Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, po raz pierwszy na forum, myślę że nie ostatni. Może taki temat był nie wiem, ja nie znalazłem. A więc do rzeczy: Stojimy na rozdrożu: w jednym kierunku jest x3 w drugim seria 5. Silniki oba takie same 2.0d. I teraz moje pytanie do Was jako użytkowników, który byście polecili, który wg Was jest bardziej komfortowy, czy rzeczywiście kwestia wsiadania do X jest lepsza. Jak z głośnością x3 powyżej 100-140 i dalej, czy podobnie jak inne SUV-y huczy, czy jest cichutko, jak silnik jest słyszalny. Prosiłbym o porównanie może nawet do Q5, choć ja bym pozostał przy BMW. Czy 5 będzie cichsza? Czy dobrze mi się wydaje ( poza pieniążkami?), że 5 powinna być tańsza w utrzymaniu? Jak w końcu ten silnik, bo jest owiany złą renomą. Po jakim roku warto go kupować. Nie ukrywam że auto będzie z programu PS, po roku 2013 i z gwarancją rozszerzaną na 5 lat i 100 tysięcy km. Właśnie jak t agwarancja u Was działa, czy nie ma obostrzeń i problemów?

Pozdrawiam i z góry dzięki

Rami

  • Odpowiedzi 120
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Na pewno w F10 będzie zdecydowanie ciszej w każdym zakresie prędkości i pracy silnika.

F25 z tym dieslem jest bardzo głośne na zewnątrz i wewnątrz, nawet X1 z tym motorem ciszej pracuje.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

kolego f 10 to limuzyna z bardzo dobrym komfortem i b.dobrym wyciszeniem. porownanie do X3 to nie ma sensu - gdyby miales dojazd do domu z wielkimi dziurami to owszem x3 ma wtedy sens. jedzilem jak i f10 i X3 oba fajne ale f10 przebija wszystko. Bagaznik mimo 520litrow jest bardzo pakowny i chyba porownywalny z x3 550l.

 

co do porownaia x1 a x3 i glosnosc to niesstety x1 jest bardzo glosna kabina , silnik slychac na kazdych obrotach jest o wiele lepiej wyciszone w X3 ale porownaie do serii5 mija sie celem tam to jest inna liga.

Opublikowano

no właśnie, nawet patrząc po wnętrzu to 5 po prostu zamiata x3, bo x3 to jak zwykła seria 3. x5 jest za drogie odpada a ceny 5 są identyczne jak x3 stąd to porównanie. wszystko przemawia za 5 i ja już dawno bym się zdecydował. Poza jednym faktem, że auto też wybiera kobieta i tu rodzi się problem, bo chce wysokie auto, bo znajomi mają xc90, w którym de facto ja się czuje jak na krześle. To jest główny problem, i próbuję się przekonać do x3 licząc, że nie jest złym autem. Na pewno jest dobrym, ale jak sobie pomyślę że mogę mieć f10 to.... No cóż we wtorek będę w Poznaniu i się przejedziemy, może akurat da się ją przekonać do 5 jak wsiądzie i się też przejedzie. Apropos jak to z dealerami jest, można pojeździć bez handlowca chociaż godzinkę czy marudzą? :) :8)

 

I czy to prawda że w silnikach po 2013r. nie ma już problemów z rozrządem i generalnie wszystko z nimi ok, czy jest to samo co poprzednio? :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ceny nie są takie same, ale zbliżone... natomiast ceny części (i ubezpieczenia) będą już dużo droższe - na niekorzyść 5.

Co więcej (subiektywnie) ze względu na widoczność kobiecie będzie się lepiej jeździć X3... jak nie weźmiesz 5er kombi to bagażnik jest bardzie ustawny w X3.

X3 to nie to samo co 3er... w poprzedniej generacji tak było...

 

Miałem kiedyś jako samochód zastępczy 525d - jakością powalało na kolana F25, prowadzenie wg mnie jest porównywalne (ze wskazaniem X3 z tym że F25, miał DDC a F10 nie).

Oczywiście moc (218 vs 184 KM) i mniejsza masa 5er podowowały, ze zryw do 100 i przyspieszenia do 200 miał duuużo lepsze.

