Skocz do zawartości

[E36] 320 problemy z elektryką ABS klocki szyberdach


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Jestem świeżo po zakupie e36 coupe 2l i mam sporo problemów z elektryką

Po wymianie wszystkich żarówek w liczniku okazuje się ze pali się ABS klocki i air bag. ponadto szyberdach nie chce się uchylić wgl ani drgnie jak naciskam przycisk nic się nie dzieje tak jakby nie było opcji uchylenia otwiera się normalnie, ostatnio też zauważyłem w nocy ze czasem świeci się prawa lampa nie wiem jak to możliwe pomaga pstrykanie przy włączniku świateł od podświetlania kokpitu plus wl/wył zapłonu.

ABS sprawdziłem wszystkie czujniki miernikiem przednie pokazywały wartość 99 a tylnie 97k Ohm i z tyłu widać ze są to nowe czujniki, wiec wszystkie wartości są podobne czyli wychodzi ze są sprawne dowiedziałem się ze palący się ABS może powodować czujnik na serwie ale u mnie nie ma takiego nie wiem co jeszcze mogę spr.?

Klocki tu dziwna sprawa bo jest tylko jeden czujnik w przednim lewym kole jest on cały dodatkowo zrobiłem zwarcie na wtyczce ale świeci się dalej w innych kołach nie ma czujników ani żadnych wtyczek z tyłu jak to w 320 tez są tarcze a w skrzynkach tylko wtyczki od ABS-u

Proszę o pomoc

Opublikowano

Zrób zdjęcie kontrolki od hamulców.ludzie często mylą ta kontrolke z innymi np. Od zbyt niskiego poziomu płynu hamulcowego. Czujniki kloclkow są dwa. Lewy przód i prawy tył.

 

Lampy po zgaszeniu auta pala się (lewa lub prawa strona) jeśli zostawisz włączony migacz. Może masz zużyty przełącznik i zwiera? Spradz sobie na początek wszystkie żarówki, napięcie na zapalonym i zgaszonym. Jak jest słabe napięcie to elektronika może dziwnie się zachowywać

 

Przy tylu błędach radzie Ci poszukać kogoś z kompem

Skąd jesteś?

Opublikowano

Rzeczywiście miałem włączony prawy migacz gdy świeciła się lampa juz myślałem ze coś jest nie tak.

 

Co do czujników jest tylko z lewej na przodzie z prawej z tyłu brak czujnika tarcze jak i klocki są nowe myślałem ze jak ktoś wymieniał to zapomniał o nim zaglądam jeszcze do puszki, a tam tylko wtyczka od ABS-u wtyczki od czujnika klocków ani śladu :/ nie wiem co jest grane jutro podeślę zdjęcie licznika. Jestem z okolicy Lwówka śląskiego. Brat ma komputer jutro podepne się i zobaczę czy znajdzie który czujnik padnięty o ile połączy się z absem. Po zakupie samochodu tez podlaczalismy komputer ale patrzyłem tylko na błędy silnika był tylko błąd czujnika wału i 2-ga lambda. Na abs nie patrzyłem bo jeszcze nie wiedziałem ze uszkodzony bo nie było żarówki a od klocków byla przepalona.

Opublikowano

W takim razie kontrolka od klocków czepia się czujnika tylnego na pewno (a tak poza tym przedni też może być padnięty). Rozbierz prawy tył, jak coś to ściągnij nadkole gdzieś musi być wtyczka. Ostatnio przy tym dłubałem ale nie mam zdjęć :( Czujnik kosztuje ok 20 zł

 

napisz jak będziesz miał odczyt z kompa, z poduszkami trudno zgadywać może być dużo przyczyn

Opublikowano

Wydaje mi się ze mam uszkodzona poduszkę w prawych drzwiach bo obudowa tapicerki tak jakby odpadła i tak wisi w lewych drzwiach trzyma się idealnie poduszki. Ale mogę się mylić.

Czy czujnik klocków będzie pasował z sedana? jak tak to przełoże bo i tak prawdopodobnie pójdzie na złom :( i którędy biegną kable do czujnika i jakie mają kolory może znajdę je w kabine np pod kanapą jest tam chyba jakaś wiaska zrobił bym zwarcie i zobaczymy czy gaśnie kontrolka.

Opublikowano

Czujnik będzie pasował.

Numer części: 34351181342

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BF11&mospid=47427&btnr=34_0567&hg=34&fg=10&hl=114&lang=pl

 

Nie rób zwarcia lepiej, nie wiem jak to działa ale pewnie potrzebuje jakiejś oporności żeby kontrolka zgasła.

