Skocz do zawartości

Ustawienie geometrii zawieszenia E39 touring


adamsaba

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj pojechałem na geometrię, zalałem pełny zbiornik paliwa. Mechanik zaczął o kompesacji kół, gdy zapytałem go o ciężarki na fotele, to on stwierdził, że robi bez obciążenia, bo ma dane pojazdu bez i z obciążeniem. Kazałem żeby mi pokazał te dane, ale nie chciał tego zrobić. Z forum wiem, że geometria musi być robiona pod obciążeniem i dlatego zrezygnowałem z usługi . Mam pytanie, jak ciężkie powinny być te obciążniki ( inny mechanior ma 70 kilowe ) i jak w ogóle powinno wygłądać wyglądać ustawienie geometrii? Ten mechanik co ma te ciężarki 70 kg, nie może od razu ustawić geometrii w całym aucie, bo ma dostęp tylko do regulacji z jednej strony auta (sprawy lokalowe) czyli przód lub tył, zależy jak ustawi auto. Dopiero jak wyreguluje np. tył auta przestawia je i robi przód, ma do tego kupiony specjany przyrząd, który umożliwia coś takiego. Co o tym sądzić?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jakiś magik ten drugi koleś. O takim sprzęcie co najpierw przód później tył ustawia to jeszcze nie słyszałem.

 

Kiedyś za to pod przymusem byłem u typka co ustawia po staremu - jakieś listwy, lasery, nie wiadomo co jeszcze. Jak po robocie zawiechy latał bokiem tak po geometri dalej tylko, że mniej.

 

Ja jeżdzę do zakładu gdzie robią to moim zdaniem bardzo dobrze.

Pierwsze co zawsze robią to sprawdzają cały zawias czy nie ma luzów, brecha na każdy sworzeń, później merdanie kołami.

Dopiero po zdanym egzaminie do ustawiania - czujnik na każde koło i do roboty. Pytają tylko czy zawias z m-pakietu czy bez. Nie wrzucali obciążenia, ale rezultat był bardzo dobry. Fura klei się do drogi jak trzeba, zużycia nadmiernego opon nie zauważam. Następnym razem zapytam o te obciążniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie musi być obciązenia.

To zależy od sprzętu na jakim robią i danych jakimi dysponują.

 

Dlatego jedni obciązają a inni nie.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze co zawsze robią to sprawdzają cały zawias czy nie ma luzów, brecha na każdy sworzeń, później merdanie kołami.

No i najważniejsze sprawdzenie ciśnienia w ogumieniu.Tam gdzie ja ustawiam geometrię,ciężarki kładą,a jak ostatnio byłem ustawić tylko tył,to mówili że do samego tyłu obciążenia się nie daje :?:

niema nic lepszego niż BAWARKA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Instrukcje podają żeby obciążać auto, bo wtedy kiedy powstawały auta i instrukcje sprzęt do ustawiania zbieżności był inny, mniej dokładny, gorszy, jak kto woli.

Teraz komputer wie jak ustawić auto bez obciążenia, aby uzyskać ten sam rezultat.

Technika idzie trochę do przodu, także nie ma się co bać jak ktoś nie ładuje ciężarków do auta.

Ja sam robię zbieżność u gościa co bez obciążenia ustawia, i problemów jeszcze nie miałem żadnych, ani ze zdzieraniem opon, ani z prowadzeniem.

Jedyne co zalecali do ustawienia, to pełny zbiornik paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W kombiaczach z nivo chyba tym bardziej nie trzeba ciężarów wrzucać, i tak się wypoziomuje pod obciążeniem, czyli geometria będzie zachowana :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dobrym sprzecie, kumaci i z odpowiednim programem sa tacy co robia bez obciazenia bo moga sobie to skompensowac. Ale pelny bak powinien byc. Oczywiscie do tego poprawne cisnienie w gumach, rozmiar gum i felg taki jak fabryka przewiduje itp.Nie spotkalem sie natomiast z ustawianiem samego tylu... Jedno ustawia sie i tak wzgledem drugiego.

Bylo juz gdzies na forum kiedys jakie powinno byc obciazenie. Z tego co pamietam to po 60kg z przodu na fotelach, 30kg z tylu na srodku, 20kh w bagazniku + pelny bak... Ale glowy nie daje bo pisze z pamieci. Niech ktos poprawi jesli pamiec mnie zawodzi.

O Tempora! O Mores!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dzisiaj u innego zawodnika. Beissbart powiedział mu, że powinno być po 2x60 kg z przodu, w bagażniku 40 kg i pełny zbiornik paliwa, te dane odnoszą się do normalnego zawieszenia i kół 16". Niestety nic mi nie ustawił, bo nie można było ruszyć w ogóle tyłu i przód prawa strona też nie. Mam niewielkie odchyłki w ustawieniu, ale żeby to poprawić trzeba rozruszać regulacje i tu jest problem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Do ASO po śruby mimośrodowe (albo odpowiedniki) i rwać rdzawe z zawieszenia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to już nie te czasy i sprzęt, zeby robić geometrie z obciazeniem.

Teraz przy najnowszym sprzęcie maja soft który uwzglednia brak obciazenia.

 

Ale ja osobiscie sugeruję przy RWD ustawić maksymalnie rozbieżnie z przodu, w granicach dopuszczalnej tolerancji oczywiscie.

Nie wiem jak wam, ale mi osobiscie najlepiej sie auto prowadzi, jesli chodzi o czułość we wchodzeniu w zakręt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ale ja osobiscie sugeruję przy RWD ustawić maksymalnie rozbieżnie z przodu, w granicach dopuszczalnej tolerancji oczywiscie.

Nie wiem jak wam, ale mi osobiscie najlepiej sie auto prowadzi, jesli chodzi o czułość we wchodzeniu w zakręt.

 

Moja jakoś tak dziwnie się prowadziła na rozbieżnym, teraz mam 1-1.5 zbieżny (w tolerancji) i jedzie się lepiej, jakoś po zakrętach mogę sobie na więcej pozwolić.

Chyba że to indywidualna kwestia, albo zależne od zawieszenia/ogumienia - u mnie seria i opona 235.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten koleś, co geometrię robi w dwóch etapach, rozruszał mi regulacje i ustawił wszystkie parametry zawieszeń. Myślałem, że będzie gorzej. Komputer kazał mu też obciążyć auto. Można powiedzieć sprawa z głowy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja jakoś tak dziwnie się prowadziła na rozbieżnym, teraz mam 1-1.5 zbieżny (w tolerancji) i jedzie się lepiej, jakoś po zakrętach mogę sobie na więcej pozwolić.

Chyba że to indywidualna kwestia, albo zależne od zawieszenia/ogumienia - u mnie seria i opona 235.

 

No ja mam m-technik i 235. Zdecydowanie lepiej auto reaguje zaraz po zmianie ruchu z jazdy na wprost, ale to fakycznie moze kwestia upodobania, jednak mam wrażenie, ze zdecydowanie mniej przechyla się w momencie wchodzenia w zakręt.

Tak w ogole, to po naprawie servotronic mam wrażenie, ze auto inaczej słucha się kierownicy, tj. jest jeszcze lepiej z trakcją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.