 

Jeżdżenie bez handlowca :D czyżbyś chciał dać ostro w kość samochodowi testowemu? Wydaje mi się, że to zależy od dealera... ja niestety nigdy nie miałem okazji takiego spotkać.

 

Co do nowych silników 2.0D (B47D20) na razie są kilka miesięcy na rynku (w F25 od 04/2014), więc ciężko coś o nich powiedzieć... no może poza tym, że są mocniejsze i odrobinę cichsze...

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Opublikowano

Cóż, pewnie dla świętego spokoju, żeby potem nie słuchać to będzie x3. Co do eksplatacji dlaczego niby 5-er droższa? Choćby zużycie paliwaw 5 będzie niższe i podejrzewam że między 1-2 litry. Szybki rzut oka choćby na klocki i tarcze i cen te same. Jeśli x3 to nie 5 to jest to miły argument ;)

Rozumiem że jeśli auto ma regulowane tryby komfort/sport/eco to znaczy że to jest DCC tak? Wiem, pewnie głupie pytania ale kto pyta nie błądzi :)

Nie chodzi o danie autu w kość, po prostu nie lubię jak ktoś patrzy mi na ręcę, czuję się nie komfortowo, a chciałbym spokojnie przjechać się tym autem w granicach 140 żeby zobaczyć jak jest z głośnością. Ponieważ jest to dla mnie bardzo ważne. Opory powietrza robią duże wrażenie na x3 ?? Nie chcę porównać z mitshubishi, bo to nie ta liga ale tam to po prostu napier... około 140 to nic nie słychać. W Grand Voyagerze było zresztą podobnie. A jednak w sedanach z reguły mam błogą ciszę :)

A jak z gwarancją przedłużoną na 5 lat, nie ma z tym żadnego problemu? Serwis się nie miga, tzn czy są jakieś specjalne kruczki, których się potem okazuje nie da się spełnić, ponieważ po ekscesach z Mercedesem nie chcę się naciąć znowu :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Weź pod uwagę iż rodzaj i stan opon ma duży wpływ na głośność podczas jazdy...

Kurczą to kiepsko jak się nie da dłużej przejechać, nie mówiąc o weekendzie

 

Sent from mobile.

Opublikowano
Moje odczucia są takie że jest dosyć głośno nie wiem czy to jest kwestia modelu czy ogólnie jeżdżę troszeczkę za szybko :) podobno w wersji poliftingowej jest sporo ciszej między innymi dzięki cichszym lusterkom ale i lepszym wygłuszeniom. Ale z 2. strony to nie jest tak, że tym samochodem się nie da jeździć, po prostu od auta za te pieniądze wymaga się czegoś więcej. Btw w dziale F30 też się skarżą... Co jak co ale pod tym względem seria 5 to totalnie inna liga.
BMW Auto Rawski - NIE POLECAM!!!
Opublikowano

cóż coś w tym jest. sprawdziłem na szybko bo miałem pod ręką głośność nowego paska i wg danych tabelkowych testujących jest identycznie jak w x3. zobaczymy na jeździe, może się przekonam :)

Ciekawe czy komorę silnika można dodatkowo wygłuszyć w razie co- pewnie tak. To co mówisz z lusterkami to pewnie coś w tym jest, a patrząc na aerodynamikę lusterek Q5 to tam będzie mocniej huczało, też się przejadę, ale serce jest przy BMW :wink:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

klocki i inne drobiazgi są w podobnej cenie, ale cała reszta będzie duuuużo droższa, zapytaj w serwisie.

 

Lusterka i słabsze wygłuszenie (bryła samochodu) w X3 2.0D powodują, że do 140 jest ok, ale później w porównaniu z 5er jest słabo... silnik tak nie przeszkadza, co szumy (a właściwie huk) powietrza. Główny problem to duże lusterka i duża płaszczyzna czołowa.

 

Daje głowę, że nowy Passiak jest obiektywnie cichszy... dużo niższy i nowszy konstrukcyjnie.

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Opublikowano

No i widzisz, dlatego człowiek chciałby bez handlowca się kopsnąć, żeby zobaczyć jak to jest powyżej 140 a nie tylko się domyślać :) zobaczymy jak wyjdzie. Pewnie powyżej 140 pasek jest cichszy bo to bylo porównanie przy 120. Lusterka w sumie zawsze można wymienić :D ale jakoś nie widzą mi się koszty dodatkowe.

