Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Czesc,

 

przedstawiam wam moj nowy nabytek - F20 116i w pelnym M-paku z lakierem Estoril Blue z norweskiego ASO BMW Premium Selection.

 

http://images68.fotosik.pl/610/9aafa0c46345402d.jpg

 

Moim poprzednim samochodem bylo E90 320d LCI ktore uzytkowalem przez poltora roku ale z racji wyprowadzki do Norwegii postanowilem zmienic auto (E90 nie oplacalo sie importowac z powodu wysokich oplat - clo, akcyza, VAT etc oraz wysokiego przebiegu ktory predzej czy pozniej dalby o sobie znac). Auto jest wciaz na sprzedaz jezeli bylby ktos zainteresowany - priv, polski salon, automat, pelna historia serwisowa

oraz 100% bezwypadkowe auto. Sprzedawany za 25% ceny nowego, polecam. nieaktualne

 

 

http://images66.fotosik.pl/346/05dfcbe9246d8571.jpg

 

Z racji tego ze autem jezdze sam (dojazdy do pracy) nie bylo sensu ladowac sie znowu w serie 3, stad pomysl malego sprytnego kompaktu jakim jest F20.

U dealera pierwsza jazda testowa odbyla sie 116d, takze w pelnym m-pakiecie (i troche dziwnym kolorze Valencia Orange). Auto po 5 minutach

odrzucilo mnie zupelnie - w srodku wygladalo super w porownaniu do E90 (widac wyraznie uplyw czasu) ale przyspieszenie slabowite (10,5s?)

a co najwazniejsze kierownica przez opcje Servotronic w polaczeniu z elektrycznym wspomaganiem zachowywala sie fatalnie - auto nie

prowadzilo sie zupelnie jak E90, nie czulem tego ''polaczenia'' z autem, kierownica mozna bylo krecic jednym palcem co mi zupelnie nie

odpowiadalo. Wyszedlem rozczarowany z mysla szukania kolejnego E90 LCI.

 

Po tygodniu za namowa dealera wrocilem jednak do salonu (po uprzednim dokladnym sprawdzeniu specyfikacji auta) na jeszcze jedna jazde testowa - tym razem bez opcji 216-Servotronic oraz z benzyna zamiast ropy. Dealer zapewnial ze auto bedzie dla mnie duzo lepsze i ma to czego szukam. Pod wzgledem dodatkow bylo podobne do 116d czyli pelny pakiet zewnetrzny i wewnetrzny M na czym mi najbardziej zalezalo (przede wszystkim zawieszenie 704 oraz kwestie wizualne - bez tego pakietu F20 wyglada brzydko wg mnie, wersja F20 po lifcie duzo naprawila) oraz kilka innych mniej czy bardziej potrzebnych

dodatkow.

 

Sceptycznie nastawiony odebralem kluczyki i bingo, jazda okazala sie strzalem w dziesiatke - zupelnie inne doznania w porownianiu do 116d.

Auto w trybie sport przyjemnie i szybko wkreca sie na obroty oraz prowadzenie w koncu przypominalo normalne bmw. Decyzje podjalem

praktycznie od razu. System audio byl wisienka na torcie :)

 

 

Zakup byl przemyslany pod katem konkretnych potrzeb.

Wiadomo, ze jezeli chodzi o opcje to nigdy nie dostaniemy w 100% tego co chcemy kupujac auto uzywane (tym bardziej na tak malym rynku jak norweski) dlatego musialem isc na pewne nieduze kompromisy.

Mysle ze nastepne auto bede juz zamawial w salonie gdzie bede mial mozliwosc skonfigurowania kazdej, nawet najmniejszej drobnostki.

