Skocz do zawartości

sprzeglo problem bmw e39


dzigit

Rekomendowane odpowiedzi

viewtopic.php?f=72&t=117890

 

Witam szanownych forumowiczow i prosze o sugestie bo rece opadaja. :shock:

 

Jakies 3m-ce temu padlo mi sprzeglo pedal zrobil sie luzny (ale powracal na swoje miejsce), podejrzenia padlo ze wyciekl plyn z ukladu stracil hydraulike, ale ze bylo mokro i ciemno nie bylo pewnosci.

 

w warsztacie powiedzieli ze hydraulika jest wporzadku i ze sprzeglo sie rozsypalo takze zalozyli nowe,,, po sugesti mechana ze dwumas powinien lekko chodzic a tu jest dosc sztywno warto by to tez wymienic, takze zrobili komplet z dwumasa.

 

po wymianie smierdzialo sprzeglem w aucie dosc czesto przy parkowaniu, podjezdzaniu jak to w miescie

 

zostawilem to na 2m-ce i wrocilem do mechanika zeby to poprawil bo tak nie moze byc, rozkrecili i okazalo sie ze tarcza byla palona po zewnetrznej stronie... zauwazyli rysy na tulejce z jedenej strony tak jakby byla przetarta i podejzewa ze to moglo powodowac przypalanie... takze wymienil tylko tarcze udalo mu sie zareklamowac i zamowil tulejke z bmw i wymienil...

 

po odbiorze sprzeglo bylo fajne miekkie ale tylko w ten dzien na nastepny juz bylo jak wczesniej i smierdzialo sprzeglo juz rzadziej duzo rzadziej,,,

moglem jechac godzine po miescie i tylko raz zasmierdzialo,,, probowalem wybadac kiedy to sie glownie dzieje skoro tak rzadko przypala przy normalnej jezdzie,

zauwazylem ze to sie dzieje po jakiejs dluzszej jezdzie oczywiscie zmieniajac biegi od czasu do czasu ale kiedy sie zatrzymuje i parkuje auto

 

zauwazylem ze moge jeszcze doduszac sprzeglo bardziej na podloge i staralem sie tak robic ale nie zawsze o tym myslisz takze sprzeglo palilo i pali od czasu do czasu...

 

zostawiam mechnikowi samochod znowu w tym tygodniu... w miedzy czasie robie z nim wywiad co to moze byc jak nigdy wczesniej takich problemow nie bylo dodam ze zrobilem pewnie z 6kkm przed tym i slychac bylo juz lozysko sprzegla jak sie wciskalo pedal ale nigdy smrod albo ze musze dociskac pedal do dywanu...

 

pytam tez go jak to bylo z tym pedalem bo w rachunku napisal naprawa pedalu dlaczego byl luzny to podeszlismy do mechanika co to robil i mowil ze jakas tulejka sie urwala i ja przyspawali ...

pozniej przy odbiorze, jak wrocilem do tego, wytlumaczyl, ze jak odpowietrzali przy pompowaniu pedalem sie poluznila tulejka to ja przycheftowali

 

tak czy siak oczywiscie szukaja jakiegos nowego problemu i mowia ze sprzeglo jest wymienione prawidlowo i tam nie idzie tego inaczej zrobic, mowil ze jezdzili na zmiane i im nigdy nie zasmierdzialo, zasugerowal ze wymieni przewod najpierw i potem pompke gorna,,, ale sprawdzil plyn i okazalo sie ze zawiera duzo wody bo diodka mu sie na czerwono zapalila w testerze i twierdzi ze woda zamienia sie w pare duzo szybciej niz w 100stopniC pod wplywem cisnienia i to moze chwilowo zapowietrzac uklad...

 

takze wymienili plyn odebralem samochod, wczesniej stestowalem i zasmierdzialo, wsiadl ze mna i jezdzilem ale nie zasmierdzialo, jechalem dzisiaj po miescie 40min w jedna strone wciskajac pedal do dechy za kazdym razem (dodam ze to zaden komfort tak jezdzic zeby doduszac pedal do dywanu a to przeciez bmw 5tka) raz nie dodusilem i pozadnie zasmierdzialo pozniej moze jeszvze w drodze powrotnej poczulem lekko z dwa razy...

 

mechnik sugeruje wymiane przewodu w ktorym mogla sie zrobic kieszonka i zmienia sie objetosc plynu od czasu do czasu...

 

sam dzisiaj zajrzalem pod pokrywe na pedaly i nie widze zadnych sladow spawania, za to zauwazylem ze jest miejsce na sprezyne, po telefonie do mechanika mowil ze jej tam nie bylo.

 

 

troche sie rozpisalem ale chcialem po koleji naswietlic sprawe, mam nadzieje ze jakis ekspert to przeczyta i doradzi jak na to patrzec

 

z gory dziekuje i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz jeszcze przypomnialem sobie ze jak wciskam sprzeglo na postoju to obroty lekko wzrastaja do prawie 1000,

jak puszczam spadaja... co to moze byc wczesniej tego nie zauwazylem takze nie wiem czy tak bylo

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Myślę , że założył ci odwrotnie tarczę sprzegła.

Nie wiem o jakie auto chodzi ale jeśli z dużym silnikiem to może dał mniejsze sprzegło?

 

Jakiej marki sprzęgło zamontowaliście?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.