Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Znalazłem kilka tematów odnośnie mojego problemu lecz mój trochę się różni i nikt nie jest w stanie zdiagnozować problemu. Z prowadzeniem nie było kłopotów. Auto było stabilne i sztywne. Wszystko zaczęło się od ustawienia zbieżności. Po ustawieniu zbieżności kupiłem dwie nowe opony zimowe 205/55/16r firmy Infinity ( wiem, że zrobiłem błąd i już nigdy nie skuszę się tak cenowo). Wcześniej miałem założony komplet zimowych Dunlop również w takim rozmiarze. Dwie te opony z przodu były bardzo zużyte z racji braku zbieżności. Więc tylne opony przełożyłem na przód a dwie nowe założyłem na tył. Po wybraniu się w trase autostradą auto przy prędkości 100-120 nie dało się prowadzić. Strasznie nosiło i było niestabilne, miałem odczucie jakby tył miał zamiar wyprzedzić przód przy zmianie pasa. Na zakrętach również musiałem bardzo uważać. Po powrocie pojechałem do innego warsztatu, specjalisty od zbieżności bmw. Wszystko pięknie ustawił przy mnie. Przejechałem się i dalej to samo. Więc pojechałem z reklamacją opon. Założyli mi zastępcze Goodyer'y, używane w średnim stanie. Pojechałem sprawdzić i jakby ręką odjął. Auto prowadziło się niemal jak przed tymi zmianami. Czekając na reklamacje która trwa do dziś. Jeździłem na tych oponach. Po mieście nic nie odczuwałem. Wybrałem się po miesiącu znów na autostradę i problem powrócił. Od razu zaznaczam, że amortyzatory z tyłu wymienione były w sierpniu 2014. Dziś byłem u mechanika bo naczytałem się, że może to być wina tulei jest ich z tyłu 17. Przejechaliśmy się, sprawdzał i grzebał pod samochodem. Stwierdził, że chciałby się do czegoś przyczepić ale no nie ma do czego. Jedyne co powiedział to stawia na opony. Czy problemem może być to, że z przodu mam Dunlopy a z tyłu Goodyery? Na pewno różnią się bieżnikiem. Nie dam głowy ale Dunlopy są chyba run flat. Czy jest różnica jeśli opony z przodu i z tyłu mają różny bieżnik? Czy w bmw powinny być wszystkie cztery jednakowe. Czy lepiej żeby były to runflat? Bardzo proszę o pomoc bo chciałbym aby wszystko wróciło do normy i jazda mnie cieszyła a nie żebym się martwił czy gdzieś wylecę z drogi. Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
:duh: Z przodu runflaty a z tyłu nie? Chcesz się zabić? Kup nowy komplet 4 identycznych opon porządnej firmy i problemy się skończą.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

u mnie pływał jak tuleje wahacza przedniego były wyrąbane.

samochód żył własnym życiem.nie można było ustalić czemu.

nie widać było ubytków ale widać guma zmęczona.

jak założyłem nowe wszystko wróciło do normy.

chodzi o te france:

zmieniałeś je?

http://allegro.pl/tuleje-wahacza-przedniego-bmw-e46-meyle-hd-wzmocni-i5074603415.html

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Opublikowano
Potwierdzam to co wyżej napisane. Wyraźnie pływające auto można odczuć kiedy zużyte są tuleje przednich wahaczy. I tak na marginesie nie opłaca się kupować niczego innego niż Lemforder
Opublikowano
Dziś założyłem komplet opon letnich Pirelli. Wszystkie jednakowe. Jeździ troche lepiej ale dalej wydaje mi sie ze to nie to. Piszecie że tuleje przednie ale przód bardzo ładnie mi trzyma. Problem jest że tyłem nosi.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Problem jest że tyłem nosi.

właśnie tyłem nosiło jak przód był słaby.

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Opublikowano

A te Pirelli letnie które założyłeś to w jakim stanie są i z którego roku? Jak już pisałem w innym wątku akurat moje BMW jest bardzo czułe na opony. Najlepiej gdy są w miarę świeże i bieżnik ma więcej jak te 4,5mm. Dziwne jest też to (przerabiałem to parę razy na letnich i zimowych), że lepiej mi się prowadzi auto jak na przedniej osi mam założone lepsze gumy (wiem że to wbrew logice i zasadami z tylnonapędówkami), ale takie grymasy ma moje auto :)

Nie jeździłem nigdy na Run On Flat, ale czytając tematy innych wychodzi, że prowadzenie znacznie się pogarsza na takich oponach.

Opublikowano
Sprostuję trochę. Co do opon pierwotnie nie były to Runflaty. Nie wiem co mi się przywdziało. We wtorek jestem umówiony na wymianę tulei pływających z tyłu. Więc napiszę czy pomogło. No bo jak nie te tuleje to co. Przód sprawdzany. Mechanik powiedział że nie ma się do czego przyczepić. A co do tulei pływających to słyszałem, że ciężko ocenić ich stan i nawet nie wielkie zużycie powoli czuć. Opony które założyłem to 2-letnie Pirelli Bieżnik ok 6mm.
Opublikowano
Chcesz wymienić część tulei i za czas jakiś znowu kilka ?.I za każdym reazem płacić kolejny raz za geometrię?.Mało opłacalne.Ponadto w taki sposób nigdy nie doznasz uczucia prowadzenia auta ze sprawnym zawieszeniem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.