 

 

Rozkodowany VIN:

 

Model description: 116i

Market: Europa

Type: 1A11

E-Code: F20

Chassis: Sports Hatch

Steering: links

Doors: 5

Engine: N13B16U0 - 1,60l (100kW)

Drive: Heckantrieb

Transmission: manuell

Body Color: Estorilblau 2 Metallic (B45)

Upholstery: Stoff Hexagon Alcantara/anthrazit (HAAT)

Production date: 08.09.2012

Assembled in: Regensburg

 

http://images70.fotosik.pl/610/d52c039afe5466d6.png

 

Code Standard Equipment

 

S548A Kilometer-calibrated speedometer

 

 

Code Optional Equipment

 

S1CAA Selection of COP relevant vehicles

S230A Extra package, EU-specific

S249A Multifunction f steering wheel

S258A Tire with run-flat functionality

S2N4A M Sternspeiche 386

S2PAA Lug bolt retainer

S320A Deleted, model lettering

P337A M Sports package

S423A Floor mats, velours

S428A Warning triangle and first aid kit

S431A Interior mirror with automatic-dip

S481A Sports seat

S494A Seat heating driver/passenger

S4AEA Armrest front, retractable

S4DXA Accent moldings, blue metallic matt

S4MRA Interior strips, aluminum hexagon

S502A Headlight cleaning system

S507A Park Distance Control (PDC), rear

S520A Fog lights

S521A Rain sensor

S522A Xenon Light

S534A Automatic air conditioning

S544A Cruise control with brake function

S5DAA Passenger airbag deactivation

S5DCA Rear-seat headrests, folding

S654A DAB-Tuner Radio Bavaria C III

S663A Radio BMW Professional

S674A Hi-Fi System Harman Kardon

S698A Area-Code 2 for DVD

S6NHA Hands-free with USB interface

S704A M Sports suspension

S710A M leather steering wheel

S715A M Aerodynamics package

S760A High gloss shadow line

S775A Headlining anthracite

S842A Cold-climate version

S850A Additional Export tank filling

S853A Language version English

S888A On-board vehicle literature Danish

S8KAA Oil-maintenance interval - 24 months/30,000 km

S8SMA Car ident. number visible from outside

S8TGA Thiefproofing device

S8V2A Label

 

Zdjecia dealera sprzed salonu, moje pojawia sie jak pogoda bedzie odrobine laskawsza:

 

http://images68.fotosik.pl/610/866a57bd50a4c4e9.jpg

 

http://images69.fotosik.pl/611/17c8c0a8d7b18d39.jpg

 

http://images67.fotosik.pl/612/dfaee60915b02b17.jpg

 

http://images67.fotosik.pl/612/63cb5f5649fb67b3.jpg

 

http://images70.fotosik.pl/610/92549e247b3029c2.jpg

 

http://images69.fotosik.pl/611/5b88e4d36caed465.jpg

 

http://images67.fotosik.pl/612/5811c9c4f67cdccf.jpg

 

http://images67.fotosik.pl/612/4fd9e4aa16c51a00.jpg

 

http://images66.fotosik.pl/610/b9d82b948d4d4e41.jpg

 

http://images68.fotosik.pl/610/360401e9ff9128f3.jpg

 

http://images70.fotosik.pl/610/18053dc4699b8689.jpg

 

http://images70.fotosik.pl/610/157b048b7316c96c.jpg

 

 

Co potrzebowalem w BMW:

 

- 704 - sportowe, obnizone zawieszenie (codzienne dlugie dojazdy do pracy okolo 50km w jedna strone po kretych drogach u podnozy gor)

- 481 - sportowe fotele (z tego samego powodu)

- HAAT - alcantara badz materialowe fotele (skora rano jest zimna mimo podgrzewanych siedzen, mam tak w rodzinnej Toyocie i sie tu slabo

sprawdza)

- 544 - tempomat (czasami trzeba sie wlec w kolumnie aut a Norwedzy jezdza niestety przepisowo. 50 to 50 a nie 70 jak u nas I nie ma jak wyprzedzac zupelnie)

- 674/676 - dobre audio z USB (gdyby bylo HIFI juz by mi wystarczalo, HK jest jeszcze tyci lepszy chociaz nadal nie gra tak dobrze jak

doposazone Gladen+Mosconi w mojej poprzedniej E90. Zestaw podstawowy sie nie nadaje do niczego, wstyd ze BMW montuje takie gowno w autach

premium)

- 215 - automat (niezaprzeczalna wygoda chociaz w trasie nie brakuje go az tak bardzo jak w jezdzie po miescie stad decyzja zakupu auta.

Gdybym mial nim jezdzic po miescie nie zdecydowalbym sie na model bez ZFa)

- 522 - xenony - jezdze do pracy rano i zima jest ciemno i to kwestia bezpieczenstwa

 

Czego nie potrzebowalem w BMW:

 

- 216 - servotronica!! Nie kupilbym auta z tym.