Ma ktoś doświadczenie w kupowaniu z programu Premium Selection, albo po prostu używki od dealera z gwarancją? Mocno można się targować z nimi? Nie ma problemu z tymi autami? Bo w sumie przy kwotach jakie wołają chyba nie powinno

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

mierzylem glosnosc przy predkosci 120km/h : X3 niecale 70dB seria 5 535xd 68,1 dB - nie pamietam jak bylo powyzej 160km/h ale roznica byla ogromna ponad 3dB .

 

Jadac 100km/h X3 i seria5 roznice spokojnie mozna wyczuc na korzysc serii5

Opublikowano

Rami, no to czeka Cię trochę czytania forum, aż dostaniesz mętliku. Polecam wątki o awaryjności obu modeli, aby mieć pojęcie na co zwracać uwagę.

 

Ad. przedłużenia gwarancji - jeśli kupisz auto z pakietem serwisowym i jeszcze gwarancją fabryczną, to bez problemu przedłużysz. Wykluczenia są na stronie BMW i dotyczą akumulatora, głośności, materiałów wykończeniowych itp. Dla mnie 'repair inclusive' to warunek konieczny posiadania bmw po gwarancji fabrycznej. Zwraca się po jednej naprawie.

 

Ad. premium selection - kupowałem dwa razy, kupię i trzeci. Nie rozważam źródeł innych niż salon nowy lub używany. PS to dla rocznego auta ok 35% taniej niż cennik, z gwarancją miejsca, do którego zawsze możesz pójść w razie problemów. Z ceną można zawsze podziałać lub dodatkami (to łatwiej), które i tak będziesz musiał kupić (koła zimowe, belki na dach itp).

 

Zwróć uwagę, że nie wszystkie auta w PS mają pakiet serwisowy konieczny do przedłużenia gwarancji. Najlepiej, jak sprzedawca to potwierdzi, a najlepiej dołoży rozszerzenie do oferty.

 

Ja bym brał 5. Poza tym będziesz miał większy wybór dobrze wyposażonych 5 niż X3 (skóra, navi, automat, dach, siedzenia komfort - których nie ma w X3 i inne cuda).

Opublikowano

Zalezy tez gdzie bedziesz uzytkowal i na jakich odcinkach.

Plusy X3 wg mnie są na miescie i w zla pogode - szyby tak sie nie brudza w czasie chlapy.

Jesli bedziesz robil krotkie dystanse, czesto wsiadal i wysiadal to X3 mozna b.lubieć.

Poteznym atutem tego auta jest widocznosc i w trasie potrafie tym autem naprawde sprawnie jezdzic, ale... 5-ka wg mie jest duzo lepsza!

Trudno dac rozwiazanie - musisz pojezdzic i sprawdzic.

Ostatnio jadac w gory z boxem na dachu przy 160kmh mialem wylaczone radio bo nie rozumialem jezyka w jakim mowia i bardzo zalowalem ze nie mam swoich ukochanych sluchawek na uszach :mrgreen:

Opublikowano

Poprek czytałem i o serii 5 i o f25 te tematy już wcześniej i czasem się włos na głowie jeży, sam fakt że piszesz o tym iż "bez gwarancji nie wyobrażasz sobie BMW" mówi wszystko. Jednak ja i tak zaryzykuje w pewnym stopniu. Mimo wszystko ku popkrzepieniu jest fakt iż wszystkie naprawy z tego co widziałem były wykonywane bezproblemowo i rzetelnie co cieszy.

Odnośnie premium selection to nie ma takiego rabatu 35%. Jedyne co udało mi się znaleźć 30% mniej na 2 letnim aucie, mam nadzieję że chociaż koła od nich wyrwę :) tu podam link http://otomoto.pl/bmw-x3-f25-diesel-xdrive-C32853772.html. Półroczne auto dealera BMW w Bydgoszczy które też będę oglądał to zaledwie 15% http://otomoto.pl/bmw-x3-f25-xdrive20d-uzywany-dealera-super-oferta-C34873468.html.

