Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Proszę się zapoznać.

 

viewtopic.php?f=68&t=120678

I stosować bo następnym razem zamknę.

 

 

 

 

 

Cześć, dzisiaj jeździłem zrobić przegląd w aucie, ale nie dojechałem. Ruszając na skrzyżowaniu (troszkę agresywniej) ale bez żadnych strzałów sprzęgłem itp. przycisnąłem mocniej, 2, 3 i nagle wielkie BANG! - Łomot jakbym dobrze łupnął misą/belką czym kolwiek, po prostu huk. Myślałem, że przyładowałem w coś podwoziem, ale znam tę drogę, nic tam nie ma, nic nie zgubiłem, bo sprawdzałem. Silnik zgasł, pojawił się jakiś dziwny sygnał dźwiękowy, stoczyłem się na pobocze (bez biegów) Po wrzuceniu każdego biegu drążek zostaje w jego miejscu, natomiast wał napędowy się nie kręci. Nie mam zielonego pojęcia co to może być, BMW mam od 2 tygodni.. Proszę o pomoc :/

Opublikowano

Skoro wał napędowy się nie kręci (po wrzuceniu biegu) to zapewne tłumik drgań zerwany.

Trzeba sprawdzić na kanale.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano
na wyjściu ze skrzyni urwałeś :) może tłumik drgań (takie gumowe słoneczko), może coś innego, zajrzyj pod auto to zaraz zobaczysz co jest urwane.
szukam
Opublikowano
Otóż troszkę źle Was poinformowałem. Wał się nie kręci, kiedy auto pcham na luzie przód-tył, więc to chyba coś z tyłu? Pojęcia nie mam, kanału nie mam...
Opublikowano

lewarkiem podnieś auto z jednej strony, najlepiej z tyłu. Wrzuć jedynke i niech ktoś ruszy delikatnie a ty patrz pod auto. Mechanizm różnicowy sprawi ze bedzie się obracać koło które jest w powietrzu wiec bez obaw że ci auto spadnie z lewarka.

 

coś urwałeś, albo wał w którymś miejscu, albo półoś i wtedy mimo że jest druga to naped jest przekazywany na tą urwaną bo lżej i ona się kreci nie napędzając auta bo nie ma połączenia z kołem.

 

Pisze prosto bo nie wiem jaka jest twoja wiedza mechaniczna wiec sie nie obraź.

 

Opcja chyba najmniej prawdopodobna to coś ze skrzynią, czy biegi normalnie wrzucasz? bez zmiany praca sprzęgła itp ?

szukam
Opublikowano

U mnie jak rozpadł się dyfer na tyle to też był huk straszny tylko że rzęziło potwornie po puszczeniu sprzęgła. W środku był młynek po prostu ;p

Napisałeś że wał się kręci przy pchaniu auta więc dyfer od razu odrzucam skoro daje moment na wał. Może rzeczywiście przy flanszy ze skrzyni coś się urwało. A w najgorszym przypadku skrzynai dostała na ataku i mimo tego że biegi ładnie wchodzą, to bedzie rozbieranie tegoś ustrojstwa czego nie życze ;/

Z BMW jest jak z seksem.. Po co latać na ręcznym jak można dać w pi*de ^^

http://images75.fotosik.pl/883/2efac5199f97deb3med.jpg


http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=202893

Moja mała :)

  • Moderatorzy
Opublikowano
Napisałeś że wał się kręci przy pchaniu auta więc dyfer od razu odrzucam skoro daje moment na wał.

Czytaj dokładnie bo dajesz złe podpowiedzi.

Wał się nie kręci, kiedy auto pcham na luzie przód-tył, więc to chyba coś z tyłu?
ec2Wze6.jpg
Opublikowano

Ale zonk... Nie zobaczyłem że sie NIE kręci ;x

Więc trzeba sprawdzić dyfer plus półosie :)

Ja obstawiam w takim przypadku półoś skoro hałasu nie ma przy puszczenia sprzęgła na biegu

Z BMW jest jak z seksem.. Po co latać na ręcznym jak można dać w pi*de ^^

http://images75.fotosik.pl/883/2efac5199f97deb3med.jpg


http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=202893

Moja mała :)

Opublikowano
OK. Auto podniosłem na lewarku, odpaliłem, wrzuciłem "1" i nic. Zajrzałem pod spód, wał się kręcił, było słychać rytmiczny, głęboki, stłumiony, nie głośny huk. Więc to będzie półoś, tak?
Opublikowano

Jeśli wejdziesz pod auto, a była by zerwana półoś (lub przegub), to zobaczysz że półoś się kręci ale koło stoi w miejscu. Jeśli posypał Ci sie dyfer, to nie zobaczysz że kręci się cokolwiek.