- LC - skorzanych foteli (zimne rano, brak garazu..)

- 609 - nawigacji (auto wyglada z nia atrakcyjniej w srodku (professional) ale mi jest zupelnie bezuzyteczna a znalezc F20 z Premium Selection z navi jest dosyc ciezko w Norwegii, inny rynek)

- diesla - mimo ze robie duzo kilometrow rocznie to kultura pracy jednostek wysokopreznych BMW (tym bardziej przy zimnym skandynawskim

klimacie) jest fatalna i jestem w stanie placic wiecej za benzyne zeby nie jezdzic klekotem (mialem N47 i pracowal malo przyjemnie dla

ucha)

- duzego mocnego silnika - lokalna aberracja - po E90 2.0d jedyny silnik o jakim myslalem to R6 ale oplaty za mocniejsze silniki w Norwegii zabijaja (BMW M135i bazowa wersja kosztuje w Polsce 180 tys PLN, w Norwegii 360 tys PLN a drog nie ma i nie ma gdzie jezdzic szybko, moja srednia predkosc z komputera to 45 km/h..)

 

Czego mi brakuje:

 

- 215 - automatu (niezbyt ale jednak.. starzeje sie :P)

- 322 - dostepu komfortowego (znowu maly uzyteczny gadzet)

- 403 - szyberdachu (jazda gorskimi drogami w sloneczny dzien bez spalinowego smogu.. - namiastka kabrio)

- 430/431 - fotochromowych lusterek (uzyteczna funkcja gdyz wiekszosc Norwegow nie przejmuje sie przelaczaniem swiatel mijania/drogowe i

czesto oslepiaja)

- 524 - adaptacyjnych reflektorow (bezpieczenstwo, mnostwo nieoswietlonych zakretow)

- asystenta swiatel drogowych (bardzo uzyteczna funkcja, zaluje ze nie mam okropnie)

 

Co planuje zmienic/dolozyc:

 

- fotochromowe lusterka - to na 100%, dodatkowa motywacja to beznadziejnie male lusterko wsteczne ktore irytuje mnie od poczatku (nic nie widac). To bedzie pierwszy mod - sprawdze czy w lci jest wieksze a jak nie to bede kombinowal z innych modeli jak np. F30

- czarna nerka m-performance (wzgledy estetyczne)

- nawigacja - musze przemyslec ten mod tzn. bardzo irytuje mnie ten kontroler idrive ktory mam - wyglada jak jakas tania gumowana rzecz

wogole nie pasujaca do kokpitu. Ten nowy duzy aluminowy kontroler z touchpadem (od 2014?) za to wyglada wysmienicie. Musze tez pobawic sie

wiecej navi professional i zobaczyc jakie funkce oferuje i czy gra jest warta swieczki. Jezeli nie zdecyduje sie na wiekszy monitor z navi

to wymienie tylko sam kontroler.

- chip/box - musze to przemyslec bo srednia predkosc z ostatnich 3 mies to okolo 45km/h i nie wiem czy jest sens tym bardziej ze auta w

Norwegii maja 5 lat gwarancji (mi zostalo jeszcze 2,5) i ewentualnych problemow ze strony ASO w razie jakiejs wiekszej awarii. Poza tym

mandaty tutaj bola bardziej niz w PL (ostatnio kolega za przekroczenie predskosci o 14km/h dostal 1.500 PLN.)

- kierownica M-pakiet LCI z airbagiem po liftingu (chce kupic i tak fabrycznie nowa kierownice a ta po liftingu jest wysmienita w trzymaniu)

- pedaly M-performance aluminiowe (wzgledy estetyczne)

- przyciemnic tylne szyby (estetyka)

- kola/opony 16''/18'' RTF zostaja, dziur tutaj nie ma a prowadzenie jest lepsze jednak.

Edytowane przez adamjttk

.

Opublikowano
suuuuper wygląda :cool2: wiadomo, automat i więcej koni byłyby miłe, ale faktycznie w skandynawii nie da się jeździć nieprzepisowo więc może nawet lepiej, że nie kusi. dobre z nawigacją, chyba za mało dróg na taki zbędny bajer :mrgreen:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzieki za mile slowa.

