Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

viewtopic.php?f=73&t=117891

 

 

Cześć,

niedawno kupiłem 530dA z 2004 roku (218km). Samochód bardzo dużo pali, więcej niż powinien, przynajmniej patrząc na portale typu spritmonitor.de... Na trasie cięzko zejść poniżej 8.5 jadąc zgodnie z przepisami, przy jeździe mieszanej dochodzi do 11l. Zachodzę co to może być, ale ostatnio wpadło mi do głowy że być może winny jest automat.

 

Jadąc samochodem np. na 4 biegu, mając obroty na poziomie 1500obr/min, kiedy dodam gazu wskazówka wędruje na 2300-2500 i samochód przyśpiesza dośc powoli. Dodając lekko gazu obroty wzrastają np o 300obr a samochód właściwie nie zmienia prędkości. Dodając dużo gazu obroty tak jak w pierwszym przypadku wzrastają do około 2500obr, auto dostaje kopa, po czym obroty maleją poniżej 2000 i tak już zostaje do końca mocnego przyśpieszania. Wczoraj przejechałem sie w 100% zdrowym X3 po liftingu (230km, automat) i tam w identycznej sytuacji, po wciśnięciu gazu obroty zwiększają się może o 200-300obr i samochód przyśpiesza znacznie żwawiej.

 

Jeszcze jedna rzecz - moje auto w porównaniu do x3 właściwie nie ma hamowania silnikiem, x3 po odjęciu gazu zwalnia i zbuija biegi, moja piątka jedzie prawie jak na luzie...

 

Czy to slizganie automatu może być przyczyną spalania (bo praktycznie on nonstop sie ślizga podczas jednostajnej jazdy)?

Co mogę z tym zrobić, czy to jakiś znany problem tych samochodów (na forum na razie nic nie znalazłem)?

Mechanik powymieniał filtry, ale zapytany o olej do skrzyni powiedział że w moim aucie olej jest jeszcze bardzo ładny...

 

Będę wdzięczny za pomoc.

Opublikowano
Mam co prawda model po lifcie tzw. LCI z silnikiem 235 PS ale od 3 biegu (auto rusza z 2 biegu) skrzynia jeżeli jest ciepła to zapina tzw. lokup. Jeżeli jadę na 3 czy 4 i nacisnę centymetr gazu skrzynia nie ślizga się tylko samochód płynnie, dynamicznie przyspiesza na tym samym biegu. Jeżeli wcisnę więcej gazu następuje redukcja o jeden lub dwa biegi i auto dostaje kopa.
Opublikowano

Słuchaj nie wiem jakich ty tam durnot się naczytales ale twoje spalanie jest ok!!!

8 trasa, 10 srednio, 12 i wiecej miasto!!!

Jak liczysz ze będzie palił 6 w trasie to się przeliczysz tyle pali 2.0d!

 

Co do automatu to moze się kończyć konwerter!

Łatwo to sprawdzić! 80 km/godz najwyższy bieg i włączasz tempomat- obroty powinne stać w miejscu, jak się wahają to znaczy ze się kończy...

 

Nie porównuj x3 bo to inny silnik i inne przełożenia!

Dużo też zależy od tego jak bym jeździmy!

 

Jaki masz przebieg?

Pewnie kolejna lalka 200 na liczniku a 500 w kolach :duh:

Opublikowano

bogdan201 dzięki za uwagi, to może być dokładnie to - objaw jakby u mnie nie zapinało lockupa a u kolegi zapinało...

spinacz2100, wydaje mi się że x3 powinno palić więcej - napęd 4x4, większa masa, szersze koła, aerodynamika, tymczasem ta sama trasa - sprawdzone - pali mniej. Poza tym patrząc na spritmonitor widac że ludziom pali ten samochód znacznie mniej niż mi. Kupując go liczyłem się ze spalaniem ponad 8 ale na autostradzie, a nie zwykłej szosie do 90km/h. Zrobie ten test co mówisz, tak czy inaczej, czy to może być tylko konwerter czy coś jeszcze?

Opublikowano

Hej ja mam 525d ale sytuacja opisana przez ciebie wystepuje takze u mnie.JAk jade slimacznie to lock upa ciezko jej zapiac i to sie charakteryzuje tym iz po dodaniu gazu obroty znacznie rosna.U mnie spalanie przy sredniej redkosci z kompa 52 km/h to 8 l.Dzisiaj liczylem bo tankowalem do pelna

 

Wyglada to tak.Pod koniec filmu widac poslizg a pozniej zalapanie lockupa.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.