Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Już niebawem koniec zimy i czas pomysleć o biżuterii dla auta. Zwłaszcza, że nowe :)

 

Na pierwszy ogień pójdą sprężyny. Mam standardowe zawieszenie pasywne (bez EDC albo AD) i zmienię sprężyny na H&R (sprawdzone w poprzednim aucie; byłem zachwycony), amortyzatory zostaną seryjne, chyba że Waszym zdaniem mogę włożyć do swojego samochodu te z wersji m-pakiet bez xdrive (są sztywniejsze).

 

Drugie w kolejności będą felgi i tu kieruję pytanie do tych z Was, którzy na co dzień doświadczyli jazdy na kołach 20" i mogą porównać do 19". Jest sens szczypać się o tych kilka mm gumy więcej? Jak dla mnie, wizualnie, 20" robi kolosalne wrażenie, a 19 wyglada po prostu ok i nie ma efektu "Wow".

 

Moja obawa dotyczy bardziej ujemnego wpływu na trwałość zawieszenia lub wybicie spasowania elementów (nienawidzę trzeszczących elementów wnętrza). Mniej boję się o komfort.

 

Jakie macie w tej sprawie doświadczenia?

 

A przy okazji... Który wzór podoba się Wam najbardziej? (BBSy dam radę zmieścić w budżecie nowe z kartonu. BMW 343 musiałbym kupić używane...)

 

http://tapatalk.imageshack.com/v2/15/02/13/86ef476a0698eb6892316e61b830c466.jpg

BBS CI-R (nowość w ofercie; najlżejsze felgi odlewane tej firmy)

 

http://tapatalk.imageshack.com/v2/15/02/13/000ebd39baa703e763878e18a4df4952.jpg

BBS CH-R (klasyka klasyk; wspaniała obręcz - w wersji 19" miałem w Insignii i byłem zachwycony; waga ok 2-3 kg większa niż felg kutych)

 

http://tapatalk.imageshack.com/v2/15/02/13/87d297dc61c4c5bd400983dce2b7bd71.jpg

BMW 343 (kuta obręcz z M5; "oryginalna"; lekka; ładna)

 

Pozdrawiam!

m.

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

  • Odpowiedzi 72
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Moderatorzy
Opublikowano

Widzę że masz dobry gust :8)

 

BBSy podobają mi się bardziej niż te oryginalne BMW, a CH-R to klasa sama w sobie :!:

 

http://images.bimmers.no/files/zyqft3ioyti1dyn6sp2m.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Piękne! Jak się na nich jeździ (wyglądają mi na 20")?

 

Obniżałeś zawieszenie?

 

 

Beg forgiveness for typos - sent from my iPhone via Tapatalk

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano

19 sa dobre do e46, do tak duzej budy jaka jest f10 20 siadaja idealnie,zeby nie powiedziec ze 21... ale tyle to sam bym nie zalozyl. Zamiast sprezyn nie myslales o gwincie? Ponoc fajna jest dosc nowa firma st-suspension.

Co do felg, to jaki masz budzet? Mysle ze w cenie nowych bbsow mozna szuakc jakiej alternatywy... te felgi z m5 maja ta zalete ze sa kute. Sam wzor wg mnie przecietny.

sprzedam:

amortyzatory tył Bilstein B6 F11

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Budżet: max 20k zł za całość z oponami.

 

Też sądzę, że felgi od M5 nie grzeszą oryginalnością wzoru, jednak są dobrze zrobione i to ich zaleta.

 

Myślałem o gwincie KW, tylko że nigdzie jeszcze nie znalazłem informacji, czy mają już w ofercie zawieszenia do wersji f10 xdrive (kilka tygodni temu w konfiguratorze na ich stronie nie było takiej opcji, tylko sprężyny obniżające albo zawieszenia wyczynowe).

 

Beg forgiveness for typos - sent from my iPhone via Tapatalk

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

  • Moderatorzy
Opublikowano
Piękne! Jak się na nich jeździ (wyglądają mi na 20")?

 

Obniżałeś zawieszenie?

 

 

Beg forgiveness for typos - sent from my iPhone via Tapatalk

 

To zdjęcie z sieci, jeszcze sie nie dorobiłem takiego sprzętu :( :)

Opublikowano

Witam.