Co do automatu to na pewno super sprawa ale tutaj F20 w benzynie+automat+Mpak = albo nowe auto z salonu trzeba brac albo nieprzyzwoita cena uzywanych (w sensie cena tak jak za auto bez automatu +20 czy +25 tys PLN), az tak bardzo nie bede za nim plakal :) Wiadomo, jak sie nie ma co sie lubi... Do jazdy po miescie zrezygnowalbym z M-paku w imie tego ZF'a ale ze auto jest na trasy.. ;)

 

Nawigacja poza wartoscia estetyczna jest zupelnie bezuzyteczna bo jezdze w 98% jedna droga do i z pracy ale nie mowie nie, pewnie z nudow tez ja doposaze.

 

Co do braku mocy to pozwole sobie wkleic zdjecie kolegi kamazzi z chiptuningu, ten silnik ma naprawde potencjal (ponownie - tutaj zupelnie nie do wykorzystania):

 

10991324_10153093932047288_5343882211250066577_n.jpg?oh=7f5f6ba9370fec1fbc1f7ec4157f5f3c&oe=55531C83&__gda__=1431594645_cfd95a633deada41a97430cfaa8594f9

.

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

pierwsze 5 tys km za mna.

 

Kilka spostrzen majac w pamięci moje byle E90 LCI N47:

 

- male uturbione benzyny sa swietne! Srednie spalanie z tych 5 tys km mam 5,7 litra (komp) i 5,8l (dystrybutor) - jezdze tylko w trybie sportowym (usztywnia kierownice, inne tryby sa kiepskie w prowadzeniu). Spodziewalem się dużo większego spalania. Jazda co prawda emerycka, 90% trasa na 5-6 biegu w okolicach 1500-2000 obrotow. Prawie bez wyprzedzania. Kultura pracy benzyny w porównaniu do N47 duuużo wyzsza. Na baku jedzie 800-850km, tyle co E90 w 2.0d, super.

- Alcantara jest dużo lepsza od skory, siedzenia nagrzewają się błyskawicznie po starcie i sa przyjemne w dotyku.

- deska rozdzielcza w okolicach navi (ekranu) potrafi na zakrętach po nocy na dworze skrzypnąć kilka razy w ciągu jazdy, w E90 tego nie bylo

- pojawia się blad plynu do spryskiwaczy (ze pusty zbiornik) mimo ze jest pelen. czytałem ze pewnei niewlasciwy typ ale mam to w nosie, az tak bardzo mnie nie irytuje

- mala pianka do oparcia prawej nogi o boczna sciane tunelu przedniego - super wygodny pomysl!

- radio DAB, około 20 stacji, swietna sprawa szczególnie w polaczeniu z HK

- kierownica ma za duzy airbag tzn w wielu przypadkach regulacji fotela zaslania albo gore predkosciomierza albo dolny wskaźnik (ten z przebiegiem) - duzy bug, pewnie dlatego ta nowa kierownica m-pakiet ma tyle pustego miejsca w srodku.

- skrzynia biegow nie pracuje super precyzyjnie, miejsce do poprawy dla bmw

- przyciski do zmiany glosnosci na kierownicy - byłem pewny ze po serii E zrobia w końcu pokretlo. Ale jak widać nie ucza się na bledach.. zmiana glosnosci zawsze powinna być na knobie jak np. w audi. chyba ze ida w zaparte i chcą się wyrozniac, miejsce do poprawy bmw..

- bezkluczykowe uruchamianie auta, super, wkładanie kluczyka za każdym razem było irytujące w serii E.

.

Opublikowano
Piękne auto ale nie rozumiem jednego servotronic dlaczego nie? Może aktywny uklad kierowniczy nie ale miałem f30 bez servotronica i moim zdaniem koszmar,moim zdaniem pozycja 216 Servotronic must have

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Hej, co masz na mysli mowiac koszmar?

Ja jezdzilem w odstepie kilku dni najpierw 116d z servotronic i pozniej 116i bez. Oba w trybie sport.

W dieslu kierownica po miescie krecila sie dziwacznie ''luzno'', zupelnie mi to nie pasowalo, nie czulem precyzji prowadzenia.

