Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam mam takie pytanie jakie macie ciśnienia w oponach 205 55 r 16? ja zawsze pompowałem przód 2.2 tył 2.4... głównie jeżdżę sam.. ale wczoraj przemieniłem opony tył na przód a przód na tył i na przodzie miałem jakieś 2.4 bara/2.3 bara a na tyle 2.2 i powiem jak dzisiaj jechałem...że o wiele lepiej się prowadzi...to jak to z tym jest
Opublikowano

2.3/2.5

2.4/2.6

zalezy czy jezdzisz wiecej sam czy moze w wiecej osob

zawsze na tyle wiecej

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano
ok jutro dam 2.3 na 2.5.. hmm mam pytanie co jest bardziej wiarygodne... nabijanie opon z automatu np ustawiam 2.3 na przód..przykładam do wentyla końcówkę i samo dobija..albo zmniejsza... czy ręczne dobijnie? aha i prawda to,że np jadę do miasta 20km i tam chce dobić opony..to juz po tych 20km ciśnienia wzrasta w oponie i mimo ze rano jest 2.1 to wyjdzie ze 2.3 jest?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak jest? Tak, jak piszesz. :cool2:

Odwieczna zasada, że do aut z silnikiem diesla (z przodu), pompuje się więcej powietrza na przód.

 

Natomiast ile pompować? To już inny temat.

Nie zawsze pompuję tyle ile "pisze na słupku". Dla mnie jest to wartość orientacyjna. Później obserwuję zużycie bieżnika. Jak mi boki zbiera, to dopompowuję. Jak środek, to upuszczam.

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Opublikowano

to masz staszku dylemat

posluchaj baby Wioletta albo zobacz naklejke na drzwiach kierowcy, ewentualnie instrukcje obsługi, najlepiej zadzwon do bmw i zapytaj ;)

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
slavers pamiętaj... nie zawsze ma rację ten, kto ma lepsze gadane. :wink:

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tyle ile u Ciebie na słupku. Teraz pozostaje Ci jeździć i obserwować bieżnik. Zwłaszcza ten na przedzie. To, że opona ugięta wydawałoby się zbyt dużo, to jeszcze o niczym nie świadczy.

Ale czuję przez skórę, że masz rację. Wkrótce się okaże, jeśli dużo jeździsz. Ja mało jeżdżę, to jakieś tam zmiany zauważam dopiero po pół roku.

A jeszcze jedno... to Twoje pierwsze auto?

 

 

Ps. Mam niezły ubaw, jak ktoś myśli, że ma do czynienia z babą... :lol:

Ponad 10 lat temu moja żona Wioletta miała pierwsza beemkę, a później zarejestrowała się tu.

Już kiedyś pisałem do adminów, by zmienić obecny nick, ale pewnie mają ważniejsze sprawy, więc zaznaczyłem to chociaż w podpisie. Jak widać, mało kto zwraca na to uwagę. :lol:

A niektórzy są jak gwiazdy na niebie... widzą je wszyscy, a one nikogo... :lol:

Nawet nie wiadomo skąd są, czym jeżdżą, ale swój podpis, to na pół strony... :lol:

 

W rzeczywistości mam za sobą miliony przejechanych km. Napisałbym coś więcej o mnie, ale na forum chyba nie wypada...

Tu jak najmniej o sobie... ale na facebook, to ludzie o sobie wszystko! Od kołyski aż po grób! :lol:

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Opublikowano
an słupku piszę 2.0 przód na 2.4 ale mając 2.2 na przodzie wydaje się jak by dalej było mało powietrza...
nie tyle mi chodzilo o wartosci a o zasade, gdzie wiecej a gdzie mniej

 

to masz kolejny zyciowy problem a zaraz trzeba iść spać ;)

mozesz zrobic zgodnie z zasadą dla aut rwd albo jak prawi kobita zgodnie z zasadą bliżej niezrozumiałą, możesz posłuchać durnego co ma gadane, rzucić monetą, obejrzeć naklejke na słupku raz jeszcze, zobaczyc instrukcje obsługi, zadzownić do bmw, napisać pw do rogera, mozliwosci jest wiele, pamiętaj ze zaraz maniek dopisze zalać betonem ;)

 

to tak jak z oponami

polaczki cwaniaczki mysla ze na przód zakładamy zawsze lepsze opony (przy załozenu ze kupują tylko 2 nowe) bez znaczenia rodzaj napędu a broń Boże do fwd lepsze na tył....... :norty:

 

---

edit

@Wioletta nie mam zamiaru nawiazywac do twoich wypocin ale ustaw wieksza rozdzielczosc ekranu skoro moj podpis jest dla ciebie za duzy

z mojej strony koniec, "znafców" to my mamy wielu, to nasza duma narodowa

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak dorzucisz w każdą oponę łopatę betonu i zapodasz ciśnienie ze słupka wtedy będzie ok :cool2:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
pamiętaj ze zaraz maniek dopisze zalać betonem ;)

 

Jak dorzucisz w każdą oponę łopatę betonu i zapodasz ciśnienie ze słupka wtedy będzie ok :cool2:

 

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :cool2:

Opublikowano
Coś w tym jest, ale sądzisz, że inżynierowie w Monachium robią sobie jaja z klientów i specjalnie każą pompować odwrotnie?
Opublikowano
Jak byłem na wymianie opon na zimowe to ziomek co mi przekładał mówił, że na przód i tył powinno iść tyle samo albo na przód więcej, bo przód jest bardziej obciążony, bo jest tam umieszczony silnik oraz inne podzespoły i przód jest cięższy od tyłu. Trochę racji w tym jest, co Wy na to ;)?

