Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kupiłem, założyłem i jeżdżę. Po kilku kilometrach człowiek zapomina, że nie ma okrągłej kierownicy ;) Ważne, żeby zrobić moda kiery w firmie co ma o tym pojęcie. Trzeba unikać takich co robią ze szpachli i żywicy bo po prostu kierownice są twarde i niewygodne (przerobiłem ten temat dość dogłębnie) :) Unikaj takich pseudo firemek z Allegro czy OLX, bo tam to szukają frajerów na jednorazowego strzała i tyle. Dobre renomowane firmy mają tyle zamówień, ze to do nich ustawiają się kolejki i nie wystawiają się na Allegro i OLX.

Co do takiej kierownicy jak przesłałeś linka to się nie wypowiem, bo mam zmodyfikowaną kierownicę, ale miękką obszytą skórą (carbon look - ale to nie twardy karbon) tutaj możesz poczytać o co kaman z "miękkim karbonem" https://www.maximonia.pl/carbon-look.html Takie kierownice z prawdziwego włókna węglowego lakierowane na połysk są na pewno ładne, ale czy wygodne na co dzień ??? Bo to takie strasznie twarde i sztywne. Jak masz okazje to podjedź do jakiejś firmy co robi takie kierownice i na miejscu weź w łapę jak leży czy ci pasuje i tyle.

  • Odpowiedzi 175
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Posprawdzałem ceny, jakość wykonania i chyba ta firma co modyfikowałeś i obszywałeś kierownicę, ma najlepszy stosunek jakości do ceny. No nic pozostałość u nich zamówić i samemu się przekonać, jak sie jeździ z kwadratową kierownicą.
Opublikowano

"Skóra McLarenRacing stosowana do obszywania kierownic, charakteryzuje się najwyższą przyczepnością dłoni, dając niesamowitą precyzję prowadzenia auta. W dotyku daje super efekt miękkości/delikatności aksamitu." cytat z tej strony: https://www.maximonia.pl/modyfikacja-tuning-kierownicy.html

Co to jest za rodzaj skóry ? Ktoś zna ? Ktoś ma ? Jak to się sprawuje, jak sie czyści konserwuje ?

Opublikowano
"Skóra McLarenRacing stosowana do obszywania kierownic, charakteryzuje się najwyższą przyczepnością dłoni, dając niesamowitą precyzję prowadzenia auta. W dotyku daje super efekt miękkości/delikatności aksamitu." cytat z tej strony: https://www.maximonia.pl/modyfikacja-tuning-kierownicy.html

Co to jest za rodzaj skóry ? Ktoś zna ? Ktoś ma ? Jak to się sprawuje, jak sie czyści konserwuje ?

 

stek marketingowych bzdur, dobry bajkopisasz to pisał tak samo jak z miekkim carbonem :duh: fajnie też napisali


"Wyjątkowa struktura powierzchni opiera się na wzorze wprowadzonym przez Porsche"

"powlekany specjalnym syntetycznym karbonem "carbon look" - czyli poprostu poliamid lub poliester taki sam jak w "eko skórach"


:mrgreen: z tego co widziałem to np porshe ma zwykły twardy błyszcący carbon jako opcje a nie polister który udaje coś czym nie jest. Nie wiem co w tym fajnego.

gm7CfMp.jpg?1
Opublikowano

Rozmawiałem z nimi telefonicznie, na duży plus bo bardzo miło, fachowo, o wszystkim mi opowiedzieli, wyjaśnili (męczyłem ich ponad 20 minut).

Skóra McLarenRacing to specjalny typ oryginalnej skóry samochodowej (w dużym uproszczeniu powierzchnia jak alcantara - taka aksamitna) dająca najlepszą przyczepność dłoni (lepsza niż alcantara) Ponoć fabrycznie stosowana tylko w superautach.

Ten miękki karbon to też skóra powlekana powierzchniowo w odróżnieniu od zwykłego karbonu, tak obszyta kierownica jest miękka i przyjemna w dotyku jak fabryczna (a nadal wygląda jak karbon, na oko i w dotyku tez ma taką strukturę (na zdjęciach wygląda to spoko: https://www.maximonia.pl/carbon-look.html. Kierownice zrobione ze 100% włókna węglowego i lakierowane są twarde i śliskie jak blacha (przez to ponoć mniej wygodne). Ale temat karbonu pomijam bo to już chyba nie moja bajka. Teraz mnie zastanawia-kusi poprostu połączenie skóry perforowanej (takiej dziurkowanej) + skóry tej "aksamitnej" MaklarenRacing

Na dniach będę jechał trasą Warszawa-Katowice to po drodze do nich podjadę i na miejscu zobaczę co i jak robią (sami mnie zapraszali bo na stanie mają zawsze jakieś gotowe kierownice dla klientów i można samemu zobaczyć różne, skóry, materiały itd.)