W 116i tez nie jest idealnie ale duzo lepiej, chociaz do E90 nadal sporo brakuje ale chyba takie czasy i nie ma co kijem rzeki zawracac :/

 

PS. Zauwazylem jeszcze jedna wade auta - przyciski do otwierania szyb, kto je umiescil w takim miejscu :duh:

.

Opublikowano

Przyciski od szyb?

Chyba za dużo przyzwyczajeń z e90 zostało. :)

Według mnie to właśnie w 3 były one w bardzo dziwnym miejscu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wiesz co, dochodze do wniosku ze w E90 byly odrobine za daleko I czesto lapalem sie na tym ze otwieram tylnia szybe zamiast przedniej natomiast w F20 sa zdecydowanie za blisko I musze nienaturalnie wygiac reke do tylu zeby otworzyc szyby.

Ciekawy jestem czy w ktorejs serii sa dokladnie tam gdzie powinny byc :P

 

PS.Widze natomiast wielka poprawe w uchwycie na reke na boczkach drzwi, w F20 jest mocny, sztywny, mozna mocno zlapac I nic nie trzeszczy. W E90 to byla zenada, jak sie go mocniej scisnelo to caly sie wyginal i trzeszczal, gdyby mocniej scisnac to pewnie by pekl/odksztalcil sie.

.

  • 5 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Troche odswieze temat.

Auto przejechalo od zakupu trochę ponad 15 tys (ma teraz około 42 tys km. na liczniku).

Zblizala się inspekcja olejowa w ASO wiec oddalem auto tydzień temu do serwisu i przy odbiorze auta serwisant powiadomil mnie ze jest ''drobny'' wyciek oleju spod dyferencjalu ale zebym się nie martwil, mogę normalnie jezdzic a po tygodniu umowia mnie na uszczelnienie.

Dzisiaj oddalem auto do ASO na to uszczelnienie i po kilku h dzwonią ze zamawiają nowy dyfer z Niemiec i go wymienia całkowicie..!

Dzieki bogu za to ze w Norwegii wszystkie nowe auta sa objęte 5 letnia gwarancja producenta bo przy tutejszych cenach serwisu/czesci ta przyjemność kosztowałaby pewnie w okolicach 8-9 tys PLN..

I tak naszla mnie refleksja ze albo miałem pecha albo slabo to jednak wygląda w BMW ze po 40 tys km od nowości wymienia się mechanizm roznicowy na nowy..

.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Fajny konfig, jedynie automatu brakuje :)

 

Przy najbliższej wycieczce do Polski zajrzyj do jakiegoś tunera - 200 KM dla Twojego silnika to żaden problem.

Opublikowano

Hej, gratuluję auta!

Estoria blue wygląda naprawdę fajnie. Z tego co słyszałem, w Norwegii przekraczanie prędkości traktują bardzo surowo... Mieszkasz może w rejonie w którym co chwilę trzeba wbijać się na promy?

http://zapodaj.net/images/2f26374e0c65b.png
  • 11 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Hej, maly update.

 

Minelo prawie poltora roku od zakupu, przejechalem w tym czasie okolo 40tys km, na liczniku mam obecnie 65 tys km.

Jako ze auto sluzy glownie do dojazdow do pracy - srednia predkosc w komputerze to okolo 60km/h, srednie spalanie wynosi 6,1l/100km.

 

1. Opony - oryginalne 18 RFT letnie Bridgestona sie juz zuzyly i dzieki bogu. Za twarde, za glosne, tesknic za nimi nie bede.

Kupilem non RFT, Goodyery Eagle F1 Assymetric, roznica spora, ciche, bardziej komfortowe, prowadzenie w zakretach sie jedynie pogorszylo, troche bardziej sie "kladzie" ale przy moich predkosciach jest to w sumie pomijalne.

Argument ze zlapie kapcia itp a nie ma zapasu do mnie nie trafia - mam od tego assistance.

 

2. Wahacze - 1 sztuka z przodu padla, guma na tulei sie rozleciala (wyszlo przy geometrii), wymienilem oczywiscie oba przednie kompletne. Troche nielogiczne jest to ze trzeba wymienic cale wahacze a nie tylko tuleje no ale ksiegowi BMW nie spia (zalosne bo nielogiczne jest kupowanie i wymienianie calego zestawu jak popsuta jest tylko koncowka). Zamienniki juz sa ''rozbieralne'' i mozna wymieniac same tuleje jezeli sytuacja sie powtorzy (bo zawieszenie M-pakiet jest naprawde sztywne na wszelkich dziurach, twardo..).