 

Co do felg spojrzyj na ta strone - https://www.facebook.com/LarsKDesign/photos_stream

 

Ja juz mialem 19 na moim aucie , i ten rozmiar znika przy tych gabarytach. PRZOD 8.5 X 19 ET15 z oponami 245/35/19 i TYL 9.5 X 19 ET 20 z oponami 275/30/19 - deep concave :D

 

Teraz mam zalozone na PRZOD 10 x 20 et25 z oponami 245/35/20 i TYL 11 X 20 ET 28 z oponami na poczatku bylo 285/25/20 teraz mam 285/30/20 - deep concave :lol: :lol: :lol: :lol:

Opublikowano

Mi sie udalo kupic kw v3 na przod do swojego touringa ale ja nie mam xdrive'a, wiec nawet sie nie orientowalem czy maja pod czteronapedowki... ale napisz do pl dystrybutora, mozna sie z nimi kontaktowac przez facebook...kiedys sam do nich uderzalem, ale nie mieli tego czego szukalem.

 

Budzet masz fajny, mozna sie dobrze zabawic, aczkolwiek chyba z kw moze byc latwo przekroczyc budzet, bo sam gwint ok 8 tysiecy

sprzedam:

amortyzatory tył Bilstein B6 F11

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Budżet podałem tylko na koła (obręcze + opony). Na glebę mam osobną skarbonkę :)

 

Jak sprawuje się KW v3 w porównaniu do serii?

 

 

Beg forgiveness for typos - sent from my iPhone via Tapatalk

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano

No to jak masz taki budzet na kola, to mozesz przebierac dowolnie - sa fajne modele vossena, cor wheels, etabeta /maja bardzo fajny model venti-r w roznych wariantach w cenach okolo 8 tysiecy.

Kw bedzie zakladany w marcu, dodatkowo troche go zmodyfikuje, wtedy napisze jak sie na nim jezdzi, ale domyslam sie ze bedzie dobrze

sprzedam:

amortyzatory tył Bilstein B6 F11

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzięki! Popatrzę, choć o tych firmach nigdy nie słyszałem. BBS mówi do mnie z racji zaufania (kilka lat są już w tym biznesie i to ich wzory najcześciej się kopiuje... A technologicznie są pewnie nienajgorsi).

 

 

Kw bedzie zakladany w marcu, dodatkowo troche go zmodyfikuje, wtedy napisze jak sie na nim jezdzi, ale domyslam sie ze bedzie dobrze

 

Koniecznie daj znać :)

 

I mam jeszcze dwa pytania:

 

1) jak KW spina się z EDC? Elektryka zawieszenia będzie dalej działać?

 

2) co robisz z tyłem (bo pewnie nie zostawiasz seryjnego zawieszenia)?

 

 

Beg forgiveness for typos - sent from my iPhone via Tapatalk

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano

No popatrz popatrz bo w takich pieniadzach masz olbrzmi wybor.

Kw sie nie spina z edc, ewentualnie mozesz kupic emulator, ktory nie wywala bledu... albo odkodowac edc z auta /ja tak bede robil.../ na tyl mam kupione bilsteiny b6 /b8 do f11 nie ma/, a wysokosc bedzie dopasowana na ori miechach nivo

sprzedam:

amortyzatory tył Bilstein B6 F11

Opublikowano

Polecam sprawdzić jeszcze Z-Performance, maja super wklęsłość co fajnie wyglada na F10.

 

Jak cos to pisz na PW, ogarniemy jakiś rabat na ZP. bądź BBSy.

Co do KW to pytanie do czego auto ma służyć i co chcesz osiągnąć, jeśli codzienny "dupowoz" to bez sensu montować KW V3.

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

Opublikowano
Mam BBS CH-R w BMW Z4, kupowałem w Best Performance Częstochowa, ceny na BBS mają naprawdę niesamowicie dobre.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Polecam sprawdzić jeszcze Z-Performance, maja super wklęsłość co fajnie wyglada na F10.

 

Jak cos to pisz na PW, ogarniemy jakiś rabat na ZP. bądź BBSy.

Co do KW to pytanie do czego auto ma służyć i co chcesz osiągnąć, jeśli codzienny "dupowoz" to bez sensu montować KW V3.

 

O z-performance też w życiu nie słyszałem (co pewnie gorzej świadczy o mnie niż o nich ;))) ). O ceny zagadnę na priv. A samochód ma służyć do codziennej jazdy i wyglądania. Nie mogę patrzeć na te kaniony między kołem i nadwoziem.... Masakra jak w jakimś SUVie! Dlatego gleba i duże koło.