 

Kolorów przewodów nie pamiętam, w części od wtyczki do czujnika są w otulinie czarnej. Trzeba sprawdzić w manualu z elektryką

 

// jeden będzie żółty drugi brązowy, masz tarcze z tyłu??

Opublikowano
Tak z tyłu są tarcze. Zaraz idę podłączyć czujnik temperatury zewnętrznej i biorę się za hamulce. Jak w sedanie robiłem zworke we wtyczce gdy nie miałem czujnika to gasla kontrolka. Zdjęcie licznika photos&sparm=hl%3Dpl%26gpsrc%3Dgpmobile:tier23
Opublikowano
https://plus.google.com/app/basic/photos/115862710709252973217/album/6116814586423470001/6116814587489247010?cbp=lh5covtxe7jr&hl=pl&sview=20&cid=5&soc-app=115&soc-platform=1&spath=/app/basic/photos/115862710709252973217/album/6116814586423470001&sparm=cbp%3Doow5hjnrx9c%26hl%3Dpl%26sview%3D21%26cid%3D5%26soc-app%3D115%26soc-platform%3D1%26spath%3D/app/basic/photos/115862710709252973217/album/posts%26sparm%3Dcbp%253Doow5hjnrx9c%2526hl%253Dpl%2526sview%253D21%2526cid%253D5%2526soc-app%253D115%2526soc-platform%253D1%2526pgpnum%253D1%2526spath%253D/app/basic/photos%2526sparm%253Dhl%25253Dpl%252526gpsrc%25253Dgpmobile:tier23 / jest znalazłem okazało się ze wtyczka była urwana/ucieta ściągam te gumę co na zdjęciu ciągne po kolei za kable i znalazłem podłączyłem na krótko czujnik i działa wystarczy teraz puścić kabel z wtyczką i założyć nowy czujnik bo mój z masakrowany ale najważniejsze że kontrola gaśnie. Kwestia klocków zamknięta zostaje abs z którym komputer się nie łączy szyberdach i poduszka. Czy rozpiera wtyczka pod fotelem kierowcya może powodować błąd airbagu?
Opublikowano

Tak wtyczka może być przyczyną. Do sprawdzenia masz poduszki, maty zajętości foteli, napinacz e pasów, sam sterownik. Każdy z tych el. Odpiety lub popsuty zapału kontrolne.

Najłatwiej ppdpiac pod kompa.

Opublikowano

airbag zrobiony pod fotelem kierowcy byla rozlaczona wtyczka od napinacza a pod fotelem pasazera wyrwany jeden kabelek od wtyczki tez przy napinaczu bledy usuniete i jest wporzadku.

co do szyberdachu po prostu silnik byl zle ustawiony wzgledem pokrywy ale juz jest ustawione tak jak byc powinno.

 

abs

rozebralem wtyczkę przy module sprawdziłem i wychodzi na to ze sygnał dochodzi z czujników aż do wtyczki na przodzie 1009 i 1004 Ohm

tył 989 i 980 Ohm. tyle ze piny byly w calkiem innych miejscach niz na schemacie tzn kolorowe 48,47,46,45 byly w dobrym miejscu a te czarne w calkiem innym miejscu wsadzilem je tak jak na schemacie i dalej cisza absu brak nie mam wiecej pomysłów. według schematu pin 34 odpowiada za zasilanie pojawia się w nim 0.74v. a jak wyciągnę przekaźnik abs to pojawia się na nim 11.70v nie wiem o co chodzi

a i na pinie 27 byl jakis kabel niebieski z fioletowym paskiem gdzie go wsadzic bo na tamto miejsce dałem kabel od czujnika

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

dziś podłączyłem nowy komputer do samochodu i pokazuje że tylne koła niby kręcą się z prędkością 1km (samochód stoi w miejscu), jak rusze przednie dobrze mierzą prędkość a tył stoi w miejscu tzn 1km/h. pomocy nie wiem co jest nie tak.

 

i następny problem zasilanie zaworu elektromagnetycznego jak to naprawić i gdzie szukać?

Opublikowano

dziwna sprawa z tymi pomieszanymi kablami we wtyczce

sprawdź to jeszcze raz dokładnie, schemat elektryczny czy masz do odpowiedniego rocznika

z jakiego roku masz sterownik, z jakiego roku auto

 

Wtyczka wygląda na przerobioną przez kogoś ?

 

Ten 1km co wyświetla dla tylnych kół to może dlatego że nie ma sygnału. Zrób prosty test odepnij jest kabel z przedniego o zobacz co Ci sterownik pokaże, Może piny od tylnych kół są źle wsadzone we wtyczce teraz ??