Od niesprawnego wahacza przednia opona nienaturalnie sie wyzabkowala momentalnie (na szczescie i tak juz byl czas na wymiane calego kompletu opon).

 

3. Klocki hamulcowe i tarcze z przodu tez juz wymienilem komplet przy okolo 60tys km (mimo ze komputer pokazywal jeszcze 17 tys km) bo byly zuzyte, tylnie tez juz sie koncza i po zimie je wymienie (jak jeszcze bede mial auto).

 

4. Silnik i skrzynia biegow - silnik 1.6 136HP niezmiennie uwazam za najlepsza czesc tego auta. Kosztuje grosze, jest maly, lekki i wystarczajaco zrywny. Na norweskie drogi idealny. Nie klekocze jak moje poprzednie N47 w E90. Nawet nie chce myslec jak to auto zwawo jezdzi po chipie na 200-210 HP. Manualna skrzynia biegow jest za to po prostu slaba, biegi wchodza ciezko, nieprecyzyjnie, trzeba sie namachac. Wiecej juz manuala nie kupie, bez sensu w obecnych czasach.

 

Auto po poltora roku troche mnie juz irytuje i planuje je w najblizszym czasie sprzedac. Powodow jest kilka.

 

1. Slabe fotele. Mimo ze sa sportowe to nie moge zajac w nich komfortowej pozycji za kierownica. Nie mam podparcia ledzwiowego i co najgorsze nie mozna regulowac zaglowka. Konczy sie to tym ze czesc gorna plecow przy "kolysce" jest za daleko od kierownicy przy oparciu glowy o zaglowek, rece nie sa optymalnie blisko kierownicy.

Wiec moge jezdzic albo bez kolyski (nie sportowo i ''sztucznie'' prosto jak w autobusie i stopy sa za blisko pedalow wiec bola uda) albo bez opierania glowy o zaglowek (niebezpiecznie i niewygodnie). Probowalem milion razy ustawic optymalnie i zawsze jest tak ze nie do konca pasuje. Do tego jak sie siedzi prosto w fotelu to lewa stopa nie jest idealnie na wprost podstopnicy wiec albo mamy nienaturalnie wygieta lewa noge albo siedzimy tylkiem/lewym udem na lewym boczku fotela. Porazka. Mam 187cm wzrostu/100kg wagi. Moze jak ktos jest niski albo wazy 60kg to jest lepiej, nie wiem.

Do tego fotele badz ich mocowanie jest gownianej jakosci i trzeszczy (w zakretach dzwieki jakby cos przeskakiwalo, lamalo sie). Najpierw wystepowalo to sporadycznie i to tylko jak fotel byl minimalnie nisko, teraz jest w kazdej wysokosci fotela i trzeszczy NIEUSTANNIE. Porazka totalna.

 

2. Ogolnie slaby komfort serii 1er wynikajacy z wielkosci auta/rozstawu osi - poprzednie E90 bylo zdecydowanie wygodniejsze a przeciez jest tez tylko "kompaktowym" sedanem, lepiej sie w nim siedzialo/kierowalo. Nie mowiac juz o prowadzeniu (hydrauliczne wspomaganie kierownicy). ''Feeling" F20 nawet w trybie sport jest co najwyzej sredni. Oczywiscie 3x lepiej niz w markach nie-BMW ale nadal co najwyzej sredni.

 

3. Malo wyposazenia - brakuje mi automatu, regulowanych zaglowkow (nie mowiac o fotelach komfortowych z 5er), szyberdachu (mam ciemna podsufitke co w polaczeniu z wielkoscia 1er tworzy klaustrofobiczne wnetrze), komfortowego dostepu, headup, ACC.

 

I taka ostatnia dygresja - silnik N47 w E90/F30 320d po chipie ma okolo 200-210HP i po miescie jako tako juz to sie toczy.

W tej chwili mozna kupic roczne/2-letnie 316i z automatem, xenonami itp za smieszne pieniadze z PS (20k euro) i miec po chipie te same 200-210HP za to z bezcennym brakiem klekotu diesla i takimi samymi osiagami i bardzo zblizonym spalaniem. F30 value for money ;)

Edytowane przez adamjttk

.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Bardzo ciekawe, logiczne przemyślenia. Zagłówki faktycznie w F20 skopali, w F30 mimo ze fotele

wyglądają identycznie to ich kat nachylenia mozna regulować.

