Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich,

 

jestem od niedawna w posiadaniu BMW 335d e92 z 2007. Auto jest piekne, prowadzi sie niesamowicie, jednakze mam kilka denerwujacych mnie rzeczy do dopracowania, mam nadzieje ze znajdzie sie ktos, kto poswieci chwile aby przeczytac moje wypociny :)

 

Otoz:

 

1. Ciezko dziala wspomaganie, czuc nawet wyrazny opor, obroty nieznacznie spadaja przy kreceniu kierownica. Czy do kwestia dolania plynu?

2. Cos piszczy w kabinie, jakis delikatny, subtelny, aczkolwiek denerwujacy ultradzwiek. Nie jest to zaden wiatraczek, bo pisk wydobywa sie nawet przy wylaczonym zaplonie?

3. Zauwazylem wgniot na masce - plaski wgniot, ok 5x3 cm. W sumie widoczny tylko przy odpowiednim kątem, w sloncu, ale jednak. Czy takie uszkodzenia da sie naprawic "smart repair" ?

4. Regenracja felg - ile taki zabieg kosztuje? Czy felga jest calkowicie malowana od nowa?

 

Mam tez niestety problem z wezami i przetwornikiem podcisnienia, ale te sprawe bede robic niedlugo przez ASO prawdopodobnie..

Opublikowano

Ad 1- co do wspomagania to oczywiście sprawdz poziom płynu ale obawiam się że ten typ tak ma :norty:

Ad 2- opisz dokładniej...

Ad 3- jeżeli lakier nie jest uszkodzony to pewnie tak ale radził bym specjalistę

Ad 4- zależy jaki fachman, jeden maluje całą drugi tylko sam przód. Koszt od 100zł w górę za felgę...

 

Co do podciśnienia to z tego co wiem najlepiej wymienić wszystko razem (przetwornik i weżyki) bo lubią padać parami- poszukaj na forum było nie raz pisane...

Opublikowano

Dzieki spinacz!

Jesli chodzi o podcisnienie, to tak - bede zmieniac weze i przetwornik.

 

1. Tam jest po odkreceniu jakis bagnet, skala? Na pewno slychac dzwiek oporu podczas krecenia kolem kierownicy.

2. Jest to lekko slyszalny ultradzwiek, aczkolwiek jesli silnik jest wylaczony i stoi sie w spokojnej okolicy, to po prostu to slychac. Obstawialbym jakis wiatraczek, ale po wylaczeniu nawiewow dalej to slychac. Tu chyba pomogl by jakis przyrzad ktory namierza pochodzenie zrodla dzwieku, bo jest to bardzo cichy dzwiek.

3. Lakier jest nieuszkodzony. Ale czy smart repair ogarnia takie wieksze wgniotki jak moja? wydaje mi sie ze to jest na oko 5-8 cm x 3-5, cos w ten desen.

4. A felga niestety jest przejechana na calej dlugosci rantu. Czy wtedy oni dopasuja dokladnie taki kolor jak w oryginale?

Opublikowano

1)Jak odkrecisz korek to tam jest taka miarka w nim i będziesz widział, powinno byś około 3/4 zbiorniczka.

2)nie pomoge :D

3)jak lakier nie jest uszkodzony to fachowiec zajmujący się wyciąganiem bez problemu to ogarnie.

4)ciężko będzie z tym kolorem, najlepiej jak się maluje 4 felgi wtedy wszystko gra a jakie ty masz koła moze poszukaj na allegro czy gdzies tam takiej felgi pojedynczej w idealnym stanie...

 

Ps.chyba jest wiecej niż jeden przetwornik...

Opublikowano
Dzieki spinacz!

2. Jest to lekko slyszalny ultradzwiek, aczkolwiek jesli silnik jest wylaczony i stoi sie w spokojnej okolicy, to po prostu to slychac. Obstawialbym jakis wiatraczek, ale po wylaczeniu nawiewow dalej to slychac. Tu chyba pomogl by jakis przyrzad ktory namierza pochodzenie zrodla dzwieku, bo jest to bardzo cichy dzwiek.