Tylko tyle, że mechanicy to często kretyni którzy znaleźli się w warsztacie z przypadku i nie mają pojęcia o niczym. Coś tam wiedzą ale żeby siedzieć godzinami przed kompem lub książką i rozwijać swoją wiedzę to nie bardzo. Nie słyszeli na przykład o tym że taka trójka ma równy rozkład masy na przód i tył, że na tył trzeba jej dać lepsze opony, że śrub nie dowala się pneumatem do oporu itd...

Opublikowano
o właśnie dla czego śrub nie dowala sie do oporu?

 

 

bo jak gume złapiesz to zes...r..asz się na miętowo jak będziesz musiał koło zmienić

 

zapytam przekornie po co zamieniłeś koła :?:

myślisz że naprawi ci się pompa wspomagania ,czy przestanie stukać w silniku :norty:

 

najpierw napraw usterki w aucie :cool2:

 

proponuje nie zakładać bezsensownych tematów bo to troche jest nudne :mad2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Chyba nikt nie zaprzeczy, że praktyka jest najlepszym nauczycielem... :cool2:

 

Oczywiście, że pompujemy zgodnie z zaleceniami producenta samochodu. Ale chyba każdy kierowca ma zwyczaj choćby odruchowo rzucić od czasu do czasu okiem na swoje opony. Jeśli wyciera się środek bieżnika, na całym obwodzie, to ciśnienie w oponie jest za wysokie. Jeśli wycierają się boki bieżnika na całym obwodzie, ciśnienie jest za niskie... czy trzeba coś więcej tłumaczyć?

Skoro padło pytanko o ciśnienie w oponach, to rozumiem że chodzi o jak najdłuższą ich eksploatację.

Takich pytań nie zadaje krezus, który kupuje opony z najwyższej półki, pompują mu w serwisie, on płaci i jeździ jeden sezon, a później znów zmienia na nówki.

 

Dawno temu, w rok czasu straciłem nowe Micheliny (Pilot). Z boku pięknie wyglądały, a środek niemal łysy! :mad2:

Od tamtej pory jestem bardzo wyczulony na ciśnienie w oponach. Przynajmniej raz w miesiącu sprawdzam.

 

Ps. Puzonn, siadając do kompa, zakładaj okulary, albo zmień na mocniejsze. A może zwiększ rozdzielczość... no, ale ja nie mam zamiaru stosować się do twoich wypocin, to pewnie będzie vice versa... :mrgreen:

Odkąd moje wypowiedzi nazwałeś wypocinami, rozumiem że odpowiedzi się nie doczekam.

Tak, na rogera jest dobrze się powołać. Od lat nie odpowiada na żadne pw. No, chyba że to jakiś inny góru...

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Opublikowano
o właśnie dla czego śrub nie dowala sie do oporu?

 

 

bo jak gume złapiesz to zes...r..asz się na miętowo jak będziesz musiał koło zmienić

 

zapytam przekornie po co zamieniłeś koła :?:

myślisz że naprawi ci się pompa wspomagania ,czy przestanie stukać w silniku :norty:

 

najpierw napraw usterki w aucie :cool2:

 

proponuje nie zakładać bezsensownych tematów bo to troche jest nudne :mad2:

 

ja to koła dokręcam tak,ze pierw kluczem grzechotką ile dam radę...potem nakładam rurę na klucz i dociągam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

ja to koła dokręcam tak,ze pierw kluczem grzechotką ile dam radę...potem nakładam rurę na klucz i dociągam

 

Masz poczucie humoru...! :wink:

 

 

 

A co do zakładania bzdurnych tematów... jeśli są nawet one bzdurne, to nazywanie ich tak, jest jak wkładanie kija w mrowisko. :wink:

Ostatnio badzo do gustu przypadło mi słowo - eufemizm. :cool2:

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Opublikowano

no jak żartuje...

 

normalnie nasadka 17+przedłużka+grzechotka i dokręcam ile mogę... jeśli dalej już nie mogę(w warsztacie pneumatem dokręcają) to biorę kawałek rury na klucz(grzechotkę) i dociągam tak aż słychać strzelenie nie wiem śruby czy czego(nie mam klucza dynamometrycznego) bo jak bym dokręcił samą nasadką+grzechotką to by się odkręciło

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.