Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Kilka miesięcy temu kupiłem e36 320i cabrio od znajomego, który ją zaniedbał, bo nią nie jeździł, otóż stała prawie 4 lata czasem tylko odpalana, więc jak się domyślacie roboty od cholery mam przy niej.. ale do rzeczy.

Auto szarpie podczas jazdy. Wyczułem, że szarpnięcie jest wtedy kiedy choć minimalnie zdejmę nogę z gazu. Nasilenie przy zimnym silniku, wtedy jest to dość mocne szarpanie. Przy ciepłym jest już o wiele lepiej, ale nadal wyczuwalne szczególnie na 2,3 biegu przy 2-3tys obrotów.

Myślałem, że to wina sondy lambdy, bo komputer pokazywał mi błąd na niej, ale przedwczoraj znajomy elektryk mi ją odłączył jakoś na patencie ,,obszedł" i niby mogę tak śmigać bez niej (nie znam się więc mu ufam). Dodam, że spalanie mam cały czas takie same z sondą czy bez niej, nie widzę różnicy, ale myślę, że okolice 10-11l na ciepłym to dobry wynik jak na lpg.

Opublikowano
A vanos nie hałasuje? Sprawdź na live data wartości vanosa, jeżeli jest uszkodzony to mogą być takie objawy, szarpanie, nie płynne przyśpieszanie itp bo źle nastawia rozrząd a dosyć często w tych starszych silnikach które mają już spore przebiegi vanos wysiada.
Kiedy znajdziemy się na zakręcie ... Redukcja but i odcięcie ^^
Opublikowano
Szarpanie masz jadąc na gazie? Tak może być przy zuzytej instalacji. Zacznij od zrobienia lambdy i jezdzij na benzynie żeby mieć pewność ze jest ok, potem się zajmij gazem
Opublikowano

Szczerze mówiąc jak przełączam na gaz to już lekko się dławi, ale myślę, że to dlatego, że silnik jest już ciepły. Dodam, że przegląd nie wykazał żadnych problemów z gazem.

Aha i jeszcze zauważyłem, że zaraz po odpaleniu, czyli na zimnym, muszę się na maxa delikatnie posługiwać gazem, jak tylko depne trochę więcej np na 2 to jest moment gdzie nie ma w ogóle reakcji na gaz, a raczej jakbym puścił pedał i gwałtowne szarpnięcie i dopiero leci.

Na dniach sprawdzę świece i cewki.

Opublikowano