 

Domyślam się, że chodzi o chłodzenie podzespołów elektronicznych, również coś takiego słyszę. Jednakże, słyszę to jedynie po wyłączeniu silnika w garażu, gdy panuje kompletna cisza. Gdy silnik jest zapalony, nie ma szans tego usłyszeć. Porównując ten dźwięk z dźwiękiem, który wydobywa się z deski rozdzielczej Forda Kugi z roki 2009 to istny majstersztyk :lol: . W Kudze, słychać po prostu "buczenie" podczas jazdy, a w serwisie powiedzieli, że to właśnie chłodzenie układów elektronicznych jest za to odpowiedzialne i nie da się z tym nic zrobić. Tak swoją drogą - kiedyś czytałem o gościu, który słyszał "trzaski", nawet gdy samochód stał w miejscu. Był święcie przekonany, że to element tapicerki/karoserii. Co się okazało? Że to głośnik pod fotelem pasażera wydawał takie dźwięki, a przekonał się o tym dopiero po odpięciu bezpieczników, albo całego akumulatora :lol: .

Opublikowano
Witam wszystkich,

 

jestem od niedawna w posiadaniu BMW 335d e92 z 2007. Auto jest piekne, prowadzi sie niesamowicie, jednakze mam kilka denerwujacych mnie rzeczy do dopracowania, mam nadzieje ze znajdzie sie ktos, kto poswieci chwile aby przeczytac moje wypociny :)

 

Otoz:

 

1. Ciezko dziala wspomaganie, czuc nawet wyrazny opor, obroty nieznacznie spadaja przy kreceniu kierownica. Czy do kwestia dolania plynu?

2. Cos piszczy w kabinie, jakis delikatny, subtelny, aczkolwiek denerwujacy ultradzwiek. Nie jest to zaden wiatraczek, bo pisk wydobywa sie nawet przy wylaczonym zaplonie?

3. Zauwazylem wgniot na masce - plaski wgniot, ok 5x3 cm. W sumie widoczny tylko przy odpowiednim kątem, w sloncu, ale jednak. Czy takie uszkodzenia da sie naprawic "smart repair" ?

4. Regenracja felg - ile taki zabieg kosztuje? Czy felga jest calkowicie malowana od nowa?

 

Mam tez niestety problem z wezami i przetwornikiem podcisnienia, ale te sprawe bede robic niedlugo przez ASO prawdopodobnie..

Kolego a skąd jesteś bo mógłbym Ci pomóc w twoich problemach?

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano

Dzieki Panowie za odpowiedzi!

 

podlew - dokladnie tak myslalem, ze to jakies wiatraczki w konsoli centralnej. Niby nic, a jednak wchodzisz i oczekujesz kompletnej ciszy, a tam co chwile cos sobie delikatnie popiskuje ( z tym ze tak jak pisalem, nie jest to zupelnie taki pisk, tylko ultradzwiek, cos wyzszego niz pisk)

 

czerwony - niestety mieszkam w Holandii, wiec niestety raczej odpada, ale dzieki za checi :)

 

PS: W czasie kiedy zaczely sie problemy z wezami i przetwornikiem podcisnienia, wskoczyl mi takze blad DPF, udalo mi sie zrozumiec, ze cisnienie przed i za wydechem jest inne (objawy jego zapchania), jest takze podana ilosc sadzy w gramach. Terraz pytanie - jakie warunki musza byc spelnione, aby zaczac procedure wypalania DPF? Czy jest mozliwosc jego manualnego wlaczenia ? Czy istnieje korelacja miedzy nie w pełni dzialajacym ukladem sterowania turbinami i "zapychaniem" sie DPF'a?

Opublikowano
PS: W czasie kiedy zaczely sie problemy z wezami i przetwornikiem podcisnienia, wskoczyl mi takze blad DPF, udalo mi sie zrozumiec, ze cisnienie przed i za wydechem jest inne (objawy jego zapchania), jest takze podana ilosc sadzy w gramach. Terraz pytanie - jakie warunki musza byc spelnione, aby zaczac procedure wypalania DPF? Czy jest mozliwosc jego manualnego wlaczenia ? Czy istnieje korelacja miedzy nie w pełni dzialajacym ukladem sterowania turbinami i "zapychaniem" sie DPF'a?

xaero18

Kolego aby procedura wypalania DPF-a miała miejsce musi być spełnione kilka warunków temperatura silnika musi osiągnąć 75stopni minimum oraz w zbiorniku paliwa musi być co najmniej 10 litrów paliwa, jest możliwość wymuszenia wypalania przez DIS-a i Ista/d, natomiast może być przyczyną zapychania DPF-a niesprawne sterowanie turbinami, najważniejsze by silnik miał sprawne termostaty bo jeżeli są uszkodzone to twój silnik nigdy nie osiągnie odpowiedniej temperatury do uruchomienia procedury wypalania, jeżeli masz kabel i Inpę to sprawdź jaką temperaturę osiąga twój silnik i jeżeli to konieczne to musisz wymienić oba termostaty, natomiast po czym twierdzisz że masz wężyki podciśnienia i przetworniki do wymiany, jakie masz objawy, jak pracuje twój silnik?