No i rzeczywiście najlepsze rozwiązanie to podjechać do takiej firmy i zobaczyć co robią bo na stronie internetowej można wszystko napisać, przez telefon wszystko powiedzieć a w realu... Pojedziemy, zobaczymy, ocenimy te ich super kierownice :)

Opublikowano
"Skóra McLarenRacing stosowana do obszywania kierownic, charakteryzuje się najwyższą przyczepnością dłoni, dając niesamowitą precyzję prowadzenia auta. W dotyku daje super efekt miękkości/delikatności aksamitu." cytat z tej strony: https://www.maximonia.pl/modyfikacja-tuning-kierownicy.html

Co to jest za rodzaj skóry ? Ktoś zna ? Ktoś ma ? Jak to się sprawuje, jak sie czyści konserwuje ?

 

stek marketingowych bzdur, dobry bajkopisasz to pisał tak samo jak z miekkim carbonem :duh: fajnie też napisali


"Wyjątkowa struktura powierzchni opiera się na wzorze wprowadzonym przez Porsche"

"powlekany specjalnym syntetycznym karbonem "carbon look" - czyli poprostu poliamid lub poliester taki sam jak w "eko skórach"


:mrgreen: z tego co widziałem to np porshe ma zwykły twardy błyszcący carbon jako opcje a nie polister który udaje coś czym nie jest. Nie wiem co w tym fajnego.

 

:duh: Najpierw poczytaj co to jest włókno węglowe: http://www.sinograf.com/358/wlokna-weglowe-czym-sa-i-co-je-wyroznia

Włókno węglowe jest w pełni elastycznie "miękkie" to co tobie wydaje sie twarde to dopiero jak jest nasączone żywicą (utwardzone)

W motoryzacji (dekoracyjnie) stosuje sie miękkie elastyczne maty z włókna węglowego, formuje, aby nadać odpowiedni kształt, nasącza żywicą aby utwardzić, na koniec lakieruje, aby nadać połysk.

Są też maty/materiał/włókniny z miękkiego carbonu (przesączony nie utwardzony) do zastosowań finalnych, można z tego robić elastyczne laminaty, obszycia (nawet odzież, torebki)

Soft Carbon - carbon skóra http://www.dexcraft.pl/1548-rx9-soft-carbon-carbon-skora

Opublikowano

kolego najpierw Ty dokładnie poczytaj, napisane jest wyraźnie "systetyczny carbon" czyli całkowicie coś innego niż to co podlinkowałeś


sytetyczne elastyczny carbon to nie to samo co prawdziwy carbon który składa sie z organicznych polimerów :mrgreen:


systetyczny carbon !== carbon


tak samo jest z skórą, skóra syntetyczna to nie to samo co skóra prawdziwa.


wiec poczytaj dokładnie link który wkleiłeś a nastepnie to co oferuje w/w firma później komentuj

to co wkleiłeś na końcu to nie jest to samo co masz na kierownicy :duh:


jak widać teksty sprzedawane przez firmę działają i ludzie mylą prawdziwy carbon z czym co go udaje :8) rozumiem że kupiłeś tą kierownice fajnie ale obok carbonu to nawet nie leżało

gm7CfMp.jpg?1
Opublikowano
kolego najpierw Ty dokładnie poczytaj, napisane jest wyraźnie "systetyczny carbon" czyli całkowicie coś innego niż to co podlinkowałeś


sytetyczne elastyczny carbon to nie to samo co prawdziwy carbon który składa sie z organicznych polimerów :mrgreen:


systetyczny carbon !== carbon


tak samo jest z skórą, skóra syntetyczna to nie to samo co skóra prawdziwa.


wiec poczytaj dokładnie link który wkleiłeś a nastepnie to co oferuje w/w firma później komentuj

to co wkleiłeś na końcu to nie jest to samo co masz na kierownicy :duh:


jak widać teksty sprzedawane przez firmę działają i ludzie mylą prawdziwy carbon z czym co go udaje :8) rozumiem że kupiłeś tą kierownice fajnie ale obok carbonu to nawet nie leżało

 


... chyba nadal nie do końca wiesz o czym piszesz... "sytetyczne elastyczny carbon to nie to samo co prawdziwy carbon który składa sie z organicznych polimerów" - włókno węglowe/carbon to czysty węgiel a nie "organiczne polimery" https://pl.wikipedia.org/wiki/Polimery chyba, że uściślimy i doprecyzujemy: Poliolefiny polimery zawierające tylko węgiel i wodór, ale wodór jest całkowicie zbędny przy procesie tworzenia czystego włókna węglowego. https://pl.wikipedia.org/wiki/Poliolefiny

W tym miejscu można zaznaczyć, iż wikipedia nieco wprowadza w błąd: "Włókno węglowe (włókno karbonizowane) – włókno powstające w wyniku kontrolowanej pirolizy poliakrylonitrylu i innych polimerów organicznych, składające się prawie wyłącznie z rozciągniętych struktur węglowych podobnych chemicznie do grafitu." bo czyste włókno węglowe to czysty węgiel a stosowanie różnych domieszek na etapie produkcji skutkuje miedzy innymi wyprodukowaniem czegoś takiego:

Określenie potoczne ze strony producenta: Soft Carbon - carbon skóra http://www.dexcraft.pl/1548-rx9-soft-carbon-carbon-skora - jak otworzy sie link to wiadomo, że to nie skóra, ale tak się to potocznie nazywa, bo jest elastyczne i podatne jak skóra. - To już pewnie 60/70% węgla a reszta... tajemnica producenta :)


Jeśli mamy mówić stricte technicznie:

carbon = 100% węgiel

włókno węglowe to 100% węgiel, które składa się praktycznie w całości z rozciągniętych struktur węglowych


Sprawa komplikuje sie w przypadku "uszlachetniania" carbonu, bo robi sie różne mieszaniny, domieszki innych włókien, przesącza różnymi żywicami i ekstraktami w zależności od tego co chce się uzyskać.


Jak chcesz to możemy nadal podyskutować na temat włókna węglowego... od lat sie tym bawię w modelarstwie :) (no może bawiłem bo teraz praca, dzieci itd.. i czasu już nie ma) Kupowałem różne materiały od chinoli z Ali i w warsztacie tworzyłem różne cudeńka/modele, wiec i od strony teoretycznej wiem co do czego jak i od strony praktycznej jakie są materiały i jak je obrabiać. jak byś potrzebował porady to służę pomocą :)

Opublikowano
A co do tego co jest na kierownicy, to najlepsze są firmy co sprzedają hydrografikę, jako włókno węglowe... Janusze biznesu... Ale jak ktoś sie nie zna.. to nigdy prawdy nie pozna... dobra hydrografika i włókno węglowe dla laika pod grubym lakierem wyglądają tak samo.
Opublikowano

ktoś się orientuje czy kierownica od M5 jest takiej samej grubości jak od M pakietu ?? czy grubsza ?


juz wiem :) m5 jest 1mm grubszą piankę

gm7CfMp.jpg?1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ktoś się orientuje czy kierownica od M5 jest takiej samej grubości jak od M pakietu ?? czy grubsza ?


juz wiem :) m5 jest 1mm grubszą piankę

 

W 7 zmieniałem kierownicę i trafiła się od M5

w 5 mam kierownice mpakiet.


Obie mają te same wyposażenie - tj. grzanie i brak TJA.


Mierząc suwmiarką mają ten sam obwód.


Może ten 1mm to... róźnica w TJA ? Macie wykrycia rąk na kierownicy?

Opublikowano

Temat przekładki kierownic przerobiłem dokładnie (różne fora polskie i zagraniczne, autoryzowany serwis i dealer BMW) No bo miałem wtopę i kupiłem zła kierownicę na oko to samo, ale w środku coś innego :)

Wracając do F10 to wszystkie M-Pakiet i Ori "M" są takie same - grubość i kształt obręczy - M-Pakiet fabrycznie różnią się tylko nicią Ori "M" ma przeszycie fabryczne nic 3 kolory - fabryczny M-Pakiet kierownica ma przeszycie nic 1 kolor czarny. Tak wiec poza nicią to te same kierownice.

Opublikowano

Obie wersje kierownic F10 "M5" oraz "M-Pakiet" występują w wersji z TJA lub bez oraz z ogrzewaniem lub bez.


BMW Traffic Jam Assistant (TJA) - to tylko różnica w multifunkcji i elektronice (wibracja) w środku kierownicy - TJA oraz multi od M5 też bez problemu można w całości przełożyć do zwykłej M-Pakiet". Jest to w pełni kompatybilne i przekładalne w tych kierownicach. TJA nie ma wpływu na grubość - ewentulana różnica w grubości (ten 1mm) może wynikać tylko z różnicy między kierownicą z ogrzewaniem i bez ogrzewania. Kierownice z ogrzewaniem są właśnie grubsze o ok. 1mm bo taką ma mniej więcej grubość dodatkowa mata grzewcza.

Opublikowano

Byłem wczoraj w tej firmie Maximonia z Tomaszowa Mazowieckiego co to był spór powyżej z czego robią kierownice, karbon, nie karbon i robią "ze wszystkiego". Jak byłem u nich na miejscu, to wszystko mi pokazali, wyjaśnili (bardzo miła obsługa). Materiałów wykończeniowych mają mnóstwo, od zwykłej skóry, alkantary, poprzez elastyczny/miękki karbon, jak i kierownice zrobione z twardego włókna węglowego i lakierowane + mają cały katalog rożnych specjalistycznych rozwiązań i materiałów. Na miejscu pooglądałem co i jak robią, różne gotowe kierownice. Uzgodniłem co potrzebuję i zamówiłem już dla siebie. Fajnie, że mają do BMW kierownice na wymianę, to sie po prostu umówiłem, że jak będzie gotowa to podjadę na wymianę i na miejscu mi zamienią.

Co do samych kierownic zrobionych z prawdziwego włókna węglowego "karbonu" i lakierowanych to może i fajnie to wygląda, ale takie kierownice nie są nazbyt wygodne i nie za dobrze to się trzyma. Są po prostu cholernie twarde i przez to niewygodne. Jak byłem w tej firmie maximonia to sobie brałem w ręce rożne które mieli i mogłem sprawdzić co i jak leży w dłoniach.

Opublikowano
Daj znać jak sprawdzisz czy pasuje. Sam jestem ciekaw czy taka przekładka kierownicy z G30 do F10 jest możliwa :) i czy wszystko będzie działało ???
Opublikowano

Nie pasuje.


Inne sterowanie can.


Inny rozmiar śruby mocującej.


Wyszarpałem poliftową grzaną z łopatkami. Nówka.


Czy to łatwo można zaprogramować ? Żeby działały łopatki ?

Opublikowano
Nie pasuje.


Inne sterowanie can.


Inny rozmiar śruby mocującej.


Wyszarpałem poliftową grzaną z łopatkami. Nówka.


Czy to łatwo można zaprogramować ? Żeby działały łopatki ?

 

Łopatki nie działają, bo mają inną rezystancję. Wystarczy wymienić oporniki w środku. Jeśli potrafi się lutować to 15 min roboty.


F10:

DOWN / - Paddle
Open/OFF 0LMΩ (infinitely open)
Closed/ON 1.691kΩ

UP / + Paddle
Open/OFF 5.361kΩ
Closed/ON 2.297kΩ

 

OJZ94jA.jpgZI2kdZC.jpg


F30:

Down / - Paddle
Open/OFF 6.55kΩ
Closed/ON 349Ω

UP / + Paddle
Open/OFF 6.17kΩ
Closed/ON 1.180kΩ

 

http://i1279.photobucket.com/albums/y530/JSarette/14-535i-D482257/8A65F082-E9A6-42B3-81DC-8587A7D4730C_zpsymcnezsp.jpg

Opublikowano

Ale to chyba bardziej chodzi o aktywację/kodowanie łopatek w komputerze auta.

Jak fabrycznie od nowości auto było bez "łopatek" to funkcja nie jest aktywna.

Po aktywacji funkcji łopatki powinny działać.

Zanim zaczniemy lutować, proponował bym sprawdzić czy łopatki są aktywne (podłączyć sie do kompa diagnostycznego u speca od BMW lub w autoryzowanym serwisie)

Łopatki działają zero/jedynkowo i czasem nie trzeba nic zmieniać/lutować bo i tak działają po aktywacji BSI


https://7er.pl/showthread.php/53087-Montaż-kierownicy-z-łopatkami-do-auta-które-łopatek-nie-miało

Opublikowano

Dzięki !


już sie bałem, że faktycznie trzeba coś lutować:) też się dowiedziałem o kodowaniu i tylko kodowaniu.


ale tu na stronce napisali, że trzeba skasować adaptacje skrzyni ? to pewne ?


wole tego nie ruszać... bo skrzynia działa super i nie wymienie nigdy oleju ani nie skasuje nic w niej bo za dużo złego się na czytałem w osobnym wątku...


aktualizacja:



tam gdzie zawsze robiłem zmiany w aucie - retrofit brzeziny dowiedzialem sie ze nic sie nie kasuje żadnej adaptacji, ale można...


dokodowanie samych łopatek wystarczy.

Opublikowano

Nie no, założyłem że podstawy już byly zrobione. Tak jakbym pytał teraz czy napewno kabelki pospinałeś :8)


Jeśli masz łopatki (albo całą kierownicę) z F10 to wszystko co napisałem bedzie od razu prawidłowe.


Manetki trzeba oczywiście podłączyć do pająka (w nomenklaturze BMW SZL) albo dodając nową wiązkę pod poduszką albo modyfikując istniejącą. Następnie zakodować, albo dodając kod wyposażenia 2TB zamiast 205 i kodując odpowiednie moduły, albo ustawiając odpowiednie wpisy ręcznie. Można też oddać komuś kto się na tym zna, ale po co wtedy przeszukiwać fora. :mrgreen:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.