Może być tak jak u mnie, że po prostu flansza Ci wypadnie i bedzie to widać. A może w środku sie rozpadł i wtedy nie zobaczysz nic

Z BMW jest jak z seksem.. Po co latać na ręcznym jak można dać w pi*de ^^

http://images75.fotosik.pl/883/2efac5199f97deb3med.jpg


http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=202893

Moja mała :)

Opublikowano

jak popatrzysz na wał to on wchodzi do dyferencjału, jeśli się kreci i wchodzi do dyfra to musisz obejrzeć półosie które z tego dyfra wychodzą, czy któraś się kręci.

 

Masz tutaj rysunek jak wygląda tył w e36.

 

http://i.imgur.com/gEg4u5P.jpg

 

Jest wał, potem dyfer który przekazuje moc na koła, z racji mechanizmu róznicowego przekazuje tylko na jedno koło zazwyczaj. Obejrzyj wyjścia z dyfra czy się coś tam obraca, jeśli wał się kreci, a z dyfra żadna półoś się nie kręci to masz wysypany dyfer (ale to znowu by halasował mocno).

 

albo spytaj kogokolwiek kto ma pojęcie niech ci sprawdzi bo bedziesz tak sprawdzać jeszcze miesiąc.

szukam
Opublikowano
U mnie było podobnie jak padł dyfer, z tym że u mnie jak zerwałem jej z miejsca ;p na początku też myślałem że wał lub półoś któraś bo raczej nic nie było słychać za bardzo, dopiero jak zajżałem pod spód wywnioskowałem że dyfer bo wał się kręcił a koła nie i skakała wskazówka od predkościomierza
Kiedy znajdziemy się na zakręcie ... Redukcja but i odcięcie ^^
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Diagnoza dokonana, jednak dyferencjał wziął i umarł.

 

Teraz pytanko, nie będę otwierał nowego tematu. Kumpel ma dyfer od e30 1.8 i mi go odda za zgrzewkę, zapewnia, że będzie pasował do e36. Prawda to, że pasuje?

Opublikowano

wyjmij swoj stary i porównaj :) raczej powinien pasować bo wiele elementów miedzy generacjami się przenika i dyfry można smiało zakładać od innych modeli nowszych, czasem starszych.

 

Sprawdz tylko jakie twoj dyfer miał przełozenie i jakie ma ten nowy, jeśli na wejściu frezy beda pasować to śmiało :)

szukam
  • Moderatorzy
Opublikowano

Danielu E36 mają pewne problemy z dyfrem i potrafią też wydawać dźwięki :wink:

To nie dyfer z E39 :P

PS.Jeszcze większość z nich łatwego życia to nie ma, co zresztą zaobserwowałem osobiście na ulicach.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

właśnie podejrzewam, że upalają te auta, albo nie wiem co że tak dyfry padają jak muchy.

Ale jak mówisz ze są gorszej jakości....

 

W e39 jak widzę to czasami, bardzo rzadko ew huczy komuś dyfer i to wszystko .

Opublikowano
To opowiem swój przypadek.. Owszem upalałem auto czasami ale już jak kupiłem dyfer używany, to do najcichszych nie należał. nie że huczał ale było go słychać. Mój strzelił przy (na szczęśćie!!) 5km/h. Na parkingu przy galerii mi po prostu zablokowało koło. Udało mi się ujechać pare km w strone chaty i tyle z dyfra bo auto na lawete ;/ Małe głowy niestety są słabe.. Nie znoszą ostrego traktowania. Ale sam teraz do M52B20 założyłem 2.79 i jestem mega zadowolony :norty:

Z BMW jest jak z seksem.. Po co latać na ręcznym jak można dać w pi*de ^^

http://images75.fotosik.pl/883/2efac5199f97deb3med.jpg


http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=202893

Moja mała :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.