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano

czerwony - a wiec usterka byla zdiagnozowana w ASO, ja rowniez wczesniej sczytalem bledy i byly to bledy zwiazane ze sterownikiem podcisnienia, wiec po zrobieniu szybkiego researchu wiedzialem co to jest, a ASO to potwierdzilo.

Objawy? Brak mocy od dolu i ograniczona u gory.

 

podlew - z tym spr temperatury z komputera niezle! Przecieralem oczy ze zdumienia nie mogac nic takiego znalezc, ale jednak da sie! Swietnie! Ostatnio sprawdzalem bo przejezdzie autostradowym, ok 450km i ilosc sadzy w DPF zmalala, ale jednak blad dalej wskakuje.

Opublikowano

Nie pisz tylko że tak jeździsz z ograniczoną mocą :duh: Przecież to w ogóle się nie godzi tak użytkować samochód, masz oba przetworniki uszkodzone bo u kolegi z forum wymieniałem te przetworniki i po wymianie banan mu powrócił na usta :D natomiast z uszkodzonymi przetwornikami to auto wcale nie jedzie :shock:

Lepiej sprawdź jaką temperaturę osiąga twój silnik bo oprócz tego że nie ma mocy to jeszcze go dokumentnie zapchasz :?

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano

Czerwony niestety jezdze tak jak teraz, nie mam wyjscia obecnie..co ciekawe - objawy ustapily po kilku dniach jazdy miejskiej, wrecz mialem wrazenie, ze auto zyskalo na mocy, wiec na chwile problem odstawilem na boczny tor, monitorujac jednakze w dalszym ciagu auto INPĄ - dalej wyrzucala bledy. Co sie okazalo - po wyzej wspomnianej trasie 450km objawy powrocily i obecnie borykam sie z ograniczona moca, ale staram sie uzywac auta tylko w pilnych wypadkach, gdyz wpadlem w mega wielka dziure na autostradzie (sic!) w Belgii przy predkosci rzedu 150 km/h.. Jak sie okazalo po olgedzinach, dla opony o profilu 35 to wystarczylo - nadaje sie na zlom, wiec juz czekam na zamiennik.

Dalej monitoruje ilosc sadzy - sprawdze dzis w drodze do pracy - juz rozumiem, iz wadliwy uklad turbo go zapycha, wiec z pelnia powagi odstawie auto. Wystosowalem pismo to obslugi klienta niemieckiego glownego oddzialu BMW, z racji tego ze biegle wladam tym jezykiem, a auto mialo tylko jednego wlasciciela, bylo regularnie serwisowane, a problem wyglada na wade materialu (a noz, widelec, uda sie uzyskac jakas kulancję).

Opublikowano
Zawsze możesz próbować a nóż widelec uznają, obawiam się jednak że będziesz musiał to naprawić we własnym zakresie, nie napisałeś jak tam u Ciebie z temperaturą silnika?

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano (edytowane)

Nie moglem dzisiaj tego niestety wstukac, bedac w samochodzie padl mi internet w polowie filmiku :duh: Niestety sczytalem za to bledy i widze ze ilosc sadzy w DPF rosnie, wiec taka jazda przestaje byc z pewnoscia bezpieczna. Co wiecej - mam 3 swiece zarowe do wymiany. Ile kosztuja takowe swiece i czy idzie je zamontowac w srednio wyposazonym garazu? wiem ze na pewno klucz dynamometryczny bylby potrzebny, ale czy duzo jest roboty zeby sie do nich dostac? Niestety tu gdzie przebywam beda ze mnie zdzierzac jak tylko mozna, a przeciez nie o to chodzi.