Opublikowano
Masz sportowe fotele z MPakietu? Jak dla mnie one są super wygodne (poza man. regulacja- dlatego wzialem elektryczne). Zagłówki to fakt- powinny być regulowanie w 2 płaszczyznach, tak samo jak w takim aucie schowek powinien być chłodzony a wyjść USB więcej niż 1. NIe zmienia to faktu, że ja swoją 1er <3.
  • Moderatorzy
Opublikowano
Ciekawe czy zagłówki pasują z F30, jeśli tak to za parę groszy można mieć regulację :idea:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Krzysztof - tak, sportowe. Same w sobie sa wygodne oczywiscie, gorzej w polaczeniu z polozeniem wzgledem kierownicy/podstopnicy. No i te skrzypiace mocowania/plecy.

 

Randall - jestes geniuszem :) nawet o tym nie pomyslalem :duh: zaraz pogogluje i jezeli sie da podmienic to zamawiam.

 

Jak ASO wyeliminuje skrzypienie foteli, da sie podmienic zaglowki to zrobie chip na 200KM i moze wroci mi troche frajdy tym samochodem. Oby do premiery nowej 530e Ktora mam nadzieje bedzie moim nowym autem.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Randall, dzieki stary jeszcze raz :D sprawdzilem numery czesci i okazalo sie ze fotele w F20 i F30 sa identyczne tzn plecy fotela i mocowanie zaglowkow. Wystarczy kupic sam skladany zaglowek z F30 (dla m-pakietowej alcantary HAAT o numerze 52 10 8 060 014) i voila :D

 

Wg bmwfans.info roznica w cenie pomiedzy zaglowkami skladanymi z F30 i nieskladanymi z F20 to 30$ (W detalu). W produkcji pewnie 5$ :duh:

 

I tak sobie mysle ze takie sztuczne "pozycjonowanie" komfortu siedzen poprzez dawanie lipnych zaglowkow pomiedzy seriami 1/2 a 3/4 jest troche zachowaniem z dupy przez BMW tzn nie da sie w F20 zamowic przy kupnie auta siedzen ze skladanymi zaglowkami a roznica w cenie jest zadna, a w komforcie jazdy duza. "Kupujesz 1er - masz jezdzic siedzac niewygodnie" ;)

 

I tutaj wychodzi ta slynna "personalizacja" aut w BMW ktora jak widac dziala tylko wtedy gdy pasuje to ksiegowym.. Chcesz m-pakiet za 15k, no problem, chcesz skladany zaglowek za 100 pln - sorry kup 3er :twisted:

 

No nic, koniec zalow, w poniedzialek czas na wizyte w ASO.

.

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

http://images83.fotosik.pl/82/74761a53c83e296f.jpg

 

http://images82.fotosik.pl/82/54c7d666f27f5bb7.jpg

 

Bede musial zglosic reklamacje do TC Performance niestety bo zuzycie paliwa jest duzo wyzsze po chipie.

Normalnie bak paliwa starcza mi na 750-800km zanim zapali sie rezerwa.

Wczoraj wracajac A1 do Gdanska po chipie rezerwa zaswiecila sie juz po 350 km :D :twisted:

 

A tak na powaznie auto zrobilo sie oczywiscie zwawsze chociaz zeby wykorzystac dostepna moc trzeba je wysoko krecic i trzymac na nizszych biegach co przy manualu i wygluszeniu serii 1 nie jest najbardziej komfortowe i na dluzsze mete ciezko tak jezdzic (HK jedynie wtedy pomaga ;P)

.

Opublikowano

Wynik prawie identyczny jak w moim :) , jedynie moc 211 osiąga przy 6335 obrotach , a moment 300 przy 2655 obrotach.

Tak czy inaczej gratuluję i życzę dobrej zabawy :D

  • 2 tygodnie później...
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Super auto. Mam prośbę, możesz nagrać, albo policzyć w ile przyśpiesza 80-120. W marcu kończy mi się gwarancja i się zastanawiam czy opłaca się zamieniać boxa na program.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.