W przypadku 5 jest łatwiej, jest dużo więcej aut, chociażby ta mi się spodobała http://otomoto.pl/bmw-520-f10-m-pakiet-bawaria-motors-trojmiasto-C35904434.html

Także generalnie to jest ból głowy. I 5 rzeczywiście są lepiej wyposażone. Gdyby rzeczywiście było 35 % to bym się nie zastanawiał :mrgreen:

MM co do głośności niestety przy boxie to każde auto chyba huczy przy tych prędkościach takze tu generalnie wybaczam, chodzi po prostu na trasach.

Auto rzeczywiście będzie głównie używane na krótkich a nawet bardzo krótkich odcinkach, co pewnie da + po stronie x3.

Trzeba wejść usiaść, przejechać i pomyśleć, pewnie już gdzieś czeka na mnie ta jedyna... :8)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Auto rzeczywiście będzie głównie używane na krótkich a nawet bardzo krótkich odcinkach, co pewnie da + po stronie x3.

Trzeba wejść usiaść, przejechać i pomyśleć, pewnie już gdzieś czeka na mnie ta jedyna... :8)

 

z praktyki: nie ta jedyna ale jej bagaż ew. póżniej dzieci, wózek, wanienka, zabawki, rowerek, hulajnoga, itd... ;)

 

x3 jest krótsza o ponad 20cm, a to dużo w mieście przy parkowaniu. W dodatku bagaznik jest "pakowniejszy od góry"

 

sam piszesz że będziesz jeździł na krótkich trasach, a nawet bardzo krótkich - to czy nie lepiej szukać benzyny, ew. z ogrzewaniem postojowym?

Opublikowano

auto generalnie w nocy ma ciepło w garażu, więc ogrzewanie postojowe nie jest potrzebne, podejrzewam że gdybym to wrzucił to w ogóle bym żadnej nie znalazł.

Parkowanie też jest w miejscach gdzie nie ma z tym problemu bo to nieduża miejscowość.

Co do diesel/benzyna, diesel spali na trasie pewnie koło 7 l a benzyna pewnie 11. W mieście różnice pdobne 10 a 14l. Po drugie diesel ma lepsze osiągi, po 3 x3 z benzyną nie ma, bo tych ze stanów to się nawwet nie interesuje.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
niedogrzany diesel w mieście spali tyle co benzyna, w tym przypadku nie ma oszczędności, a dodatkowo niedogrzany diesel = problemy z DPF. Najważniejsze to kupować świadomie ;)
Opublikowano

MM nie mówię o nowym z salonu. Szukam używanego do 2 lat. Można coś znaleźć ale wybór używek jest bardzo ograniczony. Do tego ile Ci ona spali w mieście/ trasie? z tego co widziałem to masz chyba 28i, więc w ogóle. Moc wszystko fajnie, ale wirnik w baku :wink: gdyby się trafiła benzyna to nie mówię nie, może bym pomyślał, niestety patrząc po ofercie dilerów takich aut jest mało w porównaniu z dieslem a wręcz są to rodzynki.

To auto będzie jeździło swoje spokojnie o dpf się nie martwię a po drugie po to mam gwarancję :mrgreen: dziennie z 50 km średnio + trasy więc dpf będzie wypalony.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To auto będzie jeździło swoje spokojnie o dpf się nie martwię a po drugie po to mam gwarancję :mrgreen: dziennie z 50 km średnio + trasy więc dpf będzie wypalony.

 

ok, spoko, nikt cię nie zmusza kupować benzyny ;) jak długo będziesz miał gwarancję, czy jesteś pewien że gwarancja obejmuje zapchanie dpfu ze względu na jazdę w mieście? zresztą problem z dpf nei pojawi się od razu tylko po roku - dwóch, no chyba że będzie to ekstremalnie krótka trasa...

ja jeździłem w mieście podobnie jak ty, tyle że w trochę większym i musiałem na weekend przegonić auto bo się zamulało...

Opublikowano

No i właśnie dlatego wolę diesla. Po drugie owszem są dwulitrowe benzyny, ale z wyposażeniem u nich słabo chociażby skórzaną tapicerkę miała jedna. Nie mówię że nie ma, ale jeśli chodzi o wybór, to przewaga diesla jest znaczna.

Jeszcze raz powtózę, auto przynajmniej raz w tygodniu dostanie w palnik na trasie więc dpf problemem nie jest :)

Opublikowano
Ok juto się wybieram na oglądanie. Ktoś podpowie na co głównie zwrócić dodatkowo uwagę? Coś dodatkowego?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.