 

BTW ktokolwiek wie moze ile wynosi dlugosc owych wezy podcisnienia, bodajze czarnego i niebieskiego? Chcialbym zamowic w ASO z PL, jako ze sa one kilkukrotnie tansze, ale sprzedaja je tam na metry i kazali mi zmierzyc ich dlugosc, bo oni nie wiedza jaka one maja dlugosc :roll:

 

EDIT: swoja droga sprawdzalem poziom plynu od wspomagania - o dziwo wyglada na to ze jest w porzadku, jest go ok 3/4, na pewno pokrywa skale ktora jest na miarce. Wydaje mi sie ze to nie jest sytuacja z tych "ten typ tak ma" - przy delikatnym skreceniu kierownica slychac jakby obciazenie pompy wspomagania.

Edytowane przez xaero18
Opublikowano
Królu, ale nadal nie napisałeś jak z temperaturą u ciebie, a jak wspomniał czerwony - to dość istotne względem DPF-u.
Opublikowano

Kolega czesrowny bardzo dobrze Ci mowi z tego co przeczytalem :) z mojej strony potrwierdze ze problemy z turbinami to sa wlasnie te dwa reg. podcisnienia i najlepiej je zmienic oba za jedna robota, plus sa tam dwa takie mniejsze dodatkowe podcisniea ktore sa bardzo tanie a jest ciezki dostep do nich wiec tez bym zmienil przy okazji podcisnien turbinu... dodatkowo przy tym zabiegu najlepiej wtedy kupic przewody i wszystkie zmieniac jak i tak juz wszystko jest rozkopane :)

Ja kupowalem moje przewody w ASO i sa sprzedawane w kawalkach a nie na metry ani nic... kolory sa 3 (czarny czerwony i niebieski) oraz jeden szerszy kolor czarny.. Mozesz tez kupic gdzies w innym sklepie takie przewody np silikonowe i zastapic te orginalne..

 

Co do temperatury to masz dwa termostaty i rowniez zalecam ich wymiane bo nigdy nie wiadomo ktory padl wiec najlepiej oba :) i po krzyku :)

 

Wymiana swiec zarowych :) mozesz zrobic u jakiegos innego mechanika i rowniez zalecam wymiane wszystkich 6 bo zeby sie do nich dostac trzeba sciagnac kolektor ssacy.. Rowniez przy tym zabiegu warto zobaczyc jak sie maja klapki w kolektorze i jak by byly luzne lub cos w tym stylu masz dwie opcje :) zmiana kolektora na nowy lub usuniecie klapek i zalozenie zaslepek... oczywiscie wyczyszczenie EGR oraz kolektora od srodka plus zmiana uszczelek..

 

W skrocie mowiac najlepiej robic wszystko za jednym zamachem bo auto bedzie w pokowie i tak rozebrane a to pozwoli zaoszczedzic i czas i pieniadze :)

Takie zabiegi przeprowadzic moze kazdy w miare normalny mechanik, lub mozesz to zrobic sam jak masz miejsce , czas i troche wiedzy mechanicznej :)

Opublikowano
Kolego xaero18, jeżeli chcesz to wszystkie twoje problemy Ci rozwiąże i nawet wyjdzie Cię to taniej niż w Holandii a przy okazji odwiedzisz rodzinę w Polsce. :D

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano

Czekam teraz na wymianę opony, z tego powodu wolałbym się nie rozpędzać na autostradzie, bo jest ona pęknięta na boku po przygodzie na austostradzie - swoją drogą zakładam, że przy tym huknięciu mogło ucierpieć zawieszenie, które konkretnie elementy polecalibyście sprawdzić? Nawet nie wiem jak to zawieszenie wygląda, wcześniej jeździłem tylko FWD i Quattro.

 

Niestety nie mam tutaj warunków, żeby to zrobić/spróbować zrobić we własnym zakresie.

 

Czerwony dzieki. Gdybym byl w PL to bym podjechal, ale jednak grzac 2500 km to chyba jednak sie nie kalkuluje. Ale dzieki za propozycje :cool2:

 

W miedzy czasie BMW DE odrzucilo moje zapytanie o kulancje naprawy i czesci, odeslali mnie to sprzedawcy (autoryzowany dealer BMW), twierdzac ze sprzedajacy ma prawny obowiazek gwarancji 0,5 roku na pojazd. Zobaczymy, bede probowal.

 

 

 

http://s7.postimg.org/h8c7kjftj/11005794_10202418894552063_307313664_n.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.