cały internet nawet szukałem w innych markach i nie ma czegoś takiego żeby auto traciło moc po zgaszeniu. Przypomniało mi sie jeszcze jedno w momencie spadku mocy spalanie pokazuje 15-25 litrów po odzyskaniu mocy wraca na 6,5 jak cisne to 8 litrów. Trzeba przyznać jedno panowie BMW to piekne auta konfort jazdy na najwyższym poziomie ale awaryjność jest nie do zniesienia :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak tajemniczy problem to wróżbity Macieja zadzwon, troche poczytac na forum wystarczy, wtrysk leje albo pompa u mojej znajomej była to pompa i kosztowało ja to prawie 3 tys :) BMW bedziesz miał wydatek jak kupisz w dizlu :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla wszystkich którzy mieli by podobny przypadek. 4 mechaników nie wiedziało co moze byc przyczyna straty mocy. Kupiłem na stacji palic buteleczke środka do czyszczenia wtryskow STP za 18 zł wlałem cała butelke na 3/4 baku i bingo:D:D Auto pracuje ciszej,równiej i nawet lepiej sie kręci i co najwazniejsze żero problemów z mocą motyw tego taki że wtryski były zasyfione:D:D A tak poza tym 3 tyś za pompe wtryskową? Znajomy kupił na częsciach taka pompe za 500 zł po przebiegu podobno 180 tyś i jezdzi juz na niej drugi rok bez problemowo:):)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heheheh, dobrze widzieć, jak proste rzeczy i mała znajomość tematu cieszą... Tylko, że nie ma darmowych obiadków na świecie. Zacznijmy od tego, że M47 ma tak prostą konstrukcję układu wtryskowego, że z założenia przypomina ona wiaderko - podlewasz z wiaderka do komory spalania i musi chodzić. W tym silniku mógłbyś wymienić końcówki wtryskiwaczy na kawał blachy z dziurą, a silnik pracowałby w miarę poprawnie. Także niestety nie "BINGO".

 

CO zrobiłeś, to nasmarowałeś układ. Wiesz z czego składa się STP? z zawiesiny detergentów i oleju w nafcie. Owszem, może i ten środek coś tam wyczyścił, niestety zazwyczaj ze zbiornika, i całość poleciała dalej, prosto do pompy wtryskowej. I teraz - jeśli miałeś szczęście, to nasmarowałeś tłoczek przestawiacza kąta wtrysku. Owszem, pewnie i pomogło na chwilę, tyle, że zaraz usterka powróci, jak już wyjeździsz ropę z dodatkiem. Wiesz dlaczego miałeś limpa? Bo tłoczek z bardzo dużym oporem ustawiał się we właściwej pozycji - z tego co opisałeś, to zajmowało mu około 20 sekund aby osiągnąć pozycję jaką wymusza na nim DDE.

 

Także ten, powodzenia z naprawą pompy, już zacznij gromadzić hajs.

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze nastawnik kąta wtrysku w pompie vp44 to jedno a wtrysk sterujący to drugie. Jeżeli tłoczek w pompie sie zatrze to nie było by mocy ani na zimnym ani na rozgrzanym.Do tego dochodzi kopcenie itd. A w moim przypadku gdy auto osiąga 90stopni normalnie działa i ma pelną moc moge tak jezdzic cały dzień do poki nie zgasze auta wtedy iglica we wtrysku zawieszała sie najprawdopodobniej ale po wystygnięciu było już ok i pełna moc do ponownego zgaszenia. A co do STP nie wiem co Ty bredzisz czlowieku ale wystarczy zlać go do puszki wymieszać w ropie i włożyć kawałek zadzerwialego metalu a sam zobaczysz efekt tego środka. Smarować to se można wacka wazeliną. Producent aut zaleca stosowanie SRODKA DO CZYSZCZENIA WTRYSKÓW a nie środka smarującego. Ropa sama w sobie jest smarem ale jak sie nie ma pojęcia o mechanice to najprościej wydać 500 zł na nowe wtryski i sie cieszyć.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.