Opublikowano

samochód jest z 97 na sterowniku siemensa tyle wiem roku sterownika absu nie mam ani jego numerów, będę musial go wykręcić i zobaczę dokładnie. czy były różne wersję schematów wogóle? jak masz jeszcze jakieś schematy tej wtyczki to chętnie przygarne bo nie mogę nic znaleść.

ja posiadam tylko taki

http://obrazki.elektroda.pl/2600954000_1390089057.png

na real oem sugerująć się vin-em wychodzi na to że sterownik jest o numerach 34521163089

podaje ostatnie 7 cyfr vin-u: ep15867 w razie czego.

Opublikowano

sorry ale nie mam teraz za bardzo czasu zeby sie to zagłębić.

 

skąd wziałeś ten schemat ? pierwszy raz widze taki

pisząc o schematach elektrycznych chodziło mi o taki ogromny manual który krąży po sieci, dużo stron ma. Jest napisane na każdej stronie do którego rocznika pasuje itd.

Poszukaj i na nim się opieraj. Jak nie znajdziesz to ja poszukam

Zrobiłeś test po odpięciu przednich czujników jakie są odczyty ? Jescze możesz podpiąć tył na przód (we wtyczce sterownika) żeby zobaczyć co zczytuje

Opublikowano

Jak narazie znalazłem tylko taki schemat był doczepiony do instrukcji co robić gdy nie działa abs tyle że po angielsku. Nie robiłem testu i nie odpinalem czujników z przodu ani nie zamieniałem przód tył jakoś spróbuje bo strasznie ciężko wypina się te piny z wtyczki łatwo uszkodzić. ewentualnie zamienię jeszcze tylne czujniki na inne o ile uda mi sie wykręcić nie uszkadzajac ich z drugiego samochodu. mam jeszcze inny schemat pod 97r ale do 328 bo 320 nie bylo ale różnicy nie ma raczej.

 

mój moduł 34.52-1 164 094

abs/asct-es

 

kurde znalazłem ten odpowiedni schemat poprawilem piny tak jak były na początku według schematu no i dalej abs święci tylko co jeszcze powinienem sprawdzic jeśli czujniki dobre jak sprawdzić zasilanie modułu?

 

mierząc po kolei wszystkie piny na wtyczce modułu pokazało: pin

8-11.33v

15-11.44v

26-1.7v

34-0.76v

35-11.60v

43-11.12v

51-11.74v

na innych nie było zasilania. czy na jakimś jeszcze powinno być zasilanie?

Opublikowano

Mam nadzieję że nic się nie skopciło jak było źle podpięte :/ a jjeśli jednak to te sterowniki są dosyć tanie od 30 zł

 

tu masz królestwo manuali :D

http://wedophones.com/Manuals/BMW/

 

Znajdź dokładnie do twojego auta, nie miałeś nić przekładane, auto z fabryki z tym silnikiem?

Opublikowano
Niby auto z fabryki wyjechało z tym silnikiem jak rozkodowalem VIN silnik się zgadza. Raczej nic się nie skopciło w sobotę podepne jeszcze raz komputer bo teraz nie mam do niego dostępu. Masz może info jakie wartości powinny spełniać piny na wtyczce tzn jakie napięcia na poszczególnych pinach?
Opublikowano

Witam dziś znów podłączyłem komputer "Delphi" pokazuje że wszystkie czujniki są sprawne poprawnie mierzą prędkość.

W zakładce hamulce pokazuje się jeden błąd 49 - zasilanie, zaworu elektromagnetyczne. Co to za zawór i gdzie on się znajduje?

CAM00008.jpg

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Witaj kolego możesz powiedzieć od czego jest ten błąd w Delphi 49 od zasilana zaworu elektromagnetycznego bo też mam identyczną a sytuacje jak ty :?
Opublikowano

zobacz tu

viewtopic.php?f=68&t=190103

i tu

http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f17/e36-abs-asc-lights-inpa-error-49-all-abs-valves-t203665/

 

przeczytałem tylko pobieżnie, w pierwszym piszą o pompie, w drugim o przekaźniku

znajdź przekaźnik pompy abs i sprawdź go na początek

nie miałem takiego przypadku więc opieram się na tym co na szybko znalazłem w necie

 

/edit

jeszcze to zobacz

http://www.bimmerforums.com/forum/showthread.php?1636195-ABS-ASC-error-codes-49-52-113

czasami tłumaczenia błedów na polski w programach są błędne :D

piszą że to może być lewy tylny czujnik lub prawy przedni zawór

zacznij od przekaźnika to najłatwiej sprawdzić, potem czujniki jeśli jeszcze ich nie czyściłeś to wyczyść i daj znać

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.