 

H&R sprawdzałem w poprzednim samochodzie. Po wymianie, auto siadło, a komfort... BYŁ LEPSZY niż na serii. Bardzo miłe doświadczenie i liczę, że tym razem będzie podobnie, a przynajmniej, że ńie będzie gorzej.

 

Jeśli miałbym robić Gwinty to pewnie albo v1, albo jakieś streetcomfort

 

 

No popatrz popatrz bo w takich pieniadzach masz olbrzmi wybor.

Kw sie nie spina z edc

 

Pytałem z ciekawości, jak to rozwiązali. U siebie mam zawieszenie w pełni pasywne, zatem nie ma kłopotu.

 

Jeśli chodzi o producentów, to patrzeć będę na producentów, którym mogę zaufać ze względu na jakość (długoletni staż). Kogoś polecacie, kto ma podobny track record do BBS?

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk

Edytowane przez maciek_w

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano

Jeśli chodzi tylko o obniżenie to może warto założyć tylko sprężyny z H&R bądź Eibacha, a amortyzatorów narazie nie ruszać.

Będzie taniej, i zachowamy komfort. Pytanie jakie opcje masz teraz ? EDC ? AD ?

 

Co do felg, napewno wszystkie te które mają certyfikaty TUV są godne polecenia, reszta to trzeba by sprawdzać.

 

Z-Performance i BBS oczywiście mają. Ciekawą ofertę ma też HRE tylko pytanie jaki budżet chcesz przeznaczyć. Pisz na PW to spróbuje pomóc :cool2:

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ładne! Dzięki :)

 

Wiadomo, ile ważą? Wątek i strona producenta milczą w tej kwestii... :(

 

 

sent from my iPhone (sorry for typos) via Tapatalk

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano

Jeżeli masz xDrive, a po opisie wnioskuję że tak, to masz zdecydowanie mniej opcji zmiany zawieszenia. Nie ma tylu zestawów do wyboru co dla napędu na tylnią oś, wybór sprowadza się do sprężyn.

Amory Mpakietowe nie podejdą, ogólnie nie było takiej opcji dostepnej jak xDrive zawieszenie Mpakiet.

Zgadzam się że felgi 19' nie wyglądają dobrze do F10 - jeżdzę na 19tkach jako koła zimowe i wygląda to tak normalnie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeżeli masz xDrive, a po opisie wnioskuję że tak, to masz zdecydowanie mniej opcji zmiany zawieszenia. Nie ma tylu zestawów do wyboru co dla napędu na tylnią oś, wybór sprowadza się do sprężyn.

Amory Mpakietowe nie podejdą, ogólnie nie było takiej opcji dostepnej jak xDrive zawieszenie Mpakiet.

Zgadzam się że felgi 19' nie wyglądają dobrze do F10 - jeżdzę na 19tkach jako koła zimowe i wygląda to tak normalnie.

 

No to nie masz dla mnie dobrych informacji.... :(

 

Zacznę od sprężyn, żeby trochę "odautobusić" auto. A potem będziemy główkować dalej.

 

 

sent from my iPhone (sorry for typos) via Tapatalk

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano
Bardzo dobre ceny ma ten Z-performance , ktoś miał styczność z nimi ?? Jak z trwałością ??

Model ZP.4.1 Deep Concave :cool2:

stosunkowo młoda firma, ale generalnie opinie nienajgorsze...

mi osobiście odpowiada model ZP 8

 

 

No to nie masz dla mnie dobrych informacji.... :(

 

Zacznę od sprężyn, żeby trochę "odautobusić" auto. A potem będziemy główkować dalej.

 

 

sent from my iPhone (sorry for typos) via Tapatalk

 

na początek sprężyny dadzą radę, ale skoro sam mówisz o obniżaniu, to jestem prawie przekonany, że będzie dzień w którym stwierdzisz, że auto nadal pieje :D przynajmniej ja tak mam, i obniżanie planowałem już przed kupnem auta, dlatego szukałem tylko i wyłącznie z napędem na tył ;)

swoją drogą - rozumiem, że auto masz nowe - nie będzie problemu z gwarancją itp?:>

sprzedam:

amortyzatory tył Bilstein B6 F11

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Problemu z gwarancją nie przewiduję. W sumie zmieniam sprężyny. Myśli o zaaplikowaniu wirusa w komputerze muszę za to odłożyć na półkę do końca gwarancji... Jakoś dam radę z seryjną mocą

 

 

sent from my iPhone (sorry for typos) via